بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

جلیل کرم:من ضعیف نبودم استاندارتاب تحملم رانداشت.

خداحافظ حاج جلیل کرم  خداحافظ

 

 

جلیل کرم درمراسم تودیع اش در جمع خبرنگاران بابیان اینکه  اختلاف شخصی با استاندار باعث خداحافظی ام با اداره کل تعاون گردید،گفت: 

درمدت چهار سال و 10 ماه فعالیت خود در اداره کل تعاون استان در مورد بنگاه های زودبازده حدود 850 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی ها پرداخت شده و از این حیث رتبه سوم را بین ادارات کل تعاون سراسر کشور داریم.ضمن آنکه در خصوص واگذاری سهام عدالت نیز 14 تعاونی سهام عدالت در شهرستانها تشکیل و تا به امروز 3/1 میلیون نفر از جمعیت استان عضو تعاونی های سهام عدالت شده اند و از این حیث نیز جز استانهای برتر هستیم.

وی درخصوص عملکردش در بخش مسکن مهر گفت: با آغاز  طرح مسکن مهر حدود 120 هزار نفر متقاضی در استان ثبت نام کردند که از بین آنان 82 هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و 55 هزار نفر نیزمراجعه و در تعاونی ها ثبت نام کردند.در سطح استان از سوی تعاونیها، زمین برای ساخت 36 هزار واحد از مسکن و شهرسازی تحویل گرفته شده و کار ساخت و ساز این واحدها ادامه دارد.

وی گفت: در خصوص اشتغال نیز عملکرد مناسبی داشته ایم و تاکنون نزدیک به سه هزار نفر جهت دریافت تسهیلات به صندوق مهر امام رضا (ع) معرفی و 68 تعاونی نیز تشکیل و به منظور دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی شده اند.

کرم در ادامه به دلایل برکناریش اشاره کرد و با بیان اینکه برکناریم به دلیل عملکرد ضعیف نبوده است، اختلاف شخصی با استاندار را دلیل این امر عنوان کرد.

وی افزود: اختلاف با من به جایی رسید که پیش از سفر هیات دولت به استان طرح های پیشنهادی اداره کل تعاون را از لیست طرح های پیشنهادی استان حذف کردند که با اصرار و پیگیری مجدد، این طرح ها در لیست پیشنهادات گنجانده شد.

وی افزود: همچنین سه ماه است که در سفرهای شهرستانی، من را از لیست مدیران همراه حذف کرده اند. 

درادامه مطلب خلاصه ای از زندگی نامه حاج جلیل کرم جهت مطالعه دوستان درج گردیده است.

حاج جلیل کرم از بنیان گزاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه در سال 57 و از موسسین حزب‌الله و همرزم سردار رشید اسلام شهید «سید محمد سعید جعفری» سرانجام پس از ماهها کش و قوس با استاندار دوم خردادی سرافرازانه از اداره کل تعاون استان خداحافظی نمود و بحمدالله پس از ماهها انتظار، امروز به میل باطنی خود مبنی بر عدم همکاری و مواجهه با امثال دادوش گل سفیدی دوم خردادی، نائل آمد...

این نیروی پرتلاش حزب اللهی در  کارنامه عملکرد خود سالها ایثار و فداکاری در مبارزه با ضد انقلاب کردستان و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در مناطق غرب و جنوب کشور را به ثبت رسانده است.

همان عرصه‌ای که استاندار فعلی کرمانشاه (دادوش گل سفیدی) حتی توفیق یک سطر از آن را در پرونده عملکرد خود ندارد.

 برادر کرم طی 32 سال از سپری شدن عمر با برکت حزب‌الله کرمانشاه، همواره در این جبهه و خاکریز مقدس حضور داشته و هرگز حاضر به معامله با هیچ چیز دیگری نشده و نخواهد شد لذا در ماجرای ماندن یا رفتن از اداره کل تعاون استان، سرافرزانه رفتن را به ماندن معامله‌گرانه ترجیح داد و اگر می‌خواست همچون برخی مدیران که در لفظ ادعای همرزمی با شهید جعفری و... را یدک می‌کشند! ولی در عمل به فکر حفظ موقعیت، پست و سمت خود هستند، عمل نماید؛ سالها در این مسند گذرا و اعتباری باقی می‌ماند؛ لکن او بحمدالله پایبندی به میثاق با شهید جعفری در جریان حزب‌الله را با هیچ چیز دیگر عوض نکرد.

حاج جلیل در زمان تشکیل دولت نهم به رغم اینکه سالها مسئول بنیاد تعاون سپاه استان لرستان بود، به درخواست دولتمردان نهم، مسئولیت اداره کل تعاون استان را پذیرفت و طی قریب پنج سال، کارنامه‌ای درخشان از خود برجای گذاشت و اکنون بحمدالله و با افتخار، هزینه ایستادگی در راه حق و کوتاه نیامدن از  مواضع حزب الله را پرداخت .

از افتخارات او در طی دوران تصدی مسئولیتش این بود که احدی از جریان حزب‌الله در هیچ تعاونی حضور پیدا نکرد  و با مراقبت ویژه در این مسائل مجال هر نوع جوسازی مخرب و ناجوانمردانه علیه حزب‌الله را از مغرضین سلب نمود.

حاج جلیل پس از‌ آمدن استاندار فعلی در دولت دهم، به خصوص پس از تهاجم چماقداران طرفدار ایشان، به حیدریه امیر‌المومنین(ع) در مورخ سیزدهم شهریور سال 1389، کرارا به جهت حفظ شأن حقیقی خود، قصد کناره‌گیری از اداره کل تعاون استان را داشت چرا که در کنار این استاندار ماندن را شأن شخصیت خود نمی دید؛ لکن حسب‌ تأکید حضرت آیت‌الله علما، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه مبنی بر لزوم استمرار حضور ایشان در این مجموعه و نیز تداوم خدمت خالصانه برخلاف میل باطنی استعفا نداد تا اینکه مسئولین آن وزارتخانه بنا به ماهها اصرار استاندار از او خواستند به استان دیگری برود که ایشان نپذیرفت.

آنچه مسلم است امثال برادر حاج جلیل کرم با صلابت در این استان ماندگار خواهند بود (چه دارای عناوین حقوقی،اعتباری این دنیا باشند و چه نباشند) و امثال استاندار چهارمحال بختیاری (دادوش گل سفیدی) همچون غباری گذرا می‌آیند و خواهند رفت لکن جای تاسف بر معدود افرادی است که اهل این دیار هستند و حفظ موقعیت خود و ماندن چند روزه بر یک مسند بی‌ارزش اعتباری را به قیمت از دست دادن... معامله می نمایند.

لازم به تذکر است که این برادر متعهد صبح امروز در مصاحبه ای با اصحاب رسانه ای استان، بسیاری از ناگفته ها را به صورت شفاف بیان نمودند اما با کمال تأسف غالبا رسالت خطیر اطلاع رسانی صحیح را به عمل نیاورده و به انعکاس ناقص و ناشایست مطالب اقدام نمودند!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد