بخشی از زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی  

 

 
تولد و خانواده
سید ابراهیم رئیسی در سال 1339 هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در محله نوغان مشهد مقدس دیده به جهان گشود. پدرش از روحانیون مشهد و جدّ مادری اش هم روحانی بود.. ایشان از سادات حسینی (ع) است و نسب‌اش از هر دو سو به امام زین العابدین، علی ابن الحسین علیهما‌السلام می‌رسد. ایشان پنج ساله بود که پدر بزرگوارش به رحمت ایزدی پیوست.
 
تحصیلات 
پس از پایان تحصیلات ابتدایی در مدرسه جوادیه، طریق پدر را در پیش گرفت و وارد عرصه طلبگی و دروس حوزوی شد. ابتدا وارد مدرسه نواب شد و مدت کوتاهی در آنجا به تحصیل پرداخت و سپس برای گذراندن مقدمات شامل ادبیات، منطق، معانی و بیان به مدرسه علمیه آیت‌الله موسوی‌نژاد رفت.
ایشان بنابر تأکید و سنت آیت‌الله موسوی‌نژاد، در همان اوان طلبگی و از سال سوم، تدریس به طلبه های تازه وارد را آغاز کرد .تحصیل ایشان در مدرسه آیت الله موسوی نژاد  تا سال 1354 ادامه یافت تا آنکه در این سال، به توصیه برادر بزرگ خود، تصمیم گرفت برای ادامه تحصیلات به شهر مقدس قم برود. 
در زمان ورود او به قم، مدارس فیضیه و دارالشفاء با اجبار طاغوت فعالیت نداشتند، و از این‌رو وارد مدرسه آیت‌الله بروجردی شد. ایشان علاوه بر تحصیل در مدرسه آیت‌الله بروجردی، مدتی هم تحت مدیریت  آیت‌الله پسندیده، در مدرسه ای که به‌طور رسمی زیر نظر دفتر امام(ره) ـ که آن زمان مسئولیتش با اخوی ایشان بود ـ اداره می‌شد، درس خواند..
ایشان در این مرحله کتاب اصول الفقه را نزد آیت الله مروی، لمعتین را محضر آیت‌الله فاضل هرندی، رسائل را نزد آیت‌الله موسوی تهرانی، مکاسب محرمه را خدمت آیت الله دوزدوزانی، مکاسب بیع را محضر آیت‌الله خزعلی، خیارات مکاسب را نزد آیت الله ستوده و آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی و کفایه را خدمت آیت‌الله سید علی محقق داماد، فرا گرفت.
اما اغتنام او از فضای علمی قم، تنها به فراگیری فقه و اصول محدود نماند و او در کنار دروس فقهی،  شرح منظومه و فلسفه را نزد آیت‌الله احمد بهشتی و دوره شناخت را محضر آیت‌الله شهید مرتضی مطهری تلمذ کرد و درس نهج البلاغه را نزد آیت اله نوری همدانی گذراند.
او بنابر علاقه خود، در دوره های تفسیر قرآن هم شرکت کرد و به این منظور در جلسات تدریس آیت‌الله مشکینی حاضر بود و از آیت‌الله خزعلی استفاده برد. 
 
حضور در محافل سیاسی و سوابق مبارزاتی 
زمان حضورشان در قم مصادف بود با سالهای پایانی حاکمیت طاغوت بر کشور. در این دوره و خصوصاً از سال 56 که با هتاکی روزنامه اطلاعات وقت به حضرت امام خمینی(ره)، موج جدیدی از اعتراضها از قم آغاز و در سراسر کشور منتشر شد، ایشان در اجتماعات اعتراضی که مبدأ اغلب آنها در قم، مدرسه آیت الله بروجردی (مدرسه خان) و مقصد آنها، بیوت علمای عظام بود شرکت می‌کرد، که از جمله مشهورترین این تظاهرات، تجمع 19 دی ماه سال 1356 در برابر منزل آیت الله العظمی نوری همدانی بود که با تیراندازی عوامل رژیم، به خون کشیده شد.
علاوه بر این، ایشان در مدرسه خان ( که در دوره بسته شدن فیضیه و دارالشفاء برای طلاب انقلابی مرکزیت داشت) در قالب هسته‌ای از طلاب انقلابی فعالیت می نمود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این دوران فعالیتهای مبارزاتی خود را در ارتباط با علمای انقلابی که در زندان طاغوت بودند، پی گرفت و در این راستا به واسطه رفت  و آمد به منزل آیت الله مروی، به مرور با بزرگانی چون شهید مطهری، بهشتی و مفتح، آقای حکیمی و سایر بزرگان آشنا شد. ایشان در این دوران حضور پراکنده خود در تهران را با فعالیت انقلابی همراه می کرد و در تجمع هایی چون تحصن علماء و روحانیون دانشگاه تهران، شرکت داشت.
 
پس از پیروزی انقلاب
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرحوم شهید بهشتی که از نگرش عمیق حکومتی و تشکیلاتی برخوردار بود، بر آن شد تا با هدف کادرسازی برای تأمین نیازهای مدیریتی نظام تازه پا،  یک دوره آموزشی  برای حدود 70 نفر از طلاب قم که آنها را برای به دوش کشیدن بار مسئولیت‌های مختلف در کشور مناسب تشخیص داده بود، برگزار و آنها را برای پذیرش این مسئولیت‌ها آماده کند؛ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی یکی از این طلاب برگزیده بود. 
در این دوره فشرده که عمدتاً در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می شد، شخص شهید آیت الله بهشتی، حضرت آیت الله خامنه ای و سایرین از جمله مرحوم شهید حسن آیت، آیت الله موسوی اردبیلی و ... به صورت هفتگی به تدریس می پرداختند.
در روزهای اول استقرار نظام جمهوری اسلامی، همچون برخی مناطق دیگر مرزی در کشور، اخبار خوبی از شهر مسجد سلیمان که پایگاه گروههای چپ و مارکسیست بود به گوش نمی رسید. اینگونه شد که حضرت امام(ره) برای ساماندهی اوضاع، آیت الله شیخ هادی مروی را به عنوان نماینده خود در این شهر منصوب فرمودند. به این ترتیب، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به دعوت آن مرحوم، برای کمک در کارِ فرهنگی و اداره شهر همراه با گروهی از طلاب به مسجدسلیمان رفت و کلید ارتباط ایشان با مجموعه دادسرای انقلاب هم از همان‌جا زده شد. 
ایشان پس از بازگشت از مسجدسلیمان، مجموعه سیاسی ایدئولوژیک پادگان آموزشی صفر- دو در شاهرود را تأسیس و برای مدت کوتاهی آن را اداره کرد. 
ورود حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عرصه مدیریت قضایی از سال 1359 و با حضور در جایگاه دادیاری شهرستان کرج آغاز شد. اما هنوز چند ماهی از این دوره نگذشته بود، که با حکم دادستان کل انقلاب، شهید آیت‌الله قدوسی، دادستان کرج شد.
اوضاع قضایی شهر کرج به علت مهاجرت عمومی به این شهرستان نزدیک به پایتخت و مسائل برآمده از محیط امنیتی- سیاسی عمومی کشور در اوان شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی- از جمله آغاز جنگ تحمیلی در شهریور 1359 - پیچیده بود و اداره آن نیازمند جذب نیروهای فهیم انقلابی و هماهنگی با دیگر مسئولین بود که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در طول این دوره 2 سال و اندی (سالهای 59 و 60) به آن اهتمام ورزید.
موفقیت ایشان در ساماندهی وضعیت پیچیده این شهر موجب شد تا در سال 1361 ، همزمان با دادستانی کرج، مسئولیت دادستانی شهر همدان نیز به ایشان محول شود. به این ترتیب ایشان ناگزیر بود تا برای رسیدگی به امور هر 2 حوزه،  ایام هفته خود را به دو بخش، تقسیم و پیوسته میان این دو شهر تردد کند.
حضور همزمان ایشان در این دو مسئولیت، سه تا چهار ماه ادامه داشت، تا آنکه به عنوان دادستان استان همدان معرفی شد و از 1361 تا 1363، به مدت 3 سال در این سمت خدمت نمود.
سال 1364 ، سال آغاز مدیریت قضایی ایشان در پایتخت بود و به این ترتیب عهده دار سمت جانشینی دادستان انقلاب تهران شد.
با گذشت 3 سال از این تاریخ و در سال 1367 ، مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت و احکام ویژه (1 و 2 و 3) و مستقیمی برای رسیدگی به مشکلات قضایی در برخی استانها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائیه، از بنیانگذار انقلاب اسلامی دریافت کرد. بعد از آن هم حضرت امام خمینی(ره) چندین پرونده مهم را برای تصمیم قضایی به ایشان و جناب آقای نیری محول فرمودند. 
بعد از رحلت حضرت امام(ره) و آغاز زعامت حضرت آیت الله خامنه ای، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با حکم آیت الله یزدی رئیس وقت قوه قضائیه، به سمت دادستان تهران منصوب شد و از سال 1368 تا 1373 به مدت پنج سال این مسئولیت را برعهده داشت. پس از آن و از سال 1373 به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و این سمت را تا سال 1383 عهده دار بود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از سال 1383 تا سال 1393، به مدت 10 سال معاون اول قوه قضائیه بود  و از سال 1393 تا کنون نیز دادستان کل کشور است. 
همچنین ایشان از سال 1391 تا کنون با حکم مقام معظم رهبری به عنوان دادستان کل ویژه روحانیت نیز منصوب شدند.
 
درس و بحث همگام با پذیرش مسئولیت‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی   
حجت الاسلام  و المسلمین رئیسی  درباره انگیزه خود برای جدا نشدن از کانون درس و بحث حوزوی می گوید: "اگرچه اشتغال به فعالیتهای انقلابی و مناصب قضایی و فرهنگی در طول دوره مبارزات انقلابی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، برای ما که تابع ولایت فقیه و مقلّد حضرت امام (ره) بودیم، یک واجب کفایی محسوب می شد و گریزی از تقیّد به آن نبود، اما واقعیت آن است که برای یک طلبه، حلاوت قرار گرفتن در بحبوحه درس و بحث حوزوی و فقهی، با هیچ اشتغالی قابل معاوضه نیست."
بر این اساس ایشان درسال اول پذیرش مسئولیت دادستان انقلاب اسلامی در کرج، با سه نفر از دوستان طلبه خود، حضور در یک دوره فقهی در محضر آیت‌الله مدرسی را آغاز کرد و برای آنکه به اشتغالات اداری او ضربه ای وارد نشود، زمان آن را در هماهنگی با استاد، اولین ساعات صبحگاهی تنظیم نمودند. 
این رویه را خصوصاً پس بازگشت از همدان به تهران ادامه داد و علاوه بر صبح‌گاهان،  برخی روزهای تعطیل خود را هم به دنبال نمودن دروس حوزوی اختصاص ‌داد. او در این دوره، خارج اصول را نزد مرحوم آیت‌الله سید محمدحسن مرعشی و آیت‌الله هاشمی شاهرودی و خارج فقه را محضر مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی بود. از سال 1370 هم که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای جلسات درس خارج فقه خود را دایر نمودند، به مدت چهارده سال در درس معظم له هم حضور یافت و دروس جهاد، قصاص و مکاسب محرمه را در محضر ایشان تلمذ نمود. 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی علاوه بر این، بنا به توصیه مکرر آیت الله مهدوی کنی و آیت الله آقا مجتبی تهرانی مبنی بر حفظ ارتباط درسی خود با طلاب، از سالها پیش تا کنون به عنوان مدرس در مدرسه علمیه مروی به تدریس سطوح عالی و کفایتین مشغول بوده و اکنون نیز قواعد فقه تدریس می نماید. 
ایشان در این مدت، تدریس تمام سطح از مقدمات تا رسائل و مکاسب و پایان کفایتین را در مدارس علمیه تهران از جمله، مدارس مجد، امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و مروی تدریس نموده است.
تا کنون یک دوره از درسهای حوزوی ایشان در زمینه قواعد فقه، در قالب سه جلد کتاب به نام قواعد فقه عبادی، فقه قضایی و فقه اقتصادی در آمده که از سوی طلاب تدوین و آماده چاپ شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین پس از اتمام تحصیلات در دوره کارشناسی ارشد با ترغیب بعضی از اساتید خود، از جمله مرحوم آیت‌الله مرعشی در کنکور دکترای مدرسه عالی شهید مطهری شرکت کرد و پس از قبولی در آزمون کتبی و شفاهی، دوره دکترای فقه و اصول را در این مرکز علمی گذراند و با دفاع از پایان‌نامه خود با  عنوان «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته فقه و حقوق خصوصی شد. ایشان  علاوه بر این. رساله‌ای هم با عنوان ارث بلاوارث برای اخذ مدرک سطح 4 به عنوان بالاترین مدرک حوزه علمیه قم، ارائه کرد که موفقیت در ارائه آن  منجر به اخذ بالاترین  مدرک حوزوی شد. 
ایشان در حوزه دانشگاهی هم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شهید مطهری به تدریس دروس تخصصی فقه قضا و فقه اقتصاد پرداخته است.
 
عضویت در شورای مرکزی روحانیت مبارز
در نیمه دوم سال 1376 پیشنهاد اعضاء مؤثر جامعه روحانیت مبارز از جمله آیت‌الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی برای حضور و عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز را پذیرفت و با رأی اعضا در یکی از جلسات جامعه، رسماً به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت در آمد.
 
حضور و عملکرد در مجلس خبرگان
ایشان در سال 1385 ، از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز و به توصیه نخبگان استان خراسان جنوبی برای عضویت در  چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، خود را در معرض انتخاب مردم شریف استان آن استان قرار داد و با نظر مثبت بیش از 80 درصد مردم این استان وارد مجلس خبرگان شد. 2 سال پس از حضور در این مجلس، با رأی خبرگان ملت  به عنوان عضو هیأت رئیسه انتخاب و عضویت ایشان در این جایگاه تا اتمام دور چهارم، با رأی نمایندگان محترم مجلس خبرگان تمدید شد.
در هیئت رئیسه، مسئولیت بخش اجرایی دبیرخانه را بر عهده گرفت و علاوه بر آن مسئولیت دفتر تهران که مسئول ارتباط خبرگان با نهادها و سازمان‌های مختلف است به ایشان محول شد. عضویت در کمیسیون آئین‌نامه مجلس خبرگان و عضو منتخبِ کمیته تنظیم بیانیه پایانی تمامی اجلاسیه ها در دوره چهارم، از سایر مسئولیتهای وی در این دوره بود. 
ایشان در طول دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، عضو  و دبیر کمیسیون تحقیق نیز بود. 
 
سوابق علمی
-سطح چهار فقه و اصول از حوزه علمیه قم
- فوق لیسانس حقوق بین الملل خصوصی
- دکترای فقه و مبانی حقوق با گرایش حقوق خصوصی از دانشگاه شهید مطهری
- تدریس متون فقهی سطح عالی و قواعد فقه قضاء و فقه اقتصاد در حوزه های علمیه تهران و دانشگاه ها
 
 
تالیفات و آثار
 
الف- کتب در دست انتشار
- تألیف کتاب در خصوص ارث بلاوارث در فقه و حقوق
- تألیف کتاب در خصوص تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق 
- کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش قضایی)
- کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش اقتصادی)
- کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش عبادی)
- تألیف کتاب سیر تحول در نظارت و بازرسی
 
ب- مقالات و سخنرانی علمی ارائه شده
- تعدد اسباب مسئولیت
- بیع فاسد و اقسام آن
- مفهوم رهن
- مدیریت کارآمد
- نظارت اثر بخش
- تاثیر متقابل تصمیمات قضایی و اقتصادی
- جایگاه نظارت و یازرسی در اسلام
-عدالت و تاثیر آن بر سبک زندگی
 
 
 
سوابق مدیریتی و سیاسی
- انجام ماموریت های ویژه قضایی در مناطق مختلف کشور با حکم امام خمینی(ره)
- عضویت در هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) - موضوع اموال در اختیار ولی فقیه - به مدت ده سال از سوی مقام معظم رهبری
- معاون اول قوه قضاییه به مدت ده سال
- ریاست سازمان بازرسی کل کشور به مدت ده سال
- دادستان انقلاب اسلامی تهران
- اولین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور
- دادستان انقلاب اسلامی استان همدان
- عضو هیات عالی گزینش کشور
- مشارکت در تاسیس دفاتر حزب جمهوری اسلامی در جنوب خراسان به دستور آیت الله دکتر شهید بهشتی
- موسس حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) خواهران در تهران (کوی نصر)
 
مسئولیت‌های کنونی
ـ دادستان کل ویژه روحانیت با حکم مقام معظم رهبری 
ـ دادستان کل کشور 
- عضویت در هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری 
ـ رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما 
- عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران
- نماینده مردم شریف استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری

بیانیه گردان واکنش سریع الی بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج 119 محمد امین (ص) – ناحیه شهید باهنر – سپاه

 

                                                           بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه گردان واکنش سریع الی بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج 119 محمد امین (ص) – ناحیه شهید باهنر – سپاه محمد رسول الله(ص)تهران بزرگ

روز قدس؛ روز طنین ندای عدالت طلبی، حقیقت جویی و وحدت جهان اسلام در سراسر گیتی است ؛


سالیان درازی است که سرزمین فرستادگان الهی ، قبله نخست مسلمین ، مهد توحید و نبوت ، سرزمین زیتون زیر چکمه های مسموم استکبار جهانی در حال جان دادن است و فریاد خسته ی مردمان رنجورش را ، زنان و کودکان بی پناهش را ، طفلان کشته شده در زیر آوارش را ، فریادرسی نیست .

تامل کنیم و تاسف خوریم چرا که مدعیان حقوق بشر و دعایه داران مدیریت دهکده جهانی خود عامل و حامی این جنایت ها ، تجاوزها و سلاخی های غیر انسانی کودکان و زنان بی سرپرست و بی پناه آواره در سرزمین مادریشان هستند .

چند روزی از اظهارات نا معقول و نامشروع رئیس فریبکار کاخ سفید نمی گذرد که امنیت اسرائیل را خط قرمز خود و دولت نوکر و حلقه به گوش صهیونیستیش اعلام کرد .

اوبامای خودفروخته و نوکر شیمعون پرز لهستانی که در نمایش خیمه شب بازی صهیونیسم بین المللی برنده جایزه نوبل به پاس گسترش رژیم جعلی و غاصب اسرائیل با توسعه نا مشروعش بر بی خانمانی و آوارگی زنان و کودکان بی پناه فلسطینی شده بود فراموش کرده که امت همیشه بیدار مسلمان ایران و جهان پیرو اندیشه های راهبردی خمینی کبیر (ره) در خصوص آرمان همیشه مقدس آزادی قدس شریف است و حال آنکه ملت‌های مسلمان جهان ،فلسطین و بیت‌المقدس را به عنوان خط قرمز و موضع تغییرناپذیر جهان اسلام باور دارند و رزمندگان مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان، سوریه و سایر بلاد اسلامی اجازه نخواهند داد عده‌ای غداره‌بند و جلاد از آنسوی دنیا این حقیقت را تهدید و یا به خطر بیندازند


 ابتکار تاریخی و راهبردی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در اعلام "روز جهانی قدس" ابتکاری الهی بود برای وحدت و انسجام جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم فلسطین؛ ، این غده سرطانی منطقه، همه فشارها را تحمل کرده و همچنان با استعانت از خداوند متعال سربلند و پرافتخار، درماندگی و استیصال را نصیب دشمنان اسلام عزیز نموده و واژه «مقاومت» را در جهان معنایی دوباره بخشیدند.
مبارزان فلسطینی به خوبی میدانند که شعار سازش و مذاکرات صلح همچون قبل دسیسه ای است بر خواسته از اتاق فکر منحوس صهیونیستی و نتیجه ای جز افزایش شهرک سازی و تشدید فشار بر مردم فلسطین را به دنبال نخواهد داشت .


روز قدس ؛ روز قدرت نمایی اسلام در مقابل استکبار جهانی و اعلام انزجار از رژیم تروریست و اشغالگر صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن و روزی است که مسلمانان فارغ از ملیت، مذهب و نژاد، مظلومیت پاره تن اسلام را یکپارچه فریاد می‌زنند و بیداری و حضور خود در حمایت از فلسطین مظلوم را به جهانیان اعلام می‌کنند روز قدس، روز همبستگی جهان اسلام و تمام آزادیخواهان عالم با مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین است ، روز طنین ندای عدالت طلبی، حقیقت جویی و وحدت جهان اسلام در سراسر گیتی است ؛.

روز قدس ؛ روز تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای است ،روز قدس روزی است که فریاد عدالت خواهی خود را برای احقاق حقوق اولیه و انسانی مردم فلسطین و حمایت قاطع از جبهه مقاومت اسلامی سر خواهیم داد و اثبات خواهیم کرد که همچنان پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی خود و یار و یاور مظلومینی هستیم که راه قیام را برگزیده و بر ستمگران زمان  عالم شوریده اند.

روز قدس نماد ظلم ستیزی، آزادی، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد، پرچم عدالت طلبی را در جهان برافراشته و ظرفیت و توان خویش را به رخ زیاده خواهان عالم بکشند. در این روز همه مسلمانان و آزادگان جهان به فریاد همیشه خروشان امام خمینی (ره) لبیک می‌گویند.

ما  بسیجیان گردان واکنش سریع الی بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج 119 محمد امین (ص) سپاه محمد رسول الله (ص) ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و با تأسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، آمادگی خود را جهت حضوری پرشور و حماسی در مراسم راهپیمایی روز قدس و همبستگی با فرزندان مقاومت اسلامی در فلسطین ، لبنان ، سوریه و هر آنجایی که ندای الله کبر به گوش می رسد ؛ اعلام داشته و از عموم ملت سرافراز و مؤمن ایران اسلامی دعوت می‌کنیم تا همچون گذشته با حضور یکپارچه خود در این روز بزرگ ، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فریاد رسای خود را در حمایت از ملت ستمدیده فلسطین و به گوش جهانیان برسانند .

گردان واکنش سریع الی بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج 119 محمد امین (ص)

مردم مصر باید بدانند که محور اتحادشان محبت به اهل بیت(ع) است و این مسأله در طول تاریخ نیز سابقه داشت

 

 معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: مردم مصر باید بدانند که محور اتحادشان محبت به اهل بیت(ع) است و این مسأله در طول تاریخ نیز سابقه داشته است.

گردهمايي بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان که پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار علمای دین، گفت: علمای دین در طول تاریخ دو وظیفه مهم تعلیم و تعدیل اجتماع را بر عهده داشته‌اند.
وی با بیان این‌که قول و فعل پروردگار در عالم هستی مشهود است، ابراز کرد: دانشمندان و اندیشمندان هر علمی اگر با این تفکر وارد شوند معارف الهی را آموخته و به دیگران نیز می‌توانند آموزش دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به تفاوت‌های تزکیه مثبت و منفی در آیات قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: تزکیه صحیح جز در چارچوب رعایت بایدها و نبایدهای الهی و احکام دینی به دست نمی‌آید.
ادامه نوشته

رئیسی: برخورد با مجرمان در راستای حقوق بشر است

 

رئیسی: برخورد با مجرمان در راستای حقوق بشر است

قوه قضائیه  - معاون اول قوه قضائیه گفت: برخورد با مجرمان حرفه ای و مفسدان، در راستای حقوق بشر است.

  به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با تاکید بر برخورد با مفاسد اقتصادی و اجتماعی افزود: مدعیان حقوق بشر برای یک مجرم یا قاچاقچی موادمخدر دل می سوزانند اما برای مردمی که آسیب می بینند یا امنیت آنان به خطر می افتد، سخنی نمی گویند؟
وی گفت: مدعیان حقوق بشر در برابر اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) لب به سخن نمی گشایند و آن را آزادی بیان می دانند اما بر خلاف همه میثاق های بین المللی و قوانین حقوقی،17 کانال تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران را قطع می کنند.
رئیسی با انتقاد از رفتار دوگانه غرب گفت: امروز پرس تی وی و العالم و دیگر تلویزیون های جمهوری اسلامی ایران سخن حق می گویند و به همین علت مردم دنیا به آنها گرایش پیدا کرده اند، اما آنها از این گرایش وحشت دارند.
معاون اول قوه قضائیه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش در حادثه هفت تیر افزود: این فاجعه که به دست منافقان کوردل انجام شد با جنایات سلفی ها در مصر و به شهادت رساندن شیعیان در این کشور همزمان شده است.
رئیسی با بیان اینکه عاملان رقم خوردن این جنایات در مصر، سوریه و عراق افراد جاهلی هستند که ذهن آنان شستشو داده شده است، گفت: مفتیان و نظام سلطه جهانی عامل ایجاد جریان تکفیری سلفی هستند.
وی با بیان این که جریان نفاق حاضر به شنیدن سخن حق نیست، بر شناخت چهره نفاق تاکید کرد و گفت: درک نکردن واقعیت، فساد انگیزی با شعار اسلام، امر به منکر و نهی از معروف و دوستی با کفار از ویژگی های منافقان است.
رئیسی افزود: آقایان بزرگوار اهل سنت ما از شما به خاطر محکوم کردن اهانت به ساحت صحابه رسول خدا، حجربن عدی تشکر می کنیم اما از شما انتظار داریم همانگونه که علمای شیعه ایجاد فرقه بهائیت را محکوم و اعلام کردند این فرقه به صهیونیست ها وابسته است و از آن برائت جستند، شما علمای الازهر مصر نیز اعلام کنید که جریان وهابیت و سلفیت ارتباطی به قرآن و دین حنیف اسلام ندارد وگرنه در آینده شاهد لطمات بیشتری از جانب جریان های وهابی و سلفی خواهیم بود.
معاون اول قوه قضائیه گفت: ما از علمای اهل سنت می خواهیم که اعلام موضع کنند و از اعمال جریان های وهابی و سلفی اعلام انزجار و آنان را محاکمه کنند.

دستگاه قضایی برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مفسدان اقتصادی هیچ گونه تردیدی به خود راه نمی دهد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مفسدان اقتصادی هیچ گونه تردیدی به خود راه نمی دهد.


 
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: یکی از دغدغه های جدی دستگاه قضایی در بحث پرونده های وارده به محاکم قضایی مربوط به پرونده های مواد مخدر و یا موضوع های مربوط به مواد مخدر و جرایم تولید شده از ناحیه مواد مخدر است.
وی گفت: امروزه عامل بخش عمده تشکیل پرونده های طلاق و یا عامل بخشی از سرقت ها اعتیاد است و آمار قابل توجهی از پرونده های قوه قضاییه را جرایم تولید شده ناشی از موضوع مواد مخدر تشکیل می دهند. 
رئیسی افزود: ما به عنوان دستگاه قضایی پرونده های مربوط به مواد مخدر را با جدیت رسیدگی می کنیم و بنای ما اجرای کامل قانون است و مردم نیز جدیت و قاطعیت قوه قضاییه را شاهد هستند.

ادامه نوشته

عضو مجلس خبرگان رهبری : خدا محوری دلیل اصلی موفقیت قیام ۱۵ خرداد بود

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امام راحل برای آنچه که ظلم و ستم می خوانیم قیام ۱۵ خرداد را آغاز کردندگفت:امام راحل باسخنرانی های آتشین خودو حمایت گسترده طلاب به این انحراف ها پایان دادند و انقلاب را بناکرد.

 

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز ( 15 خرداد ) در مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به افکار و اندیشه‌های امام راحل گفت: سنگ زیربنای اندیشه‌ها و افکار امام راحل موضوع توجه و سلوک به خداوند بود به گونه‌ای که فرمودند؛ عالم محضر خداست.

 وی تاکید کرد: امام راحل در مبارزه با نفس خود قبل از مبارزه با دشمن وارد عرصه شدند و قبل از آنکه قدمی از قدمی بردارند عابد الی الله بودند.

ادامه نوشته

رئیسی :انتخاب اصلح نیاز به آرامش سیاسی دارد.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: این تصور غلط است که فکر کنیم اگر افرادی جنجال آفرینی کنند شور انتخاباتی ایجاد می شود. انتخاب اصلح نیاز به آرامش سیاسی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه پیش از خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اینکه امروز خلق حماسه سیاسی باحضور آگاهانه و شجاعانه مردم توام با دشمن شناسی و دشمن ستیزی ضروری است گفت: در به کار بردن حماسه سخن از مبارزاتی است که یک قوم برای استقلال و ادامه حیات خود انجام می دهد. جامعه ما نیز قرار است حماسه آفرین شود.

وی افزود: همه سلایقی که دل در گروه انقلاب، نظام و ولایت دارند در میدان این حماسه باید ایفای نقش کنند. سلایق مختلف باید بدانند که شرکت در انتخابات به تعبیر رهبری هم حق است و هم تکلیف و وظیفه.

ادامه نوشته

بنای انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تکلیف مداری است ا

معاون اول رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بنای انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تکلیف مداری است، گفت: حضور با بصیرت و آگاهانه در انتخابات به معنای تکلیف مداری است.

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، معاون اول رئیس قوه قضائیه، شب گذشته(14 خرداد) در مراسمی به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همه آحاد جامعه باید از روی آگاهی و معرفت وارد صحنه انتخبات شوند چرا که ریشه انتخبات در کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران تکلیف مداری است.


حجت الاسلام رئیسی دشمنان را شکست خورده اصلی میدان انتخابات دانست و اذعان داشت: هر کس از روی تکلیف مداری در عرصه انتخبات حضور پیدا کند ، پیروز میدان است.

ادامه نوشته

معاون‌اول قوه قضائیه: مذاکره با آمریکا به مصلحت نیست

ابراهیم رئیسی با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه حاضر به عقب‌نشینی از خواسته‌های به‌حق خود نخواهد شد، تصریح کرد: مذاکره با آمریکا را به مصلحت ملت ایران نمی‌دانیم و افرادی هم که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند را محکوم می‌کنیم.
معاون‌اول قوه قضائیه گفت: مذاکره با آمریکا را به مصلحت ملت ایران نمی‌دانیم و افرادی هم که دم از مذاکره با این کشور می‌زنند را محکوم می‌کنیم.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در همایش استکبارستیزی که به مناسبت پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، در محل این واقعه برگزار شد، این روز را یوم‌الله دانست و اظهار داشت: در پنجم اردیبهشت 1359 در صحرای طبس جلوه‌ای از قدرت لایزال خداوند متعال متجلی شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در طول 34 سال عمر پربرکتش همواره در معرض توطئه‌های متعدد دشمنان از جمله تحمیل کردن جنگ و تلاش برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به فناوری هسته‌ای بوده است، اما اراده الهی یاری‌گر این انقلاب است و قدرت الهی با اراده رهبر انقلاب و با بصیرت مردم نازل شد تا ملت ایران اسلامی همواره پیروز و سرافراز بماند.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اراده ملت ایران بر این است که با اتکال به خدا و اعتماد به نفس، راه تعالی و کمال را بدون توجه به کارشکنی‌های دشمن بپیمایند و در واقع امروز ملت ایران به یقین رسیده‌اند که دست قدرت لایزال الهی با آن‌هاست که واقعه طبس نیز یکی از جلوه‌های مهم آن محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، یادآور شد: امروز دشمن قصد دارد تا در میان ملت اختلاف‌افکنی کرده و با فتنه‌گری در قبل، حین و بعد از انتخابات، از باشکوه و دلنشین بودن انتخابات جلوگیری کند، اما اراده پولادین ملت ایران این است که انتخابات را بانشاط، باشکوه و عزت‌آفرین برگزار کنند.

رئیسی همچنین به تلاش برخی برای برقراری رابطه بین ایران و آمریکا اشاره و بیان کرد: کسانی که بر زبان یا دل موضوع مذاکره با آمریکا را جاری می‌کنند باید بدانند همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، تا زمانی که دشمنی‌های فراوان آمریکا در عالم علیه ایران ادامه دارد، طرح موضوع مذاکره بی‌معناست، که دشمنی آمریکا هم در خوی او بوده و تمام نشدنی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه حاضر به عقب‌نشینی از خواسته‌های به‌حق خود نخواهد شد، تصریح کرد: مذاکره با آمریکا را به مصلحت ملت ایران نمی‌دانیم و افرادی هم که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند را محکوم می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی گفت:استفاده از کلید واژه انتخابات آزاد برای تطهیر فتنه 88 است.

رئیسی: کلیدواژه انتخابات آزاد نباید مورد استفاده دوستداران انقلاب قرار گیرد /سردار فضلی: بسیج برای مقابله با فتنه در انتخابات 92 آماده است

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی گفت:استفاده از کلید واژه انتخابات آزاد برای تطهیر فتنه 88 است.
 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه با اشاره به مقوله انتخابات آزاد اظهار داشت: سازوکار انتخابات، سازوکاری شناخته شده، تجربه شده و اطمینان‌آور برای مردم است.
وی افزود: ایران اسلامی تاکنون بیش از 30 دوره انتخابات را برگزار کرده و همین تجربه برای مردم اطمینان‌بخش و اعتماد‌آفرین است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما هرگونه سخن، بیان یا استفاده از کلید‌ واژه‌هایی که در روند انتخابات القای تردید کند، در جهت خواسته دشمن برای غیرآزاد جلوه دادن انتخابات معنا می‌‌کنیم.
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در این 30 دوره‌ای که انتخابات برگزار شده و جریانات مختلف سیاسی مجری آن بودند، شاهد بودیم کسی که از صندوق‌های رأی بیرون می‌آمد، نقطه مقابل جریان مجری انتخابات بود و این خود نشان می‌دهد که انتخابات کاملا آزاد برگزار شده است.

ادامه نوشته

معاون اول قوه قضاييه:امروز اسلام‌خواهي شعار رايج تمام کشورهاي جهان شده است

 

معاون اول قوه قضائيه در مراسم يادواره شهداي هيئت ابوالفضلي بشرويه گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامي و خون شهدا، اسلام‌خواهي شعار رايج تمام کشورهاي جهان شده است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي خراسان‌ جنوبي، حجت‌الاسلام رضا بهشتي‌فر مسئول اداره تبليغات اسلامي بشرويه در تشريح اين خبر گفت: يادواره 31 شهيد هيئت ابوالفضلي بشرويه براي اولين بار در شهرستان بشرويه با حضور خانواده هاي معظم شهدا، مسئولين شهرستاني و جمع کثير مردم ولايتمدار اين شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در اين مراسم اظهار کرد: امروز هر آنچه داريم به برکت خون شهدايي است که به دعوت امام خميني(ره) لبيک گفته و مخلصانه جان خود را در جبهه‌ها براي حفظ دين و ارزش‌هاي امام و انقلاب تقديم کردند.

وي ادامه داد: رمز پايداري در دين معرفت است و آنچه مي‌تواند انسان را نسبت به دين و ارزش‌هاي دين شيفته خود گرداند دلدادگي انسان به دين که ريشه در معرفت داشته باشد، خواهد بود.

معاون اول قوه قضاييه تصريح کرد: با نگاهي به وصيت‌نامه شهدا به چند وجه مشترک برمي‌خوريم که اين وجوه مشترک اين است که آن‌ها براي حفظ دين و به فرمان ولي فقيه زمان به جبهه‌ها شتافتند و بازماندگان را به اين مطلب سفارش کردند که نگذاريد انقلاب و دين تنها بماند.

ادامه نوشته

رئیسی :عرفان ، سیر و سلوک، پرهیزکاری و تقوی ایشان مثال زدنی بود

عرفان ، سیر و سلوک، پرهیزکاری و تقوی ایشان مثال زدنی بود

ayatollah bahjat1

 

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم سومین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله شیخ محمدتقی بهجت فومنی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) بالامحله شهرستان فومن افزود: حمایت این اسوه صادق قرآن ، عترت و تقوی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه همواره قاطعانه و استوار بوده است. وی ادامه داد: آیت الله بهجت پیوسته در سخنانشان بر ضرورت تبیین این ارزش ها و پاسداری از آنها تأکید داشتند.
معاون اول قوه قضائیه آیت الله بهجت را شخصیتی توصیف نشدنی و بسیار بزرگ دانست و با اشاره به اثرات عمیق این عالم ربانی بر همه مسلمانان اظهار کرد: عرفان ، سیر و سلوک، پرهیزکاری و تقوی ایشان مثال زدنی است. وی خاطرنشان ساخت: زوایای مختلف زندگی پر از برکت و معنویات این مرد خدایی و سیر سلوک ایشان به گونه ای است که سالها طول می کشد تا با بررسی و مطالعه این ابعاد معنوی، بتوان به شخصیت والای این فرزانه پی برد.
حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی برای ایجاد شکاف و جدایی بین مردم و روحانیت تصریح کرد: مردم ایران، بصیر و آگاه هستند و همواره با هوشمندی و ذکاوت توطئه های دشمنان را نقش بر آب می کنند. وی خاطرنشان ساخت: پیوند مردم با ولایت فقیه، ناگسستنی است و این رابطه به برکت اسلام، روز به روز مستحکم تر می شود.
معاون اول قوه قضاییه بهترین راه سعادت انسان را توجه به نماز و معنویات دانست و اضافه کرد: مردم دیندار به ویژه جوانان بدانند که راه رسیدن به قرب الهی، پرهیزکاری است و باید منش و سیره آیت الله بهجت را به عنوان الگو، سرمشق زندگی خویش قرار دهیم.
در مراسم سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی ‘محمدتقی بهجت فومنی’ که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار، جمعی از ائمه جمعه و نمایندگان و مسوولین این استان برگزار شد؛ تمبر یادبود این مرجع عالیقدر جهان تشیع با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد

سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی درباره آشوب‌های ۱۸ تیر ۷۸/

در کجای دنیا حرکت‌های آشوب‌طلبانه تحمل می‌شود؟

حسن روحانی در جمع راهپیمایان ۲۳ تیر گفت: لازم می‌دانم از نیروی انتظامی به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش در این چند روز، از نیروی عزیز و قهرمان بسیج و همچنین پرسنل بیدار وزارت اطلاعات تشکر، سپاسگزاری و قدردانی نمایم که تلاش و فعالیت فوق‌العاده‌ای در این چند روز داشته‌اند.

خبرگزاری فارس: اینها پست‌تر از آن هستند که برانداز نام گیرند/ در کجای دنیا حرکت‌های آشوب‌طلبانه تحمل می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس، در جریان مناظره سوم کاندیداهای ریاست جمهوری، مباحثی میان برخی نامزدها بویژه حسن روحانی و محمدباقر قالیباف درباره تحولات سیاسی گذشته کشور از جمله حوادث کوی دانشگاه تهران و اغتشاشات بعد از آن درگرفت. از آنجا که حوادث کوی دانشگاه در سال های 78 و 82 رخ داده و به طور طبیعی ممکن است پس از گذشت بیش از یک دهه، وقایع آن روزگار از حافظه برخی افراد پاک شده باشد و یا نسل جدیدتر تصویر دقیقی از آن تحولات نداشته باشد، خبرگزاری فارس تحلیلی مشتمل بر ریشه یابی حوادث 18 تیر کوی دانشگاه و آشوب های شکل گرفته بعد از آن را منتشر می کند. این تحلیل سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در راهپیمایی 23 تیر 78 تهران است که در آن ابعاد مختلف و پشت صحنه آشوب ها و ماهیت اغتشاش گران تبیین شده است.  

متن کامل این سخنرانی را در ادامه می‌خوانید:‌

بسم الله الرحمن الرحیم «و مکروا مکراً و مکرنا مکراً و هم لایشعرون، فانظر کیف کان عاقبه مکرهم انا دمرناهم و قومهم اجمعین» مردم قهرمان، بزرگوار و شریف تهران در چند روز گذشته، مواجه با سه حادثه تلخ بوده‌اند. حادثه اول، حادثه کوی دانشگاه و هتک حرمت به مقام دانشجو بود، این حرکت غیرقانونی و خلاف اصول اخلاقی و دینی یعنی حمله به کوی دانشگاه از طرف مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور، مسئولین نظام و مردم قهرمان و عزیز کشورمان بویژه مردم تهران و دانشجویان عزیز قاطعانه محکوم شد و شورای عالی امنیت ملی مسئول شد تا این حادثه را ریشه‌یابی کند و در قدم‌های اولیه این بررسی، مقصرین این حادثه را شناسایی و به دست عدالت بسپارد و تلاش نماید تا دانشجویان زندانی و دستگیر شده را آزاد نماید و به سرعت به جبران خسارت‌های وارده در کوی دانشگاه بپردازد. بی‌تردید دانشجویان عزیز، بزرگوار و اندیشمند ما به عنوان آینده‌سازان کشور و مدیران آینده که رکن مهم در پیروزی انقلاب و نقش مهم در حفاظت و تداوم انقلاب داشته‌اند، همواره مورد احترام همه مسئولین نظام، ملت قهرمان و عزیز ایران بوده‌اند، هستند و خواهند بود.

در عین حال مسئله کوی دانشگاه همچنان در دستور کار شورای عالی امنیت ملی خواهد بود، تا همه ریشه‌های این حادثه شناسایی، بررسی و بالطبع در فرصت‌های آینده نتیجه آن به مردم شریف و بزرگوار ایران اعلام خواهد شد. این موضوع اول که حادثه‌ای بسیار تلخ و ناگوار بود که با محکومیت این حادثه زشت و با دادن قول به مردم برای رسیدگی به آن و سپردن عوامل آن به دست عدالت و با احترام مجدد به قشر ارزشمند و اندیشمند دانشجو، از آن عبور می‌کنیم، البته ریشه‌های این حادثه بررسی و شناسایی خواهد شد و به اطلاع مردم ما خواهد رسید.

اما درکنار این حادثه، دو حادثه تلخ دیگر بوقوع پیوست، دشمنان به کمین نشسته، دشمنان فرصت‌طلب که نه ربطی به دانشگاه دارند و نه ارتباطی به دانشجویان عزیز دارند، در کنار حرکت دانشجویی، می‌خواستند سوء استفاده کنند و متأسفانه موفق به سوءاستفاده هم شدند. افراد شرور، افراد وابسته به گروهک‌های سیاسی ورشکسته و منزوی در جامعه ما، مزدوران و وابستگان به قدرت‌های خارجی از این فرصت خواستند سوء استفاده کنند، البته این گروهک‌ها ماه‌ها در انتظار یک فرصت مناسب بودند و فکر کردند این مقطع فرصت مناسبی برای اهداف شوم و پلید آنهاست. یک حادثه تلخی که با حرکت این عناصر فاسد رخ داد، حرمت‌ شکنی بود.

شما می‌دانید دشمن برای اینکه در مردم ایجاد یأس کند و در مردم ایجاد تردید نماید و برای آینده زمینه‌سازی کند، سنگ زیرین بنای انقلاب را مورد تهاجم قرار داد و با شکستن حرمت و تقدس ارزش‌های انقلابی، ارکان نظام و بویژه رکن رکین انقلاب یعنی حریم مقدس ولایت خواست راه را برای توطئه‌های بعدی آماده نماید. دشمنان خارجی و داخلی ما باید بدانند ملت ما هوشیار و در صحنه است. مسأله ولایت مسئله فرد نیست، مسئله شخص نیست، ولایت در کشور ما مظهر اسلامیت نظام و استقلال کشور است. مردم ما خوب می‌فهمند و درک می‌کنند دشمن از اسلامیت نظام و استقلال کشور عصبانی است. (تکبیر حضار)

دشمنان داخلی و خارجی می‌دانند آن سد نیرومندی که در طول 20 سال گذشته در برابر همه توطئه‌ها ایستاد و مقاومت کرد اسلام بود. آن عاملی که بین ملت عزیز و بزرگوار ایران با بیش از یک میلیارد مسلمان جهان پیوند ناگسستنی ایجاد کرد، اسلامیت نظام است. مردم ما به خوبی می‌دانند آن قدرتی که توانست در دفاع 8 ساله در برابر همه قدرت‌های استکباری و حامیان آنها بایستد و مقاومت کند و پیروز شود اسلام و اسلامیت نظام بود. آن عاملی که امروز ملت ما را متحد کرده است و پیوند ناگسستنی در ملت ما ایجاد کرده است، اسلام است و مظهر این اسلامیت، رهبری و مقام ولایت است. (تکبیر حضار) مردم ما به خوبی می‌دانند مسئله ولایت به عنوان مظهر وحدت ملی جامعه است. مسئله ولایت مظهر اقتدار ملی ما است.

اهانت به مقام ولایت، اهانت به ملت است. اهانت به ایران است. اهانت به اسلام است. اهانت به مسلمانان است. اهانت به همه آزادگانی است که قلبشان برای ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام می‌تپد، بنابراین این حرمت شکنی نه برای مردم ما و نه برای عاشقان انقلاب در سراسر جهان قابل تحمل نیست.

 گرچه آنهایی که به این عمل زشت دست زده‌اند، تعدادشان بسیار اندک است، اما در عین حال لبخند و تشویق استکبار جهانی و امیدهای نابخردانه‌ای که در آنها ایجاد کرد نشان می دهد که قدرتهای استکباری توسط مزدورانشان سنگ زیرین این بنا مورد هدف قرار داده‌اند.

ولایت،‌ مهم‌ترین رکن حکومت و نظام ما در قانون اساسی کشور ما است. اهانت به این رکن، اهانت به قانون اساسی است. اهانت به قانون‌گرایی است و اهانت به همه ارزش‌های انقلابی است. من در این حادثه چند روزه چیزی که می‌دیدم در میان این مردم باوفا، مردم مخلص، مردم انقلابی. مردم در این چند روز، صبر 25 ساله مولای متقیان علی (ع) را به نمایش گذاشتند که فرمود «صبرت ‌و فی‌ العین ‌غذی‌ و فی‌الحلق شجی» استخوان در گلو و خار در چشم این چند روزه تحمل کردند. این صبر انقلابی، این تحمل توأم با «کظم‌غیض» این حفظ نظم و آرامش، این هوشیاری، آماده بودن اما منتظر دستور ماندن و دست روی دست گذاشتن نکته بسیار جالبی بود. اگر منع مسئولین نبود مردم ما، جوانان مسلمان، غیور و انقلابی ما با این عناصر اوباش به شدیدترین وجه برخورد می‌کردند و آنها را به سزای اعمالشان می‌رسانند. (تکبیر حضار)

این متانت، صبر و این آماده بودن و گوش به فرمان بودن تمرین نوینی بود که مردم ما از زندگی مولای متقیان حضرت علی (ع) سرمشق گرفته بودند و به نمایش گذاشتند. ما همچنان باید آمادگی و هوشیاری توأم با صبر و متانت خودمان را حفظ کنیم. مطمئن باشید دولت و ارگان‌های امنیتی کاملاً بر کشور مسلط هستند و این گروهک‌ها و این چند صد نفر اوباش چیزی نیستند که بخواهند برای ملت ما و برای مردم عزیز و قهرمان تهران، نگرانی بوجود آورند.(تکبیر حضار) حادثه تلخ سوم، حمله به اموال عمومی، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، برهم زدن آرامش و امنیت، سلب آسایش از مردم، آزار مردم و حتی دستبرد به اموال شخصی و اهانت و تعدی به مردم بود.

در کدام کشور جهان، حرکت‌های آشوب‌طلبانه این چنین تحمل می‌شود اینها خیلی پست‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهیم نسبت به آنها تعبیر حرکت براندازی را مطرح کنیم. در کجای دنیا و در کدام کشور و توسط کدام دولت، آشوب، تخریب و بر هم زدن نظم جامعه، تحمل می‌شود. مگر دولت مقتدر جمهوری اسلامی ایران مسئولین امنیتی نظام، این گونه حوادث را تحمل خواهند کرد. این صبر و متانت، در یکی دو روزه برای این بود که ماهیت این چند صد نفر اوباش به خوبی برای مردم ما روشن می‌شود و همه به خوبی بدانند اینها چه کسانی هستند و دارای چه ماهیتی هستند.

من در همین جا لازم می‌دانم از دانشجویان عزیز بیدار، هوشیار و قهرمان تشکر و قدردانی کنم که با هوشیاری و با دید نافذشان تا متوجه شدند که این عناصر مفسد و معاند در کنار آنها قرار گرفته‌اند، بلافاصله اعلام بیزاری و برائت کردند و خودشان را کنار کشیدند. این نشان هوشیاری و بیداری دانشجویان انقلابی و مسلمان و قهرمان ما است. افرادی که اتوبوس و اموال عمومی را آتش می‌زنند، آنها که ماشین بین‌المال را آتش می‌زنند و حتی اتومبیل شخصی افراد را از بین می‌برند، اینها چه عناصری هستند و دارای چه ماهیتی می‌باشند؟ بی‌تردید این افراد دشمن مردم ایران و ارزش‌های این مرز و بوم هستند، این اوباش حتی به مساجد هم تعرض کردند. ادامه این وضع برای نظام ما کشور ما و ملت ما قابل تحمل نخواهد بود.

دیروز نسبت به این عناصر دستور قاطع داده شد، دیروز غروب دستور قاطع صادر شد تا هر گونه حرکت این عناصر فرصت طلب، هر کجا که باشد با شدت و با قاطعیت برخورد شود و سرکوب شوند.(تکبیر حضار) مردم ما شاهد خواهند بود که از امروز نیروی انتظامی، نیروی قهرمان بسیج حاضر در صحنه، با این عناصر فرصت‌طلب و آشوبگر - اگر جرات ادامه حرکت مذبوحانه داشته باشند- چه خواهند کرد.(تکبیر حضار)

دشمنان خارجی، آنها که در این چند روز کف زدند و همچنین این عناصر پست و مزدور، بدانند اسلام در این کشور زنده است و زنده خواهند ماند. مردم عزیز و بزرگوار تهران و ایران زنده‌اند و در صحنه‌اند و با همان شور و هیجان سال‌های 57-58 در صحنه حضور دارند و پاسخ دندان‌شکن به آنها خواهند داد. نیروهای امنیتی قدرتمند ما اعم از نیروی انتظامی، بسیج و سایر قوا و پرسنل بیدار وزارت اطلاعات در صحنه مقتدرانه خواهند بود.

خوشبختانه اکثر این عناصر در ظرف دیروز و دیشب دستگیر شده‌اند. همه این افراد مورد بازجویی قرار خواهند گرفت. در میان این افرادی که دستگیر شده‌اند افراد شرور، جنایتکار و سابقه‌دار، وابسته به گروهک‌های معاند و ورشکسته، افرادی که به نوعی از سوی دستهای مشکوک تطمیع شده بودند همه اینها دیده می‌شوند که در فرصت مناسب ماهیت این افراد به مردم معرفی خواهد شد. بی‌تردید آنهایی که به آشوب و تخریب اموال عمومی و تعرض به نظام در این چند روز مشغول بوده‌اند، در دادگاه‌های صالحه ما محاکمه خواهند شد و طبق قوانین و مقررات به مجازات خواهند رسید.(تکبیر حضار)

من فکر می‌کنم ریشه حرکت‌هایی این یکی، دو روز اخیر به تحلیل غلط دشمنان انقلاب و مزدورانشان از نظام جمهوری اسلامی و تحلیل نادرست نسبت به هوشیاری و آمادگی ملت بزرگوار و حاضر در صحنه ایران برمی‌گردد. اولا آنچه که رادیوهای خارجی برای آتش زدن چند اتوبوس برای حمله به چند باجه و کیوسک تلفن، کف زدند و برای عربده‌کشی چند نفر شرور امید بسته‌اند. باید بدانند نظام ما و انقلاب ما یک انقلاب مردمی است، ریشه در اعماق جان مردم دارد مردم خود این انقلاب را به پیروزی رسانده‌اند. مردم خود این انقلاب را در برابر انواع توطئه‌ها حفظ کرده‌اند. مردم ما بدون کمک دیگران در 8 سال دفاع مقدس در برابر متجاوزین، از تمامیت ارضی و شرف ملی خود دفاع کردند. مردم ما با خون با رهبری انقلاب و نظام عزیز اسلامی خود پیمان بسته‌اند.(تکبیر حضار) دشمنان خارجی ما تجربیاتی که دارند نسبت به کشورهایی است که نظام آنها به قدرت خارجی وابسته است و ریشه در اعماق دلهای مردم ندارد و دارای نظام مردمی نیستند و با بادی می‌لرزند آنها تجربه‌ را می‌خواهند نسبت به انقلاب شکوهمند و عزیز اسلامی ایران و مردم مقتدر و هوشیار و بیدار ما پیاده کنند. مگر این انقلاب تعلق به قشر خاصی دارد و از آن گروه خاصی است؟ این انقلاب به 60 میلیون نفر مردم ایران تعلق دارد که با جان و دل برای این انقلاب فداکاری کرده‌اند و فداکاری خواهند کرد.

اشتباه دوم دشمن این بود که هنوز بعد از این 20 سال مردم ما را نشناخته است. (تکبیر حضار) تصور آنها از مردم، تصور ناصحیح و غلطی است مردم ما به اسلام، قرآن، به خاندان رسالت، به انقلاب، به امام و به راه امام و به ولایت عشق می‌ورزند و در برابر این توطئه‌ها تسلیم نخواهند شد، خوب است دشمن تجدیدنظر کند. بعد از 20 سال مقاومت مردم ما، دشمن هیچ راهی جز تسلیم شدن در برابر انقلاب اسلامی ایران و واقعیت این انقلاب ندارد. اگر تصور دیگری دارد اشتباه است. دشمن بداند یک راه بیشتر پیش روی او نیست و آن اعتراف اقرار و تواضع در برابر انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و هوشیار ما است. البته اگر آمریکا یا رژیم اشغالگر قدس از این عناصر آشوبگر حمایت کردند توقع هم همین بود این کشورها همیشه حامی اشوبگران، جنایتکاران و افراد وابسته و مزدور هستند؛ یکی دو کشور دیگر هم اغفال شدند. من به آنها هشدار می‌دهم و به آنها می‌گویم که سخنان ناصحیح و نادرست بعضی از مسئولین این کشورها در زمینه حوادث چند روزه اخیر تهران در پرونده روابط ایران با آنها ثبت شده است. دولت ایران این موارد را در نظر دارد و بدانند در فرصت مناسب پاسخ لازم به آنها داده خواهد شد. (تکبیرحضار) من می‌خواهم یکی دو نکته در پایان بحثم به عرض شما برسانم. نکته اول آنکه حوادث این چند روزه درس بزرگی برای همه جناح‌ها و گروه‌ها بود. حوادث چند روز اخیر به ما نشان داد و روشن نمود که در جهان سیاست، اول باید قواعد بازی را بیاموزیم. بدون آشنایی به قواعد بازی ورود به صحنه رقابت‌ها و مجادله‌های سیاسی ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای کشور به بار آورد. در تمام کشورهای جهانی حتی آنهایی که مدعی هستند که مهد دموکراسی هستند، قواعد بازی را به عنوان محور اصلی حرکت سیاسی، همواره مورد توجه و مراعات قرار می‌دهند. مصالح ملی، امنیت ملی و منافع ملی باید خطوط قرمز همه گروه‌ها و جناح‌ها باشد. امیدوارم این حوادث درس خوبی برای همه ما باشد. حتی در لحن سخن گفتن و مکالمه با یکدیگر و نوع گفتمان بایداز لحن متناسب با فضای سیاسی سالم استفاده کنیم. لحن درشت و تحریک‌کننده، دشمن را امیدوار می‌کند. لحن ناصحیح، فضای مناسب را برای فعالیت دشمن ایجاد می‌کند. همه جناح‌ها و همه گروه‌ها باید این درس و سرمشق را مد نظر داشته باشند.

حوادث چند روزه اخیر، در کنار حوادثی که در این 20 سال گذشته داشتیم که یک پالایش دیگر برای انقلاب ما بود. انقلاب ما در هر مقطعی نیاز به یک پالایش دارد و این حوادث چند روزه زمینه‌ای را برای پالایش جدید در انقلاب ما و نظام ما بوجود آورده است. در مجموع، خسارت‌هایی در این چند روز دیدیم، اما در کل و در نتیجه نهایی شاید این حادثه مایه تکامل انقلاب و سالم‌سازی حرکت‌های انقلابی و فضای سیاسی کشور باشد.

حوادث چند روزه به همه گروه‌ها آموخت که باید واقعیت‌های نظام، جامعه، جهان و شرایط سیاسی منطقه و جهان را به خوبی درک کنیم و با درک این واقعیت همبستگی و وحدت یک ضرورت برای همه ما است. حوادث چند روزه به ما گفت خشونت و خشونت‌گرایی تحت هر عنوانی محکوم است و همه باید به سمت قانون و قانونگرایی حرکت کنیم. با عناصر خشونت طلب در این چند روز و با این اشرار برخورد قاطع خواهد شد تا برای دیگران درس عبرت باشد. خوشبختانه همه ارکان نظام، مسئولین همه قوا بدون هیچگونه اختلاف‌نظر نسبت به برخورد قاطع و انقلابی نسبت به این عناصر فرصت‌طلب اتفاق نظر دارند و قوه قضائیه در روزهای آینده به وظیفه قانونی، شرعی، ملی و انقلابی خود به خوبی عمل خواهد کرد.(تکبیر حضار)

در روزهای آینده مردم ما با هیجان هوشیاری خودشان را در صحنه حفظ کنند. بدون اینکه دست به عملی بزنند، در زمینه اطلاعات به دست آمده به وزارت اطلاعات کمک کنند. در زمینه عمل هم پشتیبان نیروهای رسمی و مسئولین امنیت باشند، یعنی کمک نیروی انتظامی، بسیج و سایر نیروهای امنیتی در صحنه عمل باشند. باید بدانیم که اتکاء اصلی نظام و مسئولین ما به مردمان عزیز و قهرمان حاضر در صحنه است. گرچه چند روز گذشته، شاهد حوادث تلخی بودیم، اما حضور امروز مردم شیرینی و شهد را در کام تلخ مردم ریخت.

حضور میلیونی امروز مردم در سراسر کشور حماسه دیگری بود. اطلاعاتی که من یک ساعت پیش از همه استانها گرفتم این بود که در سراسر ایران، موج خروشان مردم، تکبیرگویان به مراکز اجتماعی که به آنها اعلام شده است، زن و مرد در حال حرکت هستند. همه جا شعار و فریاد در حمایت از نظام و علیه استکبار و مزدوران داخلی آنهاست. مردم ما امروز یکبار دیگر دشمنان خارجی و مزدورانشان را مأیوس کردند و مشت رد به سینه آنها زدند. مردم ما به خوبی توجه دارند برای توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اولین شرط ضروری و لازم ،‌امنیت و ثبات است و برای این امنیت و ثبات همه ما باید در صحنه باشیم و هوشیاری و بیداریمان را حفظ کنیم و دولت و نیروهای امنیتی را برای این اهداف مهم یاری دهیم.

در پایان می‌خواهم یک نکته عرض کنم و آن اینکه شورایعالی امنیت ملی به مردم قهرمان و دانشجویان عزیز اطمینان می‌دهد که: 1- مسئله کوی دانشگاه را ریشه‌یابی، بررسی خواهد کرد و این بررسی را تا نتیجه نهایی ادامه خواهد داد و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهد رساند. 2- به شهروندان عزیز و قهرمان تهرانی و به همه مردم ایران قول می‌دهیم که نیروهای امنیتی ما و قوه قضائیه با سرعت با عناصر مخرب و مفسد برخورد قاطع خواهند کرد. 3- به مردم ما اعتماد و اطمینان می‌دهیم که دولت و نیروهای امنیتی ما کاملاً بر اوضاع مسلط هستند و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد. لازم می‌دانم از نیروی انتظامی به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش در این چند روز، از نیروی عزیز و قهرمان بسیج و همچنین پرسنل بیدار وزارت اطلاعات تشکر، سپاسگزاری و قدردانی نمایم که تلاش و فعالیت قوق‌العاده‌ای در این چند روز داشته‌اند.

از دانشجویان عزیزمان تشکر می‌کنم که با دقت و سرعت، حساب خودشان را از این عناصر مفسد جدا کردند و به خوبی هوشیاری و آگاهی خود را در این مقطع حساس نشان دادند. در نهایت از مردم بزرگوار و عزیزمان تشکر و قدردانی می‌کنیم که با همان شور و نشاط سال‌های اولیه انقلاب در صحنه حاضر شدند و امروز حماسه عظیم و بزرگ حضور خودشان را در کشور آفریدند. «ان ‌تنصروالله ینصرکم و یثبت‌ اقدامکم».

کمی‌ صبر کنید سرانجام ائتلاف با عارف مشخص می‌شود

حسن روحانی درباره ائتلاف با محمدرضا عارف گفت:
کمی‌ صبر کنید سرانجام ائتلاف مشخص می‌شود.

خبرگزاری فارس: کمی‌ صبر کنید سرانجام ائتلاف با عارف مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حسن روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا با عارف ائتلاف می‌کنید گفت: کمی صبر کنید مشخص می شود.

گفتنی است چندی است برخی زمزمه‌ها درباره ائتلاف عارف و روحانی به گوش می‌رسد که بر اساس آن قرار است محمدرضا عارف به نفع روحانی انصراف دهد.

محمدرضا عارف تاکنون این مساله را تائید نکرده و اعلام کرده که تا پایان در صحنه خواهد ماند.

روحانی: پای صندوق‌های رای بروید و به اصلح رای دهید

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 24 خرداد روز سرنوشت است، گفت:
اگر اعتدال، آشتی، صلح، تعامل سازنده با جهان، رونق اقتصادی و احیای اخلاق را می‌خواهید پای صندوق‌های آرا بروید و به اصلح رای دهید.
 
 

خبرگزاری فارس: روحانی: پای صندوق‌های رای بروید و به اصلح رای دهید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن روحانی شامگاه یک‌شنبه در نشست انتخاباتی مسجد جامع ساری، اظهار داشت: مشارکت مردم فقط حضور در 24 خرداد نیست.

وی با بیان اینکه اگر کارها به مردم واگذار شود، شرایط این‌چنین نخواهد بود، یادآور شد: چرا سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی که به تصویب و ابلاغ رهبری رسیده در کشور عملی نشد.

روحانی ادامه داد: اگر این سیاست‌ها عملی می‌شد و کارها را به مردم واگذار می‌کردیم امروز شرایط دیگری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اگر شما را مایوس کنند و بگویند پاِی صندوق رای رفتن فایده ندارد و رئیس‌جمهور تعیین شده است، گفت: به این حرف‌ها توجه نکنید چراکه این‌ها وسوسه شیطانی است.

روحانی با بیان اینکه ما می‌توانیم در پای صندوق‌های رای، خودمان رئیس‌جمهور یازدهم را تعیین کنیم، ادامه داد: باید کاری کنیم که مردم در شرایط آینده، از محصولات کشاورزی این سرزمین استفاده کنند نه اینکه با مسیر توسعه واردات و حذف تعرفه‌ها، کشاورزی ایران را تعطیل کنیم و با واردات محصولات کشاورزی؛ صنعت کشاورزی دیگر کشورها از جمله شیلی، آرژانتین و فرانسه را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید امور را به مردم واگذار کرد، گفت: در دولت تدبیر و امید در همه کارها با مردم مشورت می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست ‌جمهوری، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، خودرأیی و خودشیفتگی نداریم و در عرصه اجتماعی، زنان و مردان برابر خواهند بود.

وی با بیان اینکه زنان جامعه ما مانند مردان دارای حقوق اجتماعی هستند، ادامه داد: کسی به نام اسلام، حقوق زنان ما را تضییع نکند.

روحانی یادآور شد: من پشت پرده‌ دین و تقدس پنهان نخواهم شد.

وی با بیان اینکه اگر دولت مشکلی داشته باشد با مردم در میان می‌گذارم و اعلام می‌کنم که به مدیریت مردم نیاز دارم.

روحانی با اشاره به اینکه فکر نکنید فقط شما مظلوم واقع شدید، تصریح کرد: رهبری، دین و ایران هم مظلوم واقع شدند و در این همه مدت به خاطر بی‌تدبیری، به همه ظلم شد.

وی با بیان اینکه نیاز نداریم پشت پرده تقدس، خود را پنهان کنیم، یادآور شد: روابط سیاسی فعلی را نمی‌پسندم.

روحانی افزود: برای من قابل قبول نیست هر روز هر فرد ایرانی که به عمره می‌رود به خاطر کاهش هر روز قیمت ریال، در کنار یک عرب، خجالت بکشد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت ملی پول کشور را در ظرف شش ماه به یک دوم و یک سوم کاهش دادید و باز هم با صدای بلند با مردم حرف می‌زنید.

روحانی با اشاره به اینکه نه تسلیم و نه تقابل، شایسته ما نیست، گفت: ما تعامل سازنده را به عنوان سیاست قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در چشم‌انداز 20 ساله، تعامل سازنده و موثر با جهان به عنوان سیاست مصوب، ابلاغ شده است، یادآور شد:‌ با تدبیر و منطق، می‌توانیم تحریم‌ها را کاهش دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه 24 خرداد روز سرنوشت است، گفت: اگر اعتدال، آشتی، صلح، تعامل سازنده با جهان، رونق اقتصادی و احیای اخلاق را می‌خواهید پای صندوق‌های آرا بروید و به اصلح رای دهید.

وی با بیان اینکه من در دوران دفاع مقدس، در کنار رزمندگان بودم، ادامه داد:‌ اما دوست نداشتم در انتخابات از نام ایثارگران و شهدا استفاده کنم.

روحانی خاطرنشان کرد: از مردم مازندران که قرار بود در شهرها حضور یابم و به دیدار آنها بروم و این فرصت فراهم نشد، عذرخواهی می‌کنم.

حسن رضایی در خوزستان

سوالاتی که نامزدها در مناظرات به آن پاسخ ندادندمحسن رضایی با بیان اینکه سه مسأله امروز پیش روی کشور، تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی‌ و درگیری‌های سیاسی است، گفت: مسأله امروز مردم ایران اشخاص نیست و ما به چه زبانی بگوییم که امروز مسأله مردم ایران خود مردم هستند، نه اشخاص، جناح‌های سیاسی و دعواهای احزاب با یکدیگر.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی در جمع مردم اهواز با درود بر خوزستان، شهیدان، رزمندگان و ایثارگران این خطه به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» اشاره کرد و گفت: من فرزند خوزستان هستم و به نمایندگی از شما در مناظرات تلویزیونی شرکت و تلاش کردم حق، ادب و اخلاق را به نمایش بگذارم.

وی با بیان این که خدا را شاکرم که از این سه مناظره سربلند و پیروز بیرون آمدم، افزود: امیدوارم در شرایط حساس کنونی کشور که ملت ایران در آستانه تصمیم‌گیری مهم و سرنوشت سازی است، همه برادران و خواهران خوزستانی با قدرت تمام، یک حماسه بزرگ سیاسی دیگر را در کشور رقم بزنند و ثابت کنند خوزستانی‌ها نه تنها مرد جنگ و دلاوری، بلکه مرد سیاست و سیاست‌مداری هم هستند.


سه مسأله‌ای که پیش روی کشور است

رضایی در ادامه با تصریح این ‌که دولت آینده در شرایط حساسی در حال شکل گیری است، افزود: اوضاع کنونی کشور از یک سو تحت تأثیر تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی نظام استکبار و غرب است که به بهانه مسأله هسته‌ای است و نظام استکبار، ایران را تحریم کرده و اجازه فروش نفت را نمی‌دهد و نمی‌گذارد کشتی‌ها به بنادر ایران نزدیک شوند.

وی در ادامه به مشکلات ملموس این روزهای زندگی مردم اشاره کرد و گفت: مسأله دیگری که کشور را تحت تأثیر قرار داده، مشکلات اقتصادی، گرانی، بیکاری و فشارهای شدید موجود بر ‌مردم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مسأله سوم این است که بیش از ده تا پانزده سال است که منازعات سیاسی به نام جناح‌های سیاسی به کشور وارد شده و مدیریت کشور را تحت تأثیر قرار داده است؛ بنابراین، منازعات سیاسی، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور سه مسأله پیش روی کشور است که باید پایان یابند.

مشکلات کنونی، ناشی از مدیریت‌های جناحی بیست سال اخیر است

وی با طرح این پرسش که با اعمال چه نوع مدیریتی می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد، ادامه داد: بی‌گمان اگر این مدیریت از نوع جناحی باشد، نه تنها نمی‌تواند منازعات سیاسی را حل کند، بلکه مسائل و تحریم‌های اقتصادی را نیز حل نخواهد کرد، زیرا مشکلات فعلی کشور، محصول مدیریت‌های جناحی بیست سال اخیر کشور است.

رضایی با تأکید بر این که اگر یک مدیریت جناحی دیگر بر سر کار بیاید و نتواند این مسائل را پایان دهد، دوباره سر جای اول خود خواهیم ماند، گفت: عده‌ای در تهران نشسته‌اند و خیالشان هم راحت است؛ هزینه این مشکلات را که آنها نمی‌پردازند، هزینه را ملت ایران و مردم می‌پردازند.

وی با بیان اینکه درگیری‌ها باید پایان یابد و ملت ایران نمی‌تواند بار دیگر هزینه سنگینی را بابت شکل‌گیری یک دولت ضعیف بپردازد، افزود: معمولا این گونه است که پس از پایان کار دولت‌ها، بازخواست نمی‌شوند و تاکنون در کشور از هیچ دولتی خواسته نشده درباره کارهای مثبت و منفی و کارنامه عملکرد خود توضیح دهد و بگوید که در مورد کارهای منفی آیا نمی‌توانست به گونه‌ای عمل کند که هزینه‌های کمتری بر مردم تحمل شود؟

رضایی با بیان اینکه دیگر نمی‌توانیم وقت را از دست بدهیم، تأکید کرد: باید فشارهای اقتصادی، مسأله تحریم‌ها و درگیری‌های سیاسی ‌پایان یابد.

رئیس‌جمهور آینده باید با فتنه مرزبندی داشته باشد/اقتصاد و سیاست خارجی از هم جدا نیستند

ولایتی در مسجد امام بازار تهران:
 رئیس‌جمهور آینده باید با فتنه‌ مرزبندی داشته باشد چرا که فتنه‌گران از کسانی هستند که می‌خواهند هویت و اساس نظام را با طراحی بیگانگان زیر سؤال ببرند.
 
 

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آینده باید با فتنه مرزبندی داشته باشد/اقتصاد و سیاست خارجی از هم جدا نیستند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز (دوشنبه) در جمع بازاریان و اصناف در محل مسجد امام بازار تهران اظهار داشت: مسائل خارجی را باید با تدبیر حل کرد بنابراین بنده روی مقاومت مدبرانه در برابر زیاده‌خواهی بیگانگان تاکید دارم.

وی به حقوق هسته‌ای ملت ایران اشاره و تصریح کرد: ما باید راهبرد رهبری را در امر هسته‌ای محقق کنیم و با روی کار آوردن متخصصان دیپلماسی و دیپلماتیک هزینه‌ها در برابر بیگانگان را به حداقل برسانیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر روابط اقتصادی، علمی و فناوری کشورمان تاکید و این روابط را یک امتیاز دانست .

ولایتی با بیان اینکه باید حقوق هسته‌ای و غنی‌سازی را حفظ کرد، دیپلماسی را چیزی فراتر از خطابه خواندن و نه گفتن دانست و روابط اقتصادی را همسو با روابط خارجی عنوان کرد.

وی افزود: بدون داشتن روابط خوب خارجی مشکل اقتصادی حل نمی‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نقش بازاریان و اصناف در طول تاریخ ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بازاریان هم اکنون یکی از ارکان نظام محسوب می‌شوند و مشکلاتی که امروز این قشر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اکثرا مشکلات ساختاری است که از بی‌تدبیری حاصل شده است.

ولایتی در ادامه سخنان خود به تعریف از مردم سالاری دینی پرداخت و اظهار داشت: مردم سالاری دینی برخاسته از آراء مردم در چارچوب ارزش‌ها و مبانی اسلام است و آنچه ما در دنیا به عنوان بیداری اسلامی شاهد آن هستیم و جز تبعیت و الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهایی که در آنان بیداری اسلامی رخ داده است، بر جمهوری اسلامی تاکید داشته و امروز ما در مصر شاهد آن هستیم که 75 درصد کرسی این کشور را اسلام‌خواهان به خود اختصاص داده‌اند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دخالت دولت در امور اقتصادی را امری نابجا عنوان کرد و گفت: این که دولت بخواهد بازارهایی را راه‌اندازی کند که از حمایت دولتی برخوردار باشند کاری جز خراب کردن بازار نیست چرا که بازار با ضرب و شتم و دستورالعمل دادن درست نمی‌شود.

ولایتی در خصوص مالیات که یکی از مطالبات بازاریان و اصناف حاضر در این نشست بود، اظهار داشت: مالیات گاهی به اصناف تحمیل می‌شود به گونه‌ای که درآمد تعیین شده بیش از درآمد آن صنف است. بنابراین معتقدم تنظیم مالیات باید با مشورت شورای اصناف باشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است رئیس‌جمهور آینده باید مقابل زیاده‌خواهی‌ها، رشوه‌گیری‌ها، پارتی‌بازی‌ها بایستد و به گفته وی کسی باید روی کار بیاید که با کسانی که اهل فتنه هستند، مرزبندی داشته باشد.

ولایتی فتنه‌گران را کسانی دانست که هویت و اساس نظام را با طراحی بیگانگان زیر سؤال می‌برند و به گفته وی رئیس‌جمهور آینده باید کسی باشد که در مسیر رهبری باشد و با مقام معظم ولایت دافعه نداشته باشد چرا که کشور دچار مشکل می‌شود و در چند سال اخیر این مشکل بر کشور چیره شده بود.

محمد باقر قالیباف: ایران دولتی با همت‌ جهادی و غیرت مردانه می‌خواهد/ فرصت خطا‌ وجود ندارد

 
محمدباقر قالیباف گفت:
امروز در شرایطی قرار داریم که نباید فرصت خطایی وجود داشته باشد و اگر بخواهیم از پیچ تاریخی بگذریم باید بهترین گزینه را در انتخابات دولت یازدهم قرار دهیم.

خبرگزاری فارس: ایران دولتی با همت‌ جهادی و غیرت مردانه می‌خواهد/ فرصت خطا‌ وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر قالیباف در جمع هواداران خود در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد اظهار داشت: انشاالله در 24 خرداد با یک بصیرت و شعور ملت بتوانند امور اجرایی کشور را به دست فردی بسپارند که بتواند خدمتی بزرگ کند و نیز این مدیریت بسته و خسته را پایان دهد و روح جدیدی در کشور حاکم شود.

وی افزود: امروز خدا را شاکرم که در استان خراسان به پابوس حضرت رضا(ع) و همشهریان و هم استانی‌ها و نیز همسنگران خود آمده‌ام.

قالیباف گفت: درود می‌فرستیم بر مردم متدین شریف و شهید پرور که امروز در اینجا جمع شده‌اند و 25 هزار شهید و سرداران و سربازان و بسیجیان شهید درود می‌فرستیم. دلیرمردانی که در این کشور در دفاع مقدس حماسه آفریدند و امروز شاهد حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان عزیز و مردانی هستیم که امروز بر چرخ و زمین نشسته‌اند تا من و شما در مقابل استکبار بمانیم و محکم بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی بود و برای استقلال و تعیین سرنوشت حرکت کردیم؛ و این انقلاب اسلامی اتفاق افتاد تا مردم در سرنوشت خود دخیل باشند.

*مدیریت اجرایی کشور را به فردی بسپاریم که مدیریت بسته و خسته را پایان دهد

قالیباف افزود: 24 خرداد نخستین فرصتی است که می‌توان در نزدیکترین زمان ممکن کسی را انتخاب کنیم که امور اجرایی کشور را در دست گیرد.

وی گفت: امیدواریم که در این حماسه سیاسی که رهبر معظم انقلاب از ملت خواستند بتوانیم هم یک شور بزرگ و عظیم و انشاالله با یک بصیرت و شعور ملت بتوانند امور اجرایی کشور را به دست فردی بسپارند که بتواند خدمتی بزرگ کند و نیز این مدیریت بسته و خسته را پایان دهد.

قالیباف یادآور شد: ملت عزیز ایران باید بدانند که هم ملت و هم دولت فرصت آزمون و خطا ندارد.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که نباید فرصت خطایی وجود داشته باشد و اگر بخواهیم از پیچ تاریخی بگذاریم باید بهترین گزینه را در انتخابات دولت یازدهم قرار دهیم.

*نمی‌توان با اقتصاد به گل نشسته و دیپلماسی لاک‌پشتی از پیچ تاریخی عبور کرد

قالیباف با بیان اینکه با دیپلماسی لاک پشتی و اقتصاد به گل نشسته نمی‌شود از پیچ تاریخی گذر کرد گفت: در حال حاضر در پیچ تاریخی قرار داشته و برای عبور از این پیچ نمی‌شود با اقتصاد به گل نشسته و یک دیپلماسی لاک‌پشتی امیدوار بود.

وی ادامه داد: امروز آمده‌ایم تا به همت شما مردم دست در دست هم دهیم تا با همت جوانان نسل سوم و چهارم حماسه‌ای خلق کنیم و مدیریت کشور را به فردی کاردان بسپاریم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه ملت غیور ایران از بی‌عملی و خلف وعده خسته شده اذعان داشت امروز ملت ایران از بی‌عملی و خلف وعده و توضیحات غیر منطقی در مدیریت خسته شده است.

وی ادامه داد: ما ملت، دولتی می‌خواهیم که با تکیه بر آرمان‌های نظام و اندیشه‌های امام (ره) و تکیه بر اصل ولایت فقیه حماسه‌ای بیافرینند و در آن با استفاده از سرمایه عظیم جوانان تحولی شگرف بیافرینند.

قالیباف با اذعان این مطلب که ما دولت فضایی و دولتی که روی کاغذ باشد نمی‌خواهیم گفت: ما دولتی با همتی جهادی و غیرت مردانه می‌خواهیم که در آن تمام اقشار جامعه اعم از کارگر، پزشک، معلم و دانشگاهیان و دیگر اقشار مورد توجه باشند.

* برای خلق حماسه باید از ظرفیت جوانان استفاده کرد

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای خلق حماسه و ایجاد تحول شگرف در کشور باید از سرمایه‌های عظیم جوانان استفاده کرد؛ برای خلق حماسه نه می‌توان به عقب برگشت و نه می‌شود جریان فعلی را ادامه داد.

وی یادآور شد: امروز شاهد آن هستیم که گرانی و بیکاری و به طور کلی شرایط بد اقتصادی ما را خسته کرده و برای گذر از آن باید دولتی جهادی و برخاسته از دل مردم  روی کار بیاید.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز من در میان شما خراسانی‌های عزیز به صراحت اعلام می‌کنم که در صحنه‌ آمده‌ام تا با روحیه جهادی و همدلی شما مردم عزیز در صحنه انتخابات حماسه سیاسی خلق کنیم.

*حماسه اقتصادی را در دو سال محقق می‌کنم

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: به همه شما مردم وعده می‌دهم اگر در خلق حماسه سیاسی انتخابات، من رئیس جمهور دولت یازدهم شوم به دنبال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی را در دو سال محقق می‌کنم.

قالیباف اذعان داشت: ما عزت اسلام و مسلمین را می‌خواهیم و باید کشور را طوری مدیریت کرد که در سایه پیشرفت و عدالت به گونه‌ای عمل کند که مدیون خون شهدا و امام راحل نباشیم.

سعید جلیلی گفت :عده‌ای خودباوری را قبول ندارند/ پشت خیمه دشمن هستیم

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت:‌
برخی‌ها چون خودباوری و مردم را قبول ندارند دچار تردید شده‌اند.
 

خبرگزاری فارس: عده‌ای خودباوری را قبول ندارند/ پشت خیمه دشمن هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سعید جلیلی در جمع هواداران خود در این شهر با بیان اینکه جوانان هرمزگان در جنگ تحمیلی جانانه از خاک و میهن دفاع کردند، اظهار داشت: شهدایی همانند رئیسی و دارا از همین هرمزگان مستقیم جلوی آمریکائی‌ها ایستادند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در دفاع از حاکمیت و حقوق خود با کسی شوخی ندارد، افزود: اگر می‌گوئیم جزایر سه گانه جزو حاکمیت ایران است و بر سر آن محکم ایستاده‌ایم در سر مذاکره بر سر حقوق خود در عرصه بین‌المللی نیز با کسی شوخی نداریم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: دشمن طی چهار سال پیش نیز خواست ظرفیت آزاده شده ملت در خلق حماسه انتخابات ریاست جمهوری را از ایران اسلامی بگیرد اما ملت با استفاد از ظرفیت خود و گفتمان امام (ره) این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و پس از آن شاهد پیروزی‌های متعدد در جناح‌هایی در گفتمان انقلاب الگو گرفته بودند همانند حزب‌الله در لبنان بودیم.

وی بیان داشت: سید حسن نصرالله پیروزی‌های حزب‌الله در لبنان را متاثر از گفتمان و الهام گرفتن از انقلاب اسلامی می‌داند.

جلیلی اضافه کرد: دشمن و عده‌ای نیز در داخل همواره می‌خواهند پیروزی‌های انقلاب را کوچک جلوه و در آن انحراف ایجاد کنند.

وی در این راستا گفت: همگان دیدیم در زمان اوج پیروزی‌های انقلاب گفتمانی همانند مکتب ایرانی و دوستی با ملت اسرائیل مطرح شد و اینها در راستای ایجاد انحراف در پیروزی‌های گفتمان انقلاب اسلامی بود.

جلیلی افزود: اکنون نیز که در پشت خیمه دشمن قرار داریم عده‌ای با نادیده گرفتن موفقیت‌های پی در پی دچار تردید در توانمندی‌ها و قدرت انقلاب شده‌اند.

وی ادامه داد: خواست دشمن تهدید از بیرون و تردید در داخل است.

جلیلی بیان داشت: برخی‌ها چون خودباوری و مردم را قبول ندارند دچار تردید شده‌اند.

حدادعادل گفت : پیروزی اصولگرایان حتمی است .

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیروزی اصولگرایان حتمی خواهد بود.

خبرگزاری فارس: پیروزی اصولگرایان در انتخابات حتمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامعلی حدادعادل یکشنبه شب در دیدار با مردم آذربایجان‌غربی که در مسجد اعظم ارومیه انجام شد، اظهار داشت: احساس تکلیف کرده به میدان آمده‌ام و در این مسیر کنار نمی‌کشم.

وی با بیان اینکه بدون شک اصولگرایان در انتخابات پیروز می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به محبوبیت اصولگرایان در بین مردم، پیروزی اصولگرایان حتمی خواهد بود.

حدادعادل با اشاره به هدف خود از ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: احساس تکلیف کرده‌ام و به میدان آمده‌ام.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر افزایش واردات را شاهدیم و لازم است تمهیدات لازم در این زمینه انجام گیرد.

حدادعادل با بیان اینکه در حال حاضر سبک زندگی ما ایرانی‌ها تغییر کرده و همین امر سبب افزایش میزان واردات می‌شود، گفت: تجمل‌گرایی یکی از معضلات اصلی است که بازار را هم درگیر خود کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان صادرات کمتر از واردات بود، اعلام کرد: سال گذشته 53 میلیارد دلار صادرات از کشور را شاهد بودیم که این میزان برای ایران قابل قبول نیست.

حدادعادل با بیان اینکه در بحث واردات بخش عمده‌ای را به واردات کالاهای لوکس به ویژه خودرو اختصاص می‌دهیم، گفت: باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران افزود: بر اثر تحریم‌ها مشکلات اقتصادی متعددی بر مردم تحمیل شد ولی مردم توانستند این موضوع را به خوبی مدیریت کنند.

حدادعادل ادامه داد: در برابر دشمنان نظام کوتاه نمی‌آییم و با کمک مردم بر تمام مشکلات فایق می‌آییم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دشمن همواره در تلاش برای بر هم زدن اتحاد و انسجام بین مردم ایران است ولی ملت ایران در سال‌های متمادی در کنار هم زندگی خوب و مسالمت‌آمیزی داشتند.

حدادعادل با بیان اینکه موضوع قومیت‌ها یکی از موضوعاتی است که دشمن بر روی آن دست گذاشته است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در بسیاری محافل از اشعاری چون حیدربابا می‌خوانند و این نشان از اتحاد و انسجام بین مردم ایران است.

وی با بیان اینکه باید روز 24 خرداد ماه حماسه سیاسی خلق کنیم، اعلام کرد: برای اینکه به فرامین مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم لازم است تا روز 24 خرداد پای صندوق‌های رای آمده و حماسه سیاسی خلق کنیم.

حدادعادل حضور مردم در پای صندوق‌های رای را خواستار شد و گفت: دشمن با دیدن چنین صحنه‌ای بیشتر از گذشته احساس یاس و ناامیدی می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه اعلام داشت که هیچ اخلالی در انتخابات از چشم مجریان دور نخواهد ماند  

 

معاون اول قوه قضائیه گفت: هیچ اخلالی در انتخابات از چشم ‌مجریان ‌دور نمی‌ماند.

خبرگزاری فارس: هیچ اخلالی در انتخابات از چشم ‌مجریان ‌دور نمی‌ماند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس و در پاسخ به سؤالی مبنی بر زمان راه‌اندازی دادگاه در بخش‌های دستگردان و دیهوک طبس، اظهار داشت: قوه قضائیه بر اساس برنامه توسعه پنجم در هر سال تعداد 800 نفر قاضی را جذب می‌کند که این کار در سال گذشته هم انجام شد.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد با جذب این تعداد نیرو در سال جاری دیگر مشکلی در زمینه قاضی در مجموعه قضایی وجود نداشته باشد، ضمن اینکه با توجه به نگاه ویژه قوه قضائیه نسبت به استان‌های محروم‌تر و همچنین قائل شدن اولویت برای این استان‌ها، مشکلی در تأمین نیروی مورد نیاز دادگاه‌های این استان‌ها، از جمله بخش‌های دستگردان و دیهوک طبس وجود نخواهد داشت.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که قوه قضائیه برای پیشگیری و همچنین مقابله با حرکات احتمالی فتنه‌گران در انتخابات پیش‌رو چه برنامه‌ای دارد، اظهار داشت: برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران دارای ساز و کاری اطمینان‌بخش است و به طور قطع مردم نیز به مجریان انتخابات اعتماد دارند.

رئیسی افزود: هیچ اخلالی در برگزاری انتخابات از چشم بیدار مجریان و ناظران انتخابات دور نمی‌ماند و پیش‌بینی می‌شود که علی‌رغم توطئه دشمنان انتخابات به شکل باشکوه برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی نیز بر اساس قانون انتخابات، وظایفی دارد که به نحو مطلوب به آن عمل می‌کند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه

 

 

حضور آیت‌الله خامنه‌ای در روستای زلزله‌زده «دهنه‌ى اوجاق»

 

اسفراينِ امروز با اسفراينِ قبل از انقلاب قابل مقايسه نيست. من در دوران پيش از انقلاب، يك توقف كوتاهى در شهر شما داشته‌ام. سال 1347 در اين منطقه‌ى «دهنه‌ى اوجاق» زلزله شد. ما از مشهد آمديم دهنه‌ى اوجاق، كه به خاطر زلزله به مردم امداد كنيم؛ در كنار آن، به اسفراين آمديم. اسفراين، آن روز يك ده بزرگ بود؛ از جهات گوناگون، با امروز قابل مقايسه نبود؛ با اينكه استعداد طبيعى در اين شهرستان، آن روز هم مثل امروز موجود بود. اين منطقه‌ى مستعد كشاورزى، اين آب فراوان، اين دشت حاصلخيز در دامنه‌ى كوه‌هاى بلند «شاه جهان»، اين دامدارى گسترده‌اى كه استعداد آن در اين منطقه معروف است؛ نه فقط در خود اسفراين، كه در منطقه‌ى حول و حوش اسفراين، از بجنورد تا سبزوار - حتّى در ضرب‌المثلهاى عاميانه، كه يقيناً در ذهن بسيارى از شما هم هست، اسم روغن كوهِ شاه جهان آمده است - آن روز در اختيار يك تعداد معدودى از وابستگان به دربار و دستگاه‌هاى سلطنتى بود؛ مردم هم چه در روستاها، چه در شهر، در وضعيت اسفبارى به سر ميبردند.
 امروز نه اينكه بخواهيم بگوئيم به قدر شايستگىِ اين منطقه - كه البته شايستگى اين منطقه بيش از اينهاست - اما به قدر قابل توجهى اين منطقه پيشرفت كرده است. علاوه بر امكانات كشاورزى و دامدارى، صنعت وارد اين منطقه شده است؛ دو كارخانه‌ى بزرگ از كارخانه‌هاى مهم كشور در اينجاست، كارخانجات ديگرى هم در اطراف و اكناف وجود دارد؛ كه اين، پيشرفت استان و پيشرفت اين منطقه و اين شهرستان را نويد ميدهد و ان‌شاءالله آينده‌ى بهترى از لحاظ مادى خواهد داشت.

 

حكایت «نور بالا زدن» بسیجی‌ها در جبهه

يك جوان دانشجوى كم‌سال با يك مجموعه‌ى معدودى كه خودش اسم آن را گذاشته تيپ - صد نفر آدم يك تيپند؟! صد و پنجاه نفر آدم يك تيپند؟! او خودش ميگويد تيپ! - ميرود به غرب كشور يا جنوب، با اين تيپ مؤمن و مخلص، در مقابل جبهه‌ى دشمن با يك واحد رزمىِ مجهز و يك فرماندهىِ سابقه‌دار ميجنگد. اين ابزارى ندارد، جز همين ابزارهاى ابتدائى، اما او به برترين ابزارها مجهز است؛ اين تجربه‌ى فرماندهى ندارد، اما او به قدر عمر اين، فرماندهى كرده. اينها در مقابل هم قرار ميگيرند، اين بر او غلبه پيدا ميكند؛ تانك او را مصادره ميكند، امكانات او را مصادره ميكند، پيروز برميگردد. اين با خودسازى به وجود مى‌آيد. بدون خودسازى نميشود وارد اين ميدانها شد.
 بعضى‌ها ميترسيدند. بعضى‌ها از پيش قضاوت ميكردند كه نميشود - اصلاً ميگفتند نميشود - هرجا هم حضور بسيجى بود، مخالفت ميكردند. من ميديدم مردان مؤمنِ باصلاحيتِ ارتشِ منظمِ آن روز ما استقبال ميكنند از اين كه مجموعه‌ى بسيج با آنها و همراه آنها باشد؛ اين را من خودم در دوران جنگ مكرر ديدم؛ در پادگان ابوذر، در جنوب، در شمال غرب. خود فرمانده ارتشى اصرار داشت كه مجموعه‌ى بسيجى با او همراه باشند؛ دوست ميداشت، استقبال ميكرد؛ اينجا در تهران يك عده‌اى نشسته بودند، نق ميزدند كه آقا چرا اينها وارد شدند؟ چرا بدون اجازه رفتند؟ چرا فلان اقدام را كردند؟ از حضور بسيجى ناراحت بودند. چون اميد نداشتند، مأيوس بودند، ميگفتند نميشود كارى كرد؛ اما وقتى كه وارد شدند، ديدند اين ورود، اميدآفرين است؛ همه‌ى اين استعدادها را جوشش ميدهد.
 خود حضور بسيجى در عرصه‌ى نبرد، به او يك نورانيتى ميبخشد. معروف بود در دوران دفاع مقدس ميگفتند فلانى نور بالا ميزند، روشن است؛ يعنى بزودى شهيد خواهد شد. اين نورانيتِ حضور بسيجى بود؛ اين را من خودم مشاهده كردم؛ نه يك بار و دو بار. يك موردى كه مربوط به همين استان شماست، بد نيست عرض كنم. يك سرگرد ارتشى كه بعد ما فهميديم ايشان اهل آشخانه است - سرگرد رستمى - به ميل خود، به صورت بسيجى آمده بود در مجموعه‌ى گروه شهيد چمران، آنجا فعاليت ميكرد. بنده مكرراً او را ميديدم؛ مى‌آمد، ميرفت. يك شبى با مرحوم چمران نشسته بوديم راجع به مسائل جبهه و كارهائى كه فردا داشتيم، صحبت ميكرديم؛ در باز شد، همين شهيد رستمى وارد شد. چند روزى بود من او را نديده بودم. ديدم سرتاپايش گل‌آلود است؛ اين پوتينها گل‌آلود، بدنش خاك‌آلود، صورتش خسته، ريشش بلند؛ اما چهره را كه نگاه كردم، ديدم مثل ماه ميدرخشد؛ نورانى بود. روزهاى قبل، من اين حالت را در او نديده بودم. رفته بود در يك منطقه‌ى عملياتى، آنجا فعاليت زيادى كرده بود؛ حالا آمده بود، ميخواست گزارش بدهد. او بعد از چندى هم به شهادت رسيد. ارتشى بود، اما آمده بود بسيجى وارد ميدان شده بود؛ فعاليت ميكرد، مجاهدت ميكرد، حضور فداكارانه داشت - در همان مجموعه‌ى بسيجىِ شهيد چمران - بعد هم به شهادت رسيد. اين نورانيت را خيلى‌ها ديدند؛ ما هم ديديم، ديگران هم بيشتر از ما ديدند. اين ناشى از همان حضور فوق‌العاده است.
بيانات در دیدار بسيجيان استان خراسان شمالى‌ ۱۳۹۱/۰۷/

«مسئولیتم این باشد كه چای بدهم»

به‌مناسبت سالروز تشكیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی رحمه‌الله پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR خاطره‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از جلسه سازماندهی مسئولیت‌ها در شورای انقلاب را منتشر می‌كند. این بیانات مربوط به سال ۱۳۶۸/۰۵/۱۸ است:

هنگامى كه قرار بود امام(ره) تشريف بياورند و ما در دانشگاه تهران تحصن داشتيم، جمعى از رفقاى نزديكى كه با هم كار مى‌كرديم و همه‌شان در طول مدت انقلاب، نام و نشانهايى پيدا كردند و بعضى از آنها هم به شهادت رسيدند - مثل شهيد بهشتى، شهيد مطهرى، شهيد باهنر، برادر عزيزمان آقاى هاشمى، مرحوم ربانى شيرازى، مرحوم ربانى املشى - با هم مى‌نشستيم و در مورد قضاياى گوناگون مشورت مى‌كرديم. گفتيم كه امام، دو سه روز ديگر يا مثلاً فردا وارد تهران مى‌شوند و ما آمادگى لازم را نداريم. بياييم سازماندهى كنيم كه وقتى ايشان آمدند و مراجعات زياد شد و كارها از همه طرف به اين‌جا ارجاع گرديد، معطل نمانيم. صحبت دولت هم در ميان نبود.
ما عضو شوراى انقلاب بوديم و بعضى هم در آن وقت، اين موضوع را نمى‌دانستند و حتّى بعضى از رفقا - مثل مرحوم ربانى شيرازى يا مرحوم ربانى املشى - نمى‌دانستند كه ما چند نفر، عضو شوراى انقلاب هم هستيم. ما با هم كار مى‌كرديم و صحبتِ دولت هم در ميان نبود؛ صحبتِ همان بيت امام بود كه وقتى ايشان وارد مى‌شوند، مسؤوليتهايى پيش خواهد آمد. گفتيم بنشينيم براى اين موضوع، يك سازماندهى بكنيم. ساعتى را در عصر يك روز معيّن كرديم و رفتيم در اطاقى نشستيم. صحبت از تقسيم مسؤوليتها شد و در آن‌جا گفتم كه مسؤوليت من اين باشد كه چاى بدهم! همه تعجب كردند. يعنى چه؟ چاى؟ گفتم: بله، من چاى درست كردن را خوب بلدم. با گفتن اين پيشنهاد، جلسه حالى پيدا كرد. مى‌شود آدم بگويد كه مثلاً قسمت دفتر مراجعات، به عهده‌ى من باشد. تنافس و تعارض كه نيست. ما مى‌خواهيم اين مجموعه را با همديگر اداره كنيم؛ هر جايش هم كه قرار گرفتيم، اگر توانستيم كارِ آن‌جا را انجام بدهيم، خوب است.
اين، روحيه‌ى من بوده است. البته، آن حرفى كه در آن‌جا زدم، مى‌دانستم كه كسى من را براى چاى ريختن معيّن نخواهد كرد و نمى‌گذارند كه من در آن‌جا بنشينم و چاى بريزم؛ اما واقعاً اگر كار به اين‌جا مى‌رسيد كه بگويند درست كردن چاى به عهده‌ى شماست، مى‌رفتم عبايم را كنار مى‌گذاشتم و آستينهايم را بالا مى‌زدم و چاى درست مى‌كردم. اين پيشنهاد، نه تنها براى اين بود كه چيزى گفته باشم؛ واقعاً براى اين كار آماده بودم.

بیانات در مراسم توديع كاركنان نهاد رياست جمهورى‌ ۱۳۶۸/۰۵/۱۸

باورهاي ديني در کاهش جرايم نقش بسزایی دارد

معاون اول قوه قضاييه تاكيد كرد:
 
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رييسي گفت: مبارزه با فقر، توجه به خدا، اخلاق اسلامي و باورهاي ديني نقش مهمي در کاهش جرايم دارد.

 حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رييسي صبح سه شنبه در مراسم توديع و معارفه معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه ضمن تسليت شهادت امام حسين (ع) و ياران باوفايش با اشاره به بحث پيشگيري از وقوع جرم در قانون اساسي، گفت: موضوع پيشگيري از وقوع جرم گرچه در قانون اساسي از وظايف قوه قضاييه است اما اين به معناي آن نيست که ديگر دستگاه ها در اين زمينه وظيفه‌اي ندارند.

وي با اشاره به فرمان هشت ماده‌اي مقام معظم رهبري، افزود: این فرمان که به منشور مبارزه با فساد اقتصادی تبدیل شده است، نقش تمام دستگاه ها را برای پیشگیری مشخص کرده است.

معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه در بحث پيشگيري از وقوع جرم، مجلس بايد قوانيني را تصويب کند که در آنها نگاه پيشگيرانه مورد توجه باشد، افزود: در بخش هاي اقتصادي نيز اين وظيفه دولت است که تا حد امکان زمينه‌هاي ايجاد جرم در جامعه را از بين ببرد.

حجت‌الاسلام رييسي اظهارداشت: در اوایل حضورم در سازمان بازرسی کل کشور، پرونده 123 میلیاردی مطرح بود. چندین سال بعد پرونده «شهرام جزایری» مطرح شد و اخیرا نیز پرونده سه هزار میلیاردی شکل گرفت. متهمان و میزان مبالغ متفاوت است اما جنس کار یکی است و این نشان می‌دهد که ما از یک جا داریم آسیب می‌بینیم. این موضوع نشان می‌دهد که اگر ساختارها و روش‌ها اصلاح شود کسی نباید مرتکب جرم شود.

وي با اشاره با تأکيد رهبري درخصوص اقتصاد مقاومتي، تصريح كرد: امروز هم اگر به اين توصيه رهبري به طور کامل عمل شود اين موضوع مي‌تواند منجر به کارآمدي و اعتماد عمومي مردم به نظام شود.

حجت‌الاسلام رييسي تاکيد کرد: در حوزه‌ اجتماعي نيز بايد تمام برنامه‌ها و تصميم‌ها با نگاه پيشگيرانه باشد.

معاون اول قوه قضاييه با تاکيد بر نقش و وظيفه اين قوه در موضوع پيشگيري از وقوع جرم، اظهارداشت: تمام احکام قضايي که در حوزه دستگاه قضايي است بايد به گونه‌اي باشد که انگيزه و تکرار جرم به وجود نيايد.

وي به نقش مهم صدا وسيما در مقوله پيشگيري از جرم اشاره کرد و افزود: برنامه‌هاي صدا وسيما در زمينه فرهنگ‌سازي و آموزش‌هاي تربيتي به مردم مي‌تواند در خصوص کاهش جرايم بسيار موثر واقع شود.

حجت‌الاسلام رييسي تصريح کرد: کاهش فقر و بیکاری نقش بسیار مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارد، افزایش اخلاق در جامعه و توجه به خدا و باورهای دینی در جامعه سبب کاهش جرم و مجازات می‌شود و گواه ما در این راستا کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان و ایام تاسوعا و عاشورا است.

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به ضرورت هایی که موجب تشکیل معاونت پيشگيري از قوع جرم در قوه قضاييه شد، خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم یکی از دغدغه‌های جدی آیت‌الله آملی لاریجانی است که امیدواریم افزایش تلاش‌ها در این راستا سبب از میان رفتن نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در اين مقوله شود.

با حضور معاون اول قوه قضائيه معاونين سابق و جديد معاونت پيشگيري از وقوع جرم دستگاه قضايي توديع و معارفه شدند.
صبح امروز با حضور سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضائيه، محمدباقر ذوالقدر از سمت معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه توديع شد.
در اين برنامه براساس ابلاغ آملي لاريجاني صدرحسيني به عنوان معاون جديد پيشگيري از وقوع جرم دستگاه قضايي معارفه شد.
محمدباقر ذوالقدر پس از توديع از سمت معاونت پيشگيري از وقوع جرم دستگاه قضايي به معاونت تازه تاسيس راهبردي نقل مکان کردو از اين پس به عنوان معاون راهبردي  در دستگاه قضا فعاليت خواهد کرد.
در سوابق صدرحسيني از دادستاني سپاه در ابتداي انقلاب، تاسيس سازمان نيروي قضايي نيروهای مسلح، موسس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها و حاکم شرع ويژه به چشم مي‌خورد.

یکی  از الزامات جنگ اقتصادی رصد مداوم دشمن را می‌خواهد.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید براینکه برخورد جدی با اخلالگران اقتصادی صورت می‌پذیرد، گفت: دستگاه قضایی نشان داده است که در برخورد با اخلالگران اقتصادی قاطعانه عمل می‌کند.
به گزارش صراط، سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه در همایش امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست که به همت بسیج اساتید کشور در دانشگاه تهران برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت: یکی از معروف‌های ما در جامعه اجرای قانون است و مسئولان باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را به قانونگرایی موظف کنند، زیرا قانون‌گریزی یک منکر است.

رئیسی با بیان اینکه امروز در محاصره اقتصادی دشمن قرار داریم، اظهار داشت: دشمن برای اینکه بتواند به جامعه اسلامی ما ضربه بزند اقداماتی را در بخش‌های اقتصادی، نفتی، پولی، اجتماعی و سیستم‌های بانکی انجام می‌دهد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: ملت ما و مسئولان کشور در طول 30 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن را خوب شناختند و همانطور که در جنگ نظامی موفق شدیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهیم شد.

رئیسی در مورد الزامات پیروزی در جنگ اقتصادی گفت: یکی از الزامات، همدلی مسئولان کشور در بخش‌های مختلف است و یکی دیگر از الزامات رصد مداوم دشمن را می‌خواهد.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه در حوزه‌های اقتصادی باید به موقع عمل کنیم، تصریح کرد: در حوزه‌های اقتصادی باید اقدام به موقع شود تا از این طریق نشان دهیم که دشمن را به خوبی رصد می‌کنیم.

وی افزود: به گفته وی برخی از این اقدامات بر عهده مردم و برخی از آن بر عهده مسئولان خواهد بود.

رئیسی در مورد مسئولیت قوه قضائیه در این قضیه گفت: دستگاه قضایی نشان داده است که در برخورد با اخلال‌گران اقتصادی جدی عمل می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: ما به دادسراهای استان‌ها، شهرستان‌ها و به خصوص تهران تأکید کردیم که برخورد قاطع و عبرت‌آموزی با اخلال‌گران اقتصادی انجام دهند.

رئیسی در مورد آخرین جزئیات پرونده ستار بهشتی تصریح کرد: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفته گذشته جزئیاتی را اعلام کرد و در نشست خبری این هفته نیز جزئیات دیگر پرونده ستار بهشتی را اعلام می‌کند.

بعد باطنی عاشورا نامحدود و نامتناهی است

آيت‌الله امامی كاشانی:


بعد باطنی عاشورا نامحدود و نامتناهی است
خطيب جمعه تهران بعد ظاهری عاشورا را متناهی و محدود به روز دهم محرم سال 61 هجری و سرزمين كربلا دانست و گفت: بعد باطنی عاشورا نامحدود و نامتناهی است و با روضه‌ای كه خدا برای جبرئيل امين خوانده، آغاز شده است. 
آيت‌الله محمد امامی كاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز سوم آذر، در خطبه نماز جمعه تهران با عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام عزای حسينی به ابعاد باطنی و ظاهری عاشورا اشاره كرد.
وی بعد ظاهری عاشورا را متناهی و محدود به روز دهم محرم سال 61 هجری و سرزمين كربلا دانست و گفت: بعد باطنی عاشورا نامحدود و نامتناهی است و با روضه‌ای كه خدا برای جبرئيل امين خوانده، آغاز شده است و در روايات داريم كه امام زمان(عج) هنگام ظهور به روضه خوانی برای اباعبدالله الحسين(ع) مبادرت می‌كند و حضرت زهرای مرضيه(س) نيز در روز قيامت از مظهر پروردگار می‌خواهد حسين(ع) را به همان صورت كه در روز عاشورا شهيد شد به عرصه قيامت بياورد.
آيت‌الله امامی كاشانی با يادآوری اختصاص روز هشتم محرم به حضرت علی‌اكبر(ع) افزود: امام حسين(ع) هنگام فرستادن فرزندش به ميدان آيه « إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ»را قرائت فرمودند.
وی در اين رابطه افزود: از آنجا كه باطن و سير سلوكی علی‌اكبر برای ما مشخص نيست، امام(ع) در حقيقت با قرائت اين آيه در آن موقعيت به ما می‌فهماند كه علی اكبر همان ذريه ابراهيم(ع) است كه خداوند او را اصطفی كرده است.
خطيب جمعه تهران در مورد مقام و جايگاه حضرت علی‌اكبر(ع) نزد سيد الشهدا(ع) گفت: هنگامی كه در مسير كربلا امام حسين(ع) پس از الهامی كه به او می شود آيه استرجاع را به زبان می‌آورد، پاسخی از علی‌اكبر می‌شنود كه نشان از مقام توحيدی اوست لذا در حق وی دعا می‌كند، خدا به تو جزای خير دهد، جزايی كه از پدر به فرزند داده می شود.
وی در مورد ابعاد شباهت علی اكبر به پيامبر بزرگوار اسلام(ص) خاطرنشان كرد: شباهت چهره را می‌توان يك مسئله ارثی به حساب آورد و شايد فضيلت خاصی برای ايشان محسوب نشود، اما شباهت در اخلاق، سخن گفتن و منش، ديگر محصول توارث نيست، بلكه عنايتی خاص است كه به علی اكبر(ع) شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسين(ع) در روز اول اقامت در كربلا كه لشكر حر برای نماز به او اقتدا كردند و نيز در ظهر عاشورا از علی اكبر خواست اذان بگويد تا شايد صدای رسول خدا(ص) برای دوست و دشمن تداعی شده و موقعيت خود را در صف‌بندی كربلا بهتر بسنجند.
وی در پايان خطبه با ذكر احوالاتی از آيت‌الله ميرزا علی‌آقای قاضی هنگام تشرف به حرم حضرت امام حسين(ع) به ذكر ماجرای شهادت مظلومانه علی‌اكبر(ع) و حاضر شدن ابی عبدالله(ع) و زينب كبری(س) بر بالين خونين او پرداخت.

پیروزی مردم غزه، ناشی از صدور فرهنگ و تفکر بسیجی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حفاظت فرودگاه:


پیروزی مردم غزه، ناشی از صدور فرهنگ و تفکر بسیجی است
سپاه نیوز:حجت الاسلام عباسی با اشاره به پیروزی مقاومت مردم غزه بر رژیم صهیونیستی گفت: پیروزی مردم غزه ناشی از صدور اندیشه مقاومت و تفکر بسیجی است.
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین عباسی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حفاظت فرودگاه ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به فلسفه وجودی بسیج اظهار داشت: درک دقیق معنای بسیج ، ضرورت تشکیل بسیج را هویدا می کند چرا که بسیج یعنی حضور مردم در تمامی عرصه های مورد نیاز انقلاب ، که این حضور همواره محسوس و بی نظیر بوده است.
وی افزود: این حضور مردم است که پشتوانه ای بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است و خار چشمی برای دشمنان اسلام است و بصیرت، ولایتمداری ، دوست شناسی و دشمن شناسی بسیج ضرورت و فلسفه وجودی بسیج را نمایان می کند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حفاظت فرودگاه ادامه داد: بسیج نیرویی است که به توطئه های دشمنان اسلام واقف است و متوجه موضوعاتی همچون جنگ نرم دشمنان است و در صحنه های عملیاتی، راههای مقابله با دسیسه های دشمنان و خنثی کردن این توطئه را نمایان می نماید و این روحیه ای است که بدنه بسیج و همچنین دیگر اقشار مردم جامعه را در مقابل دشمنان قوی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین عباسی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه خاطر نشان کرد: آنچه که مردم غزه را در مقابل دشمنی و ددمنشی رژیم غاصب و زورگو پیروز کرد همین تفکر بسیجی است. تفکر بسیجی یعنی مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم ظالم و دفاع از حقوق اسلام، یعنی تحمل سختی ها و چون کوه ایستادن در مقابل دشمنان اسلام.
وی تاکید کرد: استیصال رژیم صهیونیستی از مقاومت غزه، ناشی از گسترش تفکر بسیجی در مردم غزه است که خنثی کردن توطئه های دشمنان و آتش بس در این منطقه ناشی از صدور اندیشه و تفکر بسیجی به ملل دیگر جهان است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حفاظت فرودگاه تصریح کرد: تفکر بسیجی امروز در جهان تحقق یافته است و پیروزی های اخیر مسلمین، نوید بخش پیروزی نهائی جبهه حق علیه باطل است.

آتش بس در غزه پيروزي براي مقاومت فلسطين است

دبير کل حزب الله:


آتش بس در غزه پيروزي براي مقاومت فلسطين است
سپاه نيوز: سيد حسن نصرالله اعلام کرد :« اعلامیه آتش بس بین اسرائیل و غزه پایانی بر تجاوز اسرائیل و پیروزی برای مقاومت فلسطین بود ».
به گزارش سپاه نيوز؛ سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان روز چهارشنبه با اشاره به موافقتنامه آتش بس بین اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، اعلام کرد پیروزی فلسطینی ها در غزه طبیعی و پیش بینی شده، بود.

وی افزود: « ما باید از این تجربه بزرگ درس بگیریم تا از آن سود ببریم و قدرتمان را افزایش دهیم ».

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بیروت، اسرائیل و جنبش حماس روز چهارشنبه در خصوص آتش بسی با میانجیگری مصر به توافق رسیدند.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت حماس اعلام کرد شمار تلفات تجاوز اسرائیل به غزه به یکصد و پنجاه و هشت تن افزایش یافت. این در حالی است که هزار و دویست تن دیگر نیز در این حملات زخمی شدند که بیشترشان کودکان، زنان و سالخوردگان هستند.

در عین حال، دست‌کم پنج اسرائیلی نیز در حملات راکتی مبارزان فلسطینی از غزه به اسرائیل کشته شدند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان:

 

مسئولان بايد در دانشگاه‌ها حضور يابند/نبايد در قبال 'اظهارنظر تند یک دانشجو' برخورد تند شود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه مسئولان بايد در دانشگاه‌ها حضور يابند، تأکید کردند که نبايد در قبال "اظهارنظر تند يك جوان دانشجو" برخورد تند شود.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حدود هزار نخبه و فعال دانشجويي، عصر روز گذشته در ديداري صميمانه و صريح با رهبر معظم انقلاب اسلامي حدود سه و نیم ساعت با ايشان به گفتگو و تبادل نظر درباره مسائل مختلف دانشگاهي، علمي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي پرداختند.
در ابتداي اين ديدار يازده فعال سياسي فرهنگي و علمي دانشجويي،‌ حدود دو و نیم ساعت به نمايندگي از تشكلها، اتحاديه ها، انجمن ها و كانونهاي دانشجويي ديدگاههاي متفاوت خود را درباره مسائل مختلف کشور بيان كردند. سپس رهبر انقلاب ضمن پاسخ به سؤالات و ابهامات مطرح شده، آرمانگرايي سياسي، علمي و اخلاقي – معنوي را مهمترين توقع از مجموعه هاي دانشجويي خواندند و به تبيين بايدها و نبايدهاي نگاه نقادانه، معتدل، منصفانه و پر اميد به مسائل كشور پرداختند.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با اشاره به مطالبي كه نمايندگان دانشجويان در اين ديدار مطرح كردند، آنها را بسيار خوب و منعكس كننده فضاي دانشجويي خواندند و تأكيد كردند: برخي از اين مطالب، راهگشا و برخي هم حاوي نكات مفيدي بودند كه مسئولين مربوطه بايد به آنها توجه جدي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس به برخي نكات مطرح شده از جانب دانشجويان، اشاره كردند.
«لزوم شرح صدر سياسي در ميان دانشجويان» يكي از اين نكات بود كه رهبر انقلاب اسلامي درخصوص آن گفتند: در پايبندي دقيق به اصول و ارزشها و در عين حال رعايت شرح صدر با افراد غير همفكر در زمينه هاي مختلف از جمله مسائل سياسي، هيچ منافاتي وجود ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص موضوع «حضور نيافتن مسئولان در دانشگاهها» كه از جانب دانشجويان مطرح شده بود، خاطرنشان كردند: اين اشكال كاملاً وارد است و مسئولان اعم از رؤساي سه قوه، مسئولان مياني، رئيس سازمان صدا و سيما، و فرماندهان سپاه و نيروهاي مسلح بايد در دانشگاهها حضور يابند و ضمن شنيدن سخنان دانشجويان، سخنان و استدلال هاي خود را نيز بيان كنند كه در اين صورت، بسياري از ابهامات و سؤال هاي نسل جوان برطرف خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مطالب مطرح شده درخصوص برخي برخوردهاي قضايي با تشكل ها، سايت ها و وبلاگ هاي دانشجويي افزودند: البته قوه قضاييه در اين خصوص، استدلالهايي دارد كه اگر مطرح شود احتمالاً برخي ابهامات برطرف خواهند شد اما عقيده من هم اين است كه نبايد در قبال اظهار نظر تند يك جوان دانشجو، برخورد تند شود.
ايشان درخصوص نگاه اقتصادي عدالت محور و ديدگاه اسلام درباره سرمايه داري كه از جانب يكي از دانشجويان مطرح شد، خاطرنشان كردند: نگاه اقتصادي در كشور بايد عدالت محور باشد و اين موضوع منافاتي با سياستهاي اصل 44 ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر سياستهاي اصل 44، آنگونه كه تبيين شد، اجرا شود، قطعاً به سرمايه داري مذموم و محور شدن سرمايه داري در تصميمات كلان كشور منتهي نخواهد شد.
ايشان افزودند: مشكلات و فشارهاي روزافزون اقتصادي كنوني در غرب و اروپا ناشي از ذات نظام سرمايه داري، يعني سرمايه سالاري است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه بايد مراقب بود تا نگاه سوسياليستي بر تفكرات اقتصادي غلبه پيدا نكند، خاطرنشان كردند: اگر سياستهاي اصل 44، در همان چارچوبي كه تبيين شد، اجرا شود، قطعاً مكمل اقتصاد عدالت محور خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، اقتصاد مقاومتي را متفاوت از اقتصاد تهاجمي دانستند و با اشاره به صحبتهاي يكي ازدانشجويان درخصوص اقتصاد تهاجمي افزودند: اگر در اين زمينه، يك تبيين دقيق دانشگاهي ارائه شود، شايد بتواند به عنوان تكميل كننده اقتصاد مقاومتي مورد استفاده قرار گيرد.
ايشان خاطرنشان كردند: منظور از اقتصاد مقاومتي، اقدامات تدافعي و حصاركشي به دور خود نيست بلكه اقتصاد مقاومتي، اقتصادي است كه براي يك ملت، حتي در شرايط فشار و تحريم، زمينه رشد و شكوفايي را فراهم مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي درخصوص سؤال يكي از دانشجويان مبني بر اينكه «آيا انتقاد كردن به معناي تكميل كردن پازل دشمن است» تأكيد كردند: من به هيچ وجه اعتقادي به انتقاد نكردن ندارم بلكه همواره اصرار دارم، جريان دانشجويي موضع انتقادي خود را حفظ كند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اما در بيان انتقادها بايد به اين نكته توجه شود كه طرح آن به گونه اي باشد كه مقصود دشمن را برآورده نكند.
يكي از دانشجويان درخصوص «تفاوت برخي ديدگاههاي كارشناسي با نظرات رهبري و اينكه آيا اين تفاوت ديدگاه به معناي مخالفت با ولايت و نظام است» پرسيده بود كه رهبر انقلاب اسلامي گفتند: هيچ نظر كارشناسي كه مخالف با نظر رهبري باشد به معناي مخالفت با ولايت نيست.
ايشان تأكيد كردند: كار كارشناسي و دقيق علمي، به هر نتيجه اي كه برسد، براي صاحب آن نظر، معتبر است و نبايد مخالفت با نظام تعبير شود.

ايشان همچنين با اشاره به سخنان يكي از دانشجويان ارتباط تشكلهاي دانشجويي با مجموعه هاي دانشجويي دخيل در نهضت بيداري اسلامي را ضروري دانستند.
رهبر انقلاب همچنين درباره سخنان يكي از دانشجويان درباره كم تحركي شورايعالي فضاي مجازي افزودند: نبايد براي ديدن نتايج فعاليت اين شورا تعجيل كرد چرا كه اينگونه كارها، نيازمند چند سال زمان است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش دوم سخنانشان با طرح برخي از توقعات از مجموعه ها و محيطهاي دانشجويي تأكيد كردند: دانشگاه يك جريان سيال متراكم از نيروست كه اگر آزاد و هدايت شود كشور را به طور كامل هدايت خواهد كرد.
ايشان توان متراكم محيطهاي دانشجويي را متكي به دو عنصر نيروي فياض جواني و نيروي ناشي از علم و دانش جويي دانستند و افزودند: دانشگاه مي تواند با تكيه بر نشاط و اعتماد به نفس تشديد شده پس از انقلاب به همه توقعات پاسخ دهد.
رهبر انقلاب در تشريح اين توقعات، آرمانگرايي را به عنوان يك توقع اساسي مورد تأكيد قرار دادند و در سه بخش به تبيين آن پرداختند: آرمانگرايي در سياست، در علم و در معنويت و اخلاق.
ايشان افزودند: آرمانگرايي در علم يعني به دنبال قله هاي علمي رفتن كه اين هدف، خوب درس خواندن را ضروري مي سازد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تكيه بر اين منطق، خطاب به ميليونها نفر دانشجوي كشور خاطرنشان كردند: امروز درس خواندن،‌علم آموزي، پژوهش و جديت در كار اصلي دانشجويي، يك جهاد است.
ايشان در تبيين آرمانگرايي در معنويت و اخلاق نيز به لزوم پاك بودن محيطهاي دانشجويي و تقيد به دين و ارزشها اشاره كردند.
رهبر انقلاب در اين بخش با ريشه يابي و انتقاد شديد از نگاهي كه دانشگاهها را محيطهايي مخالف دين مي خوانَد، افزودند: اين نگاه ارتجاعي و كاملاً غلط، به آغاز شكل گيري دانشگاه در ايران در چندين دهه قبل از انقلاب و تلاشهاي برخي براي تربيت يك نسل روشنفكر غربگراي خودباخته برمي گردد.
حضرت آيت الله خامنه اي با رد اين نگاه،‌خاطرنشان كردند: دانشگاه محيط دين و اخلاق و پاكيزگي و معنويت است و توقع اين است كه دانشگاهها به گونه اي باشد كه هركس به آن وارد مي شود تقيدات ديني و اخلاقي اش بيشتر شود.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين بايدها و نبايدهاي آرمانگرايي، به سخنان خود در ديدار مسئولان نظام درباره لزوم آرمانگرايي سياسي توأم با واقع بيني اشاره كردند و در تذكري مهم افزودند: آرمانگرايي نبايد با پرخاشگري اشتباه شود بلكه مي توان بدون اين مسئله بشدت پايبند به ارزشها و اصول بود.
ايشان كنترل احساسات و پرهيز از تصميم گيري در اوج احساسات را ضروري دانستند و افزودند: حضور تشكلهاي دانشجويي در 2-3 سال اخير در مسائل مختلف اجتماعي – سياسي فعالانه و قابل تقدير بوده است اما در همين سالها مواردي وجود دارد كه براساس احساسات پاك و مقدس دانشجويان، تشكلها تصميماتي گرفته و اقداماتي انجام داده اند كه صحيح نبوده است چرا كه تصميم بايد بر مطالعه موشكافانه و دقيق متكي باشد نه بر احساسات.
رهبر انقلاب به عنوان مثال براي روشن شدن مرز آرمانگرايي و احساسات با اشاره به مخالفت بنياني نظام با مجموعه هاي استبدادي منطقه خاطرنشان كردند: با وجود مواضع كاملاً روشن نظام در اين زمينه، نبايد با كار ديپلماسي سنتي و متعارف مخالفت شود.
ايشان خاطرنشان كردند: ميان وظيفه آرمانگرايي مجموعه هاي دانشجويي و ملاحظه مصالح كشور، عمل به قانون و تدبير و درايت مديريتي منافاتي وجود ندارد يعني مي توان هم جوان و پر احساس و آرمانگرا بود و هم جوري عمل كرد كه با مسائل مديريتي و مصالح كشور اصطكاكي نداشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بندي اين بخش از سخنانشان خاطرنشان كردند: بايد به معنا و عمق آرمانگرايي توجه كرد و ضمن پرهيز از تندروي با ملاحظه واقعيات و مصالح، تصميم گرفت و اقدام كرد و هميشه به ياد داشت كه آرمانگرايي يعني پايبندي به اصول و ارزشها و آرمانها، تأثيرگذاري بر جهت مخالف و تأثير ناپذيري از آن.
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان در جمع نخبگان و فعالان دانشجويي حضور فيزيكي و فكري مجموعه هاي دانشجويي در مسائل مختلف كشور را لازم دانستند و افزودند: حضور فكري با فعاليت فرهنگي در رسانه هاي دانشجويي و ارائه مواضع و نظرات امكان پذير است ضمن اينكه اجتماعات دانشجويي متكي بر تصميمات صحيح نيز حضور فيزيكي را ممكن مي سازد.
ايشان تصميمات احساساتي در اينگونه اجتماعات را داراي پيامدهاي منفي خواندند و براي پرهيز از بروز اينگونه تصميمات و اقدامات پيشنهاد كردند: لازم است مجموعه هاي دانشجويي يك كانون تصميم و اقدام تشكيل دهند و در مسائل گوناگون با مشورت و پختگي و نخبگي به يك تصميم و اقدام واحد برسند و همه دانشجويان نيز به اين تصميم پايبند باشند كه در اينصورت تصميمات و اقدامات ناشي از احساسات، به پاي مجموعه هاي دانشجويي نوشته نمي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي سخنان خود را با يك تذكر اخلاقي مهم ادامه دادند: از «قول به غير علم» بپرهيزيد.
ايشان خطاب به همه دانشجويان كشور افزودند: از شما خواهش مي كنم همانطور كه به نماز و روزه اهتمام داريد به پرهيز از غيبت و تهمت و بيان مطالبي كه به آن علم نداريد جداً اهتمام كنيد.
مراقبت از لغزشگاه خطرناكي به نام پست و مقام، توصيه ديگر رهبر انقلاب به جوانان دانشجو بود.
ايشان گفتند: البته در دوره اي تشكلهاي ارزش گرايي دانشجويي منزوي بودند اما الان اينگونه نيست و ممكن است مسئله پست و مقام براي برخي مجموعه ها و عناصر مطرح باشد شما جوانان مراقب اين لغزشگاه باشيد چرا كه آدمهاي گردن كلفت را هم زمين مي زند.
توجه به هدف دشمن در جنگ نرم، محور ديگر سخنان امروز رهبري بود.
حضرت آيت الله خامنه اي به دانشجويان گفتند: از سر اعتقاد شما را افسران جنگ نرم مي دانم به همين علت تأكيد مي كنم كه به دقت هدف اصلي دشمن از جنگ نرم يعني ايجاد تغيير در محاسبات مردم و مسئولان را مد نظر داشته باشيد.
ايشان، دل، ذهن، تفكرات و اراده مردم را كانون تهاجم نرم دشمنان دانستند و خاطرنشان كردند: آنها به صراحت مي گويند بايد كاري كنيم كه ايرانيان محاسباتشان را عوض كنند يعني به اين نتيجه برسند كه ادامه ايستادگي در مقابل استكبار و زورگويان جهاني به نفع آنها نيست و افسران جنگ نرم بايد با درك اين هدف گيري دشمن، به طور صحيح با آن مقابله كنند.
ايشان در ارائه مقابله صحيح با هدف اصلي دشمنان در جنگ نرم، افزايش سطح معرفت را مورد تأكيد فراوان قرار دادند.
رهبر انقلاب به دانشجويان توصيه كردند: سطح معرفت خود را مطالب سايتها،‌وبلاگها و اينجور مسائل قرار ندهيد بلكه سعي كنيد با اتكاي به قرآن، نوشته هاي استاد مطهري و نوشته هاي فضلاي بزرگ و فضلاي جوان حوزه ها، بطور روزافزون سطح معارف خود را ارتقا دهيد.
حضرت آيت الله خامنه اي،‌نگاه پراميد را اساسي ترين مسئله خواندند و افزايش مطالعات اسلامي، نگاه مستبصرانه به واقعيات كشور، انتقاد منصفانه و نظارت مستمر و متعادل را جزو وظايف اساسي مجموعه هاي دانشجويي دانستند و تأكيد كردند: همه اين موارد بايد با مدارا و عقلانيت همراه و از افراط و تفريط بدور باشد.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: واقعيات كشور، اميد را در دلها افزايش مي دهد هرچه مي توانيد اين شعاع درخشان اميد را در دل خودتان و در دل مردم زنده نگه داريد و گسترش دهيد.
در اين ديدار قبل از سخنان رهبر انقلاب، 11 نفر از فعالان دانشجويي آقايان و خانمها:
- علي حسن زاده - نماينده بسيج دانشجويي
- جواد مختاري علي آبادي – دانشجوي نخبه سال آخر دكتراي شيمي
- مهدي اميريان – نماينده دفتر تحكيم وحدت
- بشري هاتف قوچاني – دانشجوي نخبه سال آخر دكتراي فيزيوتراپي
- علي جمشيدي – نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل
- محمدياسر ترابي – نماينده گروههاي جهادي دانشجويي
- محمد پهلوان كاشي– نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان
- مهسا قرباني – نماينده انجمنهاي علمي دانشجويي
- مهدي خوجيگي – جنبش عدالتخواه دانشجويي
- سهيل كيارش – نماينده رسانه هاي دانشجويي
- ليلا عبدالله زاده – دانشجوي نخبه دكتري اقتصادي بين المللي دانشگاه آزاد
- و محمدحسين عبداللهي – به نمايندگي از كانونها و هيأتهاي دانشجويي
ديدگاههاي خود را درباره مسائل مختلف علمي – دانشگاهي – صنفي – فرهنگي – اجتماعي – سياسي و اقتصادي بيان كردند.
مهمترين نكاتي كه نمايندگان تشكلها و فعالان دانشجويي در سخنان خود مطرح كردند به اين شرح است:
- انتقاد از عملكرد كُند دستگاه ديپلماسي در برخي تحولات منطقه
- گلايه از ضعف اخلاق اسلامي در فضاي سياسي و رسانه اي كشور
-لزوم برائت و عذرخواهي رسمي حاميان فتنه 88 از ملت ايران
- انتقاد از تنگ نظري برخي مديران مياني در باب آزادي بيان
- ضرورت رعايت عملي و همه جانبه قانون در تصميمات و اقدامات مسئولان
- لزوم خدمت رساني بدون «حاشيه سازي و جدل سياسي» از جانب مسئولان
- گستاخي بيشتر جبهه استكبار در صورت هرگونه عقب نشيني با هر بهانه و توجيه
- ضرورت پرهيز عناصر و فعالان سياسي از سياسي بازي و فريب كاري براي ورود به عرصه انتخابات
- نگراني از نهادينه شدن انتخاباتِ تبليغات محور و نقش آفريني كانونهاي قدرت و ثروت در انتخابات
- ضرورت هوشياري مسئولان در قبال فرصت طلبان تفرقه انگيز
- استفاده كامل از ظرفيتهاي مردمي نظام و پرهيز از محدود كردن اين ظرفيت به انتخابات و راهپيماييها
- مراقبت از بازي در پازل دشمن و در عين حال آسيب شناسي و بيان هوشمندانه نقاط ضعف
- گلايه از برخي الگوسازي هاي غير ارزشي و ارائه تصوير غيرواقعي و نااميدانه از كشور، در رسانه ها
- الگوسازي درباره فرهنگ صحيح اقتصادي و اقتصاد مقاومتي در رسانه ملي و پرهيز از تبليغ و ترويج تجمل گرايي
- نبود توجيه منطقي و اقتصادي براي هزينه هاي ميلياردي برخي رشته هاي ورزشي و تأثير منفي اين مسئله بر نخبگان كشور
- بي نتيجه بودن تحريم ها و فشارهاي اقتصادي غرب
- نبود نقشه راه فرهنگي و عدم انسجام برخي فعاليتهاي دستگاههاي فرهنگي
-انتقاد از كمبود خلاقيت و ابتكار در ارائه پيشرفتهاي نظام به افكار عمومي
- انتقاد از تغييرات مكرر برخي قوانين بويژه قوانين مربوط به خدمت نظام وظيفه
- نبود نگاه مناسب و دقيق به جنگ نرم و الزامات آن، در برخي دستگاههاي فرهنگي و اجرايي
- لزوم تدوين نقشه جامع براي بهره برداري از فرصت هاي فضاي مجازي
- انتقاد از كم تحركي شورايعالي فضاي مجازي
- نبود نگاه جامع و برنامه ريزي هاي دقيق فرهنگي در دانشگاهها
- ضرورت برخورد عبرت آموز با سودجويان و اخلال گران در نظام اقتصادي
- لزوم اهتمام جدي دستگاهها و سه قوه به فرمان 8 ماده اي رهبر انقلاب براي مقابله با فساد مالي
- ضرورت برخورد جدي با سودجويان اقتصادي و برنامه ريزي علمي و منسجم براي مقابله با برخي مشكلات اقتصادي
- برنامه ريزي براي تبديل تحريم به فرصت
- توجه همزمان به پيشرفت همراه با عدالت
- لزوم حضور فعال و غير انفعالي در فضاي مجازي و استفاده از برخي فرصت ها بجاي برخوردهاي محدود كننده و سلبي
- ضرورت ارائه تعريف صحيح از سرمايه ايراني و سرمايه داريِ مورد تأييد و تفاوت آن با سرمايه داري منفعت پرست
- بي ثباتي در سياستهاي بخش كشاورزي
- هشدار درباره ورود برخي سازمانها و نهادهاي غيردولتي به موضوع محروميت زدايي با الگوهاي غربي
- ارتقاي سيستم ثبت حقوق معنوي مالكيت
- لزوم تبيين دقيق موضوع «مردمي كردن اقتصاد» و مرز ميان واگذاريهاي اصل 44 و حركت نكردن به سمت سرمايه داري
- اقتصاد تهاجمي به عنوان مكمل اقتصاد مقاومتي
- و نياز مبرم كشور به فرهنگ كار و تلاش خستگي ناپذير
- اهميت هدفمند شدن پژوهش ها در دانشگاهها بر مبناي نيازهاي كشور
- منطقي كردن ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته هاي تخصصي در مقاطع تحصيلات تكميلي
- ضرورت اعتماد سازي ميان دانشگاهها و بخش صنعت
- رعايت موازين قانوني و عدالت در انتخاب اعضاي هيأت علمي دانشگاهها
- خلاء نظريه پردازي در حوزه بيداري اسلامي در دانشگاهها
- گرفتار شدن موضوع تحول در علوم انساني در بروكراسي نظام آموزش عالي
- انتقاد از پديده هايي همچون تحصيلات دانشگاهي پولي و دانشگاههاي غير انتفاعي
- ضرورت ايجاد ساختارهاي لازم براي افزايش تعامل دانشجويي با دانشجويان كشورهاي ديگر
- نگاه عميق و ژرف و به دور از اقدامات ظاهري، به موضوع دانشگاه اسلامي
- نبود تحرك و تحول لازم در اسلامي كردن علوم انساني
- تقويت و گسترش رشته هاي كاربردي در دانشگاهها
- ارتباط بيشتر و نظام مند با نخبگان دانشجويي
-انتقاد از سياست خصوصي سازي امكانات رفاهي و خوابگاههاي دانشگاهها
- تحقق نيافتن كرسي هاي آزادانديشي به معناي واقعي كلمه، در دانشگاهها
- ضرورت سعه صدر در برخوردهاي قضايي با تشكل ها و فعاليتهاي دانشجويي
انتقاد از حضور نيافتن سران قوا و مسئولان در جلسات پرسش و پاسخ دانشجويي
- اهميت ارتقاي زيرساخت هاي مراكز علمي و پاركهاي علم و فناوري براي توليد علم بومي
- ضرورت ايجاد بستر لازم براي استفاده از روشهاي غيردارويي همچون طب سنتي

مختصری از زندگی نامه حجت الا سلام سید ابرهیم رئیسی

حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه در دوره رياست آيت الله هاشمي شاهرودي و رئيس فعلي يعني آيت الله آملي لاريجاني است.
حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه در دوره رياست آيت الله هاشمي شاهرودي و رئيس فعلي قوه يعني آيت الله آملي لاريجاني است.
 

**مروري بر زندگي

حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در سال 1339 در شهر مقدس مشهد در خانواده اي روحاني به دنيا آمد . در سن 5 سالگي پدرش را  كه از علماي مشهد بود از دست داد.

وي پس از طي تحصيلات ابتدايي در نوجواني به شوق فراگيري علوم ديني و قرآني ، پا به عرصه تحصيل در علوم ديني نهاد و پس از چند سال تحصيل مقدماتي در حوزه علميه مشهد مقدس براي طي مدارج علمي حوزوي ، در حاليكه پانزده سال بيشتر نداشت وارد مهمترين پايگاه علمي و فقهي تشيع ،‌ حوزه علميه قم گرديد و به سرعت سطوح عالي را با درك محضر اساتيد و علماي بزرگ حوزه همچون آيات عظام مشكيني ، نوري همداني ، فاضل لنكراني ، خزعلي ، فاضل هرندي ، ستوده و مروي خراساني با موفقيت پشت سر گذاشت . ايشان همچنين با اهتمام از دروس خارج فقه و اصول نزد مقام معظم رهبري ، آيت الله آقا مجتبي تهراني و آيت الله مرعشي و آيت الله شاهرودي بهره وافر برده است .

** تحصيل همزمان در حوزه و دانشگاه

 عزم مستحكم و اراده قوي وي را همزمان به گذراندن دوره هاي آموزش عالي دانشگاهي رهنمون ساخت . ايشان به دوره هاي آمزش عالي دانشگاهي در سطوح فوق ليسانس و دكترا نايل گشت و با فراغت از دوره دكتراي فقه و مباني با گرايش حقوق خصوصي هم اكنون به امر مهم تدريس و تربيت نسل جوان جامعه در حوزه و دانشگاه پرداخته است .

حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي همزمان در كسوت تدريس علوم حوزوي و دانشگاهي از ، نگارش و تحقيقات علمي باز نمانده و با تدريس مباحث نويني همچون مديريت كارآمد و اصول مباني نظارت مؤثر در خدمت حوزه و دانشگاه است . تلاش خستگي ناپذير اين استاد حوزه و دانشگاه ،   وقتي معناي با عظمت تري مي يابد كه ايشان در ساليان طولاني و تحصيل و تدريس علمي همزمان متكفل مهمترين مسئوليت هاي اجرائي و قضائي كشور در سطوح بالا نيز مي باشد .

** امين امام(ره) و رهبري

 از ويژگي ها و سجاياي ممتاز اخلاقي حجت الاسلام دكتر رئيسي كه در ميان دوستان و همكاران و مجموعه هايي كه تحت مديريت وي قرار داشته اند زبانزد مي باشد به نحوي كه از ايشان گاهي به عنوان يكي از قويترين روحانيون در مديريت و برنامه ريزي ياد مي شود . مردم داري ، عدالت محوري ، ساده زيستي ، روحيه ضد فساد و مقاومت در مقابل بحرانها مي باشد . دارا بودن چنين صفاتي و به تبع آن برخورداري از شخصيت قاطع و تزلزل ناپذير ايشان در عرصه هاي مسئوليتي منجر به كسب اعتماد مجلس و دولت در برهه هاي مختلف زماني گرديده و نيز ايشان همواره به  عنوان امين امام (ره) و مقام معظم رهبري مورد توجه و عنايت ويژه بوده اند .

** آثار و تاليفات

* نگارش رساله اي در باب ارث بلا وارث كه مورد استقبال و تشويق چند تن از فقهاي مشهور قرار گرفته و در حال چاپ است.

* ارائه مقالت علمي از جمله موضوعاتي مانند : الف ) تعداد اسباب مسئوليت .ب) مفهوم رهن ج) بيع فاسد و اقسام آن د ) مديريت كارآمد ه) تاريخ بازرسي در ايران و) نظارت اثر بخش . ز) تأثير متقابل تصميمات قضائي و اقتصادي . ج) جايگاه نظارت و بازرسي در اسلام .

* ارائه سخنرانيهاي علمي و متعدد در كنفرانسهاي داخلي و خارجي در باب مديريت اسلامي ، نظارت و اثر بخشي مباحث حقوقي و قضائي كه در نشريات ، مجلات و كتب مختلف به چاپ رسيده است.

** مسئوليت ها

حجت الاسلام رئيسي در کنار فعاليت در سنگر علم و تدريس مسئوليت هاي خطيري را در عرصه هاي مختلف عهده دار بوده است، وي در دوره رياست آيت الله هاشمي شاهرودي عهده دار معاون اولي دستگاه قضا بوده که در دوره فعلي و رياست ايت الله آملي لاريجاني هم همچنان به عنوان معاون اول دستگاه قضايي کشور فعاليت دارد.

همچنين در تاريخ 27خردادماه سال جاري طي حکمی از سوی رهبر فرزانه انقلاب، جحت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه با حفظ سمت به عنوان دادستان ویژه روحانیت منصوب شد./پ3

غرب به شدت درگير بحران هاي متفاوت است

 

 معاون اول قوه قضاييه گفت: در غرب به ظاهر يك امنيت ظاهري پليسي ديده مي شود اما به شدت درگير بحران هاي متفاوت است.

خبرگزاري فارس: غرب به شدت درگير بحران هاي متفاوت است


حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي معاون اول رئيس قوه قضائيه در همايش امنيت پايدار در سالن همايش هاي وزارت كشور با بيان اينكه در مبحث امنيت پايدار قبل از پرداختن به خود امنيت بايد معلوم شود نسبت امنيت به انسان چگونه است و امنيت به چه نگاهي به انسان مدنظر است؟ اظهار داشت: يكي از 4 حق نام برده شده در اعلاميه جهاني حقوق بشر براي انسان، امنيت است اما تعريف ما در اين مقوله با آنها كاملا متفاوت است.

وي با اشاره به ديدگاه قرآن نسبت به انسان تصريح كرد: انسان قرآني انساني است كه از حيات الهي تعلق داشته باشد و اين نگاه در حقوق بشر نيست. آنچه در اعلاميه حقوق بشر براي انسان تعريف شده است، مبتني بر طبيعت انساني و نه فطرت انسان است كه اگر براي فطرت انسان تعريف مي كردند، نگاه متفاوت بود.

معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه چون از امنيت پايدار سخن مي گويم، نمي توانيم امنيت را بدون سخن گفتن از تربيت تعريف كنيم، تصريح كرد: در بحث امنيت، امنيت را براي تربيت به معناي احياي تمايلات عالي انساني مي خواهيم. 

رئيسي با اشاره به اينكه رمز امنيت پايدار در انسان ها اين است كه طبق فرمايش قرآن به ظلم پوشيده و آلوده نباشد، گفت: مردم شرط اساسي امنيت هستند. تعريفي كه امروز غرب از امنيت دارد، امنيت پليس محور و تهديد محور است ولي تعريف ما اين است كه جامعه ما متشكل از افراد است و افراد امن جامعه امن را به وجود مي آورند.

وي ادامه داد: جامعه امن جامعه اي مبتني بر معنويت، اخلاق، عدالت و عقلانيت بوده كه سنگ زير بناي آن توحيد است.

معاون اول قوه قضاييه ضمن آنكه عدالت را علت موجده امنيت دانست، آن را علت پايه امنيت نيز ناميد و گفت: از مهمترين مولفه هاي پايداري امنيت، عدالت است.

رئيسي ضمن اشاره به اينكه گسترده ترين مفهوم پس از توحيد، عدالت است، تصريح كرد: اگر انسان نسبت به خود، ديگران، خدا و طبيعت ظلم نكرد، انسان عادل مي شود و فساد به معني خارج شدن شي ء از اعتدال است.

وي ادامه داد: اگر انسان بخواهد انديشه، اخلاق و عمل مبتني بر تربيت ديني داشته باشد، بايد ظلم را در خود راه ندهد، جامعه اي كه مبتني بر عدالت باشد، جامعه بهره مند از امنيت مستمر و پايدار است.

معاون اول رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه جامعه ما براي اينكه از امنيت بهره مند باشد، بايد محورش خانواده باشد، اظهار داشت: هر جايي كه بحراني براي خانواده به وجود آمده، آنجا شاهد بحران هاي اجتماعي و اخلاقي هستيم، در غرب به ظاهر يك امنيت ظاهري پليسي ديده مي شود اما به شدت درگير بحران هاي متفاوت است.

رئيسي ادامه داد: بالاترين و موثر ترين نظام، خود كنترلي و پس از آن كنترل اجتماعي است و براي برقراري عدالت بهترين محور حركت، قانونمداري است. 

معاون اول قوه قضائيه رمزهاي پايداري اين امنيت مبتني بر عدالت را اين گونه تشريح كرد كه "همه خود را موظف مي دانند"، "نظارت نهادينه شده وجود دارد" و "برخورد متناسب، قاطع، دقيق و سريع با هر گونه ناامني اجتماعي اتفاق بيفتد".

وي همچنين عدم تناسب، عدم قاطعيت و عدم سرعت لازم در برخورد با ناامني ها را موجبات خدشه دار شدن امنيت جامعه دانست و با اشاره به دستور مقام معظم رهبري براي مبارزه با مفاسد اقتصادي ادامه داد: ايشان در آخر خط گفتند با مفاسد اقتصادي برخورد شود و قبل از آن بارها به ايجاد ساز و كارهاي درست و مناسب تاكيد كردند، پس بايد توجه داشته باشيم كه اين برخورد بدون تعريف ساز و كارهاي درست بي فايده است.

معاون اول قوه قضاييه افزود: پايداري امنيت بدون توجه به يك نظام تربيتي، مبتني بر دين اتفاق نمي افتد و بدون در نظر گرفتن يك عدالت دقيق پايداري صورت نمي گيرد.

رئيسي در پايان با بيان اينكه در توجه و برخورد با پديده هاي ناامني هم شناخت دقيق هم علت بروز هم برخورد به موقع مي تواند در جهت ايجاد امنيت پايدار موثر باشد، تصريح كرد: در مسئله امنيت نبايد نگاه فقط به پليس باشد بلكه نگاه همان به مرزبان هاي هر حوزه باشد؛ مخصوصا در حوزه جنگ نرم كه از اهميت بسياري برخوردار است.

هيچ كس حاشيه امن ندارد/ به اتهام هركس در هر منصبي رسيدگي مي شود

 

 معاون اول قوه قضائيه گفت : وقتي كسي به او اتهاماتي نسبت داده مي شود و اسنادي هم داده مي شود اگر اين مدارك سنديت داشته باشد دادگاه بدون ...

معاون اول قوه قضائيه گفت: وقتي كسي به او اتهاماتي نسبت داده مي شود و اسنادي هم داده مي شود اگر اين مدارك سنديت داشته باشد دادگاه بدون هيچ اغماضي در اين باره رفتار مي كند. 

حجت الاسلام رئيسي معاون اول قوه قضائيه در حاشيه همايش امنيت پايدار در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري دادگاه رسيدگي به فساد اقتصادي گفت: بناي قوه قضائيه و دادگاه اين است هركسي كه در اين پرونده اتهامي متوجه اش است بدون اغماض به پرونده اش رسيدگي شود. و آنچه كه اقتضاي عقل و عدل است انجام شود.

وي افزود: بناي دستگاه قضايي اين است همه كساني كه اتهامي متوجه آنها است بدون درنظر گرفتن اينكه داراي چه منصب و جايگاهي باشند و اينكه در زندان باشند يا خارج زندان بدون اغماض به پرونده آنها رسيدگي شود.

رئيسي ادامه داد: هيچ كس در نظام جمهوري اسلامي نبايد حاشيه امن داشته باشد و در مقابل قانون همه يكسان هستند و اگر كسي اتهامي متوجه او باشد رسيدگي مي شود و مردم از طريق سخنگوي قوه قضائيه و دادگاه در جريان آن رسيدگي قرار خواهند گرفت.

معاون اول قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه عدل از نظر دادگاه پيش داوري نشود گفت: اجازه دهيم داوري در اين خصوص توسط دادگاه صورت گيرد و فرآيند داوري طي شود.

وي در ادامه در پاسخ به سؤالي مبني بر ذكر نام برخي افراد در دادگاه فساد اقتصادي گفت: وقتي در دادگاه متهم يا وكيل او به صورت علني سخناني مي گويد و مطالب مختلفي را مطرح مي كنند قضاوت و رسيدگي به آن به عهده دادگاه است اما آنچه كه مهم است اين مورد است كه وقتي كسي به او اتهاماتي نسبت داده مي شود و اسنادي هم  كه داده مي شود بايد مبتني بر اسناد باشد و اينكه اين مدرك سنديت داشته باشد به عهده دادگاه است و دادگاه بدون هيچ اغماضي در اين باره رفتار مي كند.

رئيسي در ادامه تاكيد كرد: امروز احساس ما اين است كه نظام جمهور اسلامي به بركت خون شهدا، بصيرت مردم و حضور مقام معظم رهبري بيش از همه زمان ها از امنيت برخوردار است.

وي ادامه داد: دشمن مي داند مهمترين مولفه اين كشور مردم هستند و امروز در كشور از يك امنيت پايدار و مستمر برخورداريم و دشمن نه اينكه نخواهد بلكه نمي تواند معترض منافع جمهوري اسلامي ايران شود.

معاون اول قوه قضائيه در پايان اظهار داشت: كشورهاي منطقه تا وقتي كه با مردم خودشان باشند و نگاه شان به ملت هاي خودشان باشد داراي امنيت هستند. اما در غير اين صورت بايد بدانند امنيت پليسي امنيتي پايدار نخواهد بود و بايد تسليم اراده مردم شان باشند
 

روز ولادت امام عشق حضرا امام حسین مبارک

میلاد گل رسول و زهرا و علی است
زیرا که جهان خجسته زین نور جلی است
ما را دگر از روز جزا بیمی نیست
چون بر دل ما عشق حسین بن علی است



بوی گلهای بهشتی ز فضا می آید
عطر فردوس هم آغوش صبا می آید
نوگل مصطفوی ، زینت باغ علوی
مظهر پنج تن آل عبا می آید


ای پناه مستمندان یا حسین بن علی
ای دوای دردمندان یا حسین بن علی
کشتی راه نجات ما گنه کاران
رس به فریاد غریبان یا حسین بن علی



همین نه من شده‌ام ریزه‌خوار خوان حسین
كه هست عالم ایجاد، میهمان حسین
ز آفتاب قیامت نباشدش باكی
كسی كه رفت دمی زیر سایبان حسین



مژده ای دل که دگر سوم شعبان آمد
پیک شادی ز بر حضرت جانان آمد
مژده ای دل که برای دل غمدیده ما
هدهد خوش خبر از نزد سلیمان آمد
خیز ای دل تو بیارای کنون بزم طرب
که دگر موسم اندوه به پایان آمد



نور حق جلوه به برج شرف زهرا کرد
بین به این نور که این گونه درخشان آمد
وه چه روزی است مبارک ز قدوم شه دین
موسم مغفرت و رحمت یزدان آمد
روز فرخنده میلاد حسین بن علی
مژده‌ی خامُشی آتش نیران آمد



باعث کون و مکان منشاء ایجاد حسین
که وجودش به جهان مفخر انسان آمد
مظهر ذات خدا سبط رسول دو سرا
نور چشمان علی آن شه مردان آمد



حق كرده ظهور تا حسين آمده است
آيات جهاد با حسين آمده است
فطرس به اميد عفو بر درگه او
با ذكر حسين، با حسين آمده است



نور ابدى و ازلى مى ‏آيد
بر عالم ايجاد، ولى مى ‏آيد
مجموعه ى حسن و عشق و ايثار و كرم
يعنى كه حسين ابن على مى‏ آيد



نام تو را دواى درد است حسين
بى ياد تو بين كه چهره زرد است حسين
عشق تو مرا ز خويش بيگانه نمود
بى عشق تو بين كه سينه سرد است حسين



ميلاد حسين خون بهاى دين است
اين عيد، حيات شيعه را تضمين است
امروز فرشتگان به هم مى ‏گويند
احياگر آيين محمد اين است



از خاطر دهر كى رود ياد حسين
گلبانگ عدالت است فرياد حسين
بر خلق ستم ديده، مبارك بادا
مرگ ستم است، روز ميلاد حسين



در سوم شعبان كه همه لطف و صفاست
ميلاد پر افتخار شاه شهد است
در حيرتم از اين كه بُوَد وقت سرور
يا موسم سوز و گريه و شور و نواست



امشب كه فضا پر است از بوى حسين
عطر گل سرخ آيد از سوى حسين
اى فطرس پر سوخته احرام ببند
از بهر طواف كعبه ى روى حسين



امشب شب ميلاد حسين است حسين
اندر همه جا ياد حسين است حسين
خوانند همه نادعلى، ليك على
امشب بلبش ناد حسين است حسين



وقتى كه حسين يافت ميلاد امروز
يزدان در لطف تازه بگشاد امروز
در عالم قدس يك حسين داشت خدا
آن را به محمد و على داد امروز



بر آنچه كه شد هادى فطرس صلوات
خوانيم به دل شادى فطرس صلوات
ميلاد حسين عيد آزادى اوست
بر لحظه ى آزادى فطرس صلوات

شهيدي كه نماز نمي خواند

شهيدي كه نماز نمي خواند

از نماز نخواندنش پيداست كه مسلمان نيست، ولي كسي متوجه اين موضوع نمي شود؛ چرا كه چند روز قبل بچه ها او را در مراسم زيارت عاشورا مي بينند كه زنگار دل را به آب ديده شستشو مي دهد....

از نماز نخواندنش پيداست كه مسلمان نيست، ولي كسي متوجه اين موضوع نمي شود؛ چرا كه چند روز قبل بچه ها او را در مراسم زيارت عاشورا مي بينند كه زنگار دل را به آب ديده شستشو مي دهد.
"حمزه خليلي واوسرس" با ديدن او جلو مي رود و بعد از احوالپرسي كنارش مي نشيند. نجابت چهرۀ او مانع كنجكاوي حمزه مي شود كه علت نماز نخواندنش را جويا شود. به همين خاطر از او مي پرسد كه چند ماه است، در جبهه فعاليت مي كند و اهل كجاست؟ او خود را اسفنديار معرفي مي كند و مي گويد كه يزدي است. حمزه با كنجكاوي معني نام او را مي پرسد كه او مي گويد: اسفنديار يعني دادۀ مقدس. وقتي حمزه راحتي اسفنديار را در صحبت مشاهده مي كند، بي پرده از محاسن نماز برايش حرف مي زند و علت نماز نخواندنش را جويا مي شود.
اسفنديار با خندۀ مليحي مي گويد كه حق با اوست، ولي دلش هميشه با بچه هاست و در روايات اسلامي به جمله "حب الوطن من الايمان" اشاره مي كند.
تازه گرم صحبت مي شوند كه يكي از امدادگران به نام مهرداد حمزه را صدا مي كند تا براي گرفتن دارو به بهداري برود. حمزه بلند مي شود و از اسفنديار خداحافظي مي كند و در حالي كه اسفنديار دستان حمزه را به گرمي مي فشارد، به او مي گويد: بدرود.
همانطور كه حمزه در طول مسير به صحبت هاي اسفنديار فكر مي كند، به بهداري مي رود، كار خود را انجام مي دهد و باز مي گردد و وقتي به مقر مي رسد، متوجه مي شود كه گروهان براي تحويل قلاويزان به سوي مهران در حال حركت است.
حمزه به سراغ مسئول تعاون مي رود و محل اعزام گروهان را سؤال مي كند و جواب مي شنود كه آن ها اعزامي از تهران هستند. با تعجب از مسئول درخواست مي كند تا نام اسفنديار را جستجو كند. مسئول تعاوني مي گويد كه او اهل يزد است و چون دانشجوي دانشگاه تهران است، از آنجا اعزام مي شود.
ذهن حمزه تا مدتي درگير اين مسئله است كه چطور يك دانشجوي بسيجي، نماز نمي خواند؟
بعد از مدتي، يك روز صبح، ساعت 5 با بيسيم اعلام مي كنند كه به آمبولانس نياز دارند. حمزه به همراه مهرداد به سمت خط حركت مي كنند و در قسمتي از مسير به خاطر دشواري راه، پياده مي شوند و با يك برانكارد و جعبه كمك هاي اوليه به راه مي افتند. خمپاره درست به سنگر اصابت مي كند و سه نفر شهيد مي شوند. وقتي مسئول تعاوني براي شناسايي شهدا مي آيد، حمزه متوجه نام اسفنديار در بين آن ها مي شود. اسفنديار كي نژاد دانشجوي سال سوم پزشكي، ساكن يزد، دين زرتشتي ....
در آن هنگام حمزه آخرين حرفش را به خاطر مي آورد كه "به وطنم عشق مي ورزم و مطمئنم كه همين عشق نقطۀ اتصال من با بچه هاست."
حمزه در كنار سرش مي نشيند و در حالي كه به رسم مسلمانان برايش فاتحه مي خواند، مي گويد: دادۀ مقدس! در راه مقدسي رفتي، بدرود.

شهيد رضا چراغي به روايت برادر شهيد:

اختصاصي نويد شاهد/

ماجراي تباني سرباز و سرهنگ براي فرار از پادگان+ عكس

نويد شاهد: رضا از اول بناي ماندن در پادگان را نداشت، روزي كه شهيد اقارب پرست از آنجا گريخت، او هم تاب نياورد. آن طور كه مي گفت سرهنگ اقارب پرست از تهران با وي تماس گرفته و گفته بود ماشينش را بردارد و از پادگان فرار كند. رضا هم كه به دنبال فرصت بود، درنگ نكرد...

محمد چراغي در گفتگو با خبرنگار نويد شاهد اظهار داشت: سال 56 رضا در پادگان اهواز سرباز و مسوول دفتر شهيد حسن اقارب پرست بود. اين دو باهم رابطه بسيار نزديك داشتند به طوري كه رضا وي را عمو حسن صدا مي زد.

وي اضافه كرد: از همان زمان مبارزاتش عليه حكومت ستمشاهي گسترده تر شد. يادم مي آيد در يكي از تظاهرات ها، رضا در ميدان ارگ، تانكي را كه نيروهاي رژيم شاه به وسيله آن مردم را به خاك و خون مي كشيدند، با كمك تعدادي از مبارزان از چنگ مزدواران درآورد و پس از آن شد پيش قراول مبارزان. آنها به ساختمان راديو رفت و پس از درگيري با عوامل ساواك، اين ساختمان را در دست گرفتند و راديو به اصطلاح سقوط كرد.

برادر شهيد چراغي افزود: پس از انقلاب با فرمان امام (ره) مبني بر اينكه تمام سربازان فراري به خدمت بازگردند، به محل خدمتش بازگشت و سربازي اش را تمام كرد و يك ماه بعد وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد.

وي عنوان كرد: با شروع جنگ تحميلي، رضا به كردستان رفت و در مريوان با فرماندهاني همچون حاج محمد ابراهيم همت، رضا دستواره، عباس كريمي و حاج احمد متوسليان آشنا و جزو گروه آنها شد. ( از آن پس گروهشان معروف شده بود به بچه هاي حاج احمد.)

مردم كردستان به ويژه مريوان مريوان قهرماني هاي او را به ياد دارند و امروز يك درمانگاه و بلوار را در شهرشان به نامش(رضا چراغي) نامگذاري كرده اند. رضا پس از آن به جنوب رفت و پس از سه سال حضور مستمر در جبهه، روز بيست و ششم فروردين ماه سال 62، در عمليات والفجر يك به شهادت رسيد.

برادر شهيد چراغي با بيان اين كه رضا با رفتار خود معلم اخلاق همه ما بود، تاكيد كرد: رابطه صميمانه او با افراد خانواده به ويژه پدر و مادرم زبانزد خاص و عام بود. با همه با محبت و انعطاف برخورد مي كرد و از طرفي به مسائل معنوي و مذهبي توجه خاصي داشت؛ نماز اول وقتش ترك نمي شد و در قنوت هايش حالت معنوي عجيبي او را فرامي گرفت.

وي با اشاره به اينكه اين شهيد در مواجه با تندي ديگران، واكنش ملايمي را درپيش رو مي گرفت، يادآور شد: روزي در مجلسي نشسته بوديم كه درباره حضرت امام(ره) بحثي پيش آمد؛ يكي از افراد حاضر صحبتي را درباره ايشان مطرح كرد كه درست نبود. رضا با لحني آرام سعي كرد شخص مورد نظر را توجيه نمايد كه درباره حضرت امام (ره) اشتباه قضاوت مي كند. اما آن فرد پاي حرف خود ايستاده بود و كوتاه نمي آمد. رضا هم با همان متانت خاص خود بدون اينكه از كوره دربرود در برگه اي براي آن شخص نوشت:" بهتر است صحبتي با هم انجام دهيم كه فرداي قيامت بتوانيم در محضر پروردگار به خاطر قضاوت خود پاسخگو باشيم." و سپس مجلس را ترك كرد.

برادر شهيد چراغي در پايان خاطر نشان كرد: اگر بگويم رضا از هر جنبه بي نظير بود، اغراق نكرده ام. او در پايبندي به مسائل اخلاقي، ديني، اطاعت از ولايت، استقامت، شجاعت و ملاطفت و مهرباني سرآمد بود. با اينكه برخي از اموال دولتي در دستش بود، اما هيچ گاه استفاده شخصي از آنها نمي كرد. به طور مثال در مراسم ازدواج من قرار شد رضا به دنبال عاقد برود. با اينكه ماشين سپاه مقابل درب منزل پارك شده بود، از آن استفاده نكرد و ماشين ديگري را امانت گرفت و رفت و در برابر اعتراض ديگران اينگونه پاسخ داد:" اين ماشين براي استفاده كارهاي شخصي من اينجا نيست..."

حرف های تکان دهنده رویانیان در برنامه نود

انتقادات تند رویانیان از فدراسیون و کمیته انضباطی فوتبال در برنامه زنده تلویزیونی + فیلم


دراعتراض به حکم علیه پرسپولیس صورت گرفت
انتقادات تند رویانیان از فدراسیون و کمیته انضباطی فوتبال در برنامه زنده تلویزیونی + فیلم

خبرگزاری فارس: حرف های تکان دهنده رویانیان در برنامه نود

امان از این وضعیت

افزایش بی‌ضابطه کرایه‌های تاکسی در روزهای بارانی!/ کارتون: عباس ناصری
افزایش بی‌ضابطه کرایه‌های تاکسی در روزهای بارانی!
/ کارتون: عباس ناصری

رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی:

 
اجرای صحیح برنامه‌ها منوط به تأمین امنیت و احساس آرامش درونی جامعه است

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی مبتنی بر خرد جمعی، تلاش مجاهدانه و از سرِ دلسوزی برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی کشور، تحقق برنامه ها و اجرای صحیح آن را منوط به تأمین امنیت و احساس آرامش درونی جامعه دانستند.

خبرگزاری فارس: اجرای صحیح برنامه‌ها منوط به تأمین امنیت و احساس آرامش درونی جامعه است


گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار وزیر کشور و جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان و کارکنان این نیرو، جلب رضایت مردم را زمینه‌ساز جلب رضایت الهی دانستند و خاطرنشان کردند: اگر مسئولان بتوانند دلهای مردم را با حضور خود آسوده و امن نگه دارند، مطمئناً رضایت الهی را نیز جلب خواهند کرد.

ایشان با معرفی پرسنل نیروی انتظامی به عنوان سربازان نظام اسلامی، نیاز به تأمین امنیت را جزو نیازهای اساسی و زمینه‌ساز برای برنامه‌ریزی منظم و سازمان یافته دانستند و تأکید کردند: چنانچه جامعه‌ای امنیت نداشته باشد هیچ کار سازمان‌ یافته‌ای در جهت پیشرفت و ارتقای آن کشور تضمین نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی مبتنی بر خرد جمعی، تلاش مجاهدانه و از سرِ دلسوزی برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی کشور، تحقق برنامه ها و اجرای صحیح آن را منوط به تأمین امنیت و احساس آرامش درونی جامعه دانستند.

ایشان ضمن برشمردن برخی آسیب پذیری های فردی و سازمانی افزودند: همچنان که ممکن است افراد به لحاظ روحی و ذهنی دچار آسیب پذیری شوند، سازمانها نیز در معرض رخنه فساد و آسیب هستند که همواره خردمندانه و با توجه کافی، باید مراقبت های لازم را به عمل آورد.

حضرت آیت الله خامنه ای توجه به امانت، صداقت، دیانت و انجام وظایف سازمانی و همچنین مقدم دانستن منافع جامعه بر منافع شخصی را زمینه ساز اعتلا و پیشرفت یک کشور خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در جامعه ای کسانی باشند که با این روحیه کار کنند یقیناً آن جامعه به اوج خواهد رسید و به قدرت استوار و ماندگاری دست خواهد یافت.

در ابتدای این دیدار و پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب، سردار سرتیپ احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از عملکرد این نیرو در زمینه کاهش نسبی جرائم جنایی، افزایش کشفیات مواد مخدر، پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه مرزبانی، کاهش تصادفات، افزایش خدمات نیروی انتظامی به مردم، و ارتقای رضایتمندی مردم از پلیس بیان کرد.

ارائه گزارش توسط فرمانده نیروی انتظامی به محضر مقام معظم رهبری

دیدار فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری

اقامه نماز ظهر به امامت رهبر معظم لنقلاب

یعنی میشه ؟؟

تلاش و نبرد نیروی کار ایرانی در مقابل کالاهای چینی!/ کارتون: سجاد جعفری
تلاش و نبرد نیروی کار ایرانی در مقابل کالاهای چینی!/

۱+۵ بر حقوق هسته‌ای ایران بر مبنای ان پی تی تاکید کرد

جلیلی در کنفرانس خبری
۱+۵ بر حقوق هسته‌ای ایران بر مبنای ان پی تی تاکید کرد

خبرگزاری فارس: مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان گفت: آنچه امروز در گفت‌وگوها مطرح شد تأکید بر حقوق هسته‌ای ملت ما بر مبنای ان‌پی‌تی بود.

خبرگزاری فارس: ۱+۵ بر حقوق هسته‌ای ایران بر مبنای ان پی تی تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جلیلی در ادامه نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار المنار در خصوص بنر مربوط به شهدای هسته‌ای ایران و اینکه آیا در مذاکرات با 1+5 از این موضوع نیز سخنی به میان آمد یا خیر، افزود: ما همواره اعلام کرده‌ایم، آنچه استفاده صلح آمیز هسته‌ای از انرژی هسته‌ای مبتنی بر ظرفیت‌های جوانان ماست، کسانیکه شورای امنیت درخواست آنها را در خصوص تحریم علیه ایران اجابت می‌کند، تروریست‌هایی که مامور ترور دانشمندان می‌شوند و تمام کسانیکه مدعی حقوق بشر هستند به این شعار که انرژی هسته‌ای حق مسلم همه است، پاسخ دهند.

وی در پاسخ به این سوال که محورهای مذاکرات در بغداد چه خواهد بود، گفت: اول خلع سلاح هسته‌ای‌، دوم تئوری رهبر جمهوری اسلامی ایران که یک نگاه روشن است و می‌تواند یک رویکرد بزرگ در راستای خلع سلاح هسته‌ای باشد، سوم جلوگیری از اشاعه سلاح‌های هسته‌ای که از موضوعات مهم همکاری است، چهارم نیز استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای به عنوان حق مسلم اعضای ان پی تی.

جلیلی با اشاره به مذاکرات امروز با گروه 1+5 یادآور شد: جز گفت‌وگو با 6 کشور در قالب گروه 5+1، تنها با دوستان روس خود مذاکرات دوجانبه داشتیم.

 مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در ادامه نشست مطبوعاتی پس از گفت‌وگوهای استانبول گفت: آنچه امروز در گفت‌وگوها مطرح شد تأکید بر حقوق هسته‌ای ملت ما بر مبنای ان‌پی‌تی بود.

وی در خصوص جو امروز مذاکره با نشست قبلی استانبول در حدود ۱۵ ماه قبل اظهار داشت:‌ فضای گفت‌وگوها با احترام به حقوق مصوب در ان‌پی‌تی بود که این گامی مثبت است.

جلیلی گفت‌وگوهای امروز را شکلی خواند و اظهار داشت: ما وارد بحث‌های محتوایی نشدیم.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان یادآور شد: روند مذاکرات باید طوری باشد که اعتماد ملت ایران جلب شود.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سوریه نیز خاطرنشان کرد: دخالت خارجی در این کشور راهگشا نیست.

خبرنگار کریستن ساینس مانیتور درباره غنی سازی اورانیوم و اینکه جو مذاکرات امروز با 15 ماه پیش چه تغییری یافته و چه پیشرفتی حاصل شده است؟ که وی گفت: بر طبق معاهده ان پی تی حقوقی برای اعضا تعریف شده از جمله حق غنی سازی. همواره گفته ایم آنچه که ملت ما می خواهد همان حقوقی است همچنان که ما همه تکالیفی که برای اعضا وجود دارد انجام می دهیم.خوشبختانه امروز فضای گفت وگوها با رویکرد احترام به حقوق مصرح در ان پی تی بود و این گامی مثبت بود

اسرائیل هر روز منفورتر می‌شود/موجودیت اسرائیل در ابهام است

هاآرتص:اسرائیل هر روز منفورتر می‌شود/موجودیت اسرائیل در ابهام است

خبرگزاری فارس: یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به رفتار امروز نیروهای این کشور در برخورد با فعالان حقوق بشر، نسبت به مبهم بودن آینده این رژیم هشدار داد.

خبرگزاری فارس: هاآرتص:اسرائیل هر روز منفورتر می‌شود/موجودیت اسرائیل در ابهام است

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتس در مقاله‌ای نسبت به روند کنونی این رژیم و افزایش نفرت جهانی نسبت به آن، هشدار داد.

این مقاله با این جمله آغاز می‌شود که هیچ‌کس کاری برای از بین رفتن دموکراسی نمی‌کند،  هیچ کس از هر روز منفورتر شدن اسرائیل جلوگیری نمی‌کند.

در ادامه این مقاله می‌خوانیم که، هیچ کشوری مثل اسرائیل نیست. آمریکا به میزان بیکاری و پوشش بیمه‌ای مردم این کشور در دهه آینده فکر می‌کند، اروپا به تعداد مهاجرین و وضعیت اروپا در سال 2022 می‌اندیشد، در حالی که در اسرائیل مهمترین موضوعی که در اسرائیل وجود دارد و کسی به آن نمی‌پردازد، اصل موجودیت اسرائیل است.

64 سال از تاسیس اسرائیل می‌گذرد و موضوعات آنقدر حل نشده باقی مانده که گویی دیروز تاسیس شده و هیچ پاسخی برای سوالات وجود ندارد.

هیچ کس نمی‌داند، ده سال بعد اسرائیل چگونه خواهد بود. حتی برخی در اصل وجود اسرائیل در 10 سال آینده هم شک دارند، موضوعی که در مورد هیچ کشور دیگری صدق نمی‌کند.

نویسنده این مطلب در ادامه علاوه بر تشکیک در اصل وجود اسرائیل در آینده ۱۰ سال آینده، می‌نویسد، سوالات حیاتی بسیاری وجود دارد که پاسخی برای آن وجود ندارد.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم: رژیمی که آینده‌ای ندارد، در گذشته غوطه‌ور شده و تنها به امروز می‌اندیشد، به درستی به یک رژیم موقت می‌ماند.

نویسنده این مطلب در نهایت با اشاره به رفتار امروز نیروهای رژیم صهیونیستی در برخورد با فعالان حقوق بشر که به قصد دیدار از بیت لحم به فلسطین اشغالی سفر کرده بودند، می‌نویسد: هیچ کس برای توقف روند منفورتر شدن اسرائیل انجام نمی‌دهد. امروز زمانی که 650 نفر از نیروهای ما در برابر فعالان حقوق بشری که تنها برای دیدن بیت لحم به اینجا آمده‌اند، به شدت می ایستند و آن‌ها را از فرودگاه "بن گوریون" دور می‌کنند، کسی به آن‌ها اعتراض نمی‌کند و جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد. نه رسانه‌ها و نه سیستم قضایی ما، هیچ یک کاری برای توقف این روند نمی کنند.

مرتضوی برگردد موتور استیضاح دوباره ‌روشن می‌شود

سروری در گفت‌وگو با فارس:
 

خبرگزاری فارس: یکی از طراحان استیضاح وزیر کار با تاکید بر این که سعید مرتضوی مصلحت خود و نظام را در نظر دارد ، گفت: اگر مرتضوی به سازمان تأمین اجتماعی باز‌گردد، استیضاح‌کنندگان بار دیگر موتور استیضاح را روشن می‌کنند.

خبرگزاری فارس: مرتضوی برگردد موتور استیضاح دوباره ‌روشن می‌شود

پرویز سروری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و یکی از طراحان وزیر کار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: سعید مرتضوی عنوان کرده است که به این نتیجه رسیده ‌که به سازمان تأمین اجتماعی نرود و ما نیز به وی توصیه می‌کنیم این تصمیم عاقلانه خود را عملی کند چرا‌که در غیر این صورت استیضاح‌کنندگان بار دیگر موتور استیضاح را روشن کرده و در نطق‌های قانونی خود نیز مطالبی را مطرح خواهند کرد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ‌ادامه داد: توافق ما با سعید مرتضوی این است که مرتضوی تحت هیچ شرایطی به سازمان تأمین اجتماعی باز‌نگردد چرا‌که مسأله اصلی خود وی است و در جلسه روز گذشته ما با وی، احاله استعفای سعید مرتضوی از سوی وزیر کار به رئیس جمهور و عدم پذیرش وی از سوی رئیس جمهور عنوان شد و سعید مرتضوی گفت که من به سازمان تأمین اجتماعی باز نخواهم گشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: ما اقدام مرتضوی در کناره‌گیری از سمت خود را اقدامی قابل تقدیر و شجاعانه‌ای می‌دانیم و معتقدیم که این تصمیم هم به نفع شخص سعید مرتضوی و هم به نفع دولت، مجلس و نظام بوده و این اقدام و تصمیم به مصلحت کشور و نظام است.

وی ادامه داد: مرتضوی مصلحت خود و نظام را در نظر دارد و هر اقدامی که غیر از این باشد، خساراتی را برای شخص مرتضوی ‌در بر خواهد داشت.

مذاکرات استانبول ۲

 
یک منبع آگاه: موافقت جلیلی با گفتگو با طرف آمریکایی کذب است

یک منبع مطلع در اجلاس گروه ۱+۵ با ایران در استانبول تصریح کرد: تا زمانی که گفت‌وگوها با پایان نرسد نمی‌توان در مورد آن قضاوت کرد.

خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه: موافقت جلیلی با گفتگو با طرف آمریکایی کذب است

 یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص ادامه مذاکرات ۱+۵ با ایران گفت: باید حرف‌های طرف مقابل به طور کامل شنیده شده و تا گفت‌وگو با طور کامل انجام نگیرد نمی‌توان در مورد آن قضاوت کرد.

وی با اشاره به دیدار سعید جلیلی و داود اوغلو که دقایقی پیش آغاز شده است گفت: زمان دور دوم نشست بستگی به مذاکرات دو جانبه هیئت ایرانی با هیئت های حاضر در نشست استانبول دارد و هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

وی در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون موافقت جلیلی با دیدار و گفت و گو با طرف هیئت آمریکایی، ضمن تکذیب آن، این دروغ پردازی را ناشی از در پیش گرفتن یک جریان خبری علیه هیئت ایرانی مذاکره دانست.

در نشست اپوزیسیون در واشنگتن چه کسانی شرکت کردند؟

        

نشست برخي اعضاي گروه هاي اپوزيسيون در واشنگتن نشان داد طرح و پروژه نوشتن، كار حضرت فيل است
نيك آهنگ كوثر كه در نشست محفلي حدود 20 تن از عناصر ضد انقلاب خارج نشين مشغول عكاسي بوده، ضمن درج تحليل فوق نوشت: اين نشست نشان داد بدون نظارت و سخت گيري، دوستان ما به وادي پنهانكاري مي افتند.
وي همچنين يادآور شده است: ما ده ها كه صدها نفر مدعي در اپوزيسيون ايراني خارج از كشور داريم كه هر يك براي خود آرزويي بزرگ دارد. اما باور كنيم قرار نيست همه رهبر باشند و احتمالاً بسياري بايد نقش برنامه ريز و مشاور و طراح را به عهده بگيرند.
اين كاريكاتوريست با اشاره به نيامدن برخي از مدعوين مي نويسد: البته تعدادي هم تا هتل «كران پلا زاي» واشنگتن آمدند اما به محل نشست تشريف نياوردند!
گفتني است كه شمار حاضران در اين نشست محفلي در حالي كمتر از 20 نفر اعلام شد كه بنا بر گزارش احمد باطبي در صداي آمريكا، 70 نفر به نشست موسوم به نشست واشنگتن دعوت شده بودند.
به گفته باطبي 6 طرح از سوي حضار براي آينده اپوزيسيون طي دو روز مورد طرح و بررسي قرار گرفت كه شامل پيشنهادهاي جمهوري خواهان، جمهوري خواهان لائيك، اصلاح طلبان داخل كشور و نيز برخي گروه هاي مقيم آمريكا و اروپا مي شد.
براي حضور در اين نشست افرادي از گروه هاي سلطنت طلب، ماركسيستي، تجزيه طلب تروريست (كومله)، اصلاح طلب فراري (كساني نظير حقيقت جو، تهوري، افشاري و غفوري) و... دعوت شده بود. با اين حال برخي گزارش هاي رسانه هاي ضد انقلاب كه روز گذشته در كيهان نيز منتشر شد، از مجادله بر سر علل شكست فتنه سبز و نسبت دادن آن به «علني كردن پروژه براندازي» يا «كم كاري اصلاح طلبان و كم آوردن آنها در وسط راه» حكايت مي كند.
در همين حال يكي از كاربران شبكه بالاترين ضمن حمله به ترتيب دهندگان نمايش اخير در واشنگتن نوشت: اينها اپوزيسيون خود خوانده اي هستند كه يك روز زير بيرق دولت انگلستان كنفرانس لندن را برگزار مي كنند، اندكي بعد زير بيرق فرانسه، كنفرانس پاريس را، روزي زير بيرق سوئد، كنفرانس استكهلم و يكروز زير پرچم آمريكا، كنفرانسي بنام كنفرانس واشنگتن برگزار مي كنند. آنها آنقدر در تحقير پيش مي روند كه حتي با ساز دولتهاي عربي نظير عربستان سعودي خوش رقصي مي كنند و در مجالس و ضيافتهاي سران ديكتاتور آنها از دموكراسي سخن مي گويند! عجبا عربستان سعودي كجا و دموكراسي كجا؟ كل اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي! ديگر هيچ دولت كوچك و بزرگي نمانده كه آنها زير بيرقشان در نيامده باشند. كسي جلوي آنها را نگرفته و نخواهد گرفت اما آنها مي بايست با نام خود زير چتر بيگانگان بروند نه با نام مخالفان جمهوري اسلامي. دخيل بندان لندن و پاريس و واشنگتن، در واقع از خاك سردطلب جان مي كنند! آنها صرفاً در طلب شهرت هستند نه دنبال براندازي رژيم.
اما پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به طيفي از گروهك هاي مقيم آلمان در تحليلي خواندني تأكيد كرد: در خارج كشور سازمان هاي اپوزيسيون يك نفره(!) بسياري وجود دارد كه هر كدام مدعي رهبري مبارزه اپوزيسيون هستند. مثلاً فقط جبهه ملي در خارج كشور، چندين شعبه و دسته بندي دارد. در ضمن بايد توجه داشت كه اگر اين گروهها و اتحاد آنها قرار است براندازي كند، آيا پايه هاي اجتماعي بر اين كار هم در داخل كشور دارند؟ اگر دائماً دنبال اتحادي براي براندازي باشيم كه عملي نيست نه تنها اثر بدي در روحيه ما دارد بلكه موجبات حمله حكومت به مبارزين خارج از كشور را هم فراهم خواهد آورد.


 

رهبری و مقامات طراز اول نظام از چه گذرنامه‌ای استفاده می‌کنند؟

       

براساس لایحه "گذرنامه" که بنا به پیشنهاد وزارت کشور به تصویب هیئت وزیران رسیده است، گذرنامه بر سه قسم سیاسی، خدمت و عادی تقسیم و برای شخصیت‌هایی نظیر مقام معظم رهبری، روسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای نگهبان، معاونان رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای عالی امنیت ملی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی "گذرنامه سیاسی" صادر می‌شود.

 

 

همچنین بر اساس این لایحه برای رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و معاونان ستاد مذکور با معرفی رئیس ستاد مذکور، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روسای سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نمایندگان مستقیم مقام معظم رهبری با معرفی رئیس دفتر ایشان، نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور یا معاون اول رئیس‌جمهور با معرفی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مشاوران مقام معظم رهبری و معاونان دفتر معظم له با معرفی رئیس دفتر ایشان، مشاوران رئیس‌جمهور، روسای نهادهای تخصصی تحت سرپرستی بلافصل رئیس‌جمهور با معرفی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و برای شخصیت‌های عالی مقام علمی، دینی، فرهنگی و روسای فرهنگستان‌ها با موافقت رئیس‌جمهور و برای سفرا و همسران و فرزندان غیر مزدوج تحت تکفل آنان، ماموران رمز و مخابرات وزارت امور خارجه و کسانی که نمایندگانی از دولت جمهوری اسلامی ایران، مقامی را در موسسات و نهادهای بین‌المللی عهده‌دار می‌شوند و پیک‌های سیاسی با موافقت وزیر امور خارجه، گذرنامه سیاسی صادر می‌شود.

بر اساس این لایحه برای اشخاصی که به عنوان همراه با مقام معظم رهبری به خارج از کشور مسافرت می‌کنند و اشخاصی که به عنوان همراه در ارتباط با ماموریت با رئیس‌جمهور یا معاون اول رئیس‌جمهور به خارج از کشور مسافرت می‌کنند با معرفی دفتر رئیس‌جمهور و برای کارمندان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات وابسته به دولت و ماموران نظامی و انتظامی با معرفی بالاترین مقام دستگاه مربوط و برای ماموران ثابت و موقت رسته اداری وزارت امور خارجه و همسران آنان "گذرنامه خدمت" صادر می‌شود.

براین اساس، مدت اعتبار گذرنامه سیاسی و خدمت چهارسال است، مگر در مورد ماموران ثابت دولت در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که اعتبار گذرنامه تا خاتمه خدمت ماموریت آنان خواهد بود.

همایش نقش بسیج در مدیریت بحران و امنیت پایدار

 

حجت الاسلام و المسلمین'سید ابراهیم رییسی' شامگاه جمعه در همایش نقش بسیج در مدیریت بحران و امنیت پایدار اظهار داشت: در تمام حوادث پیش آمده از سوی دشمنان، این بصیرت و هوشیاری مردم بود كه مانع پیشروی آنان شد، این هوشیاری و بصیرت باید حفظ و گسترده شود.

وی به تلاش های بسیج مردمی تاكید كرد و یادآور شد: بسیج كه برخاسته از مردم است با حضور و آگاهی بخشی به نوعی از آسیب رسانی دشمنان در عرصه جنگ نرم جلوگیری كرده و نقش اتحاد افكن را در تمامی عرصه ها به خوبی ایفا كرده است.

معاون اول قوه قضاییه، دشمن شناسی را از ملزومات جامعه دانست و تصریح كرد: به فرموده امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی باید همیشه به دشمن سوءظن داشت و حسن ظن به دشمن بسیار خطرناك خواهد بود.

حجت الاسلام رییسی یادآور شد: امروز بسیج نقش محوری، اتحاد افكن و وحدت آفرین را در جامعه دارد و مردم منطقه دربیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران و بسیج مردمی الگو می گیرند.

وی همچنین عملكرد استكبار در ایجاد مانع از پیشروی نظام جمهوری اسلامی ایران را شكست خورده دانست و افزود: دشمنان در سه دهه گذشته سعی در ناكارآمد جلوه دادن، جلوگیری از پیشرفت های علمی و جهانی نشدن ایران را داشتند كه به این هدف دست نیافتند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: ایران اسلامی برخلاف خواسته های دشمنان به الگوی مردم در منطقه تبدیل شده و آنان در این مسیر علیه جمهوری اسلامی ایران هیچ توفیقی نداشته اند.

حجت الاسلام رییسی، رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران را ایجاد تحول آفرینی در عرصه های گوناگون عنوان كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تحولات عظیم اعتقادی را در جهان تبیین كرد كه امروز الگوی جهانی شده است.

همایش نقش بسیج در مدیریت بحران و امنیت پایدار شب گذشته با حضور جمع كثیری از بسیجیان در مسجد امیرالمومنین(ع) در غرب تهران برگزار شد.


 


 


 


 

در حمله جدید رژیم صهیونیستی به غزه دو نفر كشته شدند

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی ؛

در حمله جدید رژیم صهیونیستی به غزه دو نفر كشته شدند

تهران - منابع درمانی در غزه اعلام كردند، حملات هوایی جدید رژیم صهیونیستی روز شنبه در مركز غزه موجب مرگ یك فلسطینی و مرگ بالینی یك نفر دیگر شد.

1390/12/20 - 03:01

به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، منابع درمانی اعلام كردند این دو هنگامی كه سوار بر یك دستگاه موتورسیكلت در شهر 'خان یونس' بودند، هدف حمله قرار گرفتند.

این منابع افزودند، این حمله تعداد فلسطینی های كشته شده را در 24 ساعت اخیر بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی، به 14 نفر رساند.

بر پایه این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین نیز با 70 فروند موشك و خمپاره فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

این درگیری ها مرگبارترین حوادث در سه سال اخیر محسوب می شود.

مقامات درمانی فلسطین همچنین اعلام كردند، دست كم 20 فلسطینی بر اثر حملات هوایی نیروهای اسرائیلی در نوار غزه طی روزهای جمعه و شنبه زخمی شدند.

همچنین منابع نظامی اسرائیل اعلام كردند كه در حملات متقابل نیروهای فلسطینی كه روز جمعه آغاز شد، موجب زخمی شدن 4 نفر در فلسطین اشغالی شد كه وضعیت یكی از آنها وخیم است.

اسرائیل برای حمله به ایران تجهیزات کافی ندارد

رادیو ملی آمریکا: اسرائیل برای حمله به ایران تجهیزات کافی ندارد

خبرگزاری فارس: رادیو ملی آمریکا با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه ایران اعلام کرد که اسرائیل برای حمله به ایران و رسیدن به اهداف خود تجهیزات مناسب و کافی ندارد.

خبرگزاری فارس: رادیو ملی آمریکا: اسرائیل برای حمله به ایران تجهیزات کافی ندارد

به گزارش فارس به نقل از رادیو ملی آمریکا، سوالی که برای ماههاست واشنگتن را درگیر کرده این است که آیا اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟

این گزارش می‌افزاید که دولت اوباما ظاهراً پس از برگزاری چند دوره نشست با مقامات اسرائیلی در واشنگتن توانسته در خصوص موضوع تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران زمان خریداری کند اما هنوز گزینه نظامی روی میز قرار دارد.

بر اساس این گزارش یک فرضیه‌ای که وجود دارد این است که اسرائیل می‌تواند به تنهایی علیه ایران اقدام نظامی کند و موجی از هواپیماها و جنگنده‌های آمریکایی "اف ۱۵" و "اف ۱۶" را برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران به کار برد.

رادیو ملی آمریکا با اشاره به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران اعلام کرد که ایران یک چالش نظامی دشوار برای رژیم صهیونیستی به همراه دارد و در ضمن برخی از تأسیسات هسته ای ایران در مکان‌های بسیار امن و زیر کوهها مستقر شده است.

"دانیل لوی" یکی از مقامات سابق رژیم صهیونیستی که هم‌اکنون در بنیاد "نیوامریکن" است می‌گوید: ظرفیت غنی‌سازی خاص، نهان بودن تأسیسات، و نفوذ ناپذیری تأسیسات ایران همگی دلایلی است که می‌تواند برای اسرائیل در حمله به ایران مشکل ایجاد کند.

"دیو دپتولا" یکی از فرماندهان بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران هواپیماهای کافی یا جنگنده‌های مناسبی ندارد.

بسیاری از تحلیلگران دفاعی چون "دان گور" از موسسه "لکسینگتون" می‌گوید حمله اسرائیل بیش از یک یا دو سال نمی تواند برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق بیاندازد. اسرائیل شاید نیروی هوایی مجهزی داشته باشد اما آنقدر قوی نیست که برنامه هسته‌ای ایران را تخریب کند. اسرائیل هواپیماهایی برای بمباران وسیع و گسترده ندارد.

دپتولا تصریح کرد که حتی اگر آمریکا با آنهمه تجهیزات کامل به رژیم صهیونیستی در حمله به ایران کمک کند، هرگونه کمپین هوایی علیه ایران یک عملیات طولانی و پیچیده خواهد بود.

وی ادامه داد: حمله به ایران همچون راه رفتن در پارک نیست. حمله به ایران یک کمپین سازماندهی شده ای است که به مدت زمان نیاز دارد و به هفته‌ها و نه چند روز زمان نیاز دارد و این کمپین علیه انواع گسترده‌ای از مجموعه هدف‌های چالش‌برانگیز است.

کشورها از پذیرش منافقین می‌ترسند

افسر سابق سیا:
کشورها از پذیرش منافقین می‌ترسند

خبرگزاری فارس: افسر سابق سیا با اشاره به سابقه منافقین گفت: تنها چند کشور محدود حاضر به قبول این افراد هستند و همان کشورها نیز از اعضای این فرقه که سال هاست با شیوه‌های تروریستی زندگی کرده‌اند، می‌ترسند.

خبرگزاری فارس: کشورها از پذیرش منافقین می‌ترسند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، "فیلیپ جیرالدی" عضو سابق سازمان سیا در مقاله اخیر خود که در پایگاه خبری "آنتی وار" منتشر شد، با اشاره به ادعای منافقین که اعلام کرده‌اند برای تغییر در حکومت ایران فعالیت می‌کنند، گفت: آنها می‌گویند برای بازگرداندن دموکراسی به ایران تلاش می‌کنند و این ادعای عجیب و غریب آنها در حالی مطرح می‌شود که آنها خود از دموکراسی داخلی بی بهره هستند.

وی با اشاره به آغاز پروسه اخراج منافقین از پادگان اشرف، ابراز داشت: حاشیه‌های اخراج منافقین از عراق بسیار زیاد است زیرا در حال حاضر، تنها چند کشور محدود حاضر به قبول این افراد هستند و همان کشورهای اندک هم از اعضای این فرقه که سال هاست مغزشویی شده و با شیوه‌های تروریستی زندگی کرده‌اند، می‌ترسند.

این افسر سابق سیا در ادامه ضمن اشاره به پیشینه سازمان تروریستی منافقین اعلام کرد: این سازمان با مشی فرقه‌ای خود، فضای نامناسبی برای اعضای خود فراهم کرده، اما با این حال، ارتش آمریکا و سازمان سیا، از آنها برای فعالیت‌های هسته‌ای بر علیه ایران استفاده می‌کنند.

جیرالدی ضمن یادآوری استخدام و آموزش منافقین از سوی سازمان جاسوسی موساد، برای ترور دانشمندان هسته ایران تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این گروه منابع مالی فراوانی دارد که قسمتی از آن از سوی موساد تامین می‌شود.

این افسر سابق سیا ادامه داد: از آنجایی که سازمان مجاهدین در جنگ مخفی اسرائیل علیه ایران به عنوان وسیله و ابزار دست اسرائیل استفاده می‌شود، بعید نیست دوستان اسرائیل در آمریکا به شدت تلاش کنند تا این گروه را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کنند و جای تعجب هم نیست که هیلاری کلینتون در مقابل فشارها تسلیم شود و پس از تخلیه اشرف، آنها را از لیست تروریستی آمریکا خارج کند.

وی در مقاله خود همچنین به حامیان منافقین در بین سیاستمداران آمریکایی اشاره کرد و گفت: لی همیلتون، رئیس مشترک سابق کمیسیون ۱۱ سپتامبر آمریکا، یکی از حامیان اصلی منافقین است که آنها را به واسطه در اختیار نهادن اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران ستایش کرده بود، اما بعدها اعلام کرد مقدار قابل توجهی پول توسط این گروهک به او پرداخت شده بود و اذعان داشت که فریب آنها را خورده است.

مدیر اجرایی شورای منافع ملی آمریکا در مقاله خود، رفتار دولت آمریکا در مواجهه با گروه‌های تروریستی را دوگانه خواند و تصریح کرد: دولتمردان آمریکا در حالی از این سازمان حمایت می کنند که بر طبق قانون منع حمایت مادی از تروریستها، نباید از این سازمان حمایت کنند و اما در مقابل، افرادی همچون جبیر احمد ۲۴ ساله را به اتهام حمایت از گروه تروریستی لشکر طیبه –گروه تروریستی که همچون مجاهدین خلق در لیست تروریستی آمریکا قرار دارد و حمایت از آن جرم محسوب می‌شود– را مدت‌هاست که بازداشت نگه داشته‌اند.

جیرالدی در ادامه می‌نویسد: سازمان مجاهدین خلق از همان ابتدای ایجاد فهرست گروه‌های تروریستی یعنی در سال ۱۹۹۷ به خاطر ترور ۶ آمریکایی در دهه ۱۹۷۰ و به خاطر سابقه خشونت بارش چه در ایران و چه در خارج از ایران در این فهرست بوده است.