بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

برای سلامتی دکتر غلامحسین الهام

به قلم

دکترعبدالرضا داوریدکتر عبدالرضا داوری

شبکه ضد ایرانی العربیه روز جمعه 13 فروردین ادعا کرد که دکتر غلامحسین الهام بر اثر تصادف جاده ای بین قزوین و رشت جان باخته است.

بلافاصله پس از انتشار این خبر ، پیامکی را از برادرم احسان صالحی عزیز دریافت کردم که نوشته بود: "به کوری چشم دشمنان انقلاب دکتر غلامحسین الهام در سلامت کامل به سر می برد." خدا را شکر کردم و با احسان تماس گرفتم تا از اخبار تکمیلی مطلع شوم. اعتقاد داشتم که مصاحبه غیورانه دکتر غلامحسین الهام با روزنامه خراسان و افشاگری او در خصوص عقبه جریان فتنه ، دست اندرکاران شبکه ضد ایرانی العربیه را به خشم آورده تا رویاهای پلشت خود را در قالب اخبار دروغ منتشر نمایند.

شادمانی ناشی از کذب بودن خبر شبکه ضد ایرانی العربیه مرا بر آن داشت تا به شکرانه سلامتی دکتر غلامحسین الهام ، خاطره ای را که 12 سال پیش از این مرد شریف در خاطر به یادگار داشته ام ، منتشر نمایم:

مهرماه 76 بود. در آن ایام ، باقیمانده های جریان روزنامه آیندگان ، ماهنامه ای را به نام "جامعه سالم" منتشر می کردند.حتما می دانید که روزنامه آیندگان به دلیل وابستگی آشکار به اسرائیل ، در سال 1358 با دستور مستقیم امام خمینی(ره) توقیف شده بود و نکته قابل تامل در دور جدید فعالیت باقیمانده های جریان روزنامه آیندگان این بود که آنان ترجمه فارسی کلمه "اورشلیم" را که همین عبارت "جامعه سالم" بود ، برای نام گذاری نشریه خود انتخاب کرده بودند.

در همان روزها، ماهنامه "جامعه سالم" مقاله ای را به قلم "محمد قائد" منتشر نمود که سراپای آن ، توهین به امام خمینی(ره) بود. موضوع این مقاله را در جلسه شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران- که عضو آن بودم- مطرح کردم و با توجه به اهانت صریح ماهنامه "جامعه سالم" به امام خمینی(ره) ،از شورا خواستم که به طور قانونی علیه ماهنامه "جامعه سالم" در مراجع قضایی ، اقامه دعوا نماییم.

موضوع شکایت علیه ماهنامه "جامعه سالم" در جلسه شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با 5 رای موافق و 2 رای مخالف به تصویب رسید و پس از اعلام خبر آن , مسئولیت پی گیری شکایت نیز به اینجانب واگذار شد.

پس از اولین پی گیریها دریافتیم که پیش از هر کاری باید یک لایحه قانونی برای شکایت علیه ماهنامه "جامعه سالم" تنظیم نماییم. دفتر حقوقی دانشگاه تهران از هرگونه همکاری در این ارتباط خودداری کرد و گفت که باید خودتان وکیل بگیرید!

حین مشورت با دکتر محمدکاظم بشارتی ، استاد گروه مکانیک دانشکده فنی، وی با شناختی که از دکتر غلامحسین الهام داشت ، توصیه کرد که تنظیم لایحه قانونی برای شکایت علیه ماهنامه "جامعه سالم" را به دکتر الهام بسپریم. آن زمان دکتر الهام را نمی شناختم و فقط از پاک دستی و قانونمداری وی در دورانی که معاون اداری و مالی دانشگاه تهران بود ، چیزهایی شنیده بودم.

به دکتر محمدکاظم بشارتی گفتم که فکر نمی کنم دکتر الهام با موقعیتی که داشته است ، بیاید و برای چند دانشجو وقت بگذارد و شکوائیه بنویسد. اما بشارتی که الهام را خوب می شناخت گفت: روحیه دکتر الهام پنجاه و هفتی است و برخلاف برخی اساتید ، خاکی است و اهل تفرعن نیست. ضمن آنکه دکتر الهام ، غیرت و تعصب خاصی به امام خمینی(ره) دارد و به همین دلیل حتما با شما همکاری خواهد کرد.

توصیف دکتر محمدکاظم بشارتی دلگرممان کرد. صبح فردا با اطاق دکتر الهام در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تماس گرفتم و پس از توضیح مساله ، ایشان بلادرنگ گفت : من در خدمت شما هستم ، بعد از کلاسم بیایید مبسوط صحبت کنیم.

از برخورد صمیمی ایشان در اولین تماس تلفنی تعجب کردم. 2 ساعت بعد به دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اطاق دکتر الهام سری زدم که مجددا با برخورد گرم استاد روبرو شدم. دکتر الهام از حساسیت بچه های دانشکده فنی به امام راحل مشعوف بود و می گفت که همین حساسیتهاست که دانشگاه انقلاب را زنده نگه داشته است.

وی پس از مطالعه مقاله موهن ماهنامه "جامعه سالم" گفت که این مقاله مصداق بارز توهین و هتاکی به امام خمینی است اما چون این ماهنامه یک جریان مشکوک فرهنگی را در کشور نمایندگی می کند ، شما کمی وقت بگذارید ، شماره های قبلی ماهنامه "جامعه سالم" را نیز بخوانید تا پس از یک جمع بندی کامل از جهت گیری ضدانقلابی این ماهنامه ، یک شکوائیه جامع تنظیم شود.

از پیشنهاد ارزشمند دکتر الهام استقبال کردیم و به همراه یکی از دوستان به دفتر ماهنامه "جامعه سالم" مراجعه کردیم و تمام شماره های قبلی آن را خریدیم و کار را آغار کردیم.

بعد از حدود یک هفته مطالعه مداوم ، حدود 230 صفحه از مقالات و گزارشهای ضدانقلابی "جامعه سالم" که تعجبمان را برانگیخته بود ، دسته بندی شد و به دکتر الهام تحویل دادیم.

دکتر الهام عزیز نیز با دقتی مثال زدنی ، یک شکوائیه جامع و مستند را در کمتر از 72 ساعت آماده کردند که به دادسرا تحویل دادیم.

هیچگاه روز دادگاه ماهنامه "جامعه سالم" را فراموش نمی کنم. آفای فیروز گوران ، مدیر مسئول ماهنامه "جامعه سالم" و خانم شیرین عبادی وکیلش در ابتدا فکر می کردند که با چند دانشجوی خام طرف هستند و با خیال راحت به صندلی های خود تکیه زده بودند. اما لایحه ای که دکتر غلامحسین الهام علیه ماهنامه "جامعه سالم" تنظیم کرده بود از چنان قوت قانونی برخوردار بود و آنچنان پرده را از چهره این جریان مخوف فرهنگی به کناری افکنده بود، که پس از قرائت آن ، رعشه بر اندام فیروز گوران و شیرین عبادی محسوس بود تا آنجا که جز دفاعیه ای مبتذل و دم دستی ، سخنی برای گفتن نداشتند.

دادگاه در همان گام نخست ، حکم به لغو امتیاز ماهنامه "جامعه سالم" داد و در مرحله تجدید نظرخواهی نیز ، فیروز گوران و شیرین عبادی، راه به جایی نبردند و اینچنین بود که ماهنامه "جامعه سالم" سرنوشتی بهتر از مادر خود یعنی روزنامه "آیندگان" نیافت و همانند سلف خود به صفحات تاریک تاریخ مطبوعات ایران پیوست و این میسر نبود جز با روحیه پنجاه و هفتی دکتر غلامحسین الهام و ارادت خالصانه ایشان به خمینی کبیر

نظرات 1 + ارسال نظر
ramen سه‌شنبه 17 فروردین 1389 ساعت 12:59 http://pcc2010.mihanblog.com/

سلام دوست عزیز وب جالبی داری اگه با تبادل لینک موافقی منو بنام وب عمومی لینک کن وخبر بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد