بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

حاج جلیل کرم ارتباطات جریانهای انحرافی در کرمانشاه افشاء کرد.

درددلهای حاج جلیل کرم از ماجراهای جریان انحرافی وعوامل آن ،بحث دخالت های استانداردرمسکن مهر-فشاربرای برنده شدن شرکت کیسون - شرکت چیلکو و مقابله ناحق باجریان حزب الله

 برادر حاج جلیل کرم

رئیس موفق وسابق اداره کل تعاون استان کرمانشاه که با پیگیری های شخص استاندارویکی از علماء اعلام  بدلیل اختلاف عقیده واختلافات سلیقه شخصی بویژه مخالفت های مکررحاجی با اعمال فشارهاوتوصیه های غیر قانونی استانداروهمچنین حزب الهی بودنشان ناجوانمردانه برکنار شدند در آخرین روز مسئولیتش در تعاون با دعوت از رسانه های استان ابعاد تازه ای از مسائل سیاسی استان اعم از ارتباطات و حمایت های پشت پرده با شرکت های کیسون - چیلکو و ... و نیز تلاش برای ساکت کردن گروه حزب الله و مواردی از این دست را افشا کرد که هیچ یک از رسانه ها نتوانستند یا نخواستند آن را منتشر کنند. اکنون که ماجرای شرکت کیسون و ارتباط وسیع مالی آن با جریان انحرافی نقل محافل مختلف تبدیل شده وبلاگ خبری فانوس بصیرت با استفاده از وبلاگ فائزون اقدام به انتشار متن کامل سخنان جلیل کرم می نماید که باتوجه به اهمیت آن بدون کم و کاست منتشر می شود:

برادر حاج جلیل کرم : در دولت نهم بود که از طرف دولت بحث مسکن مهر به وزارت تعاون در سراسر کشور جهت برپایی تعاونی ها ابلاغ شد و از نیمه دوم سال 86 بحث مسکن مهر در استان و سراسر کشور عنوان و شروع بکار شد که با توجه به ثبت نامهایی که ما انجام داده ایم تعداد 130 هزار نفر از طریق اداره کل تعاون و بادجه های پستی اقدام و از این تعداد 82 هزار نفر پالایش کردیم که شرایط به آنها تعلق می گرفت و از آن تعداد 55 هزار نفر در تعاونی های ما مراجعه و ثبت نام کردند.

تا بحال ما 36 هزار واحد زمین از مسکن و شهرسازی تحویل گرفته و شروع به ساخت و ساز کردیم و این در دوران دو استاندار یعنی اقای غفوری و هاشمی صورت گرفت.و در این مدت مسکن و شهرسازی نیز شاهد تعویض 4 نفررئیس بود. اما در بحث مسکن مهر صحبتهای زیادی شده است .در ماه فروردین بود که خواستیم کار را شروع کنیم در جلسه ای در شب که با حضور آقایان هاشمی استاندار – معاونت عمرانی –جمورمدیر کل دفتر فنی استانداری و امیری مدیر کل بانک مسکن -]چقاروندی رئیس مسکن و شهرسازی کرمانشاه که بعدا هم ایشان سر این جلسه با پیگیری های استاندار عوض شد ، حضور داشتند دعوت شدیم در آن جلسه توسط استاندار از حضار خواسته شد، صورتجلسه ای که قبلا مبنی بر 38 هزارواحد نوشته و امضاء شده بود، عوضش کنند و بنویسیم 20هزار واحد و امضاء کنیم.و دلیلشان این بود که ما توان این حجم از کار را نداریم. تنها کسی که جلوی آنها در آن جلسه ایستاد بنده بودم و گفتم  : من از 35 هزار نفراز مردم  پول گرفته ام و به این منظور زمین خریداری کرده ایم و بابت آن وزیر مسکن  به بنده و رئیس بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی و معاونت عمرانی وبانک مسکن به عنوان تشویق سفر حج اعطا شد . حالا چطور قبول کنم از حجم کار کم کنیم . بروید صورتجلسات قبل ر ا بیاورید من اینکار را نمی کنم و جلوی آنها  ایستادم. برای تصدیق گفته های اینجانب می توانید از آقای امیری رئیس سابق بانک مسکن کرمانشاه که الان رئیس بانک  مسکن شیراز می باشد سوال کنید.

هیچکدام از افراد حاضردر جلسه آن شب در قید مردم نبوده ونیستند بلکه فقط شعار می دهند اصلا دلشان نمی سوزد چون بچه این شهر نبودند فردا از این شهرمی رفتند و این من بودم که چشم در چشم این مردم باید جواب می دادم. در هر صورت آن شب بنده امضا نکردم. در جلسه همان شب بود که استاندار به آقای امیری رئیس بانک مسکن وقت تکلیف کرد که مبلغ بیست میلیارد تومان به شرکت ((ک)) یا همان کیسون بده ، که ایشان جواب داد اینکار را نخواهم کرد ، هنوز نه قراردادی بسته شده نه کسی پولی دریافت کرده اما استاندار تاکید کرد چون من می گویم باید بدی.که من از آقای امیری در آن جلسه دفاع کردم ولی بقیه سکوت کردند. اما استاندار ایشان را تهدید کردو گفت : اگه تا آخر هفته پول رو ندی برت می دارم. که در نهایت ایشان بیست میلیارد را داد.

بعد از این مرحله نوبت به دعوت و انتخاب شرکتها شد. روال بر این است که شرکتها خودشان بیایند پیگیری کنند دوندگی کنند تا بتوانند پروژه بگیرند اما بدعوت آقای استاندار شرکت کیسون  به کرمانشاه دعوت و برنامه ای در تاریخ های دوشنبه و سه شنبه مورخ های 23/1/89 و 24/1 برنامه ریزی شد با عنوان برنامه بازدید و جلسات مربوط به سفر گروه سرمایه گذاری شرکت کیسون.

در واقع توسط اینجانب 40شرکت را تحت عنوان کنسرسیوم از شرکتهای آتی طرح شهر و زانوس را که قیمت پیشنهادیشان بسیار پایین بود را انتخاب کرده بودیم (قیمت زیر متری 300 هزار تومان . اما با اعمال نفوذ استاندار شرکت کیسون انتخاب شد با هزینه متری 320 هزار تومان که از قیمت قانونی و اعمال شده توسط وزیر مسکن  بیشتر بود که بعدا که دیدند گندش بالا آمد تازه  با حذف چند آیتم در برخی قسمتهای ساختمانها تبدیل شد به متری 310 هزار تومان. این در حالی است که از طرف وزیر اعلام شده سقف قراردادها باید متری 300 هزار باشد. و اینجا بود که این اختلاف قیمت باید از طرف نهادهای نظارتی و امنیتی بررسی شود ببینند این اختلاف پول به جیب کی رفته .و چرا به شرکتهایی که حاضر بودند با مبالغی کمتر کار را انجام دهند ،داده نشد . به اعتقاد ما به این دلیل بود که باجی در کار نبوده در آن شرکتها ..

ولی ما بازهم با اینها در مورد کیسون مخالفت کردیم تا آنجا که با اینها در تهران در غالب تفاهم نامه سه جانبه ای قرارداد امضا کردند و آن پروژه را بدلیل مخالفت تعاون از تعاونی خارج کردند. تا جایی که در جلسه ای در کرمانشاه به حالت اعتراض گفتم : وزیر مسکن دستور داده سقف 300 هزار تومان باشد چرا با اینها قرارداد 320 هزار تومان می بندی ؟؟ که استاندار با همین لحن گفت : آقای کرم ولمون کن ،اینطوری می کنی برای متری بیست هزار تومان ؟  من به ایشان گفتم  شما بیایید حساب کنید 20 هزار تومان که اضافه میشود به ازای هر متر در این پروژه عظیم می شود چیزی حدود 70 میلیارد تومان.

 و در آخر آن جلسه فقط دست بنده به عنوان مخالف بالا رفت چون بقیه جرات نداشتند.و برخی هم منافع داشتند!!!. بحث من با این آقا این بود اگه پولی بود برای همه باشد چرا فقط به این یک شرکت پول تزریق می شد.

 واما در پروژه ای 4000 واحدی دیگر که به شرکت چیلکو داده شد توسط برخی افراد بطور سفارشی و بدون برگزاری مناقصه .این شرکت از لحاظ کیفیت بر اساس گزارشهایی که نظام مهندسی  و جامعه مهندسین بسیج مکررا" داده اند که مکتوب موجود است بدون کیفیت می باشد و ناظران نظام مهندسی آن را تایید نمی کنند و این در حالی است که پیمانکار مربوطه با توجه به حمایت های استاندار هیچ توجهی به آن نمی کند.

همینطور قانونی که در همه جا اعمال شده ولی برای شرکت چیلکو اعمال نشده اینست که در همه جا متراژ پارکینگ را یک دوم بها حساب میکنند اما برای این شرکت تمام بها حساب شده!!!

کرم در رابطه با ارتباط با هاشمی استاندار کرمانشاه می گوید :وقتی قصد داشتند هاشمی را  به عنوان معاونت برنامه ریزی انتخاب کنند ، بنده به اتفاق دکتر رحیمی فرماندار وقت، فرهاد رحیمی مدیر کل بهزیستی به آقای غفوری استاندار وقت مراجعه کردیم و از ایشان با وجود مخالفت های غفوری دفاع کردیم به خاطر کارش و این گذشت تا ایشان برکنار و برای مدتی از کرمانشاه رفت ،بعد از اینکه احتمال انتخاب ایشان برای استانداری  با حمایت های آقای ممدوحی قوت گرفت ، اینها آمدند و نظر ما وحزب الله کرمانشاه را خواستند و ایشان از ما خواست تا در بیانیه ای از ایشان حمایت کنیم . که ما اعلام کردیم ما دخالتی نداریم نظری هم نداریم بقول حاج صادق که گفت همین که نظری نمی دهیم برای شما برد است و برای ما همین که آقای ممدوحی می خواست بس بود و اعتماد کردیم .ولی ایشان اصرار به حمایت رسانه ای حزب الله از خودش را داشت که بنده به عنوان رابط حزب الله به ایشان گفتم : آقای هاشمی حزب الله هیچ وقت بیانیه نمی دهد اما من شخصا به عنوان مدیر تعاون برای شما پیگیری می کنم.تا اینکه شد، ایشان انتخاب شد وارتباط ما برقرار شد.و بنده نقطه وصل ایشان با بیرون بودم.تا حدی که در جلسات ماه محرم ایشان را به جلسات می بردم و در نیمه شعبان در مراسم حیدریه بردمشان. تا آنکه آن اتفاقات مورخ 13/6 اتفاق افتاد. ایشان قبل از سفر مکه تشویقی وزیر که من بروم در جلسه ای دونفره به بنده گفت : برگشتی میخواهم با توجه به توانایی هایی که در شما می بینم شما را فرماندار کرمانشاه بکنم  که بنده در جواب رد کردم و گفتم اگر اجازه بدهی در تعاون بحث مسکن مهر را که پیگیری میکنم به اتمام برسانم که خدمتی به خلق الله کرده باشم با توجه به سالها تجربه اینجانب در بنیاد تعاون سپاه.ولی بعدها که همه دیدید ایشان آن کسی نبود که باید باشد و سر موضوع های  مختلف از قبیل مباحث فرهنگی از قبیل مسائل کنسرت ها و عدم پایبندی به اولتیماتم های حزب الله در مورد فضای امر به معروف و نهی از منکر و مسائل عقیدتی در جامعه و بسیاری از موارد دیگر که قبلا در جلساتی خصوصی به استاندار گوشزد شده بود که در برخی از این جلسات با اصرار اینجانب و آقای طالبی تشکیل شده بود و حاجی صادق اشک تلخ را علیرغم عدم میل باطنی در این جلسات بردیم و ایشان تذکراتی را به استاندار داد که تا وقتی از تیررس ما بدوری که خط قرمزها رعایت شود حتی جهت اطلاع کسانی که می گویند حزب الله بدلیل طلب باج با استاندار در افتاد عرض می کنم : بارها در این جلسات از طرف استاندار گفته شد هرچقدر پول برای امورات فرهنگی یا برای بچه ها می خواهید بنویسید که دستور بدهم پرداخت کنند اما حاجی نپذیرفت و گفت شما خط قرمز ها را رعایت کنی پولی احتیاج نداریم.حتی استاندار به اینجانب بعدا" اصرار کرد که حاجی صادق را هرجور شده راضی کنم ((مثل بعضی ها که هرچی مینویسند سریع پرداخت می شود)) که پول بگیرد وقتی با حاجی صحبت کردم که استاندار رو چکار کنم یه جمله به من گفت : که میخاهد با پول در دهان مارا ببندد که از این به بعد چشممان را روی خیلی مسائل ببندیم.  و بعد از آن مسائل که در شهریور رخ داد بنده چون مدیر تحت امر استان ایشان بودم بارها با وجود اختلاف عقاید با ایشان صحبت و ایشان را نصیحت کردم که با این بچه ها بدنکن اینها مدیران زیر دستت نیستند که بتوانی عوضشان کنی . این بچه ها از هیچکس و هیچ چیز نمی ترسند تمام قد جلو تو می ایستند و با تو برخورد میکنند که کم کم این اتفاقات باعث شد ایشان با من هم لج بیافتد و برای برداشتن اینجانب با توجه به اطلاع از عملکرد خوب تعاون و رتبه سوم در کل کشور با رای زنی ها و کانال زنی ها و تهمت زدن به اینجانب که برعلیه دولت حرف می زنم توانست موجبات برکناری اینجانب را مهیا سازد.

نظرات 1 + ارسال نظر
هفت شنبه کرمانشاه چهارشنبه 8 تیر 1390 ساعت 14:37 http://haft831.blogfa.com/


وبلاگ هفت شنبه فارغ از هیاهوهای سیاسی با نگاهی طنز به مسائل استان کرمانشاه می پردازد. قصد توهین به هیچ کس و مقامی را ندارم و فقط در جهت نشان دادن زشتی و پلشتی ها و همجنین برای شادی شما می نویسم . با ما همراه باشید و در این خصوص موضوع های خود را برای ما ارسال نمائید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد