بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

بصیرت کرمانشاه

سیاسی،مذهبی،سال«اقتصادمقاومتی،اقدام وعمل

اجبار برای کروات زدن در بیمارستانهای خصوصی کرمانشاه !/ ضرورت پیگیری دستگاههای نظارتی

چشم همه مومنین وانقلابیون روشن.!!!!!!!!!!!!!!عحب بدبختیست دراین دولت اصلاح طلب

احساس اینکه بیمارستان خصوصی با این کراوات زدنها با کلاس می شود و از این حرفها ظاهرا به مدیران این مرکز درمانی هم در کرمانشاه رسیده است. نمی دانم شاید فکر کنند که این تکه پارچه ای که به گردن نگهبان درب ورودی می آوزیدند و به اصطلاح کلاسی که به کارشان می دهند برای هزینه های میلیونی که از مردم مس تانند و زیرمیزی ها و اینها توجیهی میشود.

چند روز پیش بود که برای پیگیری درمان یکی از دوستان به بیمارستان "س" در کرمانشاه مراجعه کردم.

به گزارش مرصاد، موقع وارد شدن از درب ورودی بیمارستان سرگرم چک کردن برگه ها و نسخه های پزشک بودم که یک نفر با لباس فرم آبی رنگ موهای ژل زده و البته با یک کراوات که معلوم بود خیلی خوب نتواسته آن را روی پراهنش سوار کند مواجه شدم.

یک آن فک کردم یکی از همان پلیس های معروف آمریکا که دست بزنش هم بد نیست مقابلم و ظاهر شده و من هم به اشتباه داخل یک مکان متعلق به شرکت های خارجی و یا… شده ام.

می خواستم برگردم که با نگاهی به چهره مرد کراوات پوش اورا شناختم. بنده خدا اصلا اهل این تیپ و قیافه ها نیست… از او که ماجرا را سوال کرم متوجه شدم که قصه از چه قرار اس

   اجبار برای کروات زدن در بیمارستانهای خصوصی کرمانشاه !/ ضرورت پیگیری دستگاههای نظارتی

می خواستم برگردم که با نگاهی به چهره مرد کراوات پوش اورا شناختم. بنده خدا اصلا اهل این تیپ و قیافه ها نیست… از او که ماجرا را سوال کرم متوجه شدم که قصه از چه قرار است.

احساس اینکه بیمارستان خصوصی با این کراوات زدنها با کلاس می شود و از این حرفها ظاهرا به مدیران این مرکز درمانی هم در کرمانشاه رسیده است. نمی دانم شاید فک کنند که این تکه پارچه ای که به گردن نگهبان درب ورودی می آوزیدند و به اصطلاح کلاسی که به کارشان می دهند برای هزینه های میلیونی که از مردم مس تانند و زیرمیزی ها و اینها توجیهی میشود…

شاید هم فکر می کنند که اینگونه خدمات درمانی که ارائه می دهند با کیفیت تر می شود. کاش مدیران این مراکز درمانی از غرب به جای کراوات کیفیت خدمت رسانی را پیاده می کردند…

به گزارش مرصاد، اینها اظهارات خبرنگار مرصاد است که در روزهای گذشته به یکی از مراکز درمانی شهر کرمانشاه مراجعه کرده و با پوشش نا متعارف نگهبان های درب ورودی بیمارستان مواجه می شود.

موضوعی که بارها و بارها موجب اعتراض مردمی که به این مراکز درمانی مراجعه می کنند شده و ناراحتی اقشار مذهبی جامعه را در پی داشته است به گونه ای که این نگرانی ها به مدیران بیمارستان هم منتقل شده و آنها در جریان اعتراض مردم هستند.

جمله معروفی از حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: آن اداره یا دستگاهی که مردم در آن احساس غریبی کنند متعلق به جمهوری اسلامی نیست مصداق خوبی برای برخی صحنه آرایی هایی نامتعارف و خارج از شاخص های جامعه اسلامی است.

ممکن است یک فرد یا رهگذر در خیابان آنگونه می خواهد از برخی پوشش ها مانند کراوات استفاده کند اما اینجا سخن از یک مرکز خدمات رسانی عمومی است که پرسنل آن در ارتباط مستقیم با جامعه هستند. قطعا چنین نهادهاییی نمی توانند از پوشش هایی که احکام شرع آنها را نمی پذیرد در انظار عموم استفاده کنند.

احمدرضا رادان نیز پیشتر در پاسخ به سئوالی مبنی بر استفاده برخی از کارمندان سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی از کراوات و آرایش‌های غلیظ گفت: رسما اعلام می‌کنم که پلیس حتما با بخشی از سازمان یا بیمارستان خصوصی که از آرایش و کراوات به صورت سازمان یافته استفاده می‌کند، برخورد می‌کند.

او استفاده از کراوات را ترویج نمادغرب دانست و گفت: اگرچه پیش از این نیز به صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم اما بار دیگر و همین‌جا به روسای بیمارستان‌ها اعلام می‌کنم که آن بخشی که به صورت سازمان یافته افراد از آرایش غلیظ یا کراوات استفاده می‌کنند، برخورد خواهد شد.

رادان گفت: گاها برخی از کارمندان مجبور به استفاده از کراوات در آن سازمان یا بیمارستان می‌شوند، اگر این افراد از زدن کراوات اجتناب کنند یا از دریافت حقوق یا استخدام بهره‌مند نمی‌شوند.

رادان در یک برنامه تلویزیونی نیز دراین باره چنین گفت: "بررسی‌ها نشان داده که برخی شرکت‌ها با دادن حقوق کم و استعمارگونه که نه با قانون انصاف، عدل و کار متناسب است دختران را به کار می‌گیرند به گونه‌ای که افراد احساس کنند که شغلی دارند و در کنار آن آمده‌اند گفته‌اند مبلغی برای آرایش و فلان لباس به شما داده می‌شود به گونه‌ای که اگر شما آرایش کنید یا فلان لباس را بپوشید مبلغی به حقوقتان اضافه می‌شود و ما اجازه نمی‌دهد با دختران و زنان به مانند کالا رفتار شود."

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اما اکنون به روسای بیمارستان ها چنین هشدار داده است: "روسای بیمارستان‌ها و سازمان‌ها چند روزی فرصت دارند تا نسبت به جمع‌آوری این پدیده اقدام کنند. در برخی از سازمان‌ها آرایش جزو ابلاغات مسئولان است، برای بیمارستان‌ها نظام ارزشیابی وجود دارد، چطور می‌شود مسئولان در این نظام ارزشیابی به همه چیز توجه کنند به غیر از این موضوعات اساسی؟"

نظر بعضی ازمراجع درخصوص کراوات

آیت‌الله خامنه ای: علی الاحوط از پوشیدن کراوات اجتناب شود.

آیت‌الله سیستانی: استفاده از کراوات اگر مستلزم مفسده باشد، حرام است.

آیت‌الله وحید خراسانی: آنچه که تشبه به کفار باشد، جایز نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی: بهتر است از کراوات استفاده نشود و اگر جنبه اشاعه فرهنگ کفار را داشته باشد، اشکال دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره):بهتر آن است که مسلمانان از مثل کراوات اجتناب کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: سزاوار نیست مسلمین از کراوات استفاده کنند، بلکه احتیاط ترک استفاده از آن است.

آیت‌الله بهجت: جایز نیست.

 

 


نظرات 1 + ارسال نظر
ارسلان دوشنبه 12 اسفند 1392 ساعت 01:40 http://www.accproposal.blogsky.com

سلام .وب مفیدی داری.ممنون
در وبلاگ منم مطالب مفید زیادی میتونی پیدا کنی.بهم سر بزن
اگه امکان داره لطفا منو بلینک و بهم اطلاع بده بلینکمت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد