بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

خاتمی ممنوع الخروج شد هاشمی احضار

   

 تصویر اصلی را ببینید

 

 

 

 

خبر مربوط به احضار مهدی هاشمی، کنفرانس خلع سلاح بین المللی تهران، خبر ممنوع الخروج شدن خاتمی به همراه سخنان وی در جمع تعدادی از شخصیت های دانشگاهی ، دیدار سید حسن خمینی با آیت الله صانعی و ادامه واکنش ها به نظر رئیس جمهور درباره جمعیت مهمترین سوژه هایی هستند که صفحات روزنامه های شنبه 28 فروردین را به خود اختصاص داده اند.
لغو سفر خاتمی به ژاپن توضیح عکس یک این روزنامه است که به سید محمد خاتمی اختصاص یافته است. در حالی که بسیاری از رسانه ها از ممنوع الخروج بودن خاتمی خبر داده اند، شرق به نقل از وکیل وی نوشته که هیچ گونه ممانعتی برای مسافرت بین المللی خاتمی وجود ندارد. علیزاده گفته تا جایی که من اطلاع دارم لغو سفر خاتمی به ژاپن به توصیه برخی نهادها بوده است. شرق به نقل از دادستان تهران هم خبر از صدور کیفرخواست برای 500 متهم پس از انتخابات داده و در صفحه اول خود نیز خبر صدور حکم بازداشت مهدی هاشمی را منتشر کرده است با این توضیح وکیل وی؛ با تقدیم وکالتنامه به بازپرس اعلام کردم که مشارالیه در خارج از کشور مشغول تحصیل است و اگر حضور وی برای تحقیقات ضرورت دارد، به ما اعلام کنید تا آدرس قانونی وی را اعلام کنیم.

دیدار سیدحسن خمینی با شیخ معزل از مرجعیت صانعی

نوه بنیانگذار انقلاب با  صانعی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
به گزارش خبرآنلاین در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ضمن ابرازخرسندی از دیدار مجدد با  صانعی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (س) پیرامون سیره علمی و عملی حضرت امام (س) خواهان رهنمود وی شد.

در ادامه این دیدار، صانعی، نقش نوه گرانقدر امام (س) در بسط و گسترش اندیشه های فقهی حضرت امام را ستود و اظهار داشت: تا کنون زحمات ارزشمندی در خصوص اندیشه های سیاسی و اجتماعی حضرت امام (س) صورت پذیرفته است اما بنده معتقدم پیرامون نوآوری های فقهی و اصولی حضرت امام باید تحقیق و بررسی بیشتری صورت پذیرد.

شایان ذکر است در پایان این دیدار مسائل و مشکلات روز کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

استقبال از حمام ایرانی در قلب پاریس

یک حمام عمومی ایرانی در قلب پاریس مشتریان ایرانی و فرانسوی را به خود جذب کرده است.
 
صاحب این گرمابه سنتی ایرانی که از سی و پنج سال پیش در پاریس فعال است یک مهندس ایرانی است.

تهرانی متولد خانی آباد تهران است و می گوید: برای کیسه کشیدن و مشت و مال و دوش ، سی و پنج یورو دریافت می کند.

چای ایرانی و قلیان و لنگ هایی به رنگ قرمز و آبی در گرمابه آقای تهرانی دیده می شود.

بسیاری از فرانسویان از طریق اینترنت یا تلفن برای حضور در گرمابه ایرانی وقت قبلی می گیرند.

یکی از مشتریان این گرمابه می گوید: نسل حمام های عمومی در ایران رو به انقراض است و فرانسوی ها به تازگی به ارزش این گرمابه ها پی برده اند.  

باتوجه به اینکه استاندارمحترم کرمانشاه درنشست شورای اداری تاکیدنمودند:۳۰هزارشغل درسال جدید باید دراستان ایجاد شود،آیا با کار کارشناسی ومطالعات دقیق دانشگاهی نمی توان با ایجاد وتاسیس کمیته اشتغال زایی ودادن وام به جوانان برای ساختن حمام هاوچایخانه های وبازارچه های سنتیبخشی از این 30 هزار شغل را ایجاد نمود ؟ 

اینجانب طرحی برای ایجاد 50 هزار شغل مستقیم وغیر مستقیم دارم که چنانچه مسئولین محترم بخواهند ارائه خواهم کرد .  

احداث نخستین رصدخانه استان در محل پژوهش سرای دانش آموزی کرمانشاه

 

   

 

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی استان کرمانشاه از احداث نخستین رصدخانه کرمانشاه در محل اختصاصی این پژوهش سرا خبر داد.

 این رصدخانه که با اعتبارات وزارت نفت در دست احداث است ساخت آن کاملا بومی بوده و در محل پشت بام پژوهش سرای دانش آموزی کرمانشاه احداث می شود.

در حال حاضر مقدمات لازم برای احداث این رصد خانه فراهم گشته، اعتبار مورد نیاز نیز جذب و حتی تلسکوپ های این رصدخانه نیز خریداری شده است.

 در خصوص فعالیتهای این مجموعه در زمینه نجوم،  برگزاری دوره های آموزشی نجوم مقدماتی، پیشرفته از مقطع ابتدایی تا دوره های نهایی، برنامه رصد در پشت بام پژوهش سرا به همراه خانواده و برگزاری دوره های آمادگی المپیاد نجوم از جمله فعالیت های این پژوهش سرا  در زمینه نجوم می باشد.

 همچنین اعزام افراد برای مسابقات نجوم و برگزاری کارگاه های آموزشی و نرم افزار کتاب در زمینه نجوم از دیگر فعالیت های این پژوهش سرا در زمینه نجوم است.

در رابطه با فعالیت های آتی این پژوهش سرا،  ایجاد سایت نجوم و انتشار نشریه راه شب از جمله اقدامات آتی این مجموعه در زمینه نجوم خواهد بود.

گفتنی است؛ کلیه علاقمندان می توانند در برنامه های نجوم این پژوهش سرا شرکت کرده و این مجموعه نیز از کلیه علاقمندان حمایت های لازم را به عمل می آورد.

وضعیت هوای استان دراین هفته

 

  

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه ناپایدار فعال و بارش زا از اواسط امروز ( دوشنبه 23فروردین ماه) تا روز چهارشنبه جو استان را تحت تاثیر قرار می دهد.این سامانه موجب وزش باد، انتقال گرد و غبار بویژه به مناطق غربی و بارندگی همراه با رعد و برق در سطح منطقه بویژه نیمه جنوبی استان و بارش تگرگ در برخی نقاط خواهد شد. 

بر اساس این گزارش،با توجه به شدت فعالیت این سا مانه، آبگرفتگی معابر عمومی سیلاب های محلی در برابر نقاط از سطح استان دور از انتظار نیست.

انتصابات دراستانداری

 

مهندس سید دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه طی حکمی مهندس ناصر سارکی را به سمت مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری منصوب کرد.

متن این حکم بدین شرح می باشد: 

 « نظر به تعهد وتجارب و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به سمت مدیرکل دفتر هماهنگی اموراقتصادی منصوب می گردید.

امید است با اتکال به خداوند سبحان و با همکاری و همدلی سایر همکاران در پیشبرد اهداف محوله موفق و مؤید باشید.»

پیش از این محسن دارابی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بود

اسامی تعدادی از نمایندگان نمادردیدار با موسوی

اسامی تعدادی از نمایندگان دیدارکننده با موسوی

در پی دیدار تعدادی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با میرحسین موسوی اسامی تعدادی از این نمایندگان منتشر شد.

به گزارش جوان آنلاین، اسامی تعدادی از دیدار کنندگان با میر حیسن موسوی به شرح زیر می باشد:
محمد رضا تابش ،محجوب ،کواکبیان ،سازدار ،ترابی،قنبری ،نریمان، جمشید انصاری محمد علی کریمی، محسنی بندپی و همچنین تعدادی از کارمندان سابق مجلس،فرزندان نمایندگان و نمایندگان سابق مجلس نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است برخی فعالان سیاسی، دیدار تعدادی از اعضای فراکسیون اقلیت با سران فتنه را بر خلاف آراء و نقطه نظرات مردم برشمرده و با تاکید بر اینکه این دیدارها به هیچ وجه با سیاست نظام منطبق نبود، تصریح کردند، پس از دیدار با موسوی، صلاحیت حضور در انتخابات آینده از این نمایندگان سلب شده است؛ چرا که این نمایندگان دیگر صلاحیت نمایندگی ملت را ندارند لذا نمایندگانی که با یدک کشیدن عنوان نمایندگی ملت، در مقابل رفراندوم مردم، اهداف نظام، مشی امام (ره)، خواست مقام معظم رهبری، با سران فتنه ملاقات کرده اند، اهداف و وظایف خود را به سخره گرفته و عواقب شومی را برای خود رقم زده اند.

سعیدقاسمی در سالگرد شهادت آوینی، صیاد و یزدان‌پرست:

 

اشاره: متن زیر سخنرانی حاج سعید قاسمی از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و از اساتید دانشگاه به مناسبت بزرگداشت سال‌گرد شهادت شهیدان سید مرتضی آوینی، علی صیاد شیرازی و سعید یزدان پرست است که پنج‌شنبه‌ی گذشته در گلزار شهدای بهشت زهراسلام‌الله‌علیها ایراد گردیده است.

به گزارش رجانیوز، سید مرتضی آوینی و سعید یزدان پرست در 20فروردین 1372 بر اثر انفجار یک مین خنثی نشده در فکه و امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در بامداد 21 فروردین 1378، در حال خروج از منزل، به وسیله‌ی منافقین مسلح در پوشش رفتگر، در برابر دیدگان فرزندش به شهادت رسیدند.

گقتنی است، این مراسم در حالی با حضور باشکوه عاشقان ولایت و در زیر بارش باران انجام شد که هیچ‌یک از مسئولین درآن حضور نداشتند.

السلام علیک یا روح الله ایها العبد الصالح المطیع لله و السلام علیک ایها جمیع الشهدا، طبتم و طابت الارض التی فیها دفنتم، فیالیتنی کنا معکم فافوز فوزا عظیما

ای کاش باشما بودیم و در جوار شما به فوز عظیم شهادت می رسیدیم. اگرچه بودیم، اما غفلت یا هر آن‌چه شما اسمش را بگذارید، باعث زمین‌گیری ما شد.

اما بناست به تعبیر سید شهیدان اهل قلم آقا سید مرتضی آوینی و هرکس که ادعای شیعه بودن دارد مشخصاً از دو مقطع کربلا و عاشورا عبور کنیم. کربلای ماکجاست؟ نمی‌دانیم؛ عاشورای ما کجاست؟ نمی دانیم؛ اما امیدواریم که اگر یک‌بار دیگر -مانند همین هشت ماهی که در صحنه عملیات بودید- زمان و مکان را درست تشخیص بدهیم و در صحنه باشیم. مهم نیست که اینجا ما چه می‌گوییم، مهم این است که شما عرض ارادت خود را به شهدا ثابت کردید و نشان دادید که در این روزها که تهاجم خیلی سنگین است راهی ندارید به غیر از اینکه به شهدا چنگ بزنید و البته راهی دیگری را بلد نیستیم، برای اینکه پناه ببریم خانه‌ی امید دیگری بلد نیستیم، راهی نداریم به غیر از اینکه چنگ بزنیم و به آنها بگوییم همین جمله‌ای که بارها و بارها گفته‌ایم، "ای شهید، ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی تاریخ وجود برنشسته ای دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را از این منجلاب بیرون کش"

ادامه مطلب ...

دیدار بهزاد نبوی با شیخ یوسف صانعی در مشهد

 

 

 

 

بهزادنبوی لیدر سازمان مجاهدین انقلاب در ایام مرخصی خود از زندان دیدارهای متعددی را با فعالان سیاسی کشور داشته است.
به گزارش«جوان آنلاین»،در حالی که طی ماه های گذشته فشارهای زیادی برای مرخصی بهزاد نبوی لیدر سازمان مجاهدین انقلاب به بهانه بیماری وارد آمده بود، وی پس از اعطای مرخصی دیدارهای متعددی را با برخی چهره های سیاسی کشور تنظیم کرده است.
در همین راستا پس از انتشار خبر دیدار بهزاد نبوی با آیت الله هاشمی رفسنجانی در کیش جدیدترین اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد که وی با شیخ یوسف صانعی نیز در مشهد دیدار و گفتگو داشته است.
گفته می شود در این دیدار طرفین به بررسی اوضاع سیاسی کشور و حوادث بعد از انتخابات و مسائل جزئی تر دیگری در خصوص ادامه فعالیت جریان اصلاح طلبان بحث و گفتگو داشته اند.

دیدارسازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با میرحسین موسوی

 

 

اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با میرحسین موسوی دیدار کرده اند.
به گزارش«جوان آنلاین»،اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در دیدار نوروزی خود با موسوی با تقدیر از وی بابت آنچه که این سازمان شجاعت خوانده ،تصریح کرده اند:ما فکر نمی کردیم که شما اینگونه و یک تنه بتوانید بایستید.جنبش سبز حیات خود را مدیون ایستادگی شماست.
اعضای این سازمان همچنین با تاکید بر شدت گرفتن فعالیت های موسوی خطاب به وی گفته اند،طرف مقابل دارد فضا را طوری مهندسی می کند که انگار همه چیز تمام شده است.شما باید مانع از این مساله بشوید،نباید بگذارید همه چیز فراموش شود.
گفته می شود در این جلسه اعضای این سازمان بر پی گیری تاسیس شبکه ماهواره توسط موسوی تاکید کرده و گفته اند،با تاسیس شبکه ماهواره ای شما می توانید حرف های خود را مستقیم با مردم بگوئید و محدودیتی برای بیان دیدگاه های جنبش سبز نداشته باشید.
همچنین یکی دیگر از پیشنهادات این سازمان عضو جبهه دوم خرداد ادامه صدور بیانیه ها و اتخاذ مواضع حداقل ماهی دو سه نوبت بوده است.

بردشیرین شیرین فراز راتبریک میگم

 

 

 

سرمربی فولاد نوین اهواز:
سه امتیاز این دیدار حق شیرین فراز بودبه تماشاگران کرمانشاهی افتخار می کنم


سرمربی تیم فوتبال فولاد نوین اهواز کسب سه امتیاز دیدار هفته هجدهم تیم خود با شیرین فراز را حق تیم مقابل ...ادامه خبر

دیدار 2 ساعته بهزاد نبوی و هاشمی رفسنجانی در کیش

 

 

 

 

 

بهزاد نبوی لیدر سازمان مجاهدین انقلاب و از متهمان پرونده اغتشاشات بعد از انتخابات در ایام نوروز در جزیره کیش با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کرده است.
به گزارش«جوان آنلاین» ، هاشمی رفسنجانی که در ایام نوروز به همراه خانواده خود در جزیره کیش بسر می برد به مدت 2 ساعت میزبان بهزاد نبوی بود که وی نیزدرایام مرخصی نورزی خود از زندان،به جزیره کیش سفر کرده بود.
گفته می شود در این دیدار طرفین به بحث و گفتگو درخصوص اوضاع سیاسی کشور پرداخته اند.
اخبار تمکیلی دراین زمینه متعاقبا منتشر خواهد شد.

برای سلامتی دکتر غلامحسین الهام

به قلم

دکترعبدالرضا داوریدکتر عبدالرضا داوری

شبکه ضد ایرانی العربیه روز جمعه 13 فروردین ادعا کرد که دکتر غلامحسین الهام بر اثر تصادف جاده ای بین قزوین و رشت جان باخته است.

بلافاصله پس از انتشار این خبر ، پیامکی را از برادرم احسان صالحی عزیز دریافت کردم که نوشته بود: "به کوری چشم دشمنان انقلاب دکتر غلامحسین الهام در سلامت کامل به سر می برد." خدا را شکر کردم و با احسان تماس گرفتم تا از اخبار تکمیلی مطلع شوم. اعتقاد داشتم که مصاحبه غیورانه دکتر غلامحسین الهام با روزنامه خراسان و افشاگری او در خصوص عقبه جریان فتنه ، دست اندرکاران شبکه ضد ایرانی العربیه را به خشم آورده تا رویاهای پلشت خود را در قالب اخبار دروغ منتشر نمایند.

شادمانی ناشی از کذب بودن خبر شبکه ضد ایرانی العربیه مرا بر آن داشت تا به شکرانه سلامتی دکتر غلامحسین الهام ، خاطره ای را که 12 سال پیش از این مرد شریف در خاطر به یادگار داشته ام ، منتشر نمایم:

مهرماه 76 بود. در آن ایام ، باقیمانده های جریان روزنامه آیندگان ، ماهنامه ای را به نام "جامعه سالم" منتشر می کردند.حتما می دانید که روزنامه آیندگان به دلیل وابستگی آشکار به اسرائیل ، در سال 1358 با دستور مستقیم امام خمینی(ره) توقیف شده بود و نکته قابل تامل در دور جدید فعالیت باقیمانده های جریان روزنامه آیندگان این بود که آنان ترجمه فارسی کلمه "اورشلیم" را که همین عبارت "جامعه سالم" بود ، برای نام گذاری نشریه خود انتخاب کرده بودند.

ادامه مطلب ...

رضا کرم رضائی بازیگر کرمانشاهی درگذشت.

 زندگینامه  

تصویر اصلی را ببینیدرضا کرم رضائی در سال 1316 در سنقرآباد کرمانشاهان متولد شد. فعالیت های او به ترتیب سال عبارتند از: - 1333 تا 1335 به عنوان بازیگر، در جامعه ی باربد و تئاتر ملی بوده است. - 1335 تا 1338 تحصیل در هنرستان هنرپیشگی تهران را ادامه داد. - 1339 تا 1346 تحصیل در انستیوی تئاتر و سینما و تلویزیون تحصیل کرد و در همین سال ها به دانشگاه مونیخ، در آلمان راه یافت. - 1347 تا 1367 در اداره ی برنامه های نمایشی به عنوان بازیگر و کارگردان استخدام شد و نیم قرن است که بطور مستمر در تئاتر و تلویزیون و سینما و در زمینه های مختلف، بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و ترجمه ادبیات نمایشی فعالیت می کند و دارای مدرک تحصیلی دکترا می باشد.

استاندار:تلاش و همت مضاعف درتمامی عرصه های خدمت گذاری

 

 

 مهندس سید دادوش هاشمی در جلسه ایی که به منظور راه اندازی پنجره واحد (مرکز خدمات الکترونیکی سرمایه گذاری استان) برگزار شد با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، افزود: باید در سال 89 هر فعالیت و اقدام مسئولین مضاعف باشد.

وی گفت: امسال باید با تلاش و همت مضاعف درتمامی عرصه های خدمت گذاری بالاخص اشتغال، کشاورزی و صنعت، تلاش و تصمیمات بزرگی گرفته شود و باید قدر لحظات و فرصتهای خدمتگزاری به مردم را بدانیم و در اقدامات سازندگی، عمرانی و توسعه و پیشرفت کشورهماهنگ با یکدیگر عمل کنیم.

هاشمی تأکید کرد: ما بعنوان مدیران و مسئولین اجرایی دولت باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و تابع خط مشی های ایشان باشیم و در جهت تحقق و عملی نمودن فرامین و شعارهای ایشان تلاش کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال 89  شاهد موفقیت، اقتدار و عزت بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه های مختلف در جهان باشیم.

استاندارکرمانشاه با اشاره به هدف دولت در سال 89 جهت  ایجاد یک میلیون و100هزار شغل در سطح کشور، عنوان داشت: با توجه به این سیاستگذاری، سهم استان کرمانشاه  حدود 35 هزار شغل خواهد بود که  رقم بزرگی است، ولی  دست نیافتنی هم  نیست و اگر با اصلاح روش ها و فرایندها و دلسوزی و نیت الهی کار کنیم به این رقم دست پیدا خواهیم کرد.

 هاشمی ایجاد مرکز پنجره واحد یا همان مرکز خدمات الکترونیکی سرمایه گذاری استان را بسیار حائز اهمیت و ضروری دانست و گفت: هر دستگاهی موظف است یک نماینده با اختیارات تام به این مرکز معرفی نموده  تا در صدور مجوزهای اشتغالزایی تسریع  و در اسرع وقت جوابگوی ارباب رجوع و مراجعات مربوطه باشند.

فوت بر اثر تصادفات رانندگی در جاده های استان

 

 

 

 

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از 26 اسفند تا (نهم فروردین) شش نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ غلامرضا امیدی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: تعداد تصادفات فوتی جاده های استان در تعطیلات نوروز امسال تقریبا برابر سال گذشته است، اما تصادفات جرحی و خسارتی کاهش 20 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

وی با اشاره به تردد زیاد در جاده های استان به دلیل بازگشت مسافرین، به رانندگان توصیه کرد هنگام خستگی رانندگی نکنند، به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و قبل از حرکت وسیله نقلیه خود را از نظر فنی کنترل کنند.


در نامه مهم میرتاج‏الدینی خطاب به توکلی، مصباحی‏مقدم و نادران مط

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزینه 5‏ساله یا بیشتر بازگشت به گذشته و تورم سالیانه است اقتصادیون مجلس برای حل مشکلات هدفمندکردن پیشقدم شوند سید محمدرضا میرتاج الدینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در نامه ای به برخی از نمایندگان مجلس با ارائه توضیحاتی درباره اجرای طرح هدفمندکردن یارانه هاوابراز تاسف از برخی مانع تراشی ها بر سر اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: نگرانی این است که مجدداً داستان مجلس هفتم تکرار شود و یکبار دیگر اصلاح وضعیت بیمار اقتصاد کشور و عدالتمند کردن یارانه ها برای چند سال دیگر عقب بیفتد. به گزارش رجانیوز معاون امور مجلس رئیس جمهور در این نامه که توسط پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شد، با تاکید بر اینکه اجرای درست و موفق قانون هدفمند کردن جز با همراهی و همکاری مجلس و دولت امکان پذیر نیست و هرگونه اصلاح و رفع اشکالات این قانون نیز از طریق مجلس ممکن است، تصریح کرده است: یارانه سوخت و حاملهای انرژی در طول یکسال نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان است که بصورت غیرهدفمند و غیرعادلانه و بدون رعایت الگوی مصرف در داخل مصرف می‌شود و ایران در این جهت یکی از کشورهای پرمصرف جهان بشمار می رود. سید محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به برخی آثار زیانبار ادامه شیوه فعلی توزیع یارانه ها افزوده است: اگر چنین تصویر بی عدالتی در توزیع یارانه ها وجود دارد چرا تمایل به بستن درب‌ها بیش از گشودن آنها است اگر چنین نیست چرا تصویب قانون هدفمندسازی بیش از 2 سال طول کشیده است؟ و چرا اینهمه مانع بر سر اجرای آن بوجود می آید؟ آیا به هردلیلی می شود موضوع عدالتمندی را عقب انداخت اگر مبنا را خروج از این وضعیت قرار دهیم اختلاف نظرها با اندکی انعطاف فیمابین قابل حل است.

ادامه مطلب ...

هاشمی: موسوی را به تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب توصیه کرد

 راست یا دروغ ؟

 1204661081.jpg

 

اطلاعات جدیدی از محتوای دیدار نوروزی میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی به دست آمده است.

 
روز یکشنبه اول فروردین سال 1389 میرحسین موسوی به دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی رفت.
 
در این دیدار کوتاه اما تعیین کننده اکبر هاشمی رفسنجانی میرحسین موسوی را به بازگشت به قانون اساسی توصیه کرده است و از وی خواسته است که به رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان محور اصلی ایجاد وحدت و اتفاق در جامعه گوش فرا دهد.

هاشمی رفسنجانی از موسوی خواسته است که در سال جدید از دادن بیانیه های جدید خودداری کند و اجازه دهد با گذشت زمان مسائل پس از انتخابات با  درایت و تدبر حل شود.

همچنین میرحسین موسوی از هاشمی رفسنجانی خواسته است که باید از آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات دلجویی شود و زندنیان سیاسی از بند رها شوند.

موسوی از هاشمی خواسته است که برای رسیدن به این هدف وی بیشتر از گذشته در صحنه ایفای نقش کند چرا که با فشارهای هاشمی می توان به این نتایج دست پیدا کرد.
حقیقت نیوز در پایان گزارش خود نوشت :میرحسین موسوی از هاشمی رفسنجانی خواسته است که با نقش آفرینی وی بتواند دوباره به داخل حاکمیت بازگشته تا از این طریق اهداف حزبی و سیاسی خودش را دنبال کند.

فرزند فائزه هاشمی در راه بازگشت از انگلیس بازداشت شد

 خبرگزاری فارس نوشت:
 
یک منبع نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی گفت: حسن لاهوتی که 10 روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم عازم لندن شده بود و تا کنون در انگلستان اقامت داشت، شب گذشته به هنگام بازگشت به کشورمان توسط تعدادی از ماموران و با ارائه حکم قضایی بازداشت و روانه زندان شد. 

وی درباره اتهام فرزند فائزه هاشمی اظهار نظری نکرد اما گفت: وی به همراه تعداد دیگری از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی قرار بود که امروز عازم جزیره کیش شود. 

همزمان با بازداشت فرزند فائزه، محسن هاشمی رفسنجانی نیز روز گذشته به همراه خانواده خود، تهران را به مقصد ژنو ترک کرد. 

پیش از این برخی منابع از گذراندن تعطیلات محسن هاشمی در ویلای خانوادگی وی در سوییس خبر داده بودند.

سال۸۹همت مضاعف و کار مضاعف

15425_547.jpg

ولی امر مسلمین جهان :سال 89 را "سال همت مضاعف و کار مضاعف " نامیدند

ولی امر مسلمین جهان نائب امام حضرت آیت الله معظم خامنه ای رهبرعظیم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، با نامگذاری سال جدید به عنوان سال "همت مضاعف، کار مضاعف" ابراز امیدواری کردند ملت عزیز و بزرگ ایران و مسئولان بخش های مختلف، در سال 1389، با گام های بلندتر و همت کار بیشتر، به اهداف بزرگ خود نزدیک تر شوند+فیلم

‏هدفمند‏ کردن یارانه‌ها به رفراندوم گذاشته شود

رییس جمهور در گفتگوی تلویزیونی مطرح کرد:‏هدفمند‏ کردن یارانه‌ها به رفراندوم گذاشته شود/ ترساندن مردم خیانت است احمدی نژاد در حالی شب گذشته در برنامه تلویزیونی شبکه سوم سیما حاضر شد که پیشتر از راهکار خود برای طرح هدفمند کردن یارانه ها سخن به میان آورده بود. او در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اختصاص نصف مبلغ پیشنهادی دولت برای هدفمند کردن یارانه‌ها، اجرای این قانون را با بن‌بست مواجه نمی‌کند، اظهار داشت:«برای این موضوع نیز راه‌حلی داریم که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.» به گزارش رجانیوز دکتر احمدی‌نژاد در آن دیدار تصریح کرد:«کسانی که تعمدانه در برابر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها مانع‌تراشی می‌کنند، کار آنها بدور از جوانمردی است.» بعد از این اظهارات بود که رییس جمهور در گفتگوی زنده شبکه سوم سیما حاضر شد تا از الزامات اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه ها بگوید و با توجه به وضعیت موجود رفراندوم را به عنوان راه حلی برای برون رفت از وضعیت کنونی پیشنهاد کند. احمدی نژاد اجرای قانون با این شرایط را به ضرر کشور خواند و به کسانی که در مجلس بر اجرای قانون با شرایط کنونی تاکید می کنند، پیشنهاد کرد اگر اجرا با این شرایط را به نفع کشور می دانند خود اجرای آن را به عهده بگیرند. رییس جمهور تصریح کرد در این صورت حاضر است تمامی اختیارات لازم را به آنها تفویض کند. اظهارات احمدی نژاد در حالی ایراد شد که مجلس رقم 40 هزار میلیارد تومانی پیشنهادی دولت را 20 میلیارد تومان کاهش داده بود. بنابر اظهارات رییس جمهور در این حالت علاوه بر افزایش بازه زمانی اجرای طرح و افزایش تبعات آن، امکان پشتیبانی از مردم وجود نخواهد داشت.

ادامه مطلب ...

بهار یک نقطه دارد نقطه آغاز بهار زندگیتان بی انتها باد

 

سال نو ، از آغوش مطهر خداوند فرا میرسد
وقلب من نیایش می کند:
خدایا! مرا متبرک کن
تا هر روز که در راه رسیدن به «تو» گام بر میدارم
با تحسین و حیرت
زیبائی را بجویم که همانا سرشت «تو»ست.
خدایا مرا برکت آن بخش
که هر روز وظیفه خویش را به انجام برسانم
به برادران و خواهرانم یاری برسانم
تا بار خود را در فراز و نشیب زندگی بر دوش کشند.
و هر روز نیایش کنم:
در آفتاب و باران بادا که خواست «تو» تحقق پذیرد.
آمین