بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

درموردولایت فقیه

»آیت الله العظمی بروجردی (ره) : «اگر کسی ولایت فقیه را مردود بداند، نه تنها منکر فقه تشیع بلکه منکر ضروری فقه اسلام است .» ( ولایت فقیه،احمد آذری قمی ص 2 )    

شهید مطهری : بزرگ ترین ضربتی که بر پیکر اسلام وارد شد, از روزی شروع شد که سیاست از  دیانت جدا شد…و بزرگ ترین آرزوی هواخواهان ترقی اسلام باید توأم شدن سیاست و دیانت باشد. 

»خواجه نصیر الدین طوسی : «دین و حکومت، همراه یکدیگرند و هیچ یک بدون دیگرى کامل نخواهد بود.» (تلخیص المحصّل، ص 436) 

»آیت الله العظمی جعفر سبحانی:«در عصر غیبت به حکم روایات و احادیث، امور وظایف امامت به مجتهد جامع الشرایط واگذار شده است. اجرای احکام الهی و پیاده کردن نظام اسلامی بدون هدایت و نظارت فقیه امکان پذیر نیست» 

» آیت‌الله العظمی گلپایگانی برای رهبر معظم عبای ظریفی هدیه فرستادند و فرمودند : تضعیف شما را حرام می‌دانم.  

» آیت ‌الله مصباح یزدی میفرمایند : اگر امثال بنده شبانه‌روز تسبیح به دست بگیریم و فقط خدا را شکر کنیم که خدا چنین رهبری را به ما داده ، والله معتقدم که از عهده شکر این نعمت برنمی ‌آییم . رهبر عزیز ما تالی تلو معصوم (ع) است.  

»آیت الله العظمی جعفر سبحانی:«در عصر غیبت به حکم روایات و احادیث، امور وظایف امامت به مجتهد جامع الشرایط واگذار شده است. اجرای احکام الهی و پیاده کردن نظام اسلامی بدون هدایت و نظارت فقیه امکان پذیر نیست»» 

 آیت ‌الله جنتی : آیت ‌الله خامنه‌ای سپهسالار لشکر صاحب‌الزمان (عج) هستند .  

» آیت الله بهجت : کسی که عرضه اداره خانواده را ندارد حالا علیه این سید بزرگوار (امام خامنه ای) که جهان اسلام را اداره میکنند حرف میزند .  

 

»آیت الله وحیدخراسانی :حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است .

»امام صادق علیه السلام فرمود :  کسانى که حدیث ما را روایت مى کند، احکام ما را شناخته و نظر در حلال و حرام ما دارد، پس راضى شوید به حکم دادن آنها زیرا من آن شخص را حاکم شما قرار دادم » (الکافی، ج7، ص 412) 

  

»امام خمینی : «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است.» 

 

»صاحب جواهر (قرن 13 ه ق ) : «کسى که در ولایت فقیه تردید کند، طعم فقه را نچشیده و رمز کلمات ائمه معصومین(ع) را نفهمیده است.» (جواهر الکلام ج21 ص 395 ) 

 » کیومرث صابری فومنی ( مرحوم گل‌ آقا ) : به خدا ما فدایی این رهبر هستیم؛ بگذار تیر بیاید به ما بخورد. تا سینه ما هست به سینه آقای خامنه‌ای نخواهد خورد .  

 

»آیت الله بروجردی : «ما فقیه را در قدرت و اختیار، تالی تلو (جانشین بسیار نزدیک) امام معصوم علیه السلام می دانیم.»

 

 » حاج احمد آقا خمینی : من از داخل منزل ایشان مطلع هستم، مقام معظم رهبری در خانه، بیش از یک نوع غذا بر سر سفره ندارند. خانواده معظم‌له روی موکت زندگی می‌کنند.  

 

» آیت الله فاضل لنکرانی : «مسئله ولایت فقیه از فروع فقهی نیست تا ما بگوییم فلان روایت دلالت دارد یا نه، کدام روایت سندش حجت است ، کدام روایت نیست. این یک مسئله عقلی و بدیهی است.» 

 

»آیت الله العظمی حسین نوری همدانی: « بافت فقه در دوران غیبت کبری به گونه ای طراحی شده که باید حاکم و ولی برای اجرای قوانین فقهی در تمام ابواب فقه وجود داشته باشد و فقه بدون ولی فقیه نا کارآمد است. » 

 

» فرزند آیت‌الله العظمی بهجت : معظم‌له ( آیت الله بهجت ) برای سلامتی رهبر انقلاب چندین ختم ویژه صلوات و ذکر را گرفتند.  

 

 »امام خامنه ای : « اطاعت از دستورات حکومتی ولی امر مسلمین بر هر مکلفی ولو این که فقیه باشد، واجب است » (اجوبه الاستفتائات ) 

 

»امام مهدی (عج) : «در حوادث و رخدادهایی که واقع می شود به روایت کنندگان حدیث ما رجوع کنید که آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنانم.» (اکمال الدین و اتمام النعمه شیخ صدوق ج 1، ص 483)  

 

»امام حسین(علیه السلام) : « مجارى امور و حکم ها در دست عالمان به خدا و امینانِ بر حلال و حرام الهى است.» ( تحف العقول، ص 238 و عوائد الایام، ص 534. )  

 

» شیخ محمد احمد بسیونی ، قاری مشهور مصری : خودم تأثر شدید ایشان (امام خامنه ای) از قرائت آیات قرآن و جاری شدن اشک از چشمان ایشان در هنگام تلاوت‌ها را دیدم و نور قرآن را در سیمای ایشان مشاهده کردم.

 

 

» علامه بهلول : در بین مردم به زهد معروفم ولی زهد آقای خامنه ای بیشتر از من است چرا که من چیزی ندارم و زهد می ورزم ولی آیت الله خامنه ای در مقامی هستند که می توانند داشته باشند و زهد می ورزند. 

 

» مجید مجیدی کارگردان مشهور : برایم آن زمان که هنوز رئیس جمهور نبودند و بعد که بودند و می آمدند پیش ما سر سفره با ما املت می خوردند با الان که رهبر مملکت هستند فرقی نکرده اند.

آیت الله سیستانی : «حکم کسی که ولایت شرعی دارد در امور عامه (که نظام جامعه و معاش مردم بر آن مبتنی است.) بر همه نافذ است. حتی بر مجتهدین دیگر.» 

 

»آیت الله العظمی جعفر سبحانی:«در عصر غیبت به حکم روایات و احادیث، امور وظایف امامت به مجتهد جامع الشرایط واگذار شده است. اجرای احکام الهی و پیاده کردن نظام اسلامی بدون هدایت و نظارت فقیه امکان پذیر نیست»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد