بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

روحانیبزورنمیتوان کسی رابه بهشت برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حرفی نزنید که اهل گناه جریحه‌دار شوند زیرا قرار نیست با زور کسی را بهشت ببریم.

واکنش سیداحمد خاتمی به سخنان رییس جمهور: ما کسی را به زور به بهشت نمی‌بریم، شما جاده جهنم را برای کسی صاف نکنید /بدحجاب‌ها از کره مریخ نیامده‌اند

پاسخ خاتمی به روحانی/ جاده جهنم را صاف نکنید

به گزارش فارس از غرب استان تهران، آیت‌الله سید احمد خاتمی دوشنبه شب در مراسم جشن بعثت پیامبر اکرم که در شهر اندیشه برگزار شد، اظهار داشت: هویت بعثت پیامبر اکرم هویتی فرهنگی بود یعنی ایشان یک سیستم سیاسی الهی را در جامعه عرضه کردند و همچنین زندگی آن مردم را با زیربنای فرهنگی سامان دادند.

وی با تاکید بر سخنان پیغمبر مینی بر اینکه زیربنای فرهنگی با قلم و خواندن شکل می‌گیرد، افزود: در روایت‌های مختلفی آمده است که رسالت پیغمبر سامان دادن به اخلاق جامعه و سامان بخشیدن به ارتباط مردم با خود و خدا بوده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فلسفه این مهم آشتی تمام دل‌ها با خداوند است، افزود: هویت فرهنگی که عنوان می‌کنند یعنی فرهنگ دینی که فرهنگ انسانیت است و فرهنگ دینی که راه را نشان می‌دهد.

  خاتمی با اشاره به برگزاری برخی کنسرت‌های موسیقی در کشور گفت: این کنسرت‌های موسیقی غلط و قهر با خدا و اقدامی ضد فرهنگی است و با بعثت میانه ندارد. وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری کار فرهنگی را تفسیر کردند ادامه داد: ما اقدامات فرهنگی دینی را مدنظر داریم البته برخی نیایند بگویند فقط روزه‌خوانی باشد ما چه زمانی چنین سخنی گفتیم البته روزه‌خوانی مورد قبول است زیرا انجام این کار باعث شست و شوی دل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی‌ها نشستند گفتند ایام عزاداری‌های ما طولانی شده است زیرا بدانند این عزاداری‌ها دل را غم‌زدایی می‌کند و همچنین روزه و جشن آرامش‌بخش است.

خاتمی گفت: منتها نمی‌گوییم کار فرهنگی این است بلکه می‌گوییم کنسرت‌های آن‌چنانی دل‌ها را به خدا نزدیک نمی‌کند و قهر با خدا را می‌پروراند، کار فرهنگی یعنی کاری که یک جوان هویت خود را پیدا کند و هویت یک جوان با دین رقم می‌خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن در فضای مجازی اظهار داشت: دشمنان شبکه‌های ماهواره‌ای را برای دین‌زدایی فرزندانتان تدارک دیده‌اند و در این میان هزاران شبکه ماهواره‌ای و بیش از ۲۰۰ شبکه فارسی زبان را فقط با ماموریت دین‌زدایی و اخلاق‌زدایی ایجاد کردند زیرا می‌خواهند نعمتی را که به برکت خون پاک ۲۰۰ هزار شهید به دست آمده از بین ببرند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب را با شیوه روانشناسانه آماده کردند تا جوانان ما را از درون پوک و بی‌محتوا کنند، گفت: می‌گویند ما احساس نمی‌کنیم که کنترل کنیم، مثل آن می‌ماند که میکروب وبا آمده باشد و بگویند هیچ مسئولیتی نمی‌بینیم که میکروب‌ها را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: از آغاز بشریت تا کنون هر جا میکروب وبا آمده است آن منطقه را منطقه ممنوعه اعلام کردند یعنی میکروب‌های فکری کمتر از میکروب‌هایی همچون وبا هستند، میکروب‌های فرهنگی که این برنامه‌های ماهواره‌ای دارند به مراتب خطرناک‌تر از این میکروب‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی دلایل جوانان برای استفاده از ماهواره به دلیل پخش برنامه‌های ورزشی و علمی تصریح کرد: برنامه‌های علمی و ورزشی فریب است زیرا هرگونه برنامه‌های علمی و ورزشی لازم در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب مشخص خود پخش می‌شود بنابراین نیازی به وجود ماهواره به این دلایل نداریم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها در جامعه از کره مریخ نیامدند، گفت: برای مقابله با ترویج این گونه رفتارها اقدام مسئولان باید باشد اما خانواده‌ها و بزرگان هم باید هر یک به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در متن یک جنگ بزرگ و همه جانبه شبیه خون فرهنگی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی قرار داریم که باید برای مقابله با آن وارد صحنه شویم و به فکر جامعه پاک باشیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات در فضای مجازی گفت: در شبکه‌های مجازی آمدند گفتند از اول تیر چنین و چنان می‌کنیم زیرا اگر بخواهند کار ضد فرهنگی انجام دهند نظام با تمام قوت به مقابله با آنان بر می‌خیزد، آنان بدانند صبر حزب‌الله مدت دارد و وقتی صبر حزب‌الله تمام شود و اگر حضرت آقا اشاره‌ای کنند خواهند دید نشانی از فساد نخواهد ماند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما کسی را به زور به بهشت نمی‌بریم اما می‌خواهیم قانون خدا اجرا شود، افزود: می‌گویند بگذارید مردم به حال خودشان باشند و به زور به بهشت نبرید، چشم امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم و به آقای دزد و دختر و پسر بدحجاب می‌گوییم بچه خوبی باش، آیا این اسلام است یا دغدغه اجرای دین را داشتن است.

خاتمی بیان کرد: هنگامی که این سخنان را می‌زنیم آن طور که در دوره ۲ خرداد به ما خشن می‌گفتند و الان هم می‌گویند اما ما حرفی جز قانون خدا و دین خدا نداریم.

وی تاکید کرد: نباید با حرف‌هایمان گناهکاران را جریحه‌دار کنیم و این سخنان را در دولت گذشته هم می‌گفتیم الان هم می‌گوییم و در دولت بعد هم خواهیم گفت که اگر نمی‌خواهید در عرصه فرهنگی کاری کنید حداقل سنگ‌اندازی نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما باید از نظام دینی خود پاسداری کنیم و نمی‌خواهیم کسی را به زور به بهشت بفرستیم ولی شما با اظهارات خود جاده جهنم را برای کسی صاف نکنید لذا این حرف امروز ما نیست این سخنان را در دولت گذشته هم گفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حرفی نزنید که بی دین‌ها از آن سواستفاده کنند، بازتاب حرف‌هایتان را مشاهده کنید و ببینید بیگانگان چقدر از حرف‌هایتان سواستفاده می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه دینی جامعه غیرتی است، گفت: هنگامی که ما می‌گوییم غیرت برخی فکرشان می‌رود به سراغ کارهای خودسرانه که ابدا منظور ما این رفتارها نیست، به مسئولان می‌گوییم به وظیفه‌شان عمل کنند، بدحجابی جرم مشهود است و وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است که با آن مقابله کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دزدهای فکر و اندیشه و آرامش مردم بسیار خطرناک‌تر از دزدهای خانه مردم هستند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که عطر بعثت در آن است باید عطر معنویت داشته باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد