بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

چراصدا وسیمای کرمانشاه از تشیع جنازه شهدا فیلم پخش نکرد


بعداز نماز جمعه ،امت حزب اللهی شهید پرورکرمانشاه ،درگرمای خردادماه باعزمی  راسخ ،پیکر پاک شهدای گمنام را که بسیارسبک بودند (زیرا جزمشتی استخوان َمقداری لباس وپوتین های فرسوده ازبدن مطهرشان چیزی باقی نمانده بود)را ازمسجدجامع تامیدان آزادی تشیع کردند . چیزی که دلهای مادران شهید از دست داده ،برادران وخواهران عزیزازدست داده وامت خمینی کبیر وامام خامنه ای دلیر ونائب صالح وخلف امام خمینی را بدرد آورد .برخورد باندی وگروهی صدا وسیمای کرمانشاه با این مسئله بسیار مهم بود .چرا وبه چه دلیل از پخش گوشه هایی از حضور سبز مردم مومن وولایت مدار کرمانشاه دریغ ورزیدید.؟ راستی چرا؟عکس ها گویای خیلی از حقایق وگفتنی هایی است که مردم انقلابی وفهیم شهرمان می توانند بخوانند ازاین مجمل .والعاقبة للمتقین



 

2.jpg
4.jpg
3.jpg
 
6.jpg
 

 
19.jpg
20.jpg
21.jpg
 
23.jpg
24.jpg
 
27.jpg
28.jpg
26.jpg
31.jpg
 
 
33.jpg  
عکس ها از وبلاگ فائزون استفاده شده واگربرادری یا خواهری فیلمبرداری نموده اند ، اطلاع دهند تا برای شبکه  سراسری ارسال شود .قطعا" آنها نشان می دهند.
ادامه مطلب ...

تشیع شش شهیدگمنام درکرمانشاه

 

 

بازم دلم گرفته چشام بارونیه    خبر دارید توی شهرمون مهمونیه 

به شش شهیدگمنام بدیمان سلام  قدهمه ی مادران شهیدکمونیه 

پس از اقامه نماز عبادی، سیاسی جمعه در شهر کرمانشاه، پیکر مطهر شش شهید گمنام از مسجد جامع تا میدان آزادی این شهر تشییع و برای به خاک سپاری به شهرستان های اسلام آباد غرب و هرسین انتقال داده خواهند شد. حال ازامت حزب الله شهیدپروردعوت میشود دراین حرکت عظیم وپرازصواب شرکت فرمائید.

افتتاح یا افت....

 

 

 جالب توجه این است که همانطریکه در عکس مشاهده می نمائید درپشت  

بنرهای نصب شده دروسط خیابانی که تا نصفه اسفالت شده وانتهایی آن خاکی است  وتعداداندکی ،تقریبا"چهل درصد مسکن های مهر شهرک دولت آباد ،نصفه نیمه آباد شده ومابقی تا 60%نیمه کاره یا حتی پی آنها کنده نشده است .اگر برای این  

عکس یا تصویر می نوشتیم بدون شرح مردم فهیم وانقلابیمان می فهمیدندکه همه 

این بیا وبرو ها ،ظاهرا" امری تبلیغاتی بوده وشاید منافع یا مقاصددیگری پشت پرده بوده ؟!!!خدا عالم است .مردم حق دارند بدانندآن 15 هزار واحدی که دربوق وکرنا کردند که آماده اند کجای شهرکهای مسکن مهر قرارگرفته اند؟علت عدم حضور خبرنگاران هنگام افتتاح نمایشی چه بوده ؟

 

 به نقل ازوبلاگ استان پنجم:

استان پنجم - به گزارش آوای باختر پروژه مسکن مهر دولت آباد که روز دوشنبه توسط رئیس جمهوری افتتاح شد فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنین پیشرفت راه اهن غرب کشور خط ملایر به کرمانشاه کمتر از ۲۰درصد پیشرفت داشته است.

 

نمایندگان جدید مردم در مجلس چراهمراه نبودند؟

استان پنجم - سفر یک روزه دکتر احمدی نژاد به کرمانشاه در حالی صورت گرفت که هیچکدام از نمایندگان جدید مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این سفر رئیس جمهور را همراهی نکردند . آیا این عدم همراهی حرفهایی برای گفتن دارد ؟ مثلا درمخالفت بااستاندار کرمانشاه ؟؟؟ اگر چنین باشد که بایستی در آینده ای نزدیک شاهد تغییر و تحولاتی در مدیریت ارشد و بدنبال آن مدیران شهرستانها باشیم ...

دسته گل جدید به آب دادن روابط عمومی بین الملل استانداری

 به نقل ازوبلاگ استان پنجم

 

آزرده خاطر شدن خبرنگاران اعزامی و ترک شهرستان پاوهدر این هنگام که خبرنگاران وارد فرمانداری پاوه شدند پس از مدتی سرگردانی به مهمانسرای فرمانداری جهت استراحت هدایت شدند . در حالیکه خبرنگاران مشغول بررسی اخبار مربوط به سفر و مخابره اخبار بودند یکی از پرسنل فرمانداری به نقل از حسینی مسئول روابط عمومی استانداری کرمانشاه صحبتی نمود که حاکی از بی احترامی به اصحاب رسانه و شان و منزلت این قشر بود که پس از بررسی خبرنگاران از صحت خبر با تصمیم دستجمعی ، فرمانداری را به سمت ترمینال شهر ترک کردند و راهی کرمانشاه گردیدند و در شورای اداری حاضر نشدند .انتشار اخبار بزرگترین کمک به مجموعه دستگاههاست خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان کرمانشاه با حرکت اعتراضی خود عنوان کردند که پاسداشت منزلت خبرنگاران مختص به روز خبرنگار نیست. مهم این است که همیشه از این قشر پر تلاش به نیکی و بزرگی یاد شود. تلاش اهالی مطبوعات و رسانه ها در جهت توسعه جامعه است . روابط عمومی ها بایستی بازوان قدرتمند و پشتوانه خبرنگاران باشند نه آنکه موجبات رنجش این قشر را فراهم آورند و در راستای اطلاع رسانی رکن چهارم سنگ اندازی کنند. همگان بر این باوریم که اگر اصحاب رسانه نباشند مردم از اقدامات دولتمردان مطلع نخواهند شد لذا ضروریست مکانیزمی برای تعامل بیشتر دستگاهها و رسانه ها در نظر گرفته شود . اگر شاهد ترک جلسه خبرنگاران هستیم در وهله اول نگاه ها به روابط عمومی استانداری بر میگردد که اسباب لازم جهت رفاه حال جمع زحمت کش و بی مدعای مطبوعات فراهم نکرده است . بهتر است این عزیزان اطلاع داشته باشند اگر شغل خبرنگاری در فهرست مشاغل سخت قرار دارد به واسطه ماموریتهایی است که بر عهده او نهاده شده و نشان از ارزشمندی این حرفه مقدس است و جای تاسف دارد که هنوز خیلی ها نمیدانند خبرنگاران در کجای این دایره هستند . مدیران باید بدانند خبرنگاران مشاوران صدیق و مخلص و در خط انقلاب و نظام هستند. انتشار اخبار بزرگترین کمک به مجموعه دستگاههاست ، حتی اخباری که جنبه انتقادی دارد . شایسته است تعامل خود را با خبرنگاران بیشتر کنند . جامعه زمانی پیشرفت می کند که سه ضلع مثلث مردم، مسئولان و رسانه با هم تعامل داشته و به صورت همگرا عمل کنند.و اما جمله ای خطاب به کسانیکه مسبب بی احترامی روز پنجشنبه به خبرنگاران اعزامی نشریات و خبرگزاریها در پاوه بودند ، امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در سه بیت شعر، در مقام معرفى انسان برآمده‏اند. انسان وقتى خود را بشناسد، حاضر نمى‏شود خود را با غیر وجود مقدس حضرت حق معامله کند. امیرالمؤمنین مى‏فرماید : اگر وجود انسان را در یک کفه ترازو بگذارند و همه دنیا را در یک طرف دیگر، اگر کسى راضى شود که خود را در برابر همه دنیا بدهد، به بد تجارتى دست زده است : « لَبِئْسَ المَتْجَرُ أَن تَرى الدُّنیا لِنَفْسِکَ ثَمَناً »  (نهج البلاغة: خطبه 32.) بدترین سوداگرى اینست بهاى خود را دنیا قرار دهد . قیمت شما در این عالَم خدا است. کسى که خود را بشناسد، قیمت خود را بشناسد و جایگاه خود را بشناسد، خود را با هیچ چیز غیر از خدا معامله نمى‏کند. درِ این گونه معامله هم همواره به روى مردم باز است.
آن روز در پاوه صحبتی که خبرنگاران فهیم و زحمتکش شنیدند سنگ ریزه ای بود به سمت جایگاه مقدسشان . که بحمدالله این عزیزان آگاه با درایت با آن برخورد کردند . جایگاه خود را شناختند و با این حرکت بی خبران را وادار کردند که جایگاهشان را بشناسند .

مراسم هیئت ریحانه الحسین سلام الله علیهاو هیئت الشهدای کرمانشاه

مراسمات هیئت الشهدای کرمانشاه و هیئت ریحانه الحسین سلام الله علیها  

 

مهندس کلانتری مدیری موفق بود.

 

مهندس کیومرث کلانتری معاون معزول استانداری کرمانشاه که دلیل آمدنش ورفتنش ازاستانداری برهمگان هنوزروشن نشده است بعنوان مدیرکل جدید سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان منصوب شد. سوال:اگرایشان ضعیف بودچرا باآب وتاب منصوب شد وشعاربرکناری مدیران ضعیف وگماردن مدیران قوی کجا رفت؟اگرضعیف بودکلان شهراصفهان چگونه اورا بعنوان مدیرکل منصوب می کنند.رفت وآمدها دراستانداری بیش از حد شده واستانداربیشترازمدیرانی راضی است که گوش بفرمان وبله قربان باشند.

گفتنی است که مراسم معارفه مهندس کلانتری روز پنجشنبه در شهر اصفهان برگزار شد. 

************ 

http://38.74.1.150/Multimedia/pics/1390/6/Sport/723.jpg

سید احمد رسولی نژاد معاونت محترم حقوقی،مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان در صحبت کوتاهی با یکی از گردانندگان سامانه خبری ندای غرب کرمانشاه که دیروز بعد از ظهر صورت گرفت و در جواب سوالی مبنی بر دلیل عدم برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرکل وزرش و جوانان عنوان نمود:مراسم تودیع برای گ.... درکار نخواهد بود زیرا وی به شکل وسیعی دارای تخلفات بیشمار و گسترده می باشد و لازم نمی بینیم برای چنین فرد متخلفی مراسم بگیریم ضمنا این تخلفات به زودی توسط دفتر حقوقی وزارتخانه مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت درضمن مراسم معارفه ای نیز درکار نخواهد بود زیرا نیروی معرفی شده بنا بر خواست وزارت ورزش صورت نگرفت و حتی در جریان عزل گ... مدیرکل سابق ورزش و جوانان که سالها به صورت غیر قانونی بر این منصب نشسته بود و بدون داشتن هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی!!از مزایای این سمت استفاده می نمود،استاندار و برخی دیگر از جمله ا-ع معاونت ریاست جمهوری مارا به شدت مورد فشار قرار دادند اما خوشبختانه وزیر محترم نظر خود را عوض ننمود  

به نقل از ندای غرب  

فانوس بصیرت در تائید یا رد این خبر نظری ندارد .

عیدى ز جواد و اهل بیت

 

 

برخیز به شادى، گه برخاستن است

 چون شادى امشب ز گنه تاختن است

امشب شب میلاد تقى هست و شب

عیدى ز جواد و اهل بیت خواستن است

 

خوش باش که قلب شیعه شاد است امشب

کار همه بر وفق مراد است امشب

درهاى بهشت آرزو باز شده است

چون شام ولادت جواد است امشب

 

میلاد تقى نهم امام است امروز                             

در کشور جود، بار عام است امروز

تبریک فرشتگان به درگاه رضا         

هم در صلوات است و سلام است امروز

 

امشب رضویون همه شادند           

دل در حرم رضا نهادند همه

عیدى ولادت از پدر مى‏ گیرند                               

خشنود ز مقدم جوادند همه

 

می دهد عیدی رضا(ع) بر شیعیان و دوستانش

جشنی از بهر پسر، شاه خراسان دارد امشب

انتصاب حاج مسلم معین به عنوان سرپرست خبرگزاری مهر



 طی حکمی از سوی رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر مسلم معین به عنوان سرپرست جدید این خبرگزاری در استان کرمانشاه منصوب و معرفی شد. براساس همین گزارش مقدسی در حکم خود به معین آورده است نظر به سوابق و شایستگی جنابعالی به عنوان سرپرست خبرگزاری مهر در استان کرمانشاه منصوب می‌شوید.

ترویج و تقویت اخلاق اسلامی، افزایش کیفیت تولیدات، اثربخشی و جریان‌سازی مثبت رسانه‌ای در جهت حل مشکلات استان، ارتقای جایگاه خبرگزاری مهر در سطح استان، ارتباط و تعامل موثر و مفید با مسئولان و مخاطبان از جمله انتظارات خبرگزاری از سرپرست جدید عنوان شده است.
در این حکم همچنین از تلاش‌های یکساله مهدی زارعی نماینده سابق این خبرگزاری در طول مسئولیتش تقدیر و تشکر شده است.

فانوس بصیرت  :جناب آقای مسلم معین  

 انتصاب وانتخاب  بجا و شایسته جنابعالی را بعنوان سرپرست خبرگزاری وزین مهرراتبریک وتهنیت عرض نموده  از خداوند قادر ومتعال برای شمابرادر ارزشی ،مومن وولایت مدار آرزوی موفقیت وسلامتی را مسئلت می نماید . رجاء واثق دارم که با استعانت از ایزد یکتا و پیروی از رهنمودها و فرمایشات  حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوشا وموفق خواهید بود.

تکذیب نامه رسول شکری نیا

 

 

به گزارش فانوس بصیرت** بدنبال  انتصاب مسلم معین  بجای مهدی زارعی مدیر خبرگزاری مهر در کرمانشاه  و  نوشتن مطالبی در چند وبلاگ  درخصوص احتمال دست داشتن رسول شکری نیا دراین جابجائی ،ایشان که هم اکنون در تهران مشغول به فعالیت می باشد در واکنش به آن تهمت هادر نامه ای که نسخه ای از آنرا برای فانوس بصیرت فرستاده ،آمده است : تلاش ناجوانمردانه برخی افراد معلوم الحال در فضای مجازی برای اختلاف بین  ایشان ( مهدی زارعی ) و خود راکورکورانه دانسته و به آنان اطمینان  می دهم خللی در دوستی ما ایجاد نخواهند کرد .

 

نامه رسوی شکری نیا به فانوس بصیرت

با سلام

اینجانب ضمن ادای احترام به همه همکاران مطبوعاتی از جمله دوست قدیمی و دیرینه آقای مهدی زارعی که سال‌ها فعالیت رسانه‌ای داشته است، هرگونه نقش خود را در ماجرای جابه جایی ایشان تکذیب کرده و همواره احترام فوق‌العاده‌ای برای ایشان قائل بوده و هستم.

باوجود اینکه انتقاداتی به برخی کارها و نوشتار وی دارم همواره ایشان را از دوستان خوب و ارزشمند دانسته و از حامیان وی بوده‌ام.

سخنان ناصواب و کذب مخالفان درباره ایشان هیچ‌گاه سندیت نداشته و گویندگان و انتشاردهندگان آن شرعا" و قانونا" باید پاسخگوی آن باشند.

گرچه اختلاف سلیقه‌هایی با وی در مسائل سیاسی، اجتماعی داشته و دارم اما خارج از دایره رفاقت و دوستی هیچ‌گاه اظهارنظری درباره وی نکرده و نمی‌کنم.

تلاش ناجوانمردانه برخی افراد معلوم‌الحال در فضای مجازی! برای ایجاد اختلاف بین ایشان و خود را کورکورانه دانسته و به آنان اطمینان می‌دهم خللی در دوستی ما ایجاد نخواهند کرد.

از طرفی قریب به 10ماه است از فضای استان دور هستم و متاسفانه کمترین مجالی برای اطلاع از وضعیت، تغییرات و حتی مطالعه و پیگیری اخبار استان را دارم.

با احترام

رسول شکری نیا

چهارم خردادماه 1391- تهران

مراسم عزاداری شب شهادت مظلومانه امام هادی(ع)

 

  

مراسم عزاداری شب شهادت مظلومانه امام هادی(ع) مقارن با شب جمعه لیلة الرغائب در حیدریه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد. علیرغم آلودگی هوا و شرایط نامساعد جوی جمع کثیری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در  این مراسم شرکت نمودند.

در این مراسم پس از قرائت زیارت جامعه کبیره(یادگار جاوید حضرت هادی ع) که یکدوره امام شناسی است؛استاد آیة الله تقوایی سخنرانی نمود. 

 

ایشان در ابتدا به فرمایش امیرالمؤمین(ع) اشاره نمودند که به کمیل فرمودند: «ما مِنْ حَرَکَةٍ الّا وَ اَنْتَ تَحْتَاج فِیها اِلی المعرفة: ای کمیل هیچ حرکتی نیست که در آن به معرفت نیاز نداشته باشی» لذا دینداری نرد اهل بیت(ع) ارزش دراد که از روی معرفت و شناخت حقایق عالم و وصول به هدف عالیه انسانیه باشد.

  اساسا ما به این دنیا آمدیم تا اول اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که جلوه تام حقتعالی هستند را بشناسیم و سپس همه چیزمان را فدایشان کنیم.

عبادات ما وقتی حقیقت پیدا می کند که همه وجودمان بشود محض عشق و اطاعت و تسلیم آن ذوات مقدسهه و نورانی. علاج و تدبیر خواهشهای نفسانی نیز سوختن و فنا شدن در ذکر آنها خصوصا حضرت سیدالشهداست(ع).ذکر و توسل آنها آب حیات و آب عبادتند(السلام علیک یا عین الحیاة) که جای جای همین زیارت جامعه بر این معانی اشاره دارد(مثل بموالاتکم تقبل طاعةالمفترضه...)  لذا هیئت آمدن دواست و حقا نجات بخش است اما اگر می بینی هنوز حال عبادت نداری و در نماز کسلی و قصور داری بدان هنوز حسینی نشدی و باید با ناله و ضجه رگ و ریشه نفسانیت را بسوزانی تا آن روح و اسم اعظم در تمام ابعاد وجودت جلوه کند و دلت نرم و خاضع و مأنوس با عبادت شود.

حداقل مرتیه مدتی هیئت آمدن باید این باشد که فدا کردن آبرو و جان و مال برایت سهل شده باشد. رفقا در همین شهر خودتان بنگرید صدای حق کجاست و حق را یاری کنید ولو انواع تهمتها را بزنند فدای حضرت امیرالمؤمنین(ع) که آنقدر به حضرت تهمت زدند که بعضی باورشان شد آن حضرت نعوذبالله تارک الصلاه باشد! حالا ماها که هنوز آبرویی برای خدا خرج نکردیم. نکند برای یاری بچه های ولایتی و حزب اللهی پایتان بلرزد و از ملامت و چوب خوردن و... هراس داشته باشید. ما کجا و کربلا کجا ما؟! مگر می شود فقط به زبان و در حال عافیت و راحتی هیئتی بود و حاضر نشوی شبیه انها بلا و هجمه ها را در راه حق حمل کنی؟ معلوم است که نمی شود.

لذا هیئتی دارای معرفت حرف حق را می زند و آماده بلاها و تهمتهای استقامت در راه حق می شود و تازه بعد هم طلبکار از خدا و اهل بیت(ع) نمی شود مثل یاران ابی عبدالله(ع) که همه چیزشان را فدا کرده بودند اما از روی عشق و مستی و ذره ای طلبکار از اربابشان نبودند....

این ماه رجب برای اهل معنا مقدمه درک فیوضات ماه شعبان و ماه شعبان مقدمه درک فیوضات ماه رمضان است. باید یکسری عبادات را با نور ولایت مداومت کنید ....

شهیدبرای نماز

  

نمی دانم چرااینقدرشهید عموحسین اجاقی را دوست دارم ؟ 

 

 

 

زیباترین وپاک ترین نماز دنیا؛خدائیش غیرازاین است؟

لعنت بر تخریب گران حرم وحرمت امام هادی علیه السلام

 

به کوری دوچشمان حقیری  

که ازفرط حقارت بددهان است 

برهردیواراین دنیا نوشتم  

نقی زیباترین نام جهان است  

شهادت امام هادی علی النقی برعموم عزادارانش تسلیت باد نابودی هتاکین ساحت مقدس امام همام هادی پاک ومعظم به نیت چهارده معصوم 14 صلوات نثار روح مقدس این مظلوم تاریخ بفرمائید.

ماه رجب

ای ماه رجب مرابه خود راه بده   

راهی تو نشان به سوی آن ماه بده 

ای ماه رجب بحق باقر برمن                  

     دوری از گناه و دل آگاه بده  

ای ماه رجب توعطر مهدی داری             

     برمن تونشان آن گل دلخواه بده

متن کامل هجدهمین نطق پایانی مجلس هشتم

 

http://icana.ir/KM_media/image/2012/05/19783_orig.jpg

 

 

 

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

متن کامل هجدهمین نطق پایانی مجلس هشتم ( بطور میانگین هر دو ماه و 6 روز یک نطق) 1391/2/31 دکتر کرمی راد

همکاران عزیز مردم شریف ایران اسلامی همشهریان گرامی

سلام علیکم

پیشاپیش ضمن تبریک فرارسیدن سالروز عملیات افتخارآمیزآزادسازی خرمشهر در سوم خرداد توسط دلاورمردان مرد در عرصه ی دفاع مقدس، خداوند بزرگ را سپاسگزارم در پایان دوره ی نمایندگی ام برای هجدهمین بار از طریق همین تریبون با شما مردم عزیز سخن می گویم.

مجلس هشتم به پایان رسید و مردم عزیزمان در آزمونی دیگر همچنان پایبند اصول انقلاب و وفادار به ولایت منتخبین و راه یافتگان مجلس نهم را بدرقه می نمایند.

ملتی که در طی 33 سال در مقابل زیاده خواهی های شرق و غرب با اقتدار و سربلندی مقاومت و ایستادگی کرده و در طی این طریق، با سکانداری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) کشتی انقلاب را در حوادث گوناگون و رویدادهای تاریخی ماندگار، به سرمنزل مقصود می رسانند.

جهانیان بدانند ایران اسلامی امروزه در بهترین شرایط پای در هرصه ی مذاکرات بغداد می گذارد.

در سایه همین مقاومت که الحام گرفته از مقاومت سوم خردادها در دورا دفاع مقدس است که حاضر نیست به هیچ قیمتی از حقوق مسلم خود کوتاه بیاید.

جناب آقای دکتر جلیلی:

ادامه مطلب ...