بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

پیام سخنان روحانی درباره حماسه 9 دی

اظهارات اخیر رییس جمهور درباره حماسه 9 دی با واکنشهای فراوان و متفاوتی روبرو شده است، سخنانی که در عمل منجر شده تا بخشی از هواداران رادیکال دولت که رای 18 میلیونی مردم به حسن روحانی را مترادف با مطالبات سیاسی غیر منطقی خود تفسیر می کردند بیش از پیش دچار سردرگمی و تناقض شوند.  حسن روحانی روز یکشنبه رد حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به حماسه تاریخی 9 دی اظهار داشته بود: «مردم زمانیکه احساس کردند به باورها و ارزش های دینی و اعتقادی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه های اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت در آمده، با حضور و اجتماع‌شان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند. مردم برای حمایت از جناحی خاص به میدان نیامدند، آنچه مردم را به حرکت در آورد دلدادگی مردم ایران به عاشورا و ارزش‌های انسانی برآمده از آن بود. مردم با هدف دفاع از اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی به حرکت در آمدند، چون احساس کرده بودند به فرهنگ عاشورا اهانت شده و بیگانگان زمینه را برای مداخله مناسب یافته‌اند.»

 
بیان این اظهارات از سوی رییس جمهور حاکی از آن است هم اینک بعد از 4 سال، پیام حماسه 9 دی به خوبی «تثبیت» شده است و در حالی که این روزها فشارهای افراطیون بیش از هر زمان دیگر بر دولت جدید برای رفع حصر سران فتنه و به کارگیری عناصر فتنه در مناصب مدیریتی شدت گرفته، آقای روحانی ترجیح داده تا با اظهاراتی شفاف و صریح در این باره، افراط گری های صورت گرفته در سال 88 را که منجر به حماسه 9 دی شد را محکوم کرده و از رفتار مردم در 9 دی تقدیر کند.
 
این مساله نشان دهنده آن است که شکاف ایجاد شده میان اصلاح طلبان تندرو و مسئولان دولت یازدهم بیش از هر زمان دیگری آشکار شده و علیرغم گذشت چندماه از انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح طلبان تندرو در انزوای سیاسی- اجتماعی گذشته خود باقی مانده و جایی در حلقه اجرایی تراز اول کشور جایی ندارند و هر از چند گاهی تنها با صدور بیانیه های تکراری و شعارگونه درصدد اعلام حیات خود می باشد، درست شبیه سرنوشتی که گروهک نهضت آزادی بعد از انقلاب اسلامی پیدا کرد.
 
از طرف دیگر، اظهارات آقای روحانی جدای از آنکه مورد سانسور و حذف و بسیاری از رسانه ها و سایت های حامی دولت در فضای مجازی قرار گرفته است، باعث واکنش بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده است،  در این باره علی افشاری از عناصر اپوزیسیون در صفحه فیس بوک خود نوشت: «این سخنان به شکلی فیصله بخش و قاطع نشان داد که مسیر جنبش سبز و گفتمان اعتدال کاملا متفاوت وبه لحاظ راهبردی با هم تقابل دارند.»
 
یکی دیگر از کاربران فیس بوک نیز با نگاهی طنز به این مساله، پس از اشاره به جملات روحانی درباره 9 دی نوشته است این جمله از کیست؟ 1- احمد خاتمی 2- احمد جنتی 3-علی لاریجانی 4- امامی کاشانی
 
همچنین بسیاری از سایت های ضدانقلاب نیز با پوشش مواضع آقای روحانی در این باره، سخنان وی را شبیه سعید جلیلی دانسته و در بسیاری از موارد نیز با توهین به رییس جمهور وی را به خیانت در حق آرمانهای جنبش سبز! و شعارهای انتخاباتی متهم کرده اند.
 
از سوی دیگر، این موضع محکم و صریح رییس جمهور و تاکید بر تقابل مردم با مداخله بیگانگان در سال 88 نشان می دهد بسیاری از تحلیل ها و نظرات جریان های انقلابی طی سالهای گذشته از فتنه 88 درست بوده است و فتنه گرانی که درصدد بودند تا با طرح مساله «توهم توطئه» دخالت آشکار بیگانگان و دشمنان در حوادث تلخ سال 88 را نفی کنند، در نگاه رییس جمهور جدید نیز جایی ندارند و امثال موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی این روزها باید بیش از هر زمان دیگر پاسخگوی رفتارهای خود و زمینه سازی دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور در سال 88 باشند.
 
نکته دیگر آنکه اظهارات آقای روحانی به خوبی مرزبندی آشکار او با سران فتنه و محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی را آشکار می سازد کما اینکه در طول 4 سال اخیر هیج یک از نامبردگان به این صراحت به محکومیت فتنه و تجلیل از نقش تاریخی مردم در حماسه 9 دی نپرداخته اند اما این اولین باری نیست که روحانی در این باره مواضع آشکاری دارد بلکه پیش از این در 16 دی 1388 و درست زمانی که ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت، گفته بود: «مردم بعد از حادثه روز عاشورا امسال یک واکنش بسیار قوی را نشان دادند اولاً‌ مردم ایران خواستند در تاریخ ثبت کنند و به مردم جهان بگویند که جایگاه ولایت، اهل‌بیت عصمت و طهارت و عاشورا در نزد مردم ما چقدر بلند و والاست.»
 
او عاشورا را برای ملت بسیار مهم دانسته و اظهار داشته بود: «آنهایی که به امام حسین(ع) هتاکی کردند، آنهایی که به اموال عمومی تعرض کردند و آنهایی که قانون را زیرپا گذاشتند تعدادشان زیاد نبود. لذا مردم ما وقتی احساس کردند که این عده اندک فریب خورده، عاشورا را هتک کردند، خشم و هیجان آنها شعله‌ور شد و روز چهارشنبه(9 دی) یک پاسخ محکم و قاطعی به معاندین و ضد انقلاب دادند ... تحریک مردم به اینکه بیایند در خیابان و یا اینکه فکر کنیم مشکل در کف خیابان حل خواهد شد»، را ناسازگار با قانون می داند و می گوید «تجربه کشور ما می‌گوید که حرکت‌های خیابانی برای کسی سودی ندارد. تجارب ماه‌های اخیر نیز ثابت کرد که با این‌گونه کارها کسی نمی‌تواند به اهدافی برسد.»
 
روحانی در پی غائله ضد انقلاب در 25 بهمن 89 نیز در اظهاراتی صریح گفته بود: «حرکت 25 بهمن گروهی فریب خورده کاملاً محکوم است و قوه قضاییه باید براساس وظایف ذاتی خود نسبت به این حرکت ضدانقلابی اقدام کند. حرکت ضداسلامی و ضد ملی 25 بهمن از یک سو می خواست فریاد قاطعانه ملت ایران در روز 22 بهمن را تحت الشعاع قرار داد و از سوی دیگر وسیله ای برای انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست اخیر آنان گردد.»
 
گفتنی است به فاصله 24 ساعت پس از سخنان رییس جمهور در جلسه هیئت دولت مبنی بر محکومیت فتنه گران و تقدیر از حماسه 9 دی، سید محمد علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت شهید ابراهیم انصاری (رایزن فرهنگی ایران در لبنان) طی سخنانی در جمع خبرنگاران، با بزرگداشت حماسه 9 دی  بر لزوم رسیدگی به اتهامات سران فتنه در دادگاه تاکید کرد و گفت: حماسه 9 دی در سال 88 نشان داد که مردم به دین و مقدساتشان پایبند هستند و از سنگرهای اعتقادی خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.
 
به گزارش تسنیم، وی افزود: مردم ما نسبت به مقدسات خود حساس هستند و زمانی که می‌بینند حرمت مقدساتشان نادیده گرفته می‌شود، طبیعی است که نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. این واکنش فراگیر مردم در نهم دی‌ماه سال 88 نشان داد که آنها پایبند به دین و مقدساتشان هستند و از ارزش‌های معنوی خود پایداری می‌کنند.
 
وزیر اطلاعات با بیان اینکه مردم به هیچ‌وجه از سنگرهای اعتقادی خود عقب‌نشینی نمی‌کنند، تأکید کرد: دشمن سعی می‌کند در هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده کند که از جمله این فرصت‌ها که به زیان خودش تمام شد، شکستن حرمت عاشورا بود و مشاهده کرد که دود این حرمت‌شکنی‌ها به چشم خودش رفت.
 
علوی ادامه داد: چه سران فتنه و چه هر فرد دیگری که خلاف کرده باشد، باید در یک محکمه عادله‌ای به اتهاماتش رسیدگی شود و برابر با جرمی که مرتکب شده، مجازات شود.

نظرات 6 + ارسال نظر

ســـــــــــلام ، وبـــلاگ خـــــوبی داریــــن . خوشـــحالیـــم بهتــون ســـر زدم

ازتـــــون دعـــوت میـــکـنم بــه ســــــایـت (( فتــوکــــده )) ســـــر بــزنــــــیـد

سایتی از کارت پستال های عاشقانه - تبریک تولد - مناسبتی و درخـــواستی

اس ام اس هـــای بروز - مــوزیک های برتر - عکـس های جــدید و کارت ویزیت
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
با کارت پستال شهادت امام رضا - کریسمس - و اس ام اس های ترکی بروزیم
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
لطفا مارو با نام فتــــوکـــده در وبلاگ خود لینک کنیـد وبه دیگــران معرفی کنید
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
اگر مایل به همــکاری در ســایت نویسنــدگی کنــید از تمـاس با ما اعلام کنید

زمینه همکاری ( طراحی - موزیک - اسمس - متن - آشپزی و ...)
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
فتوکده رو میتونید در گوگل نیز سرچ کنید ...
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
لطفا نظرتون رو بی تعارف در مورد کارت پستال ها در سایت اعلام کنید
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
حتما تشریف بیارید مطمئنن از کارت پستال ها خوشتون میاد و میتونید

ارش پنج‌شنبه 12 دی 1392 ساعت 17:33 http://s-a-t.blogsky.com

دوست عزیز باید آخرش چی میشه.احمدی نژاد هم دست آقارو بوسید ولی اخرش.............

دوست عزیزایشان ازاولش هم دست آقا رانبوسیده وآخرش هم معلومه .!!
حداقل اوتاوقتی مشائی براومسلط نشده بودخدمات بسیاری انجام دادو
گناهانش به اندازه دولتهای موسوی وهاشمی وخاتمی واین آقانبوده ونیست وآنقدرایشان راکوبیدندوانتقادکردندکه دادزمین وآسمان درآمدولی هنوزهم ازتخلفات وخیانت های گذشته آنهادفاع میکنند وحجم انتقادات ازآنهابسیارکم ونازل است.اگرکمی انصاف باشد هرکسی قبول می کند.

هادی پنج‌شنبه 12 دی 1392 ساعت 17:36 http://servatza.mihanblog.com/post/34

سلام دوست عزیز
عالیه .وبلاگت بازدید کننده خوبی داره
میدونی مثل من و خیلی دیگه از بچه های وبلاگ نویس میتونی از تک تک بازدیدکننده های وبلاگت درآمد داشته باشی
بیا تو وبلاگم بهت بگم چجوری این کارو بکن
http://servatza.mihanblog.com/post/34

کاسبان واقعی تحریم ها چه کسانی هستند؟!
به بهانه دستگیری جناب بابک زنجانی و به بهانه بازی و مغالطه ی رسانه ای به نام کاسبان تحریم و مخالفتشان با مثلا مذاکرات با آمریکا ، رفع تحریم ها و حل مشکلات مردم!

براستی این کاسبان تحریمی که دولتمردان دولت جناب هاشمی رفسنجانی و روحانی و خیل عظیم قلم به دستانشان مدام از آن دم میزنند کیستند ومتعلق به کدام جریان سیاسی هستند ؟!

1. کاسبان واقعی تحریم غیر از آن صاحبان سرمایه و اغنیایی هستند که به افتخار حضور حاج آقا برای کاندیداتوری و به عنوان شادباش ، با گوشه چشمی قیمت دلار را 300 تومان کاهش دادند ؟

2. کاسبان واقعی تحریم غیر از آنهایی هستند که بعد از فتنه 88 ، گرای نقاط ضعف سیستم اقتصادی و راه های دور زدن تحریم ایران را به آمریکایی ها دادند و پیغام فرستادند که : " حالا که در خیابان ها نشد ، با تحریم ها فشار را تا خانه های تک تک مردم ایران بیاورید " ؟

3. کاسبان واقعی تحریم غیر از سرمایه داران وبانکدارانی (خصوصا بانک های خصوصی ) هستند که عملا در فضای تحریم ، رقبای دولتی را کنار میزنند و با توسل به انواع روش های غیرشفاف ، پول بر پول هایشان میگذارند ؟

4. کاسبان واقعی تحریم غیر از آن ابر تجار و سرمایه دارانی هستند که با سلام و صلوات ، منتشان را کشیدند که : " حالا که نهادهای دولتی تحریم شده اند ، تروخدا شما بیایید با ارتباطاتتان نقل و انتقالات تجاری مملکت را انجام دهید و البته پورسانتتان راهم بگیرید " ؟

5. کاسبان واقعی تحریم غیر از آن کسبه و بازاریانی هستند که آنلاین قیمت اجناسشان را با افزایش دلار ، افزایش می دادند و با کاهشش خیر ؟

6. کاسبان واقعی تحریم غیر از آن اغنیای همیشه ناراضی از جمهوری اسلامی ایران هستند که با دلار 1000 تومانی کانتینر کانتیتر جنس وارد کردند و به قیمت دلار 3000 تومانی فروختند ؟

7. کاسبان واقعی تحریم غیر از آنانی هستند که بدلیل سرمایه و ارتباطاتشان کلا هیچگاه چه در شرایط تحریم و چه در شرایط غیر تحریم ، ضرر نمیکنند و جزء برندگان و سود برندگان هستند ؟
که یکروز سرمایه شان در سکه و دلار است ، روز دیگر مسکن ، روز دیگر خودرو ، روز دیگر آهن آلات ، روز دیگر پسته و ....

8. کاسبان واقعی تحریم غیر از آنانی هستند که در شرایط تحریم تجارت با چین را درانحصار خود گرفتند و ازهم اکنون نیز برای به انحصار درآوردن تجارت با آمریکا و اروپا در شرایط رفع تحریم ها ، دندان تیز کرده اند ؟
.
.
آری ، آنهایی که واژه کاسبان تحریم را ساختند و تبدیل به چماقی علیه منتقدان به رفتار مشکوک وسوال برانگیز خود نمودند ، خود بهتر میدانند اساسا تفاوتی میان کاسبان تحریم و صابون به شکم زدگان رفع تحریم ها نیست ... و خود بهتر این کاسبان واقعی تحریم را میشناسد ...
اطرافشان را نگاهی بیندازید ، پیدایشان میکنید ...

سلام دوست عزیز، از پایگاه اطلاع رسانی زیبا، پر محتوا و کاربری شما بهره مند می شوم . با افتخارشما را در حیات غرب لینک شده اید . ابراز وجود شما در فضای مجازی ، مایه افتخار استان کرمانشاه است . هم گرایی در فضای مجازی استان و اتخاذ برنامه های مشترک و ارتباط با مخاطبین یکدیگر قطعا نقش بسیار موثر در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی و اطلاع رسانی در استان محروم و زخمیمان خواهد داشت .فرصت فرمودید سری هم به ما بزنید . ارادتمند رضا منتظریانی

خادم شهدا دوشنبه 23 دی 1392 ساعت 01:49

برای شادی روح شهدای سرخ کرمانشاه صلوات گالری تصویر شهدای سرخ کرمانشاهhttp://shoheda.blogfa.com/ درج نمایید با تشکر از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد