بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

شب یلدا مهمه یا دینمان؟؟؟؟؟

ماچله نشینان شب یلدای حسینیم                            ماتم زدگان غم عظمای حسینیم  

ماغرق عزای پسرفاطمه هستیم                                   ماتابه سحرمحوتماشای حسینیم 

ای چله پاییز،شب یلدا،بروسال دیگر آی                         مادرماه غم وعشق به سقای حسینیم 

============================= 

درماه عزا شادی یلدا حرام است                                 این تشخیص محضیست که تشکیک ندارد 

ماهی که درآن عمه سادات اسیراست                   مهمانی وشیرینی وتبریک ندارد 

============================== 

درنای خشک مرثیه خوان نانمانده است                   طفلی برای زینب کبرا نمانده است  

بایدبجای حافظ وسعدی لهوف خواند                      دیگربرای ماشب یلدانمانده است  

ابن شهر اشوب ومسعودی گویند:اهل غاضزیه ازبنی  

اسدبدن های شهیدان رادر طف (کربلا) یک روزبعد 

ازکشته شدن به خاک سپردندوابن شهرآشوب اضافه  

کرده است که آنان برای اکثرشهیدان قبرهایی آماده   یافتندوپرندگان سفیدی رامشاهده کردند(مناقب ابن شهرآشوب جلد4ص 114)

مهندس قربانی شهردارشد.

فانوس بصیرت  گروه اجتماعی:‌ پس از استعفای منوچهر فخری، شهردار سابق کرمانشاه در 6 ماه پیش تاکنون شهرداری کرمانشاه به صورت سرپرستی اداره شده است وبالاخره پس از ماهها جرو بحث برای انتخاب شهردار کرمانشاه، همانطوریکه پیش بینی میشد شورای اسلامی شهر کرمانشاه که با حضور همه اعضای شورا تشکیل ومهندس پیمان قربانی رابا کسب 9 رای به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب نمودند. قربانی متولد 1352 و دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران است. از سوابق وی می توان معاون سازمان همیاری شهرداریهای استان 81-78 ، شهردار ماهیدشت 83-81 ، شهردار منطقه 4 کرمانشاه 86-84 ، مدیر عامل سازمان عمران شهر کرمانشاه 87-86 ، شهردار سنقر 88-87 ، شهردار منطقه4 کرمانشاه 90-88 را نام برد. 

شهردارکرمانشاه کیست؟

مازیار رضایی  اظهار کرد: در جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه برنامه‌های چهار کاندیدا برای تصدی پست شهردار کرمانشاه بررسی شد.
وی تصریح کرد: مهرداد سالاری از کاندیداهای تصدی پست شهردار کرمانشاه انصراف داد و تعداد نفرات باقی مانده به چهار نفر رسید.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه ادامه داد: علی حیدر کرمی، رضا رحیمی، فرج‌الله افغانی‌الاصل و پیمان قربانی کاندیداهای باقی مانده برای تصدی پست شهردار کرمانشاه هستند.
رضایی اضافه کرد: اعضای شورای شهر، قربانی و کرمی را از بدنه شهرداری، افغانی‌الاصل را از وزارت راه و رحیمی را از جهاد دانشگاهی برای تصدی پست شهردار کرمانشاه معرفی کرده‌اند.
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا پایان این هفته شهردار انتخاب می‌شود.
‌چهارم تیر‌ماه سال جاری منوچهر فخری از سمت شهرداری کرمانشاه استعفا کرد و هم‌اکنون پنج ماه است که کرمانشاه شهردار ندارد.
درطی تماس خبرنگارفانوس بصیرت با یکی از اعضای شورای شهرگفت:احتمال اجماع برشهردارشدن مهندس پیمان قربانی که سابقه شهرداری شهرستان سنقرو کلیایی و منطقه چهار شهرداری کرمانشاه را در کارنامه خود دارد، که با تعبیر خیرالموجودین ازایشان نام بردبسیارزیاد است .یکی دیگراراعضای شوراگفتندباتوجه به سوابق کاری وولائی بودن برادرمهندس رضا رحیمی که از رزمندگان دفاع مقدس و با تجربه ای گرانقدر از دیگر گزینه ها است.سوابقی از جمله مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات و دفتر آموزش سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کشور، مدیرکل صنایع استان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، سرپرستی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان، دبیر شورای  انفورماتیک وزارت کشور و... باعث گردیده که اعضای محترم شورا با نگاهی ویژه به این گزینه توجه داشته باشند.مهندس رحیمی در حال حاضر نیز به عنوان قائم مقام و معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در حال خدمت و منشاء اثرات مثبتی در این مجموعه می باشد.

قابل توجه برخی خواص مذهبی و الگو

به نقل از سرویس فرهنگی فائزون

در روزهای گذشته بخصوص در ایام سوگواری و شهادت اباعبدالله الحسین شاهد برخی نابرابری ها و تبعیض ها درتوزیع عادلانه پول  بین برخی هیاتها توسط تیم ..... استان  بودیم در حالی که در نقاط مختلف شهر بودند هیاتی که با دارا بودن چند برابر جمعیت  عزاداران و انجام کارهای فرهنگی مفصل ، پول و هزینه ناچیزی آن هم از منابع سازمان تبلیغات  که برای کلیه هیاتها یکسان بود دریافت کردند وبخش عمده هزینه ها  با هزینه شخصی اعضای هیات امنا گردانده شد. دیدیم تعجب و شگفت مردم شرکت کننده را در موقع نظاره خودروی گران قیمت و تجملاتی  برخی افراد مذهبی و سرشناس  شهرمان را که دور از انتظار می باشد و باعث بدبینی مردم و رواج اشرافیگری بخصوص در بین مذهبیون و چهره های موجه که بعضا از ذاکران اهل بیت می باشند و شهرت و آبرویشان از راه نفس زدن در باب مظلومیت اهل بیت و راه آنان که مبارزه و شهادت در مواجهه با همین پدیده اشرافیگری و نابرابری بود بدست آمده ، ذکر چند نکته ضروریست :

ادامه مطلب ...

جلسه پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری بدون حضورآیت الله علما!!!

برگزاری جلسه پی گیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری  

 : جلسه پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سالن جلسات شهدای دولت واقع در استانداری کرمانشاه برگزار شد .

در این جلسه  دستگاههای زیر حضور داشتند :

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری -مدیرکل محترم دفتر فنی استانداری - مدیرکل اموراقتصادی و دارایی - سرپرست کلیه بانکهای استان - مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس - مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت -.... 

سوال فانوس بصیرت :چرا ازنماینده ولی فقیه وامام جمعه محترم کرمانشاه بعنوان محوریت مسائل استان بفرموده رهبری َدراین جلسه دعوت نشد؟؟؟آیا کسی هست جواب قانع کننده برای درج درهمین ستون بدهد؟؟؟؟/

ادامه مطلب ...

تغییردرمدیریت اداره کل حمل ونقل وپایانه های کرمانشاه

جلسه معارفه وتودیع مدیرکل جدیدوسابق اداره کل حمل وپایانه های استان کرمانشاه برگزارشد. 

دراین جلسه که با حضورمدیرکل حمل ونقل کالای سازمان راهداری وحمل ونقل حاده ای آقای آدم نژادبرگزارگردید از زحمات آقای محمدرضا بنی عامریان درطول تصدی این پست تقدیر وتشکربعمل آمدومهندس بهمن خسروانی بعنوان مدیرکل جدید معرفی گردید.   

گفته میشود مهندس خسروانی اصالتا"کرمانشاهی واهل اسلام آبادغرب است وآقای بنی عامریان نیزبه افتخاربازنشستگی زودترازموعدنائل آمدند. 

فانوس بصیرت :برای مهندس خسروانی آرزوی توفیق وموفقیت درراستای خدمت رسانی به مردم فهیم وانقلابی کرمانشاه داردوبرای آقای بنی عامریان نیز آرزوی سلامتی وتندرستی ازدرگاه خداوندمنان می نماید.

 

بزودی سایت های فرنیوز ومبشرون ازدست ضدانقلاب آزادمی شوند.

پس از هک سامانه مقاومت سایبری مبشرون بدست ضدانقلاب کوردل پس از مدتی کوتاه با خبر شدیم با تلاشهای تیم فنی مبشرون و یاران حزب الله از خارج از استان به فضل خدای متعال  ، این سامانه مقاومت سایبری که از سایتهای ولایی و اصولگرای استان محسوب می شود برگردانده و بازگشایی شد.

این پیام نیز برروی سایت فرنیوز بالا میاد:با سلام و عرض پوزش از بازدیدکنندگان محترم
به اطلاع می‌رساند در پی حملات گروه هکرهای کویتی، سایت در حال به روز رسانی و شروع به کار مجدد می‌باشد.
با تشکر از شکیبایی شما بازدیدکنندگان گرامی

: هک شدن سامانه مقاومت سایبری مبشرون بدست ضد انقلاب سرو

به نقل ازفائزون : در اقدامی شنیع و قبیح و ناجوانمردانه کسانی که تاب و تحمل عملیات سایبری فرزندان ولایت را در شهر شهدا (کرمانشاه قهرمان ) را ندارند سایت ولایی و مفسر بیانات مقام عظمای ولایت (سامانه مقاومت سایبری مبشرون) را مدتیست از دسترس خارج و بلاخره امروز آن را حک نمودند. این افراد که به تحلیل ما ضد انقلاب داخلی و مستقر در استان هستند چند روز پیش سایت محلی فرنیوز را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج نموده اند. این گروه که خود را کویتی معرفی میکند مبنای حملات خود را بر سایتهای استان کرمانشاه گذاشته و با هک سایتهای ولایتی و سایتهایی که مطالبی را با عناوین ولایت فقیه و مسائل دینی مذهبی از قبیل ماجرای غدیر و تشیع انتشار می دهند را مورد حمله قرار می دهد. در تماسی که مدیریت سامانه مقاومت سایبری مبشرون با ما داشت تقاضای خود را از نیروهای امنیتی استان اینچنین بیان کرد : مدیریت مبشرون : از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی استان کرمانشاه عاجلانه تقاضا داریم هرچه سریعتر این گروه ضدانقلاب را که به احتمال خیلی قوی در داخل استان کرمانشاه مستقر می باشند را ردیابی و دستگیر بنمایند زیرا بعد از حمله به سایتهای ولایی استان خطر حمله هکری به سایتها و پورتالهای دولتی نیز وجود دارد. اخرین مطلب سامانه مقاوت سایبری مبشرون انتشار خطبه غدیر بوده .