بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

‏هدفمند‏ کردن یارانه‌ها به رفراندوم گذاشته شود

رییس جمهور در گفتگوی تلویزیونی مطرح کرد:‏هدفمند‏ کردن یارانه‌ها به رفراندوم گذاشته شود/ ترساندن مردم خیانت است احمدی نژاد در حالی شب گذشته در برنامه تلویزیونی شبکه سوم سیما حاضر شد که پیشتر از راهکار خود برای طرح هدفمند کردن یارانه ها سخن به میان آورده بود. او در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اختصاص نصف مبلغ پیشنهادی دولت برای هدفمند کردن یارانه‌ها، اجرای این قانون را با بن‌بست مواجه نمی‌کند، اظهار داشت:«برای این موضوع نیز راه‌حلی داریم که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.» به گزارش رجانیوز دکتر احمدی‌نژاد در آن دیدار تصریح کرد:«کسانی که تعمدانه در برابر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها مانع‌تراشی می‌کنند، کار آنها بدور از جوانمردی است.» بعد از این اظهارات بود که رییس جمهور در گفتگوی زنده شبکه سوم سیما حاضر شد تا از الزامات اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه ها بگوید و با توجه به وضعیت موجود رفراندوم را به عنوان راه حلی برای برون رفت از وضعیت کنونی پیشنهاد کند. احمدی نژاد اجرای قانون با این شرایط را به ضرر کشور خواند و به کسانی که در مجلس بر اجرای قانون با شرایط کنونی تاکید می کنند، پیشنهاد کرد اگر اجرا با این شرایط را به نفع کشور می دانند خود اجرای آن را به عهده بگیرند. رییس جمهور تصریح کرد در این صورت حاضر است تمامی اختیارات لازم را به آنها تفویض کند. اظهارات احمدی نژاد در حالی ایراد شد که مجلس رقم 40 هزار میلیارد تومانی پیشنهادی دولت را 20 میلیارد تومان کاهش داده بود. بنابر اظهارات رییس جمهور در این حالت علاوه بر افزایش بازه زمانی اجرای طرح و افزایش تبعات آن، امکان پشتیبانی از مردم وجود نخواهد داشت.

رییس جمهور جمعه شب در برنامه"سفر به خیر" شبکه سوم سیما با تشریح ابعاد اقتصادی اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها و توجه به نظر و خواست مردم گفت: متاسفانه برخی نمی خواهند این طرح اجرا شود، لذا پیشنهاد می کنم موضوع را به همه پرسی بگذاریم.

رییس جمهور در این برنامه زنده شبکه سوم سیما گفت: ترساندن مردم از اجرای لایحه هدفمند سازی یارانه ها به عنوان یک برنامه اصلاحی و ضروری، خیانت است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد لایحه هدفمند کردن یارانه ها را یک روش نشدنی و غیر علمی می دانند خاطر نشان کرد: متاسفانه ما با استدلال نتوانستیم یک روش علمی و شدنی و راهی که برای اصلاح اقتصاد کشور ضرورت دارد را به مخالفان بباورانیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه با نحوه تصویب لایحه هدفمند سازی یارانه ها در مجلس مردم ضرر می کنند، گفت: راه حل این است که از مردم بخواهیم که آیا می خواهند این قانون اجرا شود یا نه و موضوع را به همه پرسی بگذاریم.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش، افزود: پیشنهاد ما اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای هدفمند سازی یارانه ها بود اما نمایندگان مجلس با 20 هزار میلیارد تومان آن موافقت کردند و اصرار دارند آن را اجرا کنیم.

وی گفت: ما اجرای هدفمند سازی یارانه ها را به آنها واگذار می کنیم و اختیار تام به انها می دهیم و اگر می توانند اجرا کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: نباید دولت را به انجام کاری که به ضرر مردم است مکلف کرد، دولت کاری را که به ضرر مردم باشد اجرا نمی کند.

رییس جمهور گفت: من در زمان بررسی لایحه بودجه سال 89 با حضور در مجلس از نمایندگان خواهش کردم پیشنهاد دولت را تصویب کنند اما در مسیر دیگری قرار گرفتند.

وی،درست مصرف کردن، ارتقاء بهره وری در تولید و کاهش تورم را از نتایج اجرای لایحه هدفمند سازی یارانه ها دانست و افزود: ریشه اصلی تورم اتکاء تولید به کمک ها و یارانه های دولتی و غیر واقعی بودن قیمت ها است که با هدفمند سازی یارانه ها تورم نیز منطقی خواهد شد و کاهش خواهد یافت.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه در طول مدت زمان اجرای لایحه هدفمند سازی یارانه ها، شوک هایی به جامعه وارد خواهد شد،‌ گفت:با برداشتن گام های بلند و اجرای سریعتر قانون برای سرعت بخشیدن به واقعی تر شدن هر چه زودتر قیمت ها، می توان تعداد شوک های متوالی اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها بر جامعه را کاهش داد.

رییس جمهور در بخش دیگر سخنانش به برخی شایعه سازی ها و اظهار نظرها در خصوص افزایش غیر منطقی قیمت کالا و خدمات اشاره کرد و با تاکید به اینکه قیمت کالاها و خدمات بر اساس مطالعات انجام شده افزایش منطقی خواهد داشت؛ گفت: با اجرای این قانون مشکلی در اقتصاد کشور بوجود نمی آید و بحرانی هم در کشور ایجاد نمی شود.

احمدی نژاد ،‌ آمار تورمی که برخی افراد و مخالفان اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها اعلام می کنند را غیر علمی و غیر واقعی دانست و افزود: این اظهار نظرها یا ناشی از عدم اطلاع آنها است و یا اینکه نمی خواهند این قانون اجرا شود.

رییس جمهور، شیوه توزیع فعلی یارانه ها را مانع اصلی اصلاح اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور اصلاح شود باید هزینه و قیمت تمام شده کالا و خدمات واقعی شود، با واقعی شدن هزینه ها تولید و مصرف منطقی خواهد شد.

احمدی نژاد در بخش دیگر سخنان خود به موضوع حمل و نقل پرداخت و گفت: سهم حمل و نقل در اقتصاد کشور 9/6 دهم درصد است و اگر قانون هدفمند سازی یارانه ها اجرا شود سفرها نیز بیشتر می شود و آن دسته از مردم که بدلیل مشکلات مالی نمی توانند سفر کنند با اجرای این قانون می توانند به سفر بروند زیرا یارانه هایی که در حال حاضر در بخش حمل و نقل هزینه می شود عادلانه توزیع نمی شود.

رییس جمهور افزود:اگر یارانه ها در بخش حمل و نقل عادلانه توزیع شود میزان سفرها بیشتر می شود و سه دهک پایین جامعه که امکان سفر ندارند یا کمتر سفر می کنند با اجرای این قانون وضعیت بهتری خواهند یافت.

احمدی نژاد در ادامه به بحث فرهنگ رانندگی در کشور و رفتارهای پرخطر تعداد اندکی از رانندگان در جاده ها پرداخت و گفت:

متاسفانه 5 یا 6 درصد از رانندگان رفتار پرخطر دارند که باید با اعمال قوانین بازدارنده با آنان برخورد کرد.

رییس جمهور با تاکید براینکه قوانین فعلی راهنمایی و رانندگی از بازدارندگی مطلوبی برخوردار نیست، افزود: میزان جرایم باید متناسب باشد و بازدارندگی آن مطالعه شود، مجازات کسانی نیز که در رانندگی اصرار بر خطر دارند، باید افزایش یابد.

احمدی نژاد 5 درصد از رانندگان را نیازمند کنترل دانست و گفت که این تعداد به راهنمایی توجه نمی کنند لذا پس از چند بار تذکر باید از رانندگی آنها ممانعت بعمل آورد.

رییس جمهور در پاسخ به سوال مجری که آِیا شما از خط ویژه تردد می کنید، گفت: خط ویژه تعریف شده و برای عبور خودروهای امدادی و آمبولانس است، دلیلی ندارد که از خط ویژه استفاده کنیم.

رییس جمهور در ادامه از هلال احمر، راه و ترابری ، آتش نشانی، بیمارستانها و دیگر مراکز که در ایام نوروز در حال خدمت رسانی به مردم هستند؛ تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این گفت وگوی صمیمانه، رییس جمهور از همسر مرحوم "سید محمد علی حسینی" از ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی که در اول فروردین سال 88 در حین ماموریت بر اثر اصابت یک خودرو با وی به رحمت ایزدی پیوست، تقدیر بعمل آورد.

سردار "اسکندر مومنی" رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز با اهداء لوح تقدیر به رییس جمهور از همکاری دولت و وزارتخانها در ایام نورز قدردانی کرد و گفت: تاکنون این حد همکاری در ایام نورز میان دستگاههای کشور وجود نداشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد