بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

مصاحبه استادرضاصادق پوربا خبرگزاری ورزشی ایپنا



حرکتی که در آکادمی باشگاه استقلال از آغاز لیگ برتر چهاردهم آغاز شده و هیات مدیره و مدیرعامل این باشگاه نیز نقش مهمی در پیش بردن آن دارند، به نظر روزهای خوشی را پیش رو خواهد داشت. رضا صادقپور به عنوان مدیرآکادمی آبی پوشان با درایت و تدبیری که از خود به خرج داده، توانسته جمعی از بزرگان این باشگاه را در تیمهای پایه کنار هم جمع کند. او که خودش علاوه بر عضویت در هیات مدیره یکی از پیشکسوتان با سابقه این باشگاه محسوب می شود و به عنوان کاپیتان و سرمربی در تیم فوتسال استقلال سالهای بسیار خوبی را برای هواداران این تیم رقم زده، این روزها در پی خدمت است. در گفت و گویی که خبرنگار ایپنا با وی داشته او علاوه بر صحبت در خصوص مسائل جاری باشگاه استقلال پیشنهادات جالب و کاربردی را در بخش تیمهای پایه ارائه داده مشروح آنرا در ذیل می خوانید:

هدفمان از همان ابتدا سلامت بود

رضا صادقپور در ابتدای صحبتهای خود اهداف استقلال در بخش پایه را تشریح کرد و گفت: هدف اولمان در آکادمی در شروع سر فصل ما و انتصاب ما در تیمهای پایه موضوع کلیدی پایه یعنی سلامت بود. ما آمدیم سرمربیانمان را در همین راستا و با ویژگی هایی که در ارتباط با سلامت بود، انتخاب کردیم. اینجا جا دارد از مربیانی که در تیمهای پایه استقلال بدون چشم داشتی و بدون دریافت آنچه که باید در قرارداد دریافت می کردند، تاکنون اجرایی نشده است، بابت نجابتشان تشکر کنم.


بقیه درادامه مطلب


از مربیانم که همیشه دعای خیرشان شامل حالم بوده، تشکر می کنم

صادقپور در پایان گفت: از بهروز لرستانی، بهمن امیری، فتح الله یگانه، ماشاالله جهانی، مجتبی گردکانه، حاج محمد طالبی، نادر دست نشان، رحیم دست نشان، هادی زرندی، سعید آخوندی، گوجا، حسن آذرنیا، ایوان دیمیترو، سعدالله سلیمانی، جلال کنجیدی، حسن تیموری، علی مددی و ستار نوبری تشکر می کنم که نقش زیادی در پیشرفت من داشته اند و همیشه دعای خیرشان شامل حالم بوده، تشکر می کنم.

 

 

وی همچنین افزود: دین محمدی، سامره، عسگرخانی و صدرمحمدی و همچنین همکارانشان بابت صبر و حوصله  و نجابتی که به خرج دادند، تشکر کنم. این موضوع مسئولیت مرا سنگین تر می کند. من با مجموعه ای همکاری می کنم که در این عدم پرداخت ها با ما همکاری کردند. در واقع آنها خودشان را به نوعی در این تیم ها صاحب خانه دانستند.طراحی ما این بود که مابتوانیم تیممان را در رده های مختلف طوری شکل بدهیم که امسال جزو شش تیم برتر جدول لیگهای مربوط به رده سنی خودشان باشند.این هدف گزاری برای سال اول شروع ما در تیمهای پایه بود .

فدراسیون مبلغی را به آکادمی ها اختصاص دهد

مدیرآکادمی باشگاه استقلال در ادامه پیشنهادی را برای رشد فوتبال پایه ارائه کرد و گفت: نکته بعد که می تواند که به فوتبال پایه ها کمک کند و انقلابی در این حوزه ایجاد کند این است که فدراسیون بابت درآمدهای باشگاه ها مبالغی را مستقیم در اختیار  آکادمی ها قرار دهد. یعنی یک دستور العمل از سوی فدراسیون تنظیم شود که درصدی از پول باشگاه ها مستقیما در اختیار آکادمی ها قرار بگیرد تا با این روش باشگاه ها مکلف به سرمایه گذاری در تیم های پایه شوند. با این روش مسیر را انتخاب کردیم و می توانیم افق فوتبال آینده مان را روشن کنیم. در هر نقطه ای از دنیا شما رشد و پیشرفت فوتبال را ببینید این رشد و پیشرفت از پایه ها استارت خورده است.

در استقلال از تولید به مصرف می رسانیم

صادقپور همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار بنده و سایر مسئولان در باشگاه استقلال این است که طراحی و برنامه ریزی طوری صورت بگیرد که پشتوانه سازی انجام شود. این تولید تبدیل به یک مصرف در باشگاه شود و این بتواند یک رابطه اقتصادی و علمی مثل باشگاههای بزرگ دنیا باشد. بزرگترین باشگاههای دنیا که موفق بوده اند این کار را انجام داده اند. از بازیکنان پایه ای خود استفاده کرده اند و در واقع از تولید خودشان به مصرف خودشان رسیده اند. اگر در باشگاههای ما قرار باشد که این اتفاق رخ دهد، مربوط به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است که بتوانند با سرفصل هایی که قرار می دهند به این اتفاق رنگ واقعیت ببخشند. باید با چنین دستور العمل هایی باشگاهها مکلف شوند که میزان مشخصی از درآمدهای خود را در اختیار آکادمی ها قرار دهند.

افراد خیر وارد حوزه پایه شوند

وی پیشنهاداتی را برای رشد فوتبال پایه در نظر دارد. او در این باره عنوان کرد: خیلی از افرادی که خیر هستند و می توانند به فوتبال کمک کنند و به دنبال بعد معنوی این ماجرا هستند، بهتر است که به سمت فوتبال پایه هدایت شوند. این می تواند فضای اجتماعی خوبی را در فوتبال پایه به وجود آورد و انقلابی را ایجاد کند. باید در فوتبال پایه انطباقی بوجود آوریم که موجب بهبود نظر خانواده ها شود. ما هر زمان توانستیم فضایی را ایجاد کنیم که خانواده ها اعتماد بیشتری به تیمهای پایه پیدا کنند و بدانند که فرزندان خود را می توانند در این فضاها قرار دهند و به اشتغال آینده آنها امیدوار باشند، آن زمان است که می توانند روند رو به رشد را در فوتبال کشورمان شاهد باشیم.

وی همچنین افزود: در حوزه پایه باز نیاز به روایت اجتماعی است. باید به نگاره های گروهی توجه بیشتری شود. نگاره های گروهی ابزاری برای سنجش انسجام اجتماعی است. ما باید در حوزه پایه توجه بیشتری به این انسجام اجتماعی داشته باشیم. عوامل محیطی از جمله عوامل رهبری، عوامل تیمی و شخصی باید مورد توجه کاربردی مسئولین باشگاهها و سایر عوامل مرتبطش باشد که شدت تلاش در مسئولین پایه در فوتبال کشورمان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

برخی فقط به دنبال منافع خودشان هستند

کاپیتان و سرمربی سابق تیم فوتسال استقلال در ادامه بیان کرد: خیلی ها در رابطه با حوزه پایه شعار می دهند، هر زمان که منافعی باشد، شعارش هست. هر زمان که عمل باشد، کسی به ان توجه نمی شود و در حاشیه قرار می گیرد. وقتی به عنوان دستور عمل قرار بگیرد، باشگاهها موظف می شوند که از آن تبعیت کنند. وزیر ورزش و معاونان او در یکی، 2 سال گذشته حرکات بسیار خوبی در فوتبال انجام دادند و یکی از آنها این بود که برای باشگاههای لیگ برتری سقف بودجه قرار دادند. به هر حال اگر بخواهیم بازیکن بزرگ و اسطوره در فوتبالمان داشته باشیم، باید تیمهای پایه را مورد توجه قرار دهیم. ما نمی توانیم بازیکنان بزرگ را از کشورهای دیگر وارد کنیم، بلکه باید از تیمهای پایه رشد پیدا کنند و جای بازیکنان بزرگمان را بگیرند.

جلوی تورم فوتبالی را بگیریم

وی در خصوص ارتباط عدم توجه به فوتبال پایه و بالا رفتن قیمت بازیکنان گفت: ما اگر می خواهیم سقف داشته باشیم، قیمت ها بالا نرود و تورم فوتبالی دائم رو به افزایش نباشد، باید به پایه ها توجه کنیم. همه جا حرف از تورم اقتصادی است. ما الان در پرداخت قرارداد بازیکنان تورم را می بینیم. تورم روز به روز بیشتر خودش را نشان می دهد و یکی از راههای اصلی برای مبارزه با این تورم توجه به تیمهای پایه است. شما هر زمان برای تیمهای پایه ای خود آسایش و رفاه ایجاد کردید، آن زمان می توانید تورم قمیتها را پایین بیاورید. نمی شود با زور این تورم را پایین آورد و باید فکر پشت آن باشد. می تواند سرفصل این کاهش تورم در حوزه پایه ای رقم بخورد.

صادقپور در ادامه عنوان کرد: همچنین در حوزه های پایه می تواند فرصت های شغلی و درآمدهای خوبی ایجاد شود. وقتی یک بازیکن در حوزه های پایه ای کار می کند، به دنبال این است که در آینده صاحب یک شغل و یک درآمد از طریق فوتبال شود. چند خانواده را می تواند از طریق فوتبال مورد پوشش قرار دهد. ارتباط شخصیت و رفتار در ورزش و تمرین در حوزه پایه ها برای هر فرد شکل می گیرد. راهبردهای شناختی در ورزش با این حوزه مرتبط است. یعنی که اینها موضوعاتی است که ساخت یک بازیکن ایرانی چه از نظر فرهنگی، چه ورزشی، چه اجتماعی و چه اقتصادی در پایه صورت می گیرد.

با ادامه این روند جایگاه فعلی را هم از دست می دهیم

وی در پاسخ به این سوال که عدم توجه به فوتبال پایه چه عواقبی دارد؟، خاطرنشان کرد: الان باشگاهها 98 درصد از درآمدشان هر ساله به هزینه های تیم بزرگسالانشان مرتبط می شود. این سال به سال همینطور تکرار می شود. ما چطور بازیکن تولید کنیم؟ از این به بعد تیم ملی ما چگونه می تواند نتیجه بگیرد؟ ما می خواهیم در جام ملتهای آسیا و در جام جهانی می خواهیم حضور آبرومندانه ای داشته باشیم. قطعا اگر در چند سال آینده روش فعلی را در نظر بگیریم، جایگاه فعلی را نخواهیم داشت.

دلالان مانع رشد فوتبال پایه هستند

نایب رئیس هیات مدیره استقلال در ادامه اذعان داشت: خیلی ها در رده بازیکنان بزرگ بازارگرمی و بازاریابی می کنند. این ها واسطه هایی هستند که دوست ندارند حوزه پایه ای رشدی داشته باشد زیرا اگر شما از تیمهای پایه بازیکن بیاورید دیگر واسطه ای نیاز نیست. پس این دلالان مالی در فوتبال زیاد علاقه مند به بحث از تولید به مصرف بازیکنان نیستند زیرا نمی توانند به آن منابع و منافعشان برسند. شاید این افراد حتی هزینه و تبلیغ کنند که تیم بزرگسالان و تیم پایه ارتباط موثری با هم نداشته باشند و اینها از هم جدا باشند تا این تولید به مصرف درون باشگاهی اتفاق نیفتد.

اعضای هیات مدیره استقلال ایثارگر هستند

وی در خصوص وضعیت هیات مدیره استقلال و تصمیمات اخیر گفت: هیات مدیره استقلال، هیات مدیره تدبیری، تعقلی و تعاملی است. این جمله را می توانید در تصمیمات هیات مدیره رصد کنید. در خیلی از مواقع این هیات مدیره قاطعیت داشته است و همچنین مدیرعامل نیز همین گونه بوده است و شفاف مسائل را به هواداران انتقال داده است. تمام اعضای هیات مدیره استقلال شخصیتهای علمی و فنی و حتی ایثارگر هستند. منظور از این ایثارگری این است که زمان زیادی را برای باشگاه و بازسازی این باشگاه صرف می کنند. توان هیات مدیره، جمع بندی، جذب بازیکنان، آرامش به تیم، همدلی و همکاری و موضوع درون باشگاهی است که در راس آن نیز شخصیت نجیب و کاردانی مثل افشارزاده قرار دارد که برای شخص بنده افتخار است که در کنار او هستم و خدمت می کنم.

به کادرفنی و بازیکنان اعتماد داریم

صادقپور در پاسخ به این سوال که با روند فعلی و بازیکنانی که جذب شده اند، به آینده استقلال امیدوار است؟، تصریح کرد: ما به کادرفنی استقلال امیدواریم. به بازیکنانی هم که در اختیار سرمربی هستند، امیدواریم. از سویی هواداران نیز هیچ وجه ما را تنها نگذاشته اند. بارها سرمربی تیم به هواداران قول قهرمانی داده است. تمام اعضای هیات مدیره و مدیرعامل نیز در کنار سرمربی قرار دارند تا به این هدف برسیم. ما به دیدگاه سرمربی احترام می گذاریم و اعتماد داریم. این جایگاهی را جایگاه رفیعی می دانیم. حالا هر کسی می تواند در این جایگاه قرار بگیرد. هر چقدر اعضای هیات مدیره توانمند باشند باید به این جایگاه خدمت کنند و برای حفظ این جایگاه تلاش کنند. با توجه به شرایط موجودی که داریم و تجربیاتی که سرمربی تیم دارد، به روند تکاملی خود امیدواریم.

بزرگان استقلال باید در کنار هم باشند

وی در ادامه با اشاره به برخی اختلافات در میان بزرگان این باشگاه اظهار داشت: از دیدگاه شخصی خیلی علاقه مندم که منصور پورحیدری که خلاصه وضعیت باشگاه استقلال است، حسن روشن که از اسطوره های کلیدی و موفق باشگاه استقلال است، همچنین خانواده حجازی که از اسطوره های باشگاه استقلال هستند و همچنین امیر قلعه نویی که از مفاخر این باشگاه است، ارتباطات خیلی قوی تری باهم داشته باشند. این ارتباط قوی می تواند به باشگاه استقلال خدمت کند زیرا مهم باشگاه استقلال است.

مدیرآکادمی استقلال همچنین اضافه کرد: شاید خیلی ها دوست نداشته باشند که ارتباط خوب و موثری میان این افراد ایجاد شود زیرا از این خلا میان این افراد درآمد کسب می کنند. اگر این افراد خیلی به هم نزدیک شوند، برخی ورشکسته می شوند. شاید برخی نمی گذارند این اتفاق رخ دهد. من به عنوان یک پیشکسوتی که بازیکن و سرمربی فوتسال استقلال بوده ام دوست دارم این فضا اتفاق بیفتد. این شخصیت ها که مفاخری برای باشگاه استقلال هستند، اگر کنارهم باشند، برای باشگاه استقلال برگ برنده ای محسوب می شود.

از مربیانم که همیشه دعای خیرشان شامل حالم بوده، تشکر می کنم

صادقپور در پایان گفت: از بهروز لرستانی، بهمن امیری، فتح الله یگانه، ماشاالله جهانی، مجتبی گردکانه، حاج محمد طالبی، نادر دست نشان، رحیم دست نشان، هادی زرندی، سعید آخوندی، گوجا، حسن آذرنیا، ایوان دیمیترو، سعدالله سلیمانی، جلال کنجیدی، حسن تیموری، علی مددی و ستار نوبری تشکر می کنم که نقش زیادی در پیشرفت من داشته اند و همیشه دعای خیرشان شامل حالم بوده، تشکر می کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد