بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

افزایشی بر کرایه اتوبوس ها در استان کرمانشاه اعمال نشده است


افزایشی بر کرایه اتوبوس ها در استان کرمانشاه اعمال نشده است
استان پنجم - مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه از فعالیت این سازمان بیش از ساعت اداری خبرداد و گفت: سازمان اتوبوس رانی تا ساعت 7 غروب نیز فعال و مردم می توانند برای رفع مشکلات تا این ساعت نیز به سازمان مراجعه کنند. وی از فعالیت 250 اتوبوس در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: اگر بخواهیم برابر استاندارد ها عمل کنیم بین 550 تا 600 اتوبوس باید در ناوگان حمل و نقل اتوبوس رانی کرمانشاه فعالیت کنند اما متاسفانه هم اکنون تنها 50 درصد این امکان وجود داشته و ما با این 50 درصد خدمات رسانی می کنیم.
مدیر عامل اتوبوسرانی کرمانشاه تصریح کرد: از 50 درصد موجود که حدود 250 اتوبوس بوده 60 تا 70 اتوبوس فرسوده اند و ما از اینکه توان خدمت رسانی مطلوب در حد استانداردها را نداریم شرمنده ایم. وی افزود: البته ما درصدد تعویض این خودروهای فرسوده هستیم و به محض تخصیص اعتبار اقدام خواهیم کرد. فعلی، تعویض این خودروها را مستلزم تامین اعتبار از سوی شهرداری و دولت دانست و گفت: پیش از این نیز تهیه امکانات از طریق درآمدهای خود سازمان ممکن بود اما هم اکنون که سازمان کاملا خصوصی بوده و تنها نقش نظارتی دارد باید بخش از اعتبارت مورد نیاز آن از سوی دولت و بخش دیگر از سوی شهرداری ها تامین شود.
قدرت الله فعلی در ادامه در خصوص افزایش قیمت کرایه اتوبوس ها گفت: بحث هایی در خصوص افزایش صورت گرفته اما تا کنون تصمیمی اتخاذ نشده و مصوبه ای نیز اعلام نشده است. وی میزان افزایش را بین 20 تا 30 درصد اعلام کرد و گفت: در صورت اعمال این افزایش مسیرهای 150 تومانی به 200 تومان و مسیرهای 125 تومانی به 150 تومان افزایش می یابد. فعلی، از برخورد با رانندگان متخلف در این زمینه خبرداد و گفت: رانندگانی که از هم اکنون اقدام به افزایش قیمت کنند برابر قوانین موجود در کیمته انضباطی سازمان بابت  هر اضافه کرایه مبلغ 100 هزار تومان جریمه خواهند شد .فزایشی بر کرایه اتوبوس ها در استان کرمانشاه اعمال نشده است
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی استان کرمانشاه گفت: بحث هایی در خصوص افزایش قیمت ها صورت گرفته اما تا کنون افزایشی اعمال نشده است.
قدرت الله فعلی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص افزایش قیمت کرایه اتوبوس ها گفت: بحث هایی در خصوص افزایش صورت گرفته اما تا کنون تصمیمی اتخاذ نشده و مصوبه ای نیز اعلام نشده است.
وی میزان افزایش را بین 20 تا 30 درصد اعلام کرد و گفت: در صورت اعمال این افزایش مسیرهای 150 تومانی به 200 تومان و مسیرهای 125 تومانی به 150 تومان افزایش می یابد.
فعلی، از برخورد با رانندگان متخلف در این زمینه خبرداد و گفت: رانندگانی که از هم اکنون اقدام به افزایش قیمت کنند برابر قوانین موجود در کیمته انضباطی سازمان بابت هر اضافه کرایه مبلغ 100 هزار تومان جریمه خواهند شد.
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه هم چنین از برخورد با رانندگانی که اقدام به انجام تخلفاتی چون روزه خواری و گذاشتن نوار و... می کنند خبرداد و گفت: در صورت طرح هر گونه شکایت از سوی مسافرین مبنی بر انجام این تخلفات از سوی رانندگان و یا حتی نوع برخورد راننده با مردم سازمان اتوبوس رانی برخورد کرده و راننده خاطی را جریمه و یا برکنار می کند.
فعلی، تصریح کرد: برای مثال شکایاتی مبنی بر توقف زیاد اتوبوس بیش از 25 دقیقه در ایستگاه و یا روشن نکردن کولر در هوای گرم توسط رانندگان و... ارائه شد و این موارد  از جمله تخلفات مورد بحث بوده که در نتیجه آن  با راننده خاطی برخورد می شود.
وی طرح شکایت از اتوبوس های متخلف را مستلزم ارائه شماره اتوبوس متخلف به سازمان اتوبوس رانی و طرح شکایت دانست.
فعلی خاطر نشان کرد: در صورتی که راننده ای تخلف کرده و استمرار بر تخلف داشته باشد از سوی کمیته نظارتی در خواست تغییر راننده به سازمان ارائه می شود.
تاکنون هیچ گونه افزایشی اعلام نشده است
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی استان کرمانشاه بار دیگر در خصوص روند افزایش کرایه اتوبوس ها گفت: هر گونه افزایش قیمت مستلزم پیشنهاد هیئت مدیره و ارجاع آن به شورای سازمان بوده که سپس به شورای شهر رفته و نهایتا از طریق شورای ترافیک مصوب و از طریق سازمان اعلام می شود و تا کنون هیچ گونه افزایشی اعلام نشده است.
فعلی، از حضور 5 اکیپ بازرسی متشکل از 20 نفر بری نظارت بر کار خطوط حمل و نقل عمومی اتوبوس خبرداد و گفت: علاوه بر این نظارت ها مردم می توانند شکایات خود را از طریق شماره تلفن گویای 8246623 به صورت 24 ساعته مطرح و یا به صورت مستقیم به دفتر ارزشیابی عملکرد سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه مراجعه کنند.
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه با بیان اینکه  نظارت بر عملکرد اتوبوس ها در کرمانشاه به صورت فعال صورت می گیرد گفت: این سیستم یک سیستم کاملا فعال بوده و مردم می توانند ابهامات خود را نیز با مراجعه به دفتر ارزشیابی یا از طریق شماره اعلام شده رفع کنند.
وی افزود: هم چنین مردم می توانند پیشنهادات و انتقادات خود را به عملکرد سازمان نیز از طریق راه های پیش رو اعلام کنند.
فعلی تصریح کرد: برای مثال مردم محله ای بنام " اناهیتا" برای افزایش تعداد اتوبوس این منطقه پیشنهاد و مراجعه کردند که انجام شد.
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه از فعالیت این سازمان بیش از ساعت اداری خبرداد و گفت: سازمان اتوبوس رانی تا ساعت 7 غروب نیز فعال و مردم می توانند برای رفع مشکلات تا این ساعت نیز به سازمان مراجعه کنند.
وی از فعالیت 250 اتوبوس در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: اگر بخواهیم برابر استاندارد ها عمل کنیم بین 550 تا 600 اتوبوس باید در ناوگان حمل و نقل اتوبوس رانی کرمانشاه فعالیت کنند اما متاسفانه هم اکنون تنها 50 درصد این امکان وجود داشته و ما با این 50 درصد خدمات رسانی می کنیم.
مدیر عامل اتوبوسرانی کرمانشاه تصریح کرد: از 50 درصد موجود که حدود 250 اتوبوس بوده 60 تا 70 اتوبوس فرسوده اند و ما از اینکه توان خدمت رسانی مطلوب در حد استانداردها را نداریم شرمنده ایم.
وی افزود: البته ما درصدد تعویض این خودروهای فرسوده هستیم و به محض تخصیص اعتبار اقدام خواهیم کرد.
فعلی، تعویض این خودروها را مستلزم تامین اعتبار از سوی شهرداری و دولت دانست و گفت: پیش از این نیز تهیه امکانات از طریق درآمدهای خود سازمان ممکن بود اما هم اکنون که سازمان کاملا خصوصی بوده و تنها نقش نظارتی دارد باید بخش از اعتبارت مورد نیاز آن از سوی دولت و بخش دیگر از سوی شهرداری ها تامین شود.
مدیر عامل  اتوبوس رانی استان کرمانشاه در پایان بر بحث اطلاع رسانی و ارتباطات با مردم تاکیید کرد و گفت: هر چه قدر ارتباط سازمان با مردم بیشتر باشد خدمات بیشتری برای مردم برنامه ریزی شده  و ما قادر به ارائه خدمات بهتری هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد