بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

سبدکالا یاحق سکوت

تکریم یا تحقیر ... ؟

وقتی هدفمندی یارانه ها توسط دولت احمدی نژاد به مرحله اجرا در آمد شاهد بودیم بارها برخی فعالین سیاسی به بهانه های مختلف از جمله دفاع از حقوق شهروندی، کرامت انسانی و ... این طرح را نقد می کردند و می گفتند: «هدفمندی یارانه ها به شکل فعلی توزیع سرمایه ملی است.»،« احمدی نژاد به جای هدفمندی یارانه ها یک کمیته امداد 75 میلیون نفری راه انداخته است.»،« توزیع نقدی یارانه ها یک تهدید اجتماعی است»،«زندگی روستایی در کشور به نابودی کشیده خواهد شد و طی چند سال شاهد سیل مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر‌ها خواهیم بود»،«هزینه هایی که دولت به عنوان یارانه به کالاهای مختلف اختصاص می دهد ضربه ای کاری به تولید کننده ها وارد می سازد و ضمن آنکه حالت رقابتی بودن بازار را نیز از بین می برد و در نهایت مانع از گشاده دستی دولت در پرداختن به امور زیر بنایی خواهد شد.»، «هدفمندی یارانه ها نوعی مصرف گرایی تن پرورانه را درپی خواهد داشت طوریکه مشمولین طرح درنهایت عادت به مفت خوری بجای فعالیتهای سازنده اقتصادی خواهند نمود وچون استقلال خود را بواسطه منابع اعطایی ازدست خواهند داد ناچار به همگراییهای کورکورانه خواهند بود واین مصادف خواهد بود با روحیه تکدی پروری وتزلزل عزت نفس درمشمولین طرح.» و... خلاصه همه منتقدین احمدی نژاد این اقدام را عوام فریبی دانسته و در نهان و آشکار به آن انتقاد می کردند و دیگران را نیز به فریاد بر علیه این طرح فرا می خواندند. اما امروز تنها کمتر از 200 روز از روی کارآمدن دولتی که با شعار تدبیر و امید به روی کار آمده است می گذرد و ما شاهد آن هستیم منتقدان دیروز یارانه های نقدی تصمیم گرفته اند برای ایجاد رفاه هر چه بیشتر مردم و جلوگیری از ضربه  به تولید داخلی و ایجاد رقابت سالم در بازار، سبد کالا بدهند!!!. هر چه منتظر ماندیم کارشناسان و اهل نظر که معتقد بودند حقوق شهروندی  به خطر افتاده، رقابت سالم از بین رفته و ... در مقابل این سبد کالا چه موضع گیری خواهند کرد. آیا تهدیدات اجتماعی رفع، کمیته امداد75 میلیون نفری تعطیل و رفاه اجتماعی برقرار شده است؟

آیا انتقادات دیروز شما نه از روی دلسوزی بلکه از روی ندیمی سلطان بود آیا اگر شما در درون مردم بودید و خود را خادم مردم می دانستید نه خادم و ندیم سلطانی که مخالف سرسخت احمدی نژاد است هر کار صورت گرفته در جامعه مارک، بد است، مخالفم، پوپولیستی است، عوام فریبی است و ... می خورد.

در غیر این صورت باید توضیح دهید دولت که مستقیم برای خرید کالای موجود در سبد کالا وارد نمی شود دولت، کدام آقا زاده را برای خرید این سبد مامور خواهد کرد؟ چه میزان سود به جیب وی خواهد رفت؟ دولت به بهانه سخت بودن بسته بندی برنج ایرانی، برنج هندی را به سبد کالا اضافه کرده است! کجای این کار به نفع تولید کننده داخلی است؟ آیا دادن برنج هندی به مردم تحت عنوان  سبد کالا توسط دولت تدبیر و امید موجب می شود عوارض بیماری زای آن برطرف گردد؟ شاید هم برای قشر ضعیف و مستضعف جامعه این عوارض تاثیر ندارد یا اگر هم داشته باشد برای شما مهم نیست؟

این سبد کالا برای کدام قشر جامعه در نظر گرفته شده است که فاقد کرامت انسانی و حقوق شهروندی است که می بایست برای گرفتن چند گرم پنیر ساعتها صف بایستد؟ آیا دادن چند عدد تخم مرغ به مردم، فریب عوام نیست؟ آن دسته از مردم که نتوانند یا نخواهند از این سبد کالا استفاده کنند سهمشان به چه کسی داده می شود؟ به کدام حساب ریخته می شود؟ آیا این تحقیر نیست؟ اگر این تدبیر بود، اگر این ایجاد امید بود خدا رحم کند به بی تدبیری و اقدامات نا امید کننده شما !

منبع : 
http://baqazvin.blogfa.com/post/26


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد