بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

مراسم عزاداری شب شهادت مظلومانه امام هادی(ع)

 

  

مراسم عزاداری شب شهادت مظلومانه امام هادی(ع) مقارن با شب جمعه لیلة الرغائب در حیدریه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد. علیرغم آلودگی هوا و شرایط نامساعد جوی جمع کثیری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در  این مراسم شرکت نمودند.

در این مراسم پس از قرائت زیارت جامعه کبیره(یادگار جاوید حضرت هادی ع) که یکدوره امام شناسی است؛استاد آیة الله تقوایی سخنرانی نمود. 

 

ایشان در ابتدا به فرمایش امیرالمؤمین(ع) اشاره نمودند که به کمیل فرمودند: «ما مِنْ حَرَکَةٍ الّا وَ اَنْتَ تَحْتَاج فِیها اِلی المعرفة: ای کمیل هیچ حرکتی نیست که در آن به معرفت نیاز نداشته باشی» لذا دینداری نرد اهل بیت(ع) ارزش دراد که از روی معرفت و شناخت حقایق عالم و وصول به هدف عالیه انسانیه باشد.

  اساسا ما به این دنیا آمدیم تا اول اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که جلوه تام حقتعالی هستند را بشناسیم و سپس همه چیزمان را فدایشان کنیم.

عبادات ما وقتی حقیقت پیدا می کند که همه وجودمان بشود محض عشق و اطاعت و تسلیم آن ذوات مقدسهه و نورانی. علاج و تدبیر خواهشهای نفسانی نیز سوختن و فنا شدن در ذکر آنها خصوصا حضرت سیدالشهداست(ع).ذکر و توسل آنها آب حیات و آب عبادتند(السلام علیک یا عین الحیاة) که جای جای همین زیارت جامعه بر این معانی اشاره دارد(مثل بموالاتکم تقبل طاعةالمفترضه...)  لذا هیئت آمدن دواست و حقا نجات بخش است اما اگر می بینی هنوز حال عبادت نداری و در نماز کسلی و قصور داری بدان هنوز حسینی نشدی و باید با ناله و ضجه رگ و ریشه نفسانیت را بسوزانی تا آن روح و اسم اعظم در تمام ابعاد وجودت جلوه کند و دلت نرم و خاضع و مأنوس با عبادت شود.

حداقل مرتیه مدتی هیئت آمدن باید این باشد که فدا کردن آبرو و جان و مال برایت سهل شده باشد. رفقا در همین شهر خودتان بنگرید صدای حق کجاست و حق را یاری کنید ولو انواع تهمتها را بزنند فدای حضرت امیرالمؤمنین(ع) که آنقدر به حضرت تهمت زدند که بعضی باورشان شد آن حضرت نعوذبالله تارک الصلاه باشد! حالا ماها که هنوز آبرویی برای خدا خرج نکردیم. نکند برای یاری بچه های ولایتی و حزب اللهی پایتان بلرزد و از ملامت و چوب خوردن و... هراس داشته باشید. ما کجا و کربلا کجا ما؟! مگر می شود فقط به زبان و در حال عافیت و راحتی هیئتی بود و حاضر نشوی شبیه انها بلا و هجمه ها را در راه حق حمل کنی؟ معلوم است که نمی شود.

لذا هیئتی دارای معرفت حرف حق را می زند و آماده بلاها و تهمتهای استقامت در راه حق می شود و تازه بعد هم طلبکار از خدا و اهل بیت(ع) نمی شود مثل یاران ابی عبدالله(ع) که همه چیزشان را فدا کرده بودند اما از روی عشق و مستی و ذره ای طلبکار از اربابشان نبودند....

این ماه رجب برای اهل معنا مقدمه درک فیوضات ماه شعبان و ماه شعبان مقدمه درک فیوضات ماه رمضان است. باید یکسری عبادات را با نور ولایت مداومت کنید ....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد