بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

زندگی نامه استادرضا صدق پوردرسایت روزنیوز


نگاهی به زندگی استاد ورزش، اخلاق وادب

 

به گزارش روز نیوز - استاد رضا صادق پور در بهمن ماه 1345 هجری شمسی درمحله تازه آباد کرمانشاه پائین تر از رشیدی درخانواده ای مذهبی  و ورزشی دیده به جهان گشود.

وی جزو همان کودکانی است که امام خمینی (ره) ندای یاری آنها را شنیده بود و به دژخیمان طاغوتی نوید همیاری آنان را در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می داد.

وی دوره ابتدایی را در دبستان فرزانه تازه آباد و علی کیانی ورمحله معروف چال حسنخان*و دوره راهنمایی را در مدرسه سروش و همچنین دوره متوسطه را در دبیرستان خرد در محله چوب فروشها و شهید زرافشانی در محله میدان جوانشیر طی کرده است .
صادق پور مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد تهران مرکز اخذ نمود و به عنوان کارمند بانک صادرات ایران با مساعدت ابوالحسن نیما سرپرست وبانی تشکیل تیم فوتسال بانک صادرات کرمانشاه مشغول خدمت به ملت شهیدپرورایران اسلامی شد .
محله تازه آبادکوچه ای بنام کوی همتی بودکه محل زندگی شخصی معلول بنام بهروز لرستانی که با برادرانش فوتبال کوچه ای بازی می کردندوکوچه ی مقابل این کوچه بنام تویسرکانی ها معروف بود ومحل زندگی استادرضا صدق پوربود.لذا عشق گل کوچیک وفوتبال باعث آشنائی وجذب رضا به بهروزلرستانی شد. البته همه بخاطراراده قوی وتفکرخوب وسن بیشتربهروزلرستانی اوراعموبهروز صدا میکردند،که این لقب بیشتربرای کسانی بکارمیرفت که خیلی دوستش داشته واحترامش رانگه میداشتند.القصه عمو بهروز با اکبر برادر بزرگتر رضا همکلاس ودوست بود و همسایه بودند. عموبهروزدرهمان کوچه با چند نفر که بامشاهده استعدادآنهافهمید میتواندتیمی علم کند وسری توسرادربیاورد(درهمان ابتداکه استعدادرضارا دید به اوگفت فقط توبه حرفهای من گوش بده وعمل بکن قول میدم یکی از بهترین بازکنان ایران بشی وشد)تیم مینی فوتبالی با نام یکی از یاران پیامبراکرم ص وحضرت علی( ع )که در هنگام ظهور امام زمان از یاران آقا می باشد یعنی مقداد ابن اسود مختصرا" تیم مینی فوتبال مقداد (توضیح اینکه می خواستند نامی جدید که تک و یگانه باشد و یکی دیگر از یاران رسول گرامی اسلام را نیزمعرفی کنندرامعرفی وبه مردم بشناسانند، آخر تیم هایی با نام مالک اشتر ، سلمان، ابوذر و.... بوفوروجود داشت و عموبهروز نمی خواست کارهاش تقلید ی باشد ) خلاصه درهمان کوچه شروع به تمرین و بدنسازی زیر نظر عمو بهروز و وبرادرعموبهروز،بهزاد لرستانی که بازیکنی خوب ودررده جوانان بودنمودند. آقایان : سهراب لرستانی ، رضاصادق پور ، فریدون خزائی ، فریبرز کریمی ، ابراهیم نیک روش ، علی رحم کهراریان و بهمن پوقپاقی ،مرحوم ایرج محمدی ، ایرج ایزدی تبار ، حمیدرضا سلطانیان (برادرهنرپیشه معرف سینما سلطانیان)و شهید غلامحسین عبدالهی بازیکنان تیم مقداد را تشکیل دادند . این تیم برای اولین بار بدون انجام یک مسابقه تمرینی در مسابقات محلات کرمانشاه که زیر نظر ماشاءا.. جهانی رئیس هیات محلات کرماشاه و با مدیریت اجرائی آقای فتح ا.. یگانه یکی ازمربیا زحمت کش ثبت نام نمودندو توانستند در بین چهل تیم مقام سوم را کسب نماید . این مسابقات در زمین کلوپ چمن (البته خاکی بود ولی یک زمانی چمن بود) برگزارمی شد . عموبهروزمی گفت:یادم می آید از چوپ برای ساختن تیرک های دروازه استفاده می کردند و با هزار زحمت با طناب و میخ چوب ها رابهم وصل می شد

بقیه درادامه مطلب

ودر چاله ای در زمین فرو و بر پا می شد . بعضی وقت ها هم شبانه دروازه ها را می دزدیدند و فردای آنروزدوباره با زحمت فراوان ساخته می شد.
بعدها با اضافه شدن آقایان رحیم قبادی ,مجتبی شفیعی ,علی و صباح قبادی ، حسن جمشیدی ، بیژن با تمانی وشهیدبیژن امیری تیم مقداد پای ثابت فینال مسابقات مینی فوتبال محلات شدکه با بهانه های مختلف برگزار می شد و مقام اول ودوم بین تیم مقداد و ایران جوان یا امید انقلاب آقای فتح ا.. یگانه دست بدست می شد. البته آقای فتح ا.. یگانه با حضور در محله های کرمانشاه و مدارس راهنمائی و استفاده از بازیکنان مهاجر که دارای شناسنامه هایی که بعد از دو یا چهارسال بعداز تولدشان گذشته بود ، برایشان شناسنامه می گرفتند تا دیرتر به سربازی بروند و دارای جثه ائی بزرگتر و درسطح نوجوانان و جوانان بودند،استفاده می کرد.
در نتیجه همیشه اول می شد ، مثلا بازیکنی بود به نام هومید که ازکولی های مهاجر به کرمانشاه بود و با قدرت بدنی و قد بلند و بازی خوبش حربه بسیار برنده ایبرای فتح الله بود.
عمو بهروز هم بیکار ننشست و ازشهرستان کامیاران توسط یکی از دوستان ،دو بازیکن دارای چنین خصوصیاتی برای مسابقات نوجوانان استفاده نمود که نتیجه آن کسب مقام دومی و اولی طی سالهای 1359الی  61 بود.
بعدها بازیکنانی بنامهای آقایان هادی عبدی  و فریال که بسیار تکنیکی و زبر و زرنگ بودند ، تقریبا"وتاحدی البته نه واقعا"جای خالی رضا را برای تیم مقداد در مینی فوتبال پر کردند .
مدتی بعد با آقای جهانبخش جعفری در مینی فوتبال درتیم مالک اشتر باعنوان مشترک یکسری مسابقه را با هم مربی گری نمود ندکه کسب مقام دومی ازنتایج آن مسابقات بودو سپس آقای رضا صادق پور باکسب اجازه ازعموبهروزمدتی نیز در تیم امید انقلاب به مربیگری آقای فتح ا.. یگانه بازی نمود که در این دو تیم با شهدای عزیز و بزرگواری چون کیومرث جعفری ، سیروس تیموری ، فریبرز باوندپور .غلامرضا فارسی و بیژن امیری هم بازی بودند.
فلش بک : پس از دوران کودکی به مدرسه راهنمایی خرد و دبیرستان شهیدزرفشانی رفت و توانست در طول انقلاب اسلامی همزمان با اخذ دیپلم، به تیم های فوتبال منتخب استان ،جم و صادرات استان و تراکتورسازی تبریز و نساجی فائمشهر و پاس و استقلال تهران  راه پیدا کند و اوبااستعدادفراوانی که دروجودش نهفته بودتوانست در رشته فوتبال چمنی و ساحلی و فوتسال به درجات عالی دست یابد.
رضا بچه ی صاف و صادق،ساده و پاکی بود، تقوی و خوشرویی او برای همه یک الگو بود. اوهمیشه ازاساتیدخودکه زحمات زیادی برایش کشیدندبخوبی یاد میکردو چهره خندان، متانت و تبسم همیشه برلب او یادگاری به جا ماندنی از اوست وهست. روحیه‌ای قوی داشت و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نمی کرد و از تعریف کردن خوشش نمی‌آمد. این چنین الگویی به پیروان امام خمینی ره می ماند و رهروان و پویندگان راه حق  چنین اند .حرکات و مبارزات انقلابی خود را از اولین راهپیمائی مردم درخیابان جلیلی و برزه دماغ با توجه به سن کمش تقریبا"ده دوازده سالگی ، شروع نمود و با پخش اعلامیه های امام خمینی ره که توسط عمو بهروز به ایشان داده می شد ودر زیر پیراهنش پنهان می نمود ،تا ماموران کمتر به او شک کنند. سهم خود را اداء می نمود و از آن پس با پشتکار و جدیت بیشتر به دنبال شرکت در راهپیمائی ها، مراسم مذهبی و سخنرانی ها با تفکر در اندیشه‌های اسلامی و انقلابی، مطالعات خود را گسترش داد و با شرکت در کلاسهای قرآن در مسجد رشیدی به همراه دوستان تحت نظر عمو بهروز خود را آماده و مهیا می نمود تا حرکت عظیم انقلاب اسلامی را با مردم و در راه مردم و مانند مردم آغاز و ادامه دهد و داد .  لازم به یادآوری است که یکی از بازیکنان تیم مقداد به نام غلام عبدالهی درتظاهرات مردمی به درجه شهادت نائل آمدکه یاد و نامش را همین جا گرامی می داریم.

افتخارات تیم مقداد
-کسب مقام های اول ،دوم،سوم،چهارم درمسابقات مینی فوتبال ،نوجوانان وجوانان کرمانشاه
-کسب مقام اول درمسابقات محلات بزرگسالان وراهیابی به دسته سوم مسابقان کرمانشاه  
-کسب مقام دوم مسابقات دسته سوم وراهیابی به به دسته دوم لیگ کرمانشاه  
-کسب مقام اول مسابقات دسته دوم وراهیابی به دسته اول کرمانشاه -
-انجام مسابقات مهم دردسته اول وکسب مقام ششم وهفتم دربین 16تیم
-انتخاب بازیکنان تیم مقدادبرای تیم های منتخب استان بنامهای رضا صادق پور ،نجف دشتی،علی کهراریان ،ابراهیم نیک روش،رحیم قبادی(درتیم همای تهران نیز بازی نمود)،علی دشتستانی،فریدون خزائی،حسن جمشیدی ،هادی عبدی ،مرحوم ایرج محمدی،ایرج ایزدی تبار(الان یکی ازمربیان خوب فوتسال استان است)،بهزادلرستانی (مداح اهل بیت برای تیم جم ومنتخب استان وتیم پاس کرمانشاه وودررشته وزنه برداری نیز مقام اول جوانان استان وسوم کشوری راکسب نمودند) ،حمیدرضاسلطانیان (دروازه بان که هم بازیگرسینماشدوهم الان از تهیه کنندگان عرصه هنرهفتم است ،ایشان برادر اسماعیل سلطانیان بازیگرمعروف سینما وسیمااست)بهمن جمیاری دروازه با استثنایی تیم (مداح اهل بیت وازمدیران موفق استان است)

-موفقیت احمد دهنوی ،حسن جمشیدی،مجتبی کرمی سیامک جوست ،شیرزادفلک زاد با

کسب درجه ملی درداوری فوتبال وفوتسال توانستنددرلیگ های برتر ،اول ودوم کشوری سوت

زده وباعث افتخارات تیم مقدادواستانمان باشندوهستند.


سوابق ورزشی رضاصادق پور:
1-بازیکن تیم منتخب نوجوانان استان کرمانشاه درمسابقات قهرمانی کشور1361
2-باریکن منتخب جوانان استان کرمانشاه درمسابقات قهرمانی کشور1363
3-باریکن تیم منتخب بزرگسالان استان کرمانشاه درمسابقات لیگ سراسری فوتبال بعد از انقلاب اسلامی
4-بازیکن تیم فوتبال بانک صادرات کرمانشاه لیگ دسته دوم جام آزادگان1369-1368
5-بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز  دسته اول جام آزادگان سال 71-70
6-بازیکن تیم فوتبال نساجی قائم شهر درسال 73-72
7-بازیکن تیم فوتسال پاس تهران
8-بازیکن تیم فوتسال استقلال تهران
9-دعوت به تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران درسال 1377(بازیکن)
10-دعوت به تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران درسال 1378(بازیکن)
11-سرمربی تیم فوتسال نوجونان فجرکرمانشاه
12-سرمربی تیم فوتسال جانبازان کرمانشاه درمسابقات باشگاه های کشور
13-سرمربی تیم فوتسال استقلال تهران
14-سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران
15-سرمربی تیم فوتسال بانک صادرات کرمانشاه
16-سرمربی تیم فوتسال بانک سرمایه
17-سرمربی تیم فوتسال بسیج بانک صادرات
18-سرمربی تیم فوتسال ایثارگران بانک صادرات
19-دارای گواهینامه مربی گری درجه Aآسیا درفوتبال چمنی
20-دارای گواهینامه های مربی گری بین المللی فوتسال ازمدرسهای بین المللی فیفا
آقایان خاویرلوزانو اسپانیائی و ریکاردئو منزس برزیلی وآقای هرمانس هلندی
21-دارای گواهینامه پیشرفته بدنسازی فوتسال از آقای پیکولی برزیلی
22-دوره مربی گری فوتبال ساحلی زیرنظرآقای مارکو برزیلی

سوابق مدیریتی ورزشی
-مشاورمدیرعامل باشگاه استقلال تهران
-مدیریت تیم فوتسال استقلال تهران
-مشاوراقتصادی معاون توسعه وعمران باشگاه استقلال تهران
-معاون اموراستانهای باشگاه استقلال تهران
-عضوهیئت مدیره باشگاه شیرین فراز کرمانشاه
-دبیرکمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
-رئیس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
-مشاورومسئول طرح وبرنامه ریزی وافتصادی کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
-نماینده فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی برزیل
--نماینده فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات فوتبال ساحلی جام ملتهای آسیا
وانتخابی جام جهانی درکشورامارات
-معاون توسعه وعمران باشگاه استقلال تهران

استانی
- مقام اول مسابقات آموزشگاههای استان کرمانشاه درمقطع راهنمائی بامدرسه سروش درسال 1359
-مقام اول مسابقات حوانان باشگاههای کرمانشاه باتیم دارائی
-مقام اول مسابقات حوانان باشگاههای استان کرمانشاه
-مقام دوم مسابقات  باشگاههای استان کرمانشاه دررده بزرگسالان باتیم دارائی درسال 1363
-مقام اول مسابقات  باشگاههای استان کرمانشاه دررده بزرگسالان باتیم دارائی درسال 1364
-مقام اول مسابقات آموزشگاههای استان درمقطع متوسطه همراه دبیرستان خرد 1368
--مقام اول مسابقات  باشگاههای استان کرمانشاه همراه با تیم بانک صادرات 1368
-مقام اول مسابقات  باشگاههای استان کرمانشاه همراه با تیم بانک صادرات 1369
-مقام اول مسابقات آموزشگاههای استان کذمانشاه درمقطع متوسطه همراه دبیرستان شهیدزرافشانی
-مقام اول مسابقات  قهرمانی باشگاههای استان کرمانشاه همراه با تیم فوتبال مرصاد
-مقام اول مسابقات قهرمانی بانکهای صادرات کشورهمراه باتیم بانک صادرات کرمانشاه 1372مازندران
-مقام اول مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه های تهران جام رمضان باتیم استقلال تهران 1379
-نایب قهرمان فوتسال قهرمانی باشگاه های تهران جام رمضان باتیم استقلال تهران
-مقام سوم مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه های تهران جام رمضان باتیم استقلال تهران 1380

کشوری
-نایب قهرمان جام حذفی باشگاههای ایران با تیم تراکتورسازی تبریز1370-1371
-مقام جهارم مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاههای کشورهمراه باتیم فوتسال جانبازان کرمانشاه 1376
-بهترین گلزن مسابقات فوتسال باشگاههای ایران کشورهمراه باتیم فوتسال جانبازان کرمانشاه 1376  
-بهترین گلزن مسابقات فوتبال جام آزادگان همراه تیم بانک صادرات کرمانشاه (لیگ دو جام آزدگان)
-مقام اول مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه های کشور باتیم فوتسال استقلال تهران 1378
- مقام اول مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه های کشور باتیم فوتسال استقلال تهران 1379
-نایب قهرمان مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه های کشور باتیم فوتسال استقلال تهران 1380

مقام های آسیائی
-مقام سوم قهرمانی آسیادررشته فوتبال ساحلی همراه تیم ملی فوتبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران (امارات)
-مقام چهارم قهرمانی آسیادررشته فوتبال ساحلی همراه تیم ملی فوتبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران (1388)
-حضوردردودوره مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی

وی مربیان خود را : بهروز لرستانی ، فتح ا.. یگانه ،محسن سویه ، ماشاا.. جهانی ، بهمن امیری ، منوچهر اسماعیلی ، سید مجتبی گردکانه ، سعدا.. سلیمانی ،جلال کنجدی ، محمود خدایار ، محمد رنجبر بر می شمارد .
صادق پور در تیم های مقداد ، امید انقلاب ، جم ، دارایی، مرصاد ،تراکتور سازی تبریز ، نساجی قائم شهر و استقلال تهران بازی کرده است .
وی عضو تیمهای منتخب استان کرمانشاه در رده های نونهالان ، نوجوانان ، جوانان ، بزرگسالان در قهرمانی در قهرمانی کشور نیز بوده و با تیم فوتسال استقلال سه دوره قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران شده است .
از دیگر افتخارات صادق پور ، دو عنوان قهرمانی در جام رمضان تهران ، یک عنوان نایب قهرمانی و کسب عنوان سوم بوده و دو بار به تیم ملی فوتسال ایران دعوت شده است و در دو دوره مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی در کشور برزیل .  دو دوره مسابقات بازیهای آسیایی حضور داشته است و به عنوان سرمربی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در بازیهای آسیایی خدمت کرده است و عنوان سوم و چهارم آسیایی را در کارنامه ورزشی خود دارد .استاد رضا صادق پور علاوه بر اینکه در زمینه ورزش جزو نوابغ ورزشی غرب کشور می باشد که از محبوبیت بالایی نه فقط از استان کرمانشاه بلکه در غرب دارد وحتی هنوز هم آوازه گلزنی هاو جوانمردی ای استاد عزیز و گرامی در نزد مردم غیور آذربایجان شنیده می شود .
استاد رضا صادق پور فقط در ورزش محبوب نشد بلکه در جوانمردی و اخلاق هم به یک اسطوره تبدیل شده است.
استاد رضا صادق پور تنها فردی در ایران است که در سه رشته فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در رده ملی بوده و دارای عناوین قهرمانیست و مورد حمایت مردم نیز هست، باشد که به توفیقات روزافزونتری برسد .
در فوتبال با تراکتور سازی تبریز نایب قهرمانی جام حذفی باشگاه های ایران
در فوتبال با بانک صادرات کرمانشاه بهترین گل زن لیگ جام آزادگان
در فوتسال با تیم ایثارگران کرمانشاه بهترین گل زن مسابقات قهرمانی کشور در کرمانشاه
در فوتسال سه دوره قهرمان لیگ  برتر باشگاه های ایران
در فوتسال دعوت به تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بازیکن
در فوتبال ساحلی مقام سوم و چهارم بازیهای آسیایی
در فوتبال ساحلی سر مربی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران
در هر سه رشته دارای مدارک مربیگری بین المللی می باشد .
جمع آوری این زندگینامه و چاپ و انتشارآن به درخواست عده کثیری از مردم می باشد که نامه های درخواست این مردم قدر شناس که به خوبی هنوز استاد رضا صادق پور را فراموش نکرده اند در بایگانی روزنامه اشاره و روزنامه ورزشی تماشا موجود می باشد.


 

 


منوری (21.03.2013 (21:01:25))
سلام بر استاد صادق پورنقل قول
الف (21.03.2013 (21:05:37))
خیلی دوست داریم حاج رضای عزیز موفق و پیروز باشید ستاره پرفروغ فوتبال کرمانشاهنقل قول
همکلاسی قدیمی (21.03.2013 (21:12:02))
همکلاسی قدیمی با خواندن این صفحه بغض تمام گلویم را گرفت یاد اون دوران افتادم نقل قول
علی مرادی (21.03.2013 (21:31:05))
عجب سابقه درخشانی دارد این آقای صاد ق پور خدایی الان کجای ورزش است آیا به حقش رسیده یا نه؟نقل قول
مرتضی یکه (22.03.2013 (10:19:04))
استاد رضا صادق پور فقط متعلق به کرمانشاه نیست من که در تبریز هستم هم عاشق رضا صادق پور هستم پس یاساشین آذربیجان یاساشین صادق پورنقل قول
علی محمدی (22.03.2013 (10:30:54))
اگر تا به حال به ورزشکاران کرمانشاهی میدان داده می شد وضعیت ورزش این استان این جوری نبود؟ آقای صادق پور هم قربانی حسادت شد؟ نقل قول
جمال (22.03.2013 (21:28:44))
مهم اینه که استاد محبوب مردم است نقل قول
ا (22.03.2013 (21:40:01))
تیتر واقعا برازنده این مرد بزرگ استنقل قول
منصوری (24.03.2013 (09:45:00))
خدایی حق صادق پور است که مدیر کل تربیت بدنی کرمانشاه بشه چون از هر لحاظ برازنده وتوانمند است.نقل قول
اقا (24.03.2013 (09:56:21))
لذت بردم از این مطلب زیبا وقشنگ زنده باد رضا به به تونقل قول
اسماعیل حسینی (24.03.2013 (11:23:25))
با تشکر از روز نیوز صادقپور را همه کرمانشاههای اصیل دوست دارند ودردل مردم جای دارد نقل قول

با تشکر از نظر شما !پس از تایید مدیر سایت نمایش داده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد