بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

به بهانه روزخلیج همیشه فارس

نام خلیج فارس به قدمت 5500 سال با تحریف گزند نمی‌بیند


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه چند وقتی است که شاهدیم دشمنان این مرز و بوم کهن با تحریف نام‌های تاریخی از جمله خلیج فارس قصد بر ایجاد تشنج در بین ملت ایرانی کرده‌اند که هیچ انسان صادق و امانتداری خیانت به تاریخ را نمی‌پذیرد، کما اینکه با این اقدامات راه به هیچ جایی نبرده‌اند و عظمت این نام 5500 ساله با این قبیل اقدامات گزندی نخواهد دید. 

پس از حمله انگلیس به جزیره خارک در سال 1837 و واکنش حکومت وقت رابطه ایران با آن کشور به هم خورد و مجله تایم در سال 1840 تحریف عجیب نام خلیج فارس به خلیج بریتانیا را در پی داشت که البته هرگز تکرار نشد و پس از آن هم بعد از ملی شدن صنعت نفت در سال 1950 و خلع ید کمپانی های انگلیسی از نفت ایران و قطع روابط سیاسی دو کشور، باعث شد وزارت مستعمرات انگلیس اولین بار پروژه تحریف نام خلیج فارس را کلید زدند. 

کم رنگ شدن دلبستگی جوانان کشورهای غربی به تاریخ کشورشان و جایگزین شدن زبان انگلیسی و فارسی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و از سویی تحریک دولت‌های غربی از جمله عواملی محسوب می‌شوند که اعراب را واداشته است برای جلوگیری از مرگ تدریجی باورمندی‌های ملی خود حرکتی انجام دهند.

خلیج فارس در جنوب غربی قاره آسیا که 1259 کیلومتر مرز آبی با جمهوری اسلامی ایران دارد و ایران(Persia) بزرگترین کشوری است که با این بدنه آب مرز مشترک دارد.

 

*گواهی های تاریخی مبنی بر جاودانه بودن نام خلیج فارس

سفرنامه فیثاغورث که در آن از خلیج فارس با نام دریای پارس یاد شده است، کتاب تاریخ هردوت، نقشه‌های کلادیوس بطلمیوس،هیپارک کرانزمالوس که تاریخ نگاران برجسته یونانی هستند، دانشمندان ایرانی ازجمله خوارزمی ابویوسف اسحاق کندی، ابوزید بلخی، استخری و ابوریحان بیرونی که در دوران شکوفایی اسلامی از این دریای تاریخی با نام خلیج فارس یاد کرده‌اند، دکتر خوزه مانوئل گارسیا استاد دانشگاه و عضو انجمن جغرافی دانان به این نام اشاره کرده است، سرچارلز بلگریو نماینده سیاسی انگلیس در امور دولت‌های خلیج فارس در کتاب خود در سال 1966 می‌نویسد: من همه بخش‌های خلیج فارس را جستجو کرده‌ام و یقین دارم که نام صحیح آن نیز خلیج فارس است چرا که هیچ نقشه و سندی را ندیدم مگر با نام خلیج فارس، فرهنگ عربی المنجد کتابخانه کنگره آمریکا  کتابخانه ملی بریتانیا و اسناد سفارتخانه هندوستان در لندن نقشه‌های فراوانی با نام خلیج فارس دارند.

اطلس توماس هربرت (1629)، اطلس دانشگاه لوساژ (1863) اطلس ارنست امبروسیوس (1922) و اطلس‌های هارمورت لندن، نقشه امپراطوری پرشیا (1770) و نقشه تا پرشیا به رسم جی.آروا اسمیت، نقشه ارایه شده توسط واحد امنیت اطلاعات وزارت جنگ انگیس در سال 1891 هم نام خلیج فارس را شامل می‌شود.

مؤسسه نشنال جئوگرافی که مرتکب اشتباه شده بود و خلیج فارس را با نام جعلی خلیج ... درج کرده بود، پوزش و عذرخواهی کرد، اما هیچ‌گاه بخشیده نشد و نمی‌شود.

یادداشت: محسن فولادی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد