بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

تجمع صنفی اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه

به نقل ازسرویس خبری ،تحلیلی فائزون

تجمع صنفی اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه در حیاط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در اعتراض به عدم توجه مسئولین استانی به این قشر از جوانان جویای کار در رابطه با وضعیت اسفبار درامد و معیشت و قراردادهاو دستمزد کم آنها . 

 

نفر مشخص شده رئیس جدید سازمان می باشد که درحال گفتگو با تجمع کنندگان است

به گزارش تخصصی خبرنگار فائزون که در آن مکان حضور داشت و گزارشهای ارسالی به این سامانه خبری ، همزمان با روز پنجشنبه مورخ 90/8/12 صبح تجمعی در حیاط سازمان مرکزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه (مقابل درب ورودی سالن و زیر اتاق رئیس این سازمان ) با حضور تعداد حدود 250 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه که به نمایندگی از حدود هزاران نفر از فارغ التحصیلان این بخش حضور داشتند ، مراتب اعتراض و نارضایتی خود را نسبت به خواسته های صنفی خود از قبیل : وضعیت قراردادها، میزان درامد پایین ، عدم اشتغالزایی ، و نبود توجه و رسیدگی مسئولین استانی به این قشر را ابراز نمودند.

در این تجمع اعتراضی که فارغ از هرگونه تنش و بینظمی  و بدور از هرگونه جنجال سیاسی و صرفا جنبه صنفی داشت بعد از درخواست اجتماع کنندگان ،رئیس سازمان در بین آنها حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد و به آنها قول مساعدت و رفع مشکلاتشان را داد.

لازم بذکر است که این افراد معترض عنوان نمودند که چنانچه به وضعیتشان رسیدگی عاجل نشود به زودی درب استانداری کرمانشاه تجمع خواهند نمود.

همینطور این تجمع کنندگان با ابراز نارضایتی از عملکرد صداوسیمای مرکز کرمانشاه به خبرنگار ما اینطور گفتند :

با وجود هماهنگی های قبلی با واحدمرکزی خبر برطبق روال همیشگی و وظیفه این مرکز که همیشه اعتراض و مشکلات همشهریان را از طریق رسانه به گوش مسئولین می رساند اما اینبار با توجه به بعد مسافت کم و هماهنگی های قبلی برای انعکاس این خبر حاضر نشدند و در تماسهایی که با این مرکز داشتیم مکررا به ما می گفتند که اکیپ در راه است اما از آنها خبری نشد.

ضمنا به اطلاع می رساند این تجمع از ساعت ده ونیم صبح تا اذان ظهر به طول انجامید. 

 

فائزون : مسئولین استانی بخصوص تیم مدیریت ارشد استان توجه خاص داشته باشند که تذکر اکید مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به استان ،بیشتر حول محور : اشتغال و رفع بیکاری جوانان بود . لذا ضروریست با پرهیز از هرگونه وعده و دادن آمارهای کذب  و با تلاشهای شبانه روزی به این مهم بپردازند و زمانی می توانند شعار بدهند که در راستای رفع بیکاری و اشتغال  جوانان گامی برداشته اند که از این موارد در استان شاهد نباشیم.

قابل توجه : هماکنون حدود هزار و جندصدنفر عضو شرکتهای فنی مشاوره ای مهندسی عضو نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان هستند که زیر نظر جهاد کشاورزی می باشند و تعدادی برابر با همین امار نیز پشت درب های بسته ، اماده بکار و فارغ التحصیل این بخش وجود دارد که این شرکتها اشباع شده و جایی برای آنها نیست ، و بیکار بسر می برند ، این درحالی است که مصاحبه هایی را اخیرا از برخی مسئولین شاهد هستیم که عنوان میکنند : تعداد .....  نفر را در فلان گلخانه احداث شده فلان شهرستان مشغول نموده ایم و تعداد .... نفر را در طرح فلان پروژه کشاورزی دیگر در شهرستان دیگری مشغول بکار کرده ایم. با توجه به این امار بالای بیکاری جوانان این بخش در استان که از فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشند و این امارهای کلانی که توسط برخی مسئولین ارائه می شود تناقضات فاحشی وجود دارد.  

 

 

 

 

در اینباره رجوع میکنیم به خبر اخیر یکی از رسانه های استانی :

تحول نیوز :به نظر میرسد مصوبات سفرهای هیات دولت میبایست از کار کارشناسی بسیار زیادی بعنوان پشتوانه بر خوردار بوده باشند تا در عرصه عملی شاهد تحقق مصوباتی باشیم که زمینه ساز رفع مشکلات مختلف باشد .حالیه که بنا بر مستندات موجود مشخص گردیده است که تحقق اعلام شده یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به استان کرمانشاه (ایجاد شغل جهت ۱۳۸۴ نفر کارشناس کشاورزی در قالب ۳۷۲ هکتار گلخانه واگذار شده )کذب بوده است اذهان عمومی و کارشناسان ذیربط را با سوالاتی اساسی دیگری مواجه مینماید که چرا میبایست به صحت و سقم سایر مصوبات سفر که همچون مصوبه فوق تحقق ۱۰۰دصدی آن اعلام شده است شک ننمود .و اصولا چه تصمیمی وجود دارد که سایر مصوبات محقق شده به ادعای مسئولین استانی نیز همچون مصوبه فوق کذب محض نباشد ؟؟؟!!!شایان ذکر است مستندات کافی در خصوص کذب بودن درصد تحقق ۱۰۰دصدی مصوبه فوق الاشاره موجود است .البته چنانچه مصوبات سفرهاواقعی بود علی القاعده نمی بایست شاهد معضلات عدیدهای چون بیکاری در استان در وضعیت تاسف بار فعلی بودیم .بهر حال بهتر است و البته توصیه میشود مسئولین ذیربط با مطالعه میدانی سایر مصوبات سفر فقط به امارهای روی کاغذ اکتفا ننمایند تا خدای ناکرده سایر مصوبات اعلام شده نیز کذب محض از آب در نیاید .

نظرات 2 + ارسال نظر
خبررسان دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 01:03

با سلام
طبق آخرین و جدیدترین اخبار واصله از استانداری کرمانشاه به اطلاع میرساند که بزودی نورالله حسینی رئیس روابط عمومی استانداری از این سمت کنار گذاشته خواهد شد وفرد دیگری که از مدیران پیشین در استانداری بوده جای او را خواهد گرفت.
گفتنی است حسینی در مدت حدوداً سه ماه واندی که در این جایگاه مشغول بوده نتوانسته است نظر مهندس هاشمی را جلب کند و می توان گفت عدم تعامل با رسانه های استان,عملکرد ضعیف در سفر مقام معظم رهبری و همچنین وادار نمودن کلیه روابط عمومی های استان کرمانشاه به نصب بنر خوشامدگوئی رهبر در خیابانهای شهر که گله مندی مقام عظمای ولایت را هم بدنبال داشت و همچنین عدم رضایت مندی کارکنان روابط عمومی و مجموعه استانداری و....از مواردی است که مهندس هاشمی را برآن داشته که وی را از این سمت برکنار نماید.

ت.ط دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 00:28

چه ربطی داره تین نظری که نوشتی آخه؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد