بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

موسوی اجاق: نامه فرمانداری مبنی بر رد صلاحیت شهردار رسمیت ندارد

 در شرایط فعلی و بر اساس قانون نمی توانیم فرد دیگری را بعنوان شهردار انتخاب کنیم، زیرا نامه ارسالی از سوی فرمانداری نامه ای نیست که بتوانیم روی آن تصمیم گیری کنیم. باید این نامه از سوی وزیر کشور باشد. رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه معتقد است بر اساس قانون شوراها، هنوز... ادامه ی مطلب

سید حجت اله موسوی اجاق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ، اظهار داشت: طبق تبصره سه ماده 71 قانون شوراها نصب شهرداران در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استانها با حکم وزیر کشور صورت می گیرد و شخص وزیر کشور باید یا حکم شهردار پیشنهادی شورا را صادر و یا به صورت مستدل و مستند اعلام کند که شهردار پیشنهادی شرایط لازم را ندارد.

اجاق افزود: در صورتی که وزیر کشور شهردار پیشنهادی شورا را فاقد شرایط لازم بداند، شورای شهر در جلسه رسمی خود این نظر(نظر وزیر کشور) را مطرح و چنانچه بر مصوبه خود (شهردار منتخب) اصرار داشته باشد این موضوع به هیات حل اختلاف ذیربط ارجاع خواهد شد.

وی گفت: طبق قانون هیات مذکور ظرف 15 روز مکلف به تصمیم گیری بوده و تصمیم آن هیات برای طرفین یعنی وزارت کشور و شورای شهر لازم الاجرا می باشد و چنانچه در مدت مقرر هیات حل اختلاف نظر خود را اعلام نکند نظر شورا متبع خواهد بود و شهردار می تواند اختیارات قانونی خود را اعمال و اجرا کند.

اجاق گفت: طبق قانون تا این لحظه آرش رضایی همچنان شهردار منتخب و پیشنهادی شوراست، زیرا هیچ نامه ای از مرجع قانونی مربوطه یعنی وزیر کشور مبنی بر تایید یا رد ایشان به شورا نرسیده است.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص تایید یا رد صلاحیت شهردار پیشنهادی شورا در صلاحیت استان نیست، گفت: نامه ای که از سوی فرمانداری مبنی بر عدم تایید صلاحیت آقای رضایی ارسال شده را بایگانی کرده ایم،  زیرا طبق قانون تنها یک مرجع می تواند در این خصوص تصمیم گیر باشد و آن هم وزیر کشور است.

اجاق در ادامه با ابراز گلایه از فرصت 50 روزه از دست رفته، گفت:  شورا در این فرصت سوزی هیج نقشی نداشته است. طبق قانون باید حکم شهردار پیشنهادی ظرف 10 روز صادر می شد که چنین نشد و مسئولین مربوطه در این خصوص کوتاهی کرده اند.

وی افزود: حتی اگر تایید صلاحیت شهردار پیشنهادی در استان بود  جای این سئوال وجود دارد که یک استعلام ساده باید 50 روز طول می کشید.

اجاق گفت: نمی دانم نقش و کوتاهی شورا در این خصوص چه بوده که فرماندار اعلام کرده انتظار ما و مردم این است که شهرداری کرمانشاه به سرعت سامان بگیرد که بخشی از آن بر عهده شوراست.

وی افزود: طی این مدت چندین بار با مسئولین استان و کشوری مکاتبه کردم که زودتر تکلیف مشخص شود، اما پاسخی داده نشد.

رییس شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: در شرایط فعلی و بر اساس قانون نمی توانیم فرد دیگری را بعنوان شهردار انتخاب کنیم، زیرا نامه ارسالی از سوی فرمانداری نامه ای نیست که بتوانیم روی آن تصمیم گیری کنیم. باید این نامه از سوی وزیر کشور باشد.

اجاق افزود: بعبارت دیگر این اقدام استان باعث شده نتوانیم شهردار  انتخاب کنیم و انتخاب شهردار جدید تخلف است.

روز گذشته فرماندار کرمانشاه از ارسال نامه عدم تایید صلاحیت مهندس آرش رضایی شهردار منتخب شورا به این نهاد خبر داده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد