حاج داوود رزم در سمت مدیر کلی بازرسی استانداری می ماند

استان پنجم - بنا به اخبار رسیده به پایگاه خبری تحلیلی استان پنجم ، احتمال ماندگاری حاج داوود رزم در سمت مدیرکلی بازرسی و پاسخگویی به شکایات مردمی استانداری کرمانشاه قوت گرفت .

شنیده ها حاکیست قرار است حجت الاسلام عبدالله عزیزی در سمتی دیگر مورد استفاده قرار گیرد .

لازم بذکر است رزم از جمله مدیران موفق و دارای کارنامه درخشانی در حوزه کاری خود است .

مدیرکل جدید اطلاعات استان کرمانشاه معرفی شد

استان پنجم - براساس حکم مقام عالی وزارت اطلاعات، آقای خراسانی به عنوان مدیرکل جدید اطلاعات استان معرفی و از خدمات آقای صدر تجلیل شد.
حجت الاسلام علوی اظهار کرد که هر زمان مسوولین کشور با هم همصدا و همدل بوده اند، پیشرفت در امور حاصل و حضور مردم در صحنه های انقلاب را در پی داشته است که افزایش حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال نمونه بارز آن است.
وی تاکید کرد: وقتی مردم شاهد باشند که متولیان نظام با درایت و عقلانیت در پی تامین امنیت و رفع مشکلات آنان هستند حتما در صحنه های انقلاب، حضوری فعال خواهند داشت. وزیر اطلاعات در ادامه به مساله بیکاری اشاره کرد و گفت: این معضل اجتماعی به همراه خود انواع هنجارشکنی ها را به همراه دارد.
وی ادامه داد: دولت به تنهایی قادر به رفع مشکل بیکاری نیست بلکه باید با فراهم کردن بسترهای امن برای حضور مردم و بخش خصوصی، زمینه ایجاد فرصت های شغلی و چرخه روان اقتصادی را فراهم نماییم.
حجت الاسلام علوی تاکید کرد که باید امنیت لازم را برای سرمایه گذاران چه داخلی و چه خارجی فراهم کنیم زیرا اگر شرایط امنی برای ورود سرمایه گذاران در بخش های مولد و اقتصادی جامعه وجود نداشته باشد، انتظار برای رفع معضل بیکاری بیهوده خواهد بود.

80 دستگاه از اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه از رده خارج شده اند

استان پنجم - مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه تعداد اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه را 330 دستگاه عنوان کرد و گفت: 80 دستگاه از اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه از رده خارج شده اند که باز سازی و نوسازی آنها در دست اقدام است. فعلی ابراز امیدواری کرد در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال آینده نسبت به بازسازی و نوسازی اتوبوس های فرسوده اقدام شود.
قدرت الله فعلی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی با 100 درصد توان خود در ایام پایانی سال آماده خدمت رسانی به شهروندان است، گفت: این ناوگان در روزهای تعطیل نیز به طور کامل مشغول خدمت رسانی خواهد بود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه با بیان اینکه روزانه به طور متوسط بین 180 تا 200 هزار نفر از ناوگان اتوبوسرانی جهت انجام سفرهای درون شهری استفاده می کنند، پیش بینی کرد آمار مسافرانی که در روزهای پایانی سال از این ناوگان استفاده می کنند به بیش از 200 هزار نفر برسد.

حق مردم کرمانشاه است که بدانند شهردارشان چرا می خواهد استعفا بدهد

استان پنجم - سید حجت موسوی اجاق در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به بحث استعفای شهرداری کرمانشاه، اظهار داشت: واقعیت این است که شهردار کرمانشاه چند بار قصد کناره گیری داشت اما استعفای کتبی به شورا ارائه نکرده است. اگر شهردار کرمانشاه می خواهد برود، هیچ اشکالی ندارد، اما باید دلایلش را حتما در صحن شورا مطرح کند، اگر وی بدون هیچ دلیل کناره گیری کند، بدعت بدی گذاشته خواهد شد.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: واقعیت را باید پذیرفت که کرمانشاه تاکنون شهرداری به خوبی قربانی نداشته است. پس دلیلی نمی بینیم که ایشان را از دست بدهیم.
موسوی اجاق تاکید کرد: به نظر من خبرنگاران سراغ قربانی بروند و از او بخواهید که بدون هیچ تعارفی دلایل استعفایش را اعلام کند، ایشان در برابر افکار عمومی باید پاسخگو باشند، به نظرم این حق مردم کرمانشاه است که بدانند شهردارشان چرا می خواهد استعفا بدهد.
عضو شورای شهر کرمانشاه یادآور شد: اگر شهردار کرمانشاه قصد دارد پس از تعطیلات عید نوروز برود بهتر است که همین الان کناره گیری کند، مایل هستیم که حرف های قربانی را درباره این موضوع بشنویم.
موسوی اجاق در پاسخ به این سوال که آیا شهردار به خاطر تدوین بودجه سال ۹۳ ماندگار شده است، بیان داشت: این حرف ها بهانه است، یعنی اگر شهردار نباشد، تدوین بودجه به مشکل برخواهد خورد؟ برخی ها هم گفته اند که به خاطر ورود مهمانان نوروزی به کرمانشاه بهتر است وی در سمتش باقی بماند، واقعا این صحبت ها بی دلیل است.
وی بیان داشت: اینکه نمی شود شهرادر یک شهر بدون هیچ دلیلی بگوید دیگر نمی خواهم بمانم، اگر اینگونه باشد شهردار بعدی کرمانشاه نیز یک "قربانی" ثانویه خواهد بود. اگر قربانی با برخی از اعضای شورا مشکل دارد بیاید و برای مردم باز گویش کند، ما نیز در صحن شورا منتظر صحبت های او خواهیم بود.
وی در مور اظهار نظر رییس شورا مبنی براینکه شاید شهردار با شروع سال جدید تغییر یابد، گفت: اگر شهردار مایل به ادامه همکاری نیست ابتدا باید دلایلش را در صحن شورا و برای مردم بازگو کند، و اگر این دلایل قانع کننده بود آن موقع باید بنشینیم و در مورد قبول استعفایش تصمیم گیری کنیم. پس نمی توان از الان بگوییم که پس از تعطیلات نوروزی، قربانی دیگر شهردار کرمانشاه نخواهد بود.

آغاز بکار همایش نانو تکنولوژی آموزش و پرورش کرمانشاه

استان پنجم - نخستین همایش نانو تکنولوژی آموزش و پرورش کرمانشاه، روز دوشنبه(28 بهمن) با حضور جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان در تالار شهید بهشتی آغاز بکار کرد.
علی رستمی دبیر این همایش در حاشیه برگزاری این همایش سه روزه ، هدف اصلی از برگزاری این همایش را آشنا کردن دانش آموزان با علم نانو برای شرکت در المپیادهای مختلف عنوان و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش بتواند در جذب دانش آموزان برای شرکت در المپیادهای دانش آموزی اثرگذار باشد.
به گفته رستمی در این همایش سه روزه روزانه هزار نفر از دانش آموزان در نشست های مختلف همایش شرکت خواهند کرد.
وی همچنین از برپایی نمایشگاهی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: در این نمایشگاه مجموعه دستاورد های نانو در بخش استانی و کشوری در قالب شش غرفه جهت علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.
رستمی همچنین از برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی ضمن خدمت برای فرهنگیان استان در  این سه روز خبر داد و پیش بینی کرد: بین 150 تا 200 نفر از فرهنگیان استان در این دوره های ضمن خدمت شرکت کنند.
گفتنی است: در حاشیه این همایش از دانش آموزان علاقمند برای شرکت در المپیادهای دانش آموزی ثبت نام به عمل می آید.

رییس قوه قضاییه به کرمانشاه سفر می‌کند

استان پنجم - رییس قوه قضاییه در رأس هیات عالی قضایی به استان کرمانشاه سفر می‌کند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ادامه سفرهای استانی خود، ششم الی هشتم اسفندماه برای بررسی مسایل قضایی و دیدار با مسئولان، قضات و کارکنان دادگستری استان کرمانشاه به این استان سفر می‌کند. رییس قوه قضاییه را در این سفر مسئولان عالی قضایی و رؤسای سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی همراهی می‌کنند. آیت الله آملی‌لاریجانی در این سفر علاوه بر بررسی مسایل قضایی استان کرمانشاه و آشنایی نزدیک با عملکرد دادگستری استان کرمانشاه با روحانیون، نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان کرمانشاه، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و سایر قشرهای مردمی دیدار خواهد کرد. لازم بذکر است در سفر هیات بلند پایه قضایی به استان کرمانشاه، تعدادی از مسئولان عالی قضایی به نمایندگی از رئیس قوه قضاییه با حضور در شهرستان‌ها ضمن دیدار با مردم، در جمع قضات، مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی استان حاضر خواهند شد و به بررسی مشکلات قضایی مناطق خواهند پرداخت.
در پایان این سفر سه روزه، جلسه مسئولان عالی قضایی نیز در استان کرمانشاه تشکیل می‌شود و مسئولان عالی قضایی به بررسی مسایل و مشکلات قضایی استان خواهند پرداخت.

نشست صمیمانه کمیته راهبردی تدبیر و امید با معاونت سیاسی استاندار

استان پنجم - به گزارش کرمانشاه پست -شب گذشته نشست صمیمانه کمیته راهبردی تدبیر و امید ستاد دکتر روحانی با آیت الله آزرمی معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در دفتر این کمیته برگزار شد .
به گزارش کرمانشاه پست ؛ در این نشست هر یک از طرفین دیدگاههای خویش را بصورت مبسوط درباره وضعیت عمومی و جاری کشور و همچنین استان بیان کردند . این نشست در فضایی بسیار صمیمی و بیش از سه ساعت طول کشید .
دکتر امیر شاه آبادی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری نیز بهمراه آزرمی در نشست حضور داشت .کمیته راهبردی تدبیر و امید ستاد انتخاباتی دکتر روحانی پس از انتخابات و برای پیگیری و ارتباط مستمر نیروهای ستادی با مردم در جهت بسط و گسترش برنامه های دولت تدبیر و امید تا شکل گیری یک سامان سیاسی تشکیل شده است .

"جبار گوهری" رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای عالی استانهای کشور شد

استان پنجم - «جبار گوهری» عضو شورای شهر کرمانشاه، به عنوان رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای عالی استانهای کشور انتخاب شد.
کمیسیون توسعه و عمران شورای عالی استانهای کشور در حوزه عمرانی تمام شهرهای کشور ورود پیدا کرده و در راستای ارتقا عمران شهری فعالیت می کند.
مدیریت پایگاه خبری تحلیلی استان پنجم انتخاب ایشان را که نشان از لیاقت و توانمندی دکتر گوهری است تبریک عرض مینماید .

بجای شایسته سالاری درمدیریت  ارشد استان/بازنشسته سالاری در استانداری کرمانشاه

استان پنجم - به نقل از نشریه فال وتماشا : فراخوان  بازنشسته ها باهر سوابقی که داشته  باشند، با روح تدبیر وامید  قطعاً سازگار نیست مگر استثنائاً در موارد خاص وشرایط ویژه که ضرورت آن برهمگان نمایان  باشد .هنگام معرفی کابینه دولت جدید به مجلس برای رأی اعتماد بیاد داریم که با انتقادتند نمایندگان مجلس روبرو شد چنانچه برآن؛ کابینه سالمندان لقب دادند وکاملاً فضای رسانه ای رادر برگرفت. به هرحال آنزمان تاحدودی موارد خاص وشرایط ویژه به عنوان توجیهات کارشناسانه قبول افتاد وگذشت.امروزدر استانهاهم به نوعی درادامه آن رونددرانتخاب مدیران،معاونین استانداریهاعلی الخصوص در استانداری کرمانشاه شاهدجریانات آشکار وپنهان در حوزه مدیریت ارشد، و مرکز مدیریت تصمیم استانداری هستیم که خود حاشیه هایی به همراه  داشته و دارد.
یکطرف ماجرا هیاهوی یکی دو سایت و هفته نامه محلی هستندکه خود جای تأمل بیشتر دارد وشاید ایجاد سئوال نموده که قیل وقال نمایشی ونمادین آنها فیلمی است که خوب برنامه ریزی وکارگردانی نشده است.اینان که خودرابه  برکات فضای جدیدسیاسی صاحب اراده وایده درتصمیم گیری استان می دانند ومدتی است که فریاد وا مصیبتای عدم تغییر در استان را سرمی زنند، بهتراست که ازموج جوگرفتگی پیاده شده و با دیگران وبه اتحاد و یگانگی همراه وهم صدا شوند. آنچه شما تصورکرده و القاء به جامعه می نمائید ما و همراهان وهم اندیشان موافق، تصورنکرده و نخواهیم کرد چونکه از شواهد و قرائن چنین برمی آید که شما گرامیان پرمدعا و همسو وپیشبرنده تصمیمات غیردانشی و غیرشایسته سالاری تیم استانداری هستید، معمولاجای تاسف برای این بازیچه پیشگی با اطلاع و یا بی اطلاع را در پی دارد. بعید نیست که ضمن توافق بابعضی از چهره ها مثل ...  در استانداری کاراکتر مخالفت  بسیار ناشیانه  را به روی صحنه ای بردیدکه تماشا چیان  کمی دارد!
طرف دوم ماجرا به صف شدن  و مقدم گشتن بازنشسته گان  برنیروهای ارزشی ومستعد وجوان درحال خدمت وزارت کشوری وغیرآن دراستان است. درشماره  225 فال وتماشا طی یک مصاحبه منتشره از مدیرمسئول نشریه فال وتماشا  که قبل آن درسایتها منتشر گردیده با عنوان جناب استاندار از مدیران توانمندبومی  با ترکیب اصول واصلاح استان  برتر رارقم زنید،که درآن صریحاً خواسته ومواضع به حق استان مطرح شداما متاسفانه دیری نپائید درحرکت اول وانتخاب معاونت سیاسی و امنیتی کاملاً اتفاقی برعکس خواسته ی مطروحه افتاد و مدیری بازنشسته وغیربومی که سالها از فضای مدیریتی دور شده بودند، مدیریت ارشد این استان پهناور در حقِ گهواره تمدن  لطف می نمایند به هر دلیل  ایشان  را به استان  فرامی خوانند و بر مسند معاونت بسیار حساس از لحاظ شرایط استراتژیک جغرافیایی– اقتصادی و سیاسی و مذهبی این استان  تکیه  می زند ومدیران  توانمند  این استان  را نادیده  می گیرند.
جناب بابادی به این سئوال  جواب بفرمائید:آیاباعدم بهادادن به استعدادهای جوان، پویا وفعال وتوانمند استان ما؛ روح  امید را زنده  کرده  یاباتدبیر؛ امید درجامعه  استانی کرمانشاه  را از پای درآورید؟
وقتی امثال شما تصمیم گیرندگان برای معاونت های برنامه ریزی- عمرانی از بازنشستگانی که سالها از مدیریت وحتی استانشان دور بوده اندمی خواهیداستفاده کنیدپس درآتیه نه چندان دورکشور واستانها را چگونه به دست جوانان مستعد  وکارکشته می دهید؟ مگر این استانهامحل خدمت و تلاش برای پیشرفت استان است یا گردهمایی و فراخوانی دوستان و بازنشستگانی  است که زحمات  خود را سابقاً کشیده ودرسهای موفق و ناموفق خود را پس داده اند؟!
کرمانشاه  به مدیران  باتجربه  وبومی وارزشی وتوانمند  باایده های نوگرایانه ودارای انرژی ونیروی جوانی نیازمند است  که وزارت  کشوری ها بنا به  سیاست  وزارت  کشور در اولویت قرار دارند.
بجای شایسته سالاری باتدبیروامید درتقسیم مسئولیتهادراستان کرمانشاه متاسفانه طبل بازنشسته سالاری در استانداری  کرمانشاه به صدا درآمده است، که هرتیم، تفکر و سیاستی پشت آن  باشد ناصواب بوده خلاف مصالح استان  ومردمش می باشد و به نام  شخص استاندار تمام می شود.
 آیابکارگماردن شخص بازنشسته که عمرمفیدکاری خود از نظرسیاستِ دولتها وتامین اجتماعی راپشت سرگذارده  و دوران بازیابی قوای جسمانی برای یک دوره استراحت وآرامش است. چگونه می تواند از سایر نیروهای توانمند مستعد وجوان گوی سبقت درساختن کرمانشاه راببرد؟ چقدر زمان می خواهد که ذهن، توان واستعداد  وخلاقیت در مدیریت  و بعدآن  در اجراء را دوباره  در وجود  خود احیاء نماید؟
 ضمناً آیا فراخوانی بازنشستگان  لشگری وکشوری و... درنقطه مقابل وتقابل وتعارض با کوچکترکردن دولت نیست؟ نه تنها برای دولت  که  بار مالی سنگین شامل آن می شود بلکه  حیف و میل بیت المالی را در پیش دارد که مولا علی (ع) در برابر تمام اشراف وبزرگان وحتی برادر نابینایش هم سخت گرفت وتسلیم نشد، پس شما ادامه دهندگان  راه پیشوای دینی ما چطور؟ این حرکت در استان؛ مدیران جوان،آماده خدمت وتوانا را به ناامیدی و دلسردی می کشاند! پس این چه تدبیری  است که امید را  در جامعه  فراری می نماید.
 قطعاً مدیران-مردم واهالی رسانه-سیاسیون نمایندگان مجلس و... با هرگونه سالمندگزینی وپیرمردجوئی و بازنشسته  سالاری حتی اگرکرمانشاهی و بومی هم  باشد برای احراز پستهای کلیدی و غیرآن مخالفند و در صورت اصرار تیم و یا گروههای ذینفع ویا حتی شخص استانداربراین موضوع، بایستی درآتیه منتظرچالشها و نقدعملکرد این مسئولیتهای محوله زیرذره بین  رسانه  ها  باشند .
منبع : هفته نامه فال و تماشا

عضو برجسته شورای شهر جوانرود ، شهردار ثلاث باباجانی می شود

استان پنجم - اعضای شورای شهرتازه آبادثلاث باباجانی باحداکثرآرا(۵رای)فرهادحبیبی عضواصلی وفعلی شورای شهرجوانرودرابرای تصدی شهرداری این شهرجهت انجام مراحل احرازصلاحیت معرفی کردند.
شایان ذکراست که فرهادحبیبی فوق لیسانس جغرافیاوبرنامه ریزی شهری ودودوره عضویت درشورای شهرجوانرود ونیزشورای عالی کشور دردوره سوم رادرکارنامه خود داردوازجوانان باانگیزه وخدوم است که ازپایگاه مردمی خوبی بهره می برد.

سه مدیر کل جدید در استانداری کرمانشاه منصوب شدند

استان پنجم - طی احکام جداگانه ای از سوی استاندار کرمانشاه ، بهرام سلیمانی به عنوان مشاور استاندار و مدیرکل حوزه استاندار منصوب شد.
همچنین ابراهیم رضایی بابادی حجت الاسلام عبدالله عزیزی را  به عنوان مشاور استاندار و مدیرکل ارزشیابی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمانشاه منصوب کرده است و کوروش محمودیان نیز بعنوان مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری کرمانشاه حکم گرفته است.

محمد با خوراک سیب زمینی مادرش دوپینگ می کرد

کارگری که بر سکوی قهرمانی پارالمپیک لندن ایستاد
قهرمان کرمانشاهی رقابت های پار المپیک لندن سرگذشت خواندنی دارد از بنایی و کارگری تا ایستادن بر سکوی نخست قهرمانی پاراالمپیک لندن، این روزها این قهرمان ملی با مشکلات متعددی دست به گریبان است.
به گزارش خبرنگار مهر، قهرمان کرمانشاهی پرتاب نیزه رقابت های پارالمپیک 2012 لندن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر شرایط برای ورزشکاران معلول و جانباز کرمانشاهی فراهم شود، در ایران حرف اول را خواهیم زد، اما افسوس کسی نیست که شرایط ما درک کند.
محمد خالوندی گفت: در هر رقابتی که شرکت می کنیم ما را به عنوان نماینده کرمانشاه می شناسند، اما چه کسی خبر دارد که مشکلاتمان فراوان است. می خواهم صحبت کنم، می خواهم بگویم که چه مشکلاتی داریم تا مردم بدانند که قهرمانشان زندگی بی دردسری ندارد.
می گفتند ای کاش تو به جای برادرت می مردی
این قهرمان رقابت های پارالمپیک 2012 لندن عنوان داشت: هشت سال پیش در یک حادثه رانندگی پدر و برادر دو قلویم فوت کردند. برخی از آشنایان به من می گفتند که ای کاش تو به جای برادرت می مردی. از گفتن این حرف ناراحت نمی شدم چون وحید (برادر محمد) از نظر جسمانی سالم بود و طبیعی بود که بستگان این حرف را بزنند. بعد از این اتفاق تصمیم گرفتیم خانه و کاشانه خود را رها کنیم  و به کرمانشاه بیاییم.
خالوندی بیان داشت: به پیشنهاد پسرخاله ام رفتم سراغ ورزش، برخی ها می گفتند که تو با این وضعیت جسمانی می خواهی ورزش کنی؟ اما من می خواستم مثل بقیه ورزش کنم، مگر من چه چیزی کم داشتم؟ پس بدون توجه به این حرف ها، به دنبال ورزش رفتم و فقط خواستم ثابت کنم که من هم می توانم.
متن کامل در ادامه مطلب

ادامه نوشته

برگزاری نخستین جشنواره فصلی مطبوعات کرمانشاه

استان پنجم - خسرو پورکاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کرمانشاه اظهار داشت: نخستین جشنواره فصلی مطبوعات استان کرمانشاه به‌ همت سرای روزنامه‌نگاران و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه  در تاریخ 12 اسفندماه سال‌جاری در مجتمع فرهنگی و هنری کرمانشاه برگزار خواهد شد.
پورکاظمی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف سرای روزنامه‌نگاران، نهادینه کردن آموزش‌های فنی و تخصصی برای کیفی کردن محتوای نشریات محلی، گسترش و دسترسی به تازه‌های علمی در عرصه‌ رسانه و ترغیب فعالان این عرصه و تهذیب اخلاق رسانه است.
پورکاظمی با اشاره به افتتاح دهمین سرای روزنامه‌نگاران ایران در کرمانشاه، بیان داشت: سرای روزنامه‌نگاران ایران در تاریخ یازدهم اسفندماه سال گذشته با همکاری اعضا و انسجام حوزه رسانه استان تشکیل شد.
وی از وجود بیش از 300 نفر فعال رسانه‌ای در استان کرمانشاه خبر داد و ابراز داشت: این افراد متشکل از خبرنگاران نشریات محلی، نمایندگی نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها، سایت‌های رسمی و قانونی، پایگاه اطلاع‌رسانی دارای مجوز و خبرنگاران دیداری و شنیداری هستند
پورکاظمی اذعان داشت: طی یک‌سال فعالیت سرای روزنامه‌نگاران استان کرمانشاه کلاس‌های آموزشی موثر در گزارش‌نویسی، خبرنویسی، آموزش صفحه‌آرایی، فتوژورنالیسم، حقوق و اخلاق در رسانه برای خبرنگاران دایر شده است.
مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان کرمانشاه از اهمیت جشنواره فصلی مطبوعات استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: فرهنگ روزنامه‌خوانی، توجه به جایگاه و نقش روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در سطح محلی و ملی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.
به‌گفته این مسئول انعکاس دستاوردهای مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در هر فصل، ارج نهادن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه مطبوعات، بررسی وضعیت صنفی روزنامه‌نگاران و ارتقای سطح کیفی تولیدات فرهنگی در عرصه روزنامه‌نگاران، از دیگر اهداف جشنواره فصلی مطبوعات به شمار می‌رود.
پورکاظمی یادآور شد: در این جشنواره در هر فصل دو بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها در رشته‌های گزارش، مقاله، خبر، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، انواع تیتر، گزارش‌های تصویری، صفحه‌آرایی و کاریکاتور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای در بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها مجموعاً 386 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند، گفت: داوران مطابق با مقررات و ضوابط قانونی نفرات اول تا سوم را معرفی می‌کنند.

کرمانشاه ، بیشترین میزان افزایش شاخص بهای مسکن اجاری در کشور را دارد

استان پنجم - بانک مرکزی طی گزارشی شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سه ماهه سوم سال 1392 را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استان پنجم ، شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سه ماهه سوم سال 1392 به عدد 140.3رسید که نسبت به سه ماهه قبل معادل 4.5 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 21.3درصد افزایش یافت. متوسط شاخص بهای مسکن اجاری در نه ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 20.4 درصد افزایش نشان می دهد.
شاخص مذکور در دوازده ماه منتهی به آذر ماه 1392 نسبت به دورازده ماه منتهی به آذرماه 1391 معادل 19.0 درصد افزایش داشته است.
شاخص بهای مسکن اجاری در سه ماهه سوم سال 1392 نسبت به سه ماهه قبل، در کلیه استان های کشور افزایش یافت. بیشترین میزان افزایش متعلق به استان کرمانشاه معادل 10.2 درصد بود و استان های همدان با 7.0 درصد و کهگیلویه و بوراحمد با 6.7 درصد افزایش در رده های بعدی قرار گرفتند.
کمترین میزان افزایش مربوط به استان سمنان معادل 1.5 درصد بود و استان های سیستان و بلوچستان با 1.9 درصد و بوشهر با 2.2 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند. افزایش شاخص فوق طی سه ماهه مورد بررسی در استان تهران برابر با 4.5 درصد بوده است.

درمانگاه کوزران در ساعات غیر اداری دفترچه های بیمه را نمی پذیرد

استان پنجم - به نقل از خبرگزاری مهر: سخنگوی شورای اسلامی شهر کوزران سنجابی گفت: دفترچه های بیمه روستایی در کوزران در ساعات بعداز ظهر، شب و روزهای تعطیل از سوی درمانگاه این شهر پذیرفته نمی شود که این مسئله اصلا منطقی نیست.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کوزران سنجابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم بخش "کوزران" از خدمات بهداشتی درمانی منطقه به شدت گله مند هستند و روزانه به کرار شاهد گله شهروندان از این موضوع هستیم.
داود امامی گفت: مدتی است که مرکز درمانی شهر کوزران در شیفت بعد از ظهر با مشکلاتی مواجه است که باید به سرعت به آن رسیدگی شود. این عضو شورای شهر کوزران تاکید کرد: این مرکز تنها درمانگاه بخش 16 هزار نفری کوزران است تزریقاتی خانم برای بانوان ندارد و بعضاً اهالی مجبورند برای تزریق یک آمپول مسیر 50 کیلومتری تا  کرمانشاه را طی کنند.
وی افزود: تنها داروخانه کوزران ، شبانه روزی نیست و در ساعات شب و ایام تعطیلی باعث ایجاد مشکلاتی می شود و می طلبد با توجه به بعد مسافت و جمعیت بخش و آتیه دار بودن منطقه، داروخانه شبانه روزی مستقر شود.
امامی افزود: شایسته است که با تدبیر مسئولان ارشد استان یک واحد "درمان بستر" با امکانات و آزمایشگاه مجهز و پزشکان متخصص در شهر کوزران احداث شود. با توجه به اینکه هم اکنون ساختمان سابق زایمان این شهر بدون استفاده مانده است، می توان از این ساختمان برای استفاده به عنوان مرکز درمان بستر استفاده کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کوزران سنجابی گفت: با توجه به اینکه اکثریت مردم منطقه از خدمات بیمه درمانی روستایی استفاده می کنند و تحت پوشش این بیمه هستند، اما متاسفانه این دفترچه های بیمه در کوزران در ساعات بعداز ظهر و شب و روزهای تعطیل از سوی درمانگاه این شهر پذیرفته نشده و هزینه های درمان به صورت آزاد محاسبه و اخذ می شود. آیا می شود از بیماری و درد خواست که در ساعات غیراداری سراغ مردم نیاید.
امامی اظهار داشت: این در حالی است که در بخش های اطراف نظیر گهواره و روانسر در این ساعات، دفترچه های درمانی روستایی پذیرش می شوند.
وی در پایان تاکید کرد: البته جا دارد از خدمات مدیریت این مرکز درمانی به دلیل خدماتی که ارائه می دهند تقدیر کرد اما پرسنل غیر بومی جایگزین نیروهایی که پیش تر در این مرکز ارائه خدمت می کردند شده اند که باید در این مورد تجدید نظر شود.نیروهای بومی این مرکز نقطه قوت این درمانگاه بودند و حیف است شاهد حذف ایشان باشیم .

من تا کنون در امور عزل و نصب ها دخالت نکرده ام

استان پنجم - نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت گفت: نمایندگان در عزل و نصب هایی که وظیفه استاندار کرمانشاه است دخالت نمی کنند البته توصیه و نظارت دقیق خود در خصوص گزینه های مختلف را خواهند داشت.
سید سعید حیدری طیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز زمان زیادی از انتصاب آقای رضایی به عنوان استاندار کرمانشاه نگذشته اما به هر حال عملکرد ایشان بدون حاشیه و فراجناحی است.
نماینده کرمانشاه در مورد دخالت نمایندگان کرمانشاه در بحث عزل و نصب های مدیران، به ویژه فرمانداران استان عنوان کرد: بحث دخالت نیست، نماینده وظیفه دارد به استاندار در مورد عزل و نصب ها توصیه کند، حال استاندار می تواند این توصیه را بپذیرد یا اینکه مخالفت کند، اما تاکنون خیلی کم پیش آمده است که نمایندگان کرمانشاه در امور تعیین فرمانداران و مدیران به استاندار تذکر و یا در کارش مداخله کنند.
عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من تا کنون در امور عزل و نصب ها دخالت نکرده ام. به هرحال استاندار در امور انتصاب مدیران باید کارنامه افراد را حتما لحاظ کند، کارنامه ای که مورد تایید قانون اساسی کشور باشد. البته نمایندگان نیز موظف هستند در صورت توصیه به استاندار منافع سیاسی خود را در نظر نگیرند.
حیدری طیب در پایان تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق وبودجه برنامه و اقدامات خوبی برای استان کرمانشاه پیش بینی شده استT امیدوار هستم آهنگ رشد استان با اجرای این برنامه سریع تر شود.

دعوت فرزند اورامانات از مردم همیشه در صحنه در خلق حماسه ای دیگر

استان پنجم - شهاب نادری ، فرزند اورامانات(کاندیدای مطرح نهمین دوره انتخابات مجلس) با صدور بیانیه ای از مردم شهید پرور و انقلابی شهرستانهای پاوه ، جوانرود ، روانسر و ثلاث باباجانی جهت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت بعمل آورد. متن این بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
پشت سر گذاشتن هر سالگرد پیروزی انقلاب نشان از عبوری هوشمندانه و موفقیت آمیز از پیچ های سخت و گردنه های صعب العبور انقلاب اسلامی است که با هدایت و تدبیر مقام معظم رهبری«مدظله العالی» و بصیرت و هوشمندی مردم شجاع و مقاوم ایران و شناخت و درک درست لحظه ها و حضور به موقع در صحنه های مختلف مورد نیاز جامعه نقش بسته است.
اینک که ۳۵ زمستان طبیعت را به سی و ششمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی پیوند می زنیم، امسال نیز در سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی بار دیگر سیل خروشان ملت مسلمان ایران در لبیک به ندای رهبر انقلاب و آرمان های بنیان گزار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به پا خواهد خواست و عشق و ارادت خود را در پای بندی به آرمانه ای نظام اسلامی به نمایش خواهد گذاشت.
اینجانب از عموم مردم انقلابی ، شهید پرور و ولایت مدار شهرستان های اورامانات دعوت بعمل آورم که  با حضور خود در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ضمن تجدید بیعت با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب ، جلوه دیگری از میثاق الهی خود با رهبر انقلاب ، حضرت آیت الله خامنه ای را به نمایش گذارند.
وعده دیدار ما ۲۲بهمن ماه

اعتدالگرایی قطره ای می تواند گره گشای بسیاری از گره های کور شهرداری باشد

شهرام صفری
بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان ، درگیریهای چند ماهه ، حواشی و جنجالهای ناخوشایند دود سفید از دودکش شورای شهر سرپل زهاب بیرون آمد و به قولی شهردار از راه آمد . علیرضا قطره ای معاونت مالی این شهرداری با رای اکثریت و هر ۷نفر شورا بر مسند و کرسی شهرداری سرپل زهاب جلوس کرد . مهمترین و بزرگترین حسن این انتخاب با تمام گفتنی ها و ناگفتنی ها در مورد آن ، این است که بالاخره شهر و شهرداری کلانتردار شد و مجموعه بزرگ شهرداری و مهمتر از آن مردم از سردرگمی و نگرانی رهایی پیدا کردند . و نکته دیگر این انتخاب ، برگزیدن شخصی است که مدارج را در این شهرداری پله به پله طی کرده است و از خود این مجموعه می باشد . این روزها در فضای مجازی بازهم دستهایی در کار است تا آرامش سقام گرفته چند روز اخیر در شورای متلاطم این شهر برهم بزنند و برخی ها هم ناخود آگاه به این قضیه دامن می زنند . در قبال این انتخاب و گزینش همگی از شورای شهر گرفته تا شهردار جدید ، اصحاب رسانه ، صاحبنظران ، مدعیان و عامه مردم مسیولیتهایی را بر عهده دارند که ذکر چند نکته خالی از لطف نیست تا حداقل دیگر دچار چنین گردابی نشویم . نکته ابتدایی اینکه همگی قصاص قبل از جنایت نکنیم و پیشداوری را کنار بگذاریم و به این نیروی جوان ، بومی و تحصیلکرده فرصت بدهیم و حداقل پس از شش ماه در مورد عملکرد وی قضاوت و نتیجه گیری کنیم و تا آن موقع با تمام توان هرآنچه را در چنته داریم در جهت کمک به وی و به شهر در طبق اخلاص بگذاریم و از شایعه سازی ، فرافکنی و جنجال آفرینی بپرهیزیم به ویژه ما اهالی رسانه و ویژه تر دوستانی که در فضای مجازی بیشتر فعالند چند ماهی کاسه صبر و تحملمان را بالا ببریم و خدای نکرده ملعبه دست های پنهانی که هنوز هم می خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند قرار نگیریم . نکته دیگر که باید اعضای شورای شهر و خاصه شهردار جدید باید جدا و اکیدا از آن خودداری کنند این است که خود را وارد فضای جنجال آفرینی رسانه ای و حاشیه سازی و موضع گیریهای نابجا نکنند و به ماموریت و رسالتی که بردوششان نهاده شده است توجه کنند و اعضای بزرگوار شورا تا سرحد توان از حمایت از قطره ای فروگذار نباشند و میدان خواسته ها ، سفارشات و انتظارات را احداث نکنند . مسیله دیگر ویژگیهای شهردار جدید است که نگارنده به نیمه پر لیوان که انشااله بیشتر هم هست می نگرم ، تا آنجا که حضور ذهن دارم شاید عنوان جوانترین شهردار کنونی ایران را دارا باشد و این بزرگترین حسن و پشتوانه و حتی پاشنه آشیل برای قطره ای محسوب می شود . اعتدالگرایی قطره ای می تواند گره گشای بسیاری از گره های کور خود و مجموعه اش باشد که در وی دیده می شود . در جایگاه و پایگاه سنتی و مذهبی بودنش شکی نیست که می تواند با مشی اصولگرایی معتدل و منطقی اش سلامت نفس و بسیاری از دردهای دامنگیر شهرداری را درمان کند . مسئله دیگر که باید شهردار جوان به آن توجه کنند استفاده بهینه از نیروی متخصص و جوان و تشنه عرض اندام مجموعه شهرداری است که تا امروز در سایه قرار داشته اند و توصیه پایانی که منتخب شورا به آن توجه کند بحث مدیریت و چگونگی اداره شهرداری است که یک اراده جدی و سختگیرانه همراه با احترام و مسئولیت خواهی و پذیری است و خود را در محاصره و حلقه گروهی خاص به دام نیاندازد .

تغییر و تحولات پس از 22 بهمن آغاز میشود

استان پنجم - بر اساس آخرین اخبار رسیده به پایگاه خبری تحلیلی استان پنجم ، از 23 بهمن شاهد مراسمات تودیع و معارفه 3 معاونت استانداری و 5 فرماندار در سطح استان خواهیم بود .

گفتنی است حکم آقایان مهندس مجتبی نیک کردار . مهندس علی اصغر میرزایی و دکتر هدایت حاتمی بعنوان معاونین جدید عمرانی - برنامه ریزی و توسعه مدیریت انسانی استانداری کرمانشاه صادر شده است.

اندر حکایت ورزش بانوان در استان کرمانشاه

استان پنجم - به نقل از خبرگزاری پاوه پرس، اهمیت ورزش در حفظ سلامت افراد جامعه بر کسی پوشیده است و ضرورت توسعه مشارکت گروه های مختلف در ورزش به خوبی درک شده است.
بنابراین انتظار می رود روز به روز شاهد افزایش مشارکت در ورزش باشیم، اما با یک حساب و کتاب ساده نیز می توان دریافت که این امر یا محقق نشده یا شیب رشد آن چنان کم است که به چشم نمی آید.از جمله حیطه هایی در ورزش که نیازمند تغییر نوع نگرش وزارت ورزش به آن است، ورزش بانوان می باشد.
بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و حداقل انتظار این است که مشارکت آنان در ورزش نیز برابر با آقایان باشد، اما آمارها گویای تفاوت فاحش بین مشارکت مردان و زنان در ورزش است.
“زن” در بینش ایرانی-اسلامی جایگاه محوری در حفظ کیان خانواده داشته و نقش تربیتی وی در خانواده و اجتماع به اثبات رسیده است.
بر همین اساس حفظ نشاط و سلامت مادران و دختران که به عنوان مادران آینده به آنان نگریسته می شود، اهمیتی دوچندان می یابد. در چنین شرایطی انتظار می رود که مسئولان وزارت ورزش با نگاهی راهبردی به این حوزه بنگرند، اما بررسی مسائل و مشکلات ورزش بانوان بیان گر رویه ای متفاوت است.
ورزش بانوان استان کرمانشاه نیز، به عنوان جزئی از مجموعه ورزش بانوان کشور، تحت تأثیر ناکارآمدی ساختاری ورزش بانوان و محیط فرهنگی، اجتماعی استان و شهرستانهای تابعه، با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند.
برخی از این مشکلات ناشی از قوانینی است که متأسفانه بدون در نظر گرفتن عواقب آنها به اجرا در می آیند و کل مجموعه ورزش بانوان در سراسر کشور از آن متضرر می گردند. پاره ای دیگر از مشکلات این حوزه از ورزش نیز ناشی از عدم حمایت اسپانسرها از ورزش بانوان است.
قوانینی که ورزش بانوان را خدشه دار کرد
در سال ۸۴ که قانون ادغام ورزش بانوان و آقایان به تصویب رسید، موجی از نگرانی در میان مسئولان ورزش بانوان به وجود آمد، چرا که با تصویب این قانون و حذف معاونت ورزش بانوان از ساختار فدراسیونها و تبدیل آن به پست “ نائب رئیس” عملأ استقلال ورزش بانوان از بین رفت. در واقع با اجرای این قانون ورزش بانوان در هر رشته، به صورت زیر مجموعه و تابعی از فعالیت های آقایان در آن رشته خاص در آمد.
این مسئله موجب شد نظر رؤسای هیئت های ورزشی به طور مستقیم بر میزان تخصیص بودجه و برنامه های بانوان اثر بگذارد و با وجود اینکه طبق قانون، یک سوم بودجه هر هیئت به بانوان اختصاص می یابد، عملأ نحوه تخصیص بودجه به نظر رؤسای هیئت بستگی خواهد داشت.
قانون دیگری که ورزش بانوان به شدت از آن آسیب دید، بحث خصوصی سازی در ورزش بود. بر اساس این اصل دولت بودجه تخصیص داده شده به ورزش را تا حد قابل توجهی کاهش داد و درآمد زایی را بر عهده فدراسیون های ورزشی گذاشت.این قانون اگر چه مورد نیاز ورزش بود، اما شرایط به وجود آمده پس از اجرای آن، به ویژه در ورزش بانوان نشان داد که برای اجرای این قانون، ظرفیت های لازم در ورزش و اقتصاد کشور ایجاد نشده بود.از زمان اتحاذ این تصمیم و برداشتن حمایت مالی دولت از ورزش به ویژه در بخش بانوان، به طرز چشمگیری از حضور تیم های بانوان در ورزش قهرمانی کاسته شده است.
این دو قانون ورزش بانوان استان کرمانشاه و حتی میتوان گفت تمام کشور را نیز تحت تأثیر قرار داد، به طوری که در حال حاضر مشکلات مالی اولین معضلی است که پیش روی این قشر قرار دارد.
در شرایطی که حمایت های مالی دولت از هیئت ها برداشته شده و تلاش بر سر تصاحب منابع مالی است، بانوان به دلیل مسائل مذهبی و محدودیت هایی که از این زمینه برای ایشان به وجود می آید، وارد جدالی نا برابر با ورزش آقایان شده اند.
از جمله راه های تأمین منابع مالی، جذب حامی مالی است، که بانوان در این زمینه با دو مشکل روبرو هستند.
·         از جمله دلایلی که مجموعه ها و نهادهای فرهنگی، اجتماعی و صنعتی را به سمت حمایت از تیم های ورزشی سوق می دهد، جنبه تبلیغاتی آن و استفاده از محبوبیت حاصل از ورزش است.در کشور ما به دلیل رعایت شئونات مذهبی، به علت عدم پوشش رشته های ورزشی امکان آن وجود ندارد که بازیها از طریق تلویزیون پخش شود و حتی رشته هایی که امکان تصویر برداری وجود دارد صدا و سیما حاضر به پخش این بازیها نیست و اگر هم این مسابقات پخش شود اغلب در ساعاتی نامناسب نشان داده می شود بنابراین یک حامی مالی با حمایت از بانوان در حقیقت سودی از سرمایه گذاری خود به دست نخواهد آورد
·         هم چنین از طرح های حمایتی از سرمایه گذاری در ورزش بانوان نیزکه شامل تخفیف های مالیاتی و اعطای تسهیلات ویژه می باشد، نیز خبری نیست.طبیعی است در چنین شرایطی سرمایه گذاران رغبتی به حمایت از این دسته از ورزشکاران نشان نداده و ترجیح می دهند سرمایه خود را در ورزش مردان صرف کنند که هم از مزایای تبلیغاتی آن منتفع می شوند و هم حداقل می توانند خود در ورزشگاه حضور یافته وبازی تیمشان را از نزدیک ببینند!
ورزش بانوان استان با یک مشکل همیشگی نیز دست و پنجه نرم می کند و آن نداشتن یک مسئول بومی و ثابت به عنوان کارشناس امور ورزش بانوان در ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای تابعه است.این مسئله باعث شده است که یک برنامه و رویه منسجم برای ورزش بانوان وجود نداشته باشد، و این حیطه از ورزش استان به مانند کودک یتیمی شده است که هر رئیس اداره و یا هیئت به اقتضای شرایط و نوع نگرش خود به ورزش بانوان، دستی به سر آن کشیده و قیمی هم وجود نداشته که حقوق وی را مطالبه کند.
اما محیط فرهنگی اجتماعی شهرنیز در این زمینه دخیل است. گاهی دیده می شود که برخی از صاحبان شرکت های فعال استان، نه به دلیل عدم سوددهی بلکه به دلیل نوع نگرش خود، از حمایت تیم های ورزش بانوان امتناع می کنند.
متأسفانه تفکر این دسته از مدیران و روسای شرکت ها این است که نگاه محیط پیرامون آنها در صورت انجام این کار، نسبت به این مسئله مثبت نخواهد بود و حرف و حدیث هایی در مورد آنها پیش خواهد آمد، به همین دلیل به حمایت از مردان ورزشکار تمایل بیشتری نشان داده می شود.
به دلیل مسئلۀ ادغام هیئت های آقایان و بانوان که پیش از این ذکر شد، توسعه هر رشته ورزشی در بخش بانوان، مستقیمأ به نظر رئیس هیئت مربوطه بازمی گردد.در چنین شرایطی اگر رئیسی علاقه مند به فعالیت در این زمینه باشد، از رشته مورد نظر حمایت می شود در غیر این صورت با روش های مختلف می تواند مانع فعالیت بانوان شود.
مجموعه این شرایط باعث می شود گاه ورزشکاران به استان های دیگر برای ادامه فعالیت خود مراجعه کنند. در چنین موقعیتی استانهای مقصد به راحتی از سرمایه های انسانی ارزشمند شهر ما به نام خود استفاده می کنند و هر زمان که نیازی به حضور این ورزشکاران احساس نکنند یا اینکه نگاه مثبتی به آنها نداشته باشند، مشکلاتی برایشان به وجود می آورند.
متأسفانه نگاه به مسئله ورزش همگانی بانوان نیز علمی و راهبردی نیست. هنوز بسیاری از مدیران کشور در بخش ورزش ، ورزش همگانی را پیاده روی و کوه پیمایی می پندارند حال آنکه مفهوم ورزش همگانی، تلاش برای ایجاد محیط مناسب برای ورزش همه اقشار در هر ورزشی می باشد.
اما در این شرایط چه می توان کرد؟
*تخصیص بودجه های ویژه از سوی دستگاه های مختلف برای گسترش ورزش همگانی و قهرمانی بانوان به عنوان یک ضرورت
*جلب مشارکت خیرین در امر حمایت از ورزش بانوان
*مدون ساختن برنامه دستگاه ها و سازمان های مختلف در زمینه ورزش بانوان به منظور جلوگیری از موازی کاری و تخصصی شدن برنامه ریزی در این زمینه
*تلاش و پیگیری مدیرکل محترم و مسئولان ادارات ورزش و جوانان به منظور جذب یک نیروی بومی به منظور استفاده در سمت کارشناس ورزش بانوان شهرستان
* تعامل دستگاه های مربوطه در جهت فراهم ساختن محیط های عمومی مناسب برای ورزش بانوان
*استفاده از اختیارات نهادها به منظور اجرای برنامه های تشویقی برای حامیان مالی ورزش بانوان
*استفاده از افراد متخصص در برنامه ریزی ها
*از طرف دولت قانونی ایجاد شود که بر پایه آن هر شرکتی که از دو ورزش اقایان حمایت کرد ملزم به حمایت از یک ورزش بانوان نیز باشد.در این صورت شرکت هایی که از ورزش مردان و بخصوص فوتبال حمایت می کنند طبق این قانون باید در ورزش بانوان هم سرمایه گذاری کنند و این خود موجب پیشرفت ورزش بانوان در کشور و استان خواهد شد.
علی رغم تمام این مشکلات، بانوان ورزشکار استان کرمانشاه با تکیه بر استعداد و تلاش خود و زحمت دلسوزان و مسئولین ورزش استان و شهرستانها ، بارها بر این مشکلات غلبه کردند و خود را در بالاترین سطوح مطرح نموده اند و برای استان کرمانشاه و شهرشان افتخار آفرینی کرده اند.
امید است که با تغییر نگرش مسئولین و درک اهمیت سلامتی و نشاط بانوان استان، تعامل لازم بین دستگاه های اجرایی ، کارخانجات صنعتی و شرکت های خصوصی استان شکل گرفته و ورزش بانوان کرمانشاه که ذخیره ای از ظرفیت های بالقوه است، روز به روز شکوفاتر شود.
نگارش : نریمان رحمانی (کارشناس ارشد مدیریت ورزشی و مسئول نظارت بر عملکرد هیاتهای ورزشی استان کرمانشاه)